Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er småkvalm i dag, fryktelig spent på om dette utvikler seg. Har enorm matlyst (spising hjelper litt på kvalme) så er ikke som om det er godt for noe heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter vinen? og gode tips, jegssyns mat er utfordrende nå.

Den har allerede gått i resirkuleringen, så er neimen ikke sikkert...Light live eller noe ca sånt tror jeg det stod på flaska? Beklager at jeg ikke kan være så hjelpsom!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :blomst:

Joiner her jeg, har termin 1.mai 2015 (tror jeg). Var på ultralyd i går, og der fikk vi se at hjertet til lille slår. Har vært gravid to ganger før i år, ene endte i en ma og andre endte i en sa. Prøver å holde igjen gleden til uke 12. Ble gravid på første pp etter sa, derfor vet jeg ikke termin helt sikkert..

Av symptomer er jeg veldig kvalm, sånn jevnt utover dagen, har fått veldig god luktesans, vonde pupper og metallsmak i munnen.. er også veldig hormonell :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :blomst:

Joiner her jeg, har termin 1.mai 2015 (tror jeg). Var på ultralyd i går, og der fikk vi se at hjertet til lille slår. Har vært gravid to ganger før i år, ene endte i en ma og andre endte i en sa. Prøver å holde igjen gleden til uke 12. Ble gravid på første pp etter sa, derfor vet jeg ikke termin helt sikkert..

Av symptomer er jeg veldig kvalm, sånn jevnt utover dagen, har fått veldig god luktesans, vonde pupper og metallsmak i munnen.. er også veldig hormonell :fnise:

Hei Bygdis :vinke:

Så gøy å se bankende hjerte! Skjønner at du vil holde tilbake gleden litt med din historie. Men krysser fingrene for at spiren sitter til i mai :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2 og såååå trøtt! Brakk meg også en del i dag morges + at korsryggen er skikkelig vond på kvelden. Gleder meg skikkelig til ferie om 9 dager :fnise:

Når tenker dere å bestille legetime og evt tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt nå grunnet ekstrem svangerskapskvalme. I dag begynte jeg å få symptomer på dehydrering. Veldig slitsomt, særlig med et barn som jo krever at man er tilstede. Værre nå enn forrige gang, skrekkelig slitsomt.

Jeg bestiller legetime til uke 12, men tror ikke jeg skal ha tidlig UL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt usikker. Vil gjerne vite om det er liv der inne før vi sier noe, så har litt lyst på tidlig ul ganske fort. Men ut i fra hva jeg leser på nett, lønner der seg i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha første legetime i uke 10. Tenkte også på tidlig ultralyd, men har ikke bestilt noe enda. Begynner kanskje å få litt dårlig tid da, hvis jeg er 8+3 i dag og ønsker uke 12? Aner ikke hvor lange ventelister de har. Ikke har jeg søkt fødeplass enda heller...:bond: Men satser på at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor dere i Oslo? Slapp av! Fødeplass er ikke et problem. Har aldri hørt om noen som ikke har fått der de ville og de fleste steder har ikke venteliste for tidlig UL (da dette må gjøres privat) :)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2 og såååå trøtt! Brakk meg også en del i dag morges + at korsryggen er skikkelig vond på kvelden. Gleder meg skikkelig til ferie om 9 dager :fnise:

Når tenker dere å bestille legetime og evt tidlig ul?

Når jeg var på ultralyd nå (7+5) så vi hjerte slå, så skal vi ha en ny ultralyd i uke 12, mye av grunnen til at jeg får ultralyd så tidlig er for å beregne termin (siden jeg ikke hører på legene og venter en pp etter sa :fnise: , tolmodighet er noe tull!).

Uansett, han legen på sykehuset sa at det ikke var vits i å ha første legetimen før rundt uke 11-12, for det er først da prøvene gir svar på det de lurer på. Om du ønsker ul før uke 12, så er det mange private som tilbyr det ettersom jeg har skjønt. Koster litt, men jammen er det slitsomt å gå og bekymre seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er alt for tidlig, men i Oslo virker det nesten som det er normen å søke omtrent før man blir gravid ;) Tror nok jeg kommer til å vente til etter legetimen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...