Gå til innhold

Ufotogene menneskers klubb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Melder meg herved inn!

Jeg er eldre enn de fleste her (og dermed blitt tatt bilde av mer...).

Jeg regnes som forholdsvis pen, og har også vært innom modellbransjen i min ungdom. Men fotografene rev seg i håret. Det som kom fram på 95% av bildene var ikke det de så. Så karrieren ble ganske kortvarig.

Jeg har noen få gode bilder av meg, både som ung og nå som ganske voksen/gammel. Men fremdeles gjelder 95%. På 95% av bildene ser jeg ut som om jeg ikke har sovet på 14 dager og bør umiddelbart innlegges på sykehus.

På de resterende 5% kan jeg tenke: Jøss, er dette meg? Jeg ser ikke så verst ut, faktisk.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Melder meg herved inn!

Jeg er eldre enn de fleste her (og dermed blitt tatt bilde av mer...).

Jeg regnes som forholdsvis pen, og har også vært innom modellbransjen i min ungdom. Men fotografene rev seg i håret. Det som kom fram på 95% av bildene var ikke det de så. Så karrieren ble ganske kortvarig.

Jeg har noen få gode bilder av meg, både som ung og nå som ganske voksen/gammel. Men fremdeles gjelder 95%. På 95% av bildene ser jeg ut som om jeg ikke har sovet på 14 dager og bør umiddelbart innlegges på sykehus.

På de resterende 5% kan jeg tenke: Jøss, er dette meg? Jeg ser ikke så verst ut, faktisk.....

The 5 percent community...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too. Nå er jeg ikke heldig fra naturens side i utgangpunktet, men bilder? Næh. Av og til kan jeg ha en bra dag og så tenker jeg at NÅ skal jeg få meg et nytt profilbilde på FB eller noe (de jeg har blir jo liggende i en evighet, for det er jo ikke noe å bytte med), men nei. Men det er jo godt mulig at bildene viser sannheten og det er bare jeg som har litt ekstra selvfølelse innimellom som jo blir knust av alle bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Me too. Nå er jeg ikke heldig fra naturens side i utgangpunktet, men bilder? Næh. Av og til kan jeg ha en bra dag og så tenker jeg at NÅ skal jeg få meg et nytt profilbilde på FB eller noe (de jeg har blir jo liggende i en evighet, for det er jo ikke noe å bytte med), men nei. Men det er jo godt mulig at bildene viser sannheten og det er bare jeg som har litt ekstra selvfølelse innimellom som jo blir knust av alle bilder.

Du sa det veldig bra. Må le litt for meg selv for jeg kjente meg godt i gjen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med i denne klubben! Jeg har vel et helt gjennomsnittlig utseende. På bilder erjeg stort sett fæl. Jeg får dobbelthake, dopa øyne og falskt smil. Det finnes noen gode bilder, men majoriteten er fæle.

Kjæresten sier jeg er pen, men at han ikke synes det kommer fram på bilder. Så inntrykket mitt stemmer vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også inn. Har såvidt ptose på et øye (hengende øyelokk) som gjør at jeg ser sløv og skakk ut på bilder, mens det ikke synes noe særlig i virkeligheten.

Verste er på bilder med andre, fordi jeg er en del høyere enn de i min omgangskrets så må jeg bøye hele meg eller hodet ned slik at jeg får en elendig vinkel og dobbelthake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Her hører jeg hjemme ja!

Kan stå foran speilet og være passe fornøyd med hvordan jeg ser ut, tar bilde og ser ut som et takras :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubben for meg og. Har funnet ut at eneste redningen er å rette seg opp i ryggen og smile til krampa tar en. Selv da ser jeg ut som en dromedar. (tror jeg). Får nesten panikk når noen tar fram et kamera og knipser ivei, selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til det, forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i klubben. Har en egen evne til å myse, blunke eller lage dobbelthake på 90% av bildene som blir tatt. Og prøver jeg meg på en selfie skjer akkurat det samme.Godt vi er flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det bare var meg. Er fortsatt usikker på hvilket inntrykk som er mest riktig av speilet og kameralinsen. Satser på at det er en mellomting siden begge de to er så forskjellige som de kan bli!



Anonymous poster hash: fca6a...1f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Hahah! Kjenner meg veldig igjen! Synes jeg likner meg selv, men det ser ut som om jeg har tenkt å fly i noen :P I tillegg til at jeg ser veldig asiatisk ut på div bilder (ikke at det er en dårlig ting, bare for å ha det klart) :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhill

Melder meg inn her. Bilder som blir tatt av meg blir sjeldent bra, og det er veldig deprimerende :( men igjen, jeg ser positivt på det, jeg vil heller se bedre ut i virkeligheten enn å se værre ut i virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg herved inn!

Jeg er eldre enn de fleste her (og dermed blitt tatt bilde av mer...).

Jeg regnes som forholdsvis pen, og har også vært innom modellbransjen i min ungdom. Men fotografene rev seg i håret. Det som kom fram på 95% av bildene var ikke det de så. Så karrieren ble ganske kortvarig.

Jeg har noen få gode bilder av meg, både som ung og nå som ganske voksen/gammel. Men fremdeles gjelder 95%. På 95% av bildene ser jeg ut som om jeg ikke har sovet på 14 dager og bør umiddelbart innlegges på sykehus.

På de resterende 5% kan jeg tenke: Jøss, er dette meg? Jeg ser ikke så verst ut, faktisk.....

Ah akkurat samme situasjon.

Jeg er 175 cm, slank, med ganske symmetriske trekk og fikk derfor spm. gjennom hele oppveksten om jeg "jobber som modell" eller "tenker på det". Nå er jeg fylt 24 og til tross for at jeg ser ung ut for alderen får jeg spm. om jeg "tidligere var modell" (lav pensjonsalder tydeligvis...).

