Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1) I det ene bryllupet hadde vi noe mat fra ett land der jeg har bodd i flere år. En av gjestene som satt i nærheten av meg var åpenbart ukjent med denne maten (bruden hadde også bodd i det landet), og prøvde å spise den på en helt motsatt måte enn hva man egentlig skal gjøre. Jeg prøvde å si i fra på en hyggelig og diskre måte hvordan man egentlig skulle spise det. Gjesten ble sur og ga opp hele greia.

2) I ett annet bryllup har en annen gjest begynt å kverulere med meg når det gjelder hvor jeg faktisk kommer fra. Jeg sa at jeg kommer fra "stedsnavn", og da begynte denne gjesten å motsi seg dette. Jeg kunne umulig komme derfra når jeg hadde min dialekt siden hun kjente noen andre derfra og de hadde vitterlig ikke den dialekten. Det var utrolig sårende å høre da jeg sant som det er har flyttet veldig mye i løpet av livet mitt både i innland og utland. Men da mine foreldre bor på det stedet jeg nevnte, og det er der jeg har bodd lengst i Norge sier jeg ofte at jeg kommer derfra. Fordi det er det jeg ser på som det mest riktige svaret. Jeg ønsker heller ikke alltid å nevne alle stedene jeg har bodd på da jeg helst må bruke penn og papir for å få med alle stedene. Dette er også noe som er sårt for meg generelt sett at jeg ikke har en konkret dialekt, men det er jo hovedsakelig på grunn av all flyttingen. Så vær varsomme for hvordan dere uttrykker dere folkens. :regler:

Anonymous poster hash: d7399...7a4

1) Det er kjipt å føle seg klønete med fancy, ny mat, og verre når hipsterfolk skal forklare hva man gjør galt.

2) Seriøst? Er du så hårsår? Duste dame, men drit i hu. Vær stolt av dialekta di samme åssen den er.

Verste jeg har opplevd: å bli plassert på døllebordet. Uinteressante folk uten selvtillit type : "jeg jobber bare på posten jeg" Herregud, er det feil liksom.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verste jeg har opplevd var da gjestene endte opp med å være servitør under middagen. Det toppet seg da brudeparet stakk fra ryddinga for å dra på nachspiel og forlot oss med kaoset. Da stakk vi og.

Da hadde vi slitt i to timer og vasket opp i finstasen.

Anonymous poster hash: 51d72...908

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det er kjipt å føle seg klønete med fancy, ny mat, og verre når hipsterfolk skal forklare hva man gjør galt.

Enig. Hvis man har så spesiell mat bør man ta en felles forklaring før måltidet begynner. Var en gang i et stort selskap der det ble servert Injera. Hadde ikke det blitt forklart hvordan man gjorde det før folk begynte å spise hadde jo ingen forstått hverken hva det var, hvordan det skulle spises eller fått opplever den rette smaken.

Anonymous poster hash: aceee...1fe

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg har opplevd var da gjestene endte opp med å være servitør under middagen. Det toppet seg da brudeparet stakk fra ryddinga for å dra på nachspiel og forlot oss med kaoset. Da stakk vi og.

Da hadde vi slitt i to timer og vasket opp i finstasen.

Anonymous poster hash: 51d72...908

fy faen da hadde jeg skammet meg som brud! :O

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) I ett annet bryllup har en annen gjest begynt å kverulere med meg når det gjelder hvor jeg faktisk kommer fra. Jeg sa at jeg kommer fra "stedsnavn", og da begynte denne gjesten å motsi seg dette. Jeg kunne umulig komme derfra når jeg hadde min dialekt siden hun kjente noen andre derfra og de hadde vitterlig ikke den dialekten. Det var utrolig sårende å høre da jeg sant som det er har flyttet veldig mye i løpet av livet mitt både i innland og utland. Men da mine foreldre bor på det stedet jeg nevnte, og det er der jeg har bodd lengst i Norge sier jeg ofte at jeg kommer derfra. Fordi det er det jeg ser på som det mest riktige svaret. Jeg ønsker heller ikke alltid å nevne alle stedene jeg har bodd på da jeg helst må bruke penn og papir for å få med alle stedene. Dette er også noe som er sårt for meg generelt sett at jeg ikke har en konkret dialekt, men det er jo hovedsakelig på grunn av all flyttingen. Så vær varsomme for hvordan dere uttrykker dere folkens. :regler:

