Gå til innhold

Ufotogene menneskers klubb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mein gott! :hoho: Det er en grunn til at det finnes særdeles få bilder av meg i voksen alder, og at facebookbildet er ifra 2007.

Lurer enda på om fjeset mitt faktisk er så skeivt. Er det noe rart med kjevestillingen liksom. Og hvor kom den giga dobbelthaka fra plutselig. Har ikke merket noe til den kusmaen før. Også det jævla stive fårete gliset. Og den halvveis mysingen.

Ser som regel ut som jeg er dopa på forkjellige ting på hvert bilde.

Av en eller merkelig grunn så er de beste bildene av meg i en god og brisen tilstand. Mulig fjeset er mer avslappet og naturlig.

Nei, jeg får vel ta med meg spritflaska og få tatt noen nye facebookselfies en dag snart. :heks:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg melder meg inn!

Når jeg var ung var jeg veldig fotogen og fikk ofte høre det, men ett sted på veien gikk det galt, for nå ser jeg ikke ut på ett eneste bilde. Jeg kan være svært heldig en sjelden gang og få ett bilde som kan legges på facebook, men 99% av gangene ser jeg ut som en skambankt nakenhund..

Jeg trodde at jeg ble styggere med alderen, men når jeg sminker meg og gjør meg klar for å gå ut så føler jeg meg ofte fin, og har fått høre at jeg er veldig attraktiv, så tar jeg gjerne ett bilde med mobilen for å sende en snapp til venner, og når jeg ser på bildet så ser jeg helt anderledes ut og blir omtrent lei meg og lurer på om det er slik jeg faktiskt ser ut og det er speilet som lurer meg..

Hater når noen har med kamera på fest!

Anonymous poster hash: 31743...cee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KnightOwl

Noen her som kvalifiserer for denne "klubben"? Og som er dritlei? Eller som kanskje har funnet en vei ut av det hele og utviklet et par teknikker for bedre resultat?

(En mulighet til å justere dette noe er å resignere til å ta selfies, men dit vil jeg ikke synke).

Anonymous poster hash: a0cd1...800

Kan jeg få bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ugh...17.mai var selvsagt en påminner om hvor lite gunstig det er for meg å bli avfotografert. På alle bilder som ble tatt i dag ser jeg a) 15 kilo tyngre ut enn jeg er , b) en del hudtoner lysere (er blek i utgangspunktet attpåtil) c) ut som jeg har tynt hår (selv om jeg egentlig har en skikkelig manke).

Kamera er virkelig min verste fiende.



Anonymous poster hash: b6839...e6d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett tror jeg dobbelthaker ser mindre ut på bilder dersom man tar bilde ovenfra enn nedenfra. Det er vel egentlig det ene jeg har klart å erverve meg av erfaring på den fronten.



Anonymous poster hash: b60cb...2c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Blåser liv i denne tråden nå som det nylig var 17.mai. Det ble tatt et bilde av meg der jeg ser 20 kilo tyngre ut enn jeg er - og det er ikke en overdrivelse. 

Skulle så inderlig gjerne hatt et akseptabelt, nyere bilde av meg selv. Det har gått pinlig lang tid siden jeg skiftet profilbilde.

Anonymkode: 20259...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blåser liv i denne tråden nå som det nylig var 17.mai. Det ble tatt et bilde av meg der jeg ser 20 kilo tyngre ut enn jeg er - og det er ikke en overdrivelse. 

Skulle så inderlig gjerne hatt et akseptabelt, nyere bilde av meg selv. Det har gått pinlig lang tid siden jeg skiftet profilbilde.

Anonymkode: 20259...812

Hehe ja. Utrolig hva halv-åpen munn og sløve øyne med tunge øyelokk kan få til...

Anonymkode: ca4d9...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blåser liv i denne tråden nå som det nylig var 17.mai. Det ble tatt et bilde av meg der jeg ser 20 kilo tyngre ut enn jeg er - og det er ikke en overdrivelse. 

Skulle så inderlig gjerne hatt et akseptabelt, nyere bilde av meg selv. Det har gått pinlig lang tid siden jeg skiftet profilbilde.