Noen venninner som er fotografistudenter ville bruke meg som modell til deres portfolio. Jeg forstod at de raskt angret på denne beslutningen. Etter flere timers knipsing satt vi igjen med to bilder der jeg så bra ut. De var riktignok veldig gode og jeg lastet dem opp på et modellbyrås nettsider og fikk deretter telefon om at de gjerne ville ha meg inn for å ta fler bilder. Jeg dro aldri. Jeg vet tross alt sannheten, og det er at mitt ansikt, som ditt, ser ut som jeg trenger innlegging 95% av tiden.

Anonymous poster hash: a0cd1...800

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare meg altså ;)

Jeg blir så sykt blek på bilder. Er blek i virkeligheten, og når det festes på bilde ser jeg ut som et spøkelse som svever i bakgrunnen. Blir bildene tatt nær på ser det ut som jeg har et trillrundt ansikt (i speilet har jeg kinnbein og smalner noe ned mot haka).

Skvetter så jeg holder på å dette av stolen når jeg får se bilder av meg selv. Husker det var en lidelse å finne bilder til takkekortet etter bryllupet. Av en eller annen snodig grunn har jeg aldri fått rouge til å sitte fast, så etter en time etter at jeg var sminket så jeg ut som "corpse bride" i den fine hvite kjolen min.

Greit nok, jeg har aldri vært noen skjønnhet - men hvis det er så ille som det ser ut på bilder tror jeg at jeg bør vurdere å bruke maske :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare meg altså ;)

Jeg blir så sykt blek på bilder. Er blek i virkeligheten, og når det festes på bilde ser jeg ut som et spøkelse som svever i bakgrunnen. Blir bildene tatt nær på ser det ut som jeg har et trillrundt ansikt (i speilet har jeg kinnbein og smalner noe ned mot haka).

Skvetter så jeg holder på å dette av stolen når jeg får se bilder av meg selv. Husker det var en lidelse å finne bilder til takkekortet etter bryllupet. Av en eller annen snodig grunn har jeg aldri fått rouge til å sitte fast, så etter en time etter at jeg var sminket så jeg ut som "corpse bride" i den fine hvite kjolen min.

Greit nok, jeg har aldri vært noen skjønnhet - men hvis det er så ille som det ser ut på bilder tror jeg at jeg bør vurdere å bruke maske :sjokkert:

Bruker du foundation? Foundation med solfaktor lager flashback på bilder og du blir hvit. Så hvis du vet du skal bli tatt bilde av bør du finne sminke uten faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du foundation? Foundation med solfaktor lager flashback på bilder og du blir hvit. Så hvis du vet du skal bli tatt bilde av bør du finne sminke uten faktor.

Det viste jeg ikke :)

Men å begynne å sminke meg om bare for å ta et bilde...blæ...tror jeg holder meg til den vanlige "Øh..jeg skal bare... *forsvinner bak en dør, et hjørne etc*" når noen skal ta bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha! Jeg burde være æresmedlem i denne klubben!!

På bilder fra jeg var liten, står alle jentene pent på rekke og rad og smiler med perfekte hestehaler og hendene pent foldet.

-JEG står med magen rett ut, hendene rett ned og myser mot sola!!

Og jammen er det ikke slik enda!!

Da jeg traff mannen min hadde han sett bilde av meg før vi møttes, husker han sa at jeg hadde mye mer utstråling i virkeligheten enn på bilder.

Facebook er ikke min venn for å si det sånn :P

Anonymous poster hash: c650b...8f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

I'm in!

Ser ut som jeg har en kraftig misdannelse i ansiktet når jeg smiler på bilder.

Og spesielt på selfie. Jeg mistenker at det blir noe veldig stivt og krampaktig over det når jeg skal smile på kommando, og da bruker jeg masse unødvendig muskelkraft. Så på de fleste klassebilder opp gjennom skoleåra, så jeg ut som en ganske tverr, sur, og mistilpass ung mann.

Jeg har begynt å filme meg selv i steden. Og så bruker jeg en app etterpå til å plukke ut det beste "øyeblikket" fra filmsnutten. Det funker bra til helkroppsbilder også syns jeg, fremfor å sette på selvutløser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som alltid blir pen på bilder! - Det er noe med lyset og poseringen på den dama som blir så riktig. Hvis man studerer henne i virkeligheten, vil man se både det ene og det andre som er mindre flatterende. Nei, ikke stygg, langtifra

.- Men hun har på en måte fått dreisen på det å bli tatt bilde av, kanskje det hjelper å øve seg litt? Hofta ut, rett i ryggen, haka fram osv....det finnes sikkert et kurs for "sånne som oss." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usymmetrisk i ansiktet at jeg dessverre har blitt en "DivaTone", altså - jeg vil kun fotograferes fra den riktige siden av ansiktet mitt.

Jeg er liksom "mykere" på den ene siden av ansiktet mitt, det henger litt...ikke så man merker det til daglig, men studerer man ansiktet mitt vil man se tydelig asymmetrien.

Får ofte høre at jeg har et veldig pent ansikt "sånn egentlig", type "filmstjerneansikt" (jeg aner ikke hva det betyr), og de bildene jeg blir bra på blir jeg veldig bra på, men det er altså 1 av 50 :P Har prøvd poseringsteknikker, men jeg er ikke noe glad i poseringslooken - liker at det ser sponant og hjertelig ut.

Så får jeg heller glemme at det henger et stoooort bilde på jobb hvor alle har på penstasen, står flott oppstilt og smiler...og jeg står midt i bildet med verdens lykkeligste glis - og med begge øynene lukket.

Blir kalt Poppie Lukkøye enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...