Anonymous poster hash: d7399...7a4

Altså, jeg er over gjennomsnittet hårsår og sensitiv (og har for øvrig også en dialekt som ikke hører til noe sted på grunn av flytting), men jeg må si det høres rart ut om den opplevelsen var så fæl at det er noe av det verste du har opplevd i bryllup. :klo:

Anonymous poster hash: 460c9...fa0

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ble plassert på "venninnebordet" i bryllupsmiddagen til søskenbarnet mitt. Resten av familien satt sammen. Alle ved bordet hadde kjent hverandre siden barneskolen og var ikke særlig interessert i å få et nytt kjennskap. Så da satt jeg der da og hørte på "Husker dere da..." og interne vitser og ble oversett gang på gang da jeg prøvde å være med på samtalen.

- Alt for lite mat til middag og lokalet var midt i bushen med fellestransport tilbake i tretiden på natta. Ingen mulighet for å få tak i noen ting ekstra å spise. Ikke var det nattmat heller.

- Kakebord der det ble akkurat et stykke kake på hver av gjestene.



Anonymous poster hash: 1f746...e6d
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruden (venn av mannen min) fant ut at mannen min skulle være forloveren hennes sin bordkavaler. Resten av bryllupsgjestene satt sammen med sine partnere, minus meg som ble satt sammen med noen utlendinger, som ikke behersket hverken norsk eller engelsk, helt på enden av et bord. Laaaangt unna mannen min. Middagen drøyde forsåvidt ut i over 6 timer også. For å presisere så var ikke forholdet til mannen min og meg ferskt heller, vi hadde vært gift i 5 år på det tidspunktet.

Egentlig så angrer jeg på at jeg ikke bare gikk etter middagen.

Jeg er imot splitting av par i bryllup, men forloverne må jo naturligvis splittes med sine partnere siden de sitter med brudeparet. Forøvrig var plasseringen av deg veldig dårlig gjort, man skal jo sørge for at gjestene trives.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot splitting av par i bryllup, men forloverne må jo naturligvis splittes med sine partnere siden de sitter med brudeparet. Forøvrig var plasseringen av deg veldig dårlig gjort, man skal jo sørge for at gjestene trives.

Han var ikke forlover utifra hva det står der, men ble valgt ut som forloveren sin bordkavaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Var eneste single, kjente kun venneparene, men ble satt på andre siden av bordet, mellom to finansmenn som kun evnet å snakke om pengene sine...

- Middagen var 2 timer forsinket, vi måtte sitte ute på trebenker og vente.

- Talene var fulle av løgn, kun spill for galleriet.

- Dj'en fikk ikke lov til å spille høy musikk, fordi de eldre ville prate (bruden hadde nettopp fylt 23...)

- Ingen transport til byen (bryllupet var langt borte i gokk), så folk måtte ta sistebussen, noe som resulterte i at bruden ble dritsur og furtet resten av kvelden.

- Fri bar var 2 six-pack øl og 1 dunk hvitvin. På 80 personer.



Anonymous poster hash: 319dc...40e
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge bryllupene til søsknene mine ble jeg plassert helt ytterst, lengst fra alle. Sånn typ famile - venner - den rare naboen og så meg utenfor der igjen. Resten av familien satt samlet, og jeg ble sittende med folk jeg ikke ante hvem var.

I et av de ble kaffegjestene sittende å vente ganske lenge siden middagen ble forsinket. Synes det er utrolig dårlig gjort å la folk sitte par timer å vente for å få lov til å gi gave og spise kake.

Kald mat er en vane, så jeg er mer overrasket over å få spise mens den enda er varm. Men å få beskjeden "fiks maten din sjæl, vi gidder ikke" pga allergi gjør ikke at man føler seg så veldig velkommen.

Talere som drar fram meget personlige ting, familiekrangler og får hele talen til å omhandle seg selv. Er vel ikke verste jeg som gjest opplever men tenker at det sikkert ikke er trivelig å få servert som brudepar. Men klent å sitte å høre på. Noen ting er ikke ment for alles ører.



Anonymous poster hash: d1780...82d
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke forlover utifra hva det står der, men ble valgt ut som forloveren sin bordkavaler!

Oi, det hadde jeg protestert på! Faktisk forlangt at mannen hadde protestert også...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapsleker generelt.

Verste opplevelse var da sjenerte meg ble tvunget fram foran alle hvor jeg måtte synge en sang for å få tilbake skoen min som jeg hadde gitt bort i forbindelse med leken... Kjempegøy å tvinge folk til ting de ikke er forberedt på. Har alltid hatet å synge, og vet at mange av de andre gjestene syntes det var veldig ubehagelig med tvungen eksponering de ikke hadde meldt seg frivillig til...