Anonymkode: 20259...812

Du må ta de selv. Mye enklere å få bra selfier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt angst av at alle har blitt hobbyfotografer nå med svæære, dyre kameraer. Får hjertebank hver gang noen drar opp et sånt kamera. Så blir de sure når jeg sier at jeg helst ikke ville bli forografert. 

EN gang har jeg gått med på å bli fotografert. I et juleselskap hvor søsteren min garanterte at bildene ville bli bra og at de skulle redigeres om jeg ønsket det. Vel, de to venninnene mine som stod ved siden av meg på bildene så jo smashing ut. Mens jeg så verre ut enn noen sinne med blank hud, store porer og skeivt sleskt smil :(

Anonymkode: 950b4...738

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til i klubben deres her! :vinke: 

Noen bilder ser jeg bra ut på, men de fleste bilder ser jeg ut som en helt annen person og ikke en særlig fin person. En venninne prøvde å ta bilde av meg for litt siden faktisk, så utbryter hun: "Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig! Du står rett foran meg nå, du er sykt pen, jeg skulle ønske du kunne se hvor pen du ser ut akkurat nå, men på alle bildene jeg tar ser du helt annerledes ut...". Nettdatingen er altså ikke for meg :fnise:

Anonymkode: 6e595...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En til i klubben deres her! :vinke: 

Noen bilder ser jeg bra ut på, men de fleste bilder ser jeg ut som en helt annen person og ikke en særlig fin person. En venninne prøvde å ta bilde av meg for litt siden faktisk, så utbryter hun: "Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig! Du står rett foran meg nå, du er sykt pen, jeg skulle ønske du kunne se hvor pen du ser ut akkurat nå, men på alle bildene jeg tar ser du helt annerledes ut...". Nettdatingen er altså ikke for meg :fnise:

Anonymkode: 6e595...b11

Jeg synes det i det minste er fint at noen anerkjenner det. Jeg haaater at søsteren min alltid insisterer på at det ikke er tilfelle og liksom synes jeg er "håpløs" når jeg ikke liker bilder. Jeg tror hun bare skulle ønske at jeg var positiv til alle bilder som ble tatt. Selv er hun kjempefotogen.

Jeg har venner som er ærlige med meg og kan si rett ut at det er veldig sjelden jeg ser bra ut på bilder.

Anonymkode: 20259...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere hvordan lagbildet vårt blir i denne klubben :fnise:

Anonymkode: 9d19e...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Synes de fleste ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. En jente jeg kjenner er svært pen i virkeligheten, men ser helt annerledes ut, og mindre attraktiv ut på bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Er det flere som kjenner på dette nå som det er sommer?

Jeg skal på en ferie jeg har gledet meg lenge til med en venninne, men jeg har allerede litt panikkangst med tanke på bilder. Har ikke oppdatert profilbildet på flere år (!!), ei heller lagt ut noe på FB. Og det handler ikke bare om det overfladiske - jeg vil virkelig ha noen fine ferieminner.

Har forsøkt å komme meg i form, men hvor stor rolle spiller det, når jeg ser ti kg tyngre ut på bilde? :( 

Anonymkode: 20259...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

Personlighet pluss utseende gjør at mange blir pene sjøl om de ikke er billedskjønne.. dette kommer ikke fram på bilder, da kameraet ikke fanger opp fakter,sjarm og mye av det som gjør en person pen. Dette resulterer i mange dårlige bilder av en person som av mange vanligvis blir oppfattet som pen, pga uheldige trekk som dobbelthake bollekinn og små øyne blir fremtredende på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg vil dra frem denne tråden igjen, fordi i disse sosiale medier-tider skal ALT visstnok dokumenteres, og man risikerer et kamera opp i fleisen hver gang man snur hodet. Jeg får helt vondt i magen hver gang noen tar bilder av meg. Jeg har sluttet å se på bildene som blir tatt av meg, og ber de bare om å ikke legge ut noe. Det er kjedelig å ha denne angsten for fotografering, for jeg vil gjerne ha bilder jeg kan spare på og minnes fine øyeblikk, men det gir meg faktisk vondt i magen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Samme her😛

Men, heller dét enn motsatt! Tenk så kjipt om allmenheten finner en mer attraktiv på bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...