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hadde jeg protestert på! Faktisk forlangt at mannen hadde protestert også...

Når? Ville du protestert når dere skulle sette dere til bords? Bordplasseringen blir gjerne ikke annonsert på forhånd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det hadde jeg protestert på! Faktisk forlangt at mannen hadde protestert også...

Hadde du gjort det hadde jeg som gjest reagert veldig. Noen ting får en bare svelge, sette på tabbe kvota å gjøre det beste ut av selv om det er kjipt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når? Ville du protestert når dere skulle sette dere til bords? Bordplasseringen blir gjerne ikke annonsert på forhånd.

Hadde du gjort det hadde jeg som gjest reagert veldig. Noen ting får en bare svelge, sette på tabbe kvota å gjøre det beste ut av selv om det er kjipt.

Jeg hadde protestert ja, hvis vi hadde vært eneste par som ble splittet, bare fordi bruden trengte en bordkavaler til forloveren sin så hadde det virkelig vært på sin plass å informere/spørre på forhånd. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle gjort det diskre nok, men om det hadde vært et skår i gleden for bruden så hadde jeg ikke brydd meg om det, slikt gjør man bare ikke. Splittelse på alle par, ja man svelger. Mannen forlover og må sitte ved hovedbordet, ja man svelger. Eneste par som splittes av en uforståelig grunn, ikke fadern. ;)

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Bruden (venn av mannen min) fant ut at mannen min skulle være forloveren hennes sin bordkavaler. Resten av bryllupsgjestene satt sammen med sine partnere, minus meg som ble satt sammen med noen utlendinger, som ikke behersket hverken norsk eller engelsk, helt på enden av et bord. Laaaangt unna mannen min. Middagen drøyde forsåvidt ut i over 6 timer også. For å presisere så var ikke forholdet til mannen min og meg ferskt heller, vi hadde vært gift i 5 år på det tidspunktet.

Egentlig så angrer jeg på at jeg ikke bare gikk etter middagen.

såå rart. Høres ut som bruden hadde noe imot deg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Jeg var i et bryllup der jeg var den eneste utenom bruden som ikke gikk i bunad, i og med at jeg ikke fikk den over gravidmagen. I løpet av kvelden så var det naturlig nok fotosession. Brudeparet og foredrene, brudeparet og besteforeldrene osv. Så ropte de: nå må alle damene komme og ta bilde med bruden! Jeg reiste meg og gikk fram sammen med de andre, og stilte meg opp. Da sa bruden høyt og tydelig " Ikke du! Bare de med bunad." Så jeg måtte, som eneste kvinne i lokalet, gå ut av oppstillingen og se på at de andre ble tatt bilde av. Det synes jeg var unødvendig og litt leit. Annenrangs gjest - passet ikke til den perfekte kulissen til bruden.

Anonymous poster hash: 90ca2...be8

fyy faen. Fikk vo dt i magen på dine vegne. Fyyy så stygt gjort av bruden.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot splitting av par i bryllup, men forloverne må jo naturligvis splittes med sine partnere siden de sitter med brudeparet. Forøvrig var plasseringen av deg veldig dårlig gjort, man skal jo sørge for at gjestene trives.

Han var ikke forlover, men hun ville ha han som bordkavaler til venninna si som var forlover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

såå rart. Høres ut som bruden hadde noe imot deg

Har aldri hatt en god tone med henne før bryllupet, jeg har prøvd, men hun har konsekvent henvendt seg bare til mannen min og utelukket meg.

Uansett, jeg har ikke snakket med henne etter bryllupet hennes, og har ingen planer om å gjøre det heller. Var anstrengt fra før, men ved å gjøre det hun gjorde så satte hun virkelig spikeren i kista. Mannen min reagerte også på behandlingen av meg, og har også minimal kontakt med henne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hadde jeg protestert på! Faktisk forlangt at mannen hadde protestert også...

Følte at det ikke var riktig tid og sted for å protestere i et bryllup når vi akkurat hadde oppdaget bordkartet og skulle til å sette oss til bords. Ville ikke ødelegge dagen for et helt brudefølge.

Men ja, det ble et oppgjør i etterkant mellom mannen min og henne. Jeg valgte å la mannen min gjøre det da det er/var hans venninne, mens jeg har trekt meg helt unna henne.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...