Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Men du.. Husk at du ikke trenger å late som hele kvelden da. Når de andre blir fulle nok merker de ikke hva du drikker og ikke :)

Hva med å alliere deg med en av de ansatte i baren om å gi deg alkoholfri vin eller alkoholfri øl i glass? Ingen som vil tenke noe over det. Og når de er fulle så bryr de seg ikke om du drikker vann. Da sier du bare at du har drukket så mye vin at du må ha litt vann for å ikke bli så dårlig dagen derpå :tommel:

På jobben til mannen min er de like. Åpen bar og drikkepress. Men så lenge jeg skåler med de så har det aldri vært noe spm om hva jeg har i glasset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt sant kakaoen! Veldig god ide du kommer med der, skal se om det er mulig å alliere seg med noen av dem slik at jeg ikke trenger å stresse så mye med det! Føler jo at det blir for dumt å la være å reise på tur fordi jeg ikke har lyst å late som!

Ellers er jeg i dag uke 6, dag 3. Formen er fin, den værste trøttheten har roet seg litt ned (aka trenger ikke å sove fra etter jobb og frem til jobb igjen). Hadde en skikkelig kvalmebølge i forrigårs. Stakkars mannen hadde disket opp med herlig grillmat med kylling og grønnsaker på spyd. Og grillet mais med smør og salt. Definitivt et måltid som er lett å spise.. Men der sitter jeg å pirker i alle bitene og har skytteltrafikk inn på badet (kastet heldigvis ikke opp). Merket det at når jeg endelig hadde fått trykka noe i trynet og det godgjorde seg i magen, så ble formen MYE bedre og jeg klarte å fullføre middagen :-)

Er veldig lykkelig om dagen, og mannen har også begynt å stryke over magen og si at han gleder seg. Den lille har fått kallenavnet "lille reka" foreløpig, for tegningene som er i alle appene ligner embryoet mistenkelig på dette lille dyret.. Hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koslig når det er tydelig at mennene gleder seg...:) her går dagene veldig treigt da jeg er sykemeldt og jeg sat det at tiden går jo så sakte. Da sa mannen her at det gjorde den for han også, for han gledet seg så mye til å bli pappa :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig koselig lillemeg90 :-) Hvordan er formen om dagen da, er det håp om å komme seg tilbake på jobb i nærmeste fremtid? Tiden flyr virkelig for min del om dagen, med altfor mye som skjer på jobb og på privaten også.

I dag er jeg 6+4 og formen er helt topp. Lederen min er veldig på strategi og planlegging for neste år om dagen, og jeg er visst involvert i veldig mye av det viktige som skal skje.. Vel, i følge tidlige beregninger skal jeg vel ut i permisjon fra april av, så det kan jo bli vanskelig å følge opp alt det arbeidet som hun ser for seg... Blir godt å fortelle henne det om noen uker!

Ellers er mannen hos en kompis i kveld, mens jeg sitter i sofakroken med teppe, chips og sjokolademelk. Har fått skikkelig cravings på sjokolademelk om dagen!

Ha en fin fredag dere, endelig helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig koselig lillemeg90 :-) Hvordan er formen om dagen da, er det håp om å komme seg tilbake på jobb i nærmeste fremtid? Tiden flyr virkelig for min del om dagen, med altfor mye som skjer på jobb og på privaten også.

I dag er jeg 6+4 og formen er helt topp. Lederen min er veldig på strategi og planlegging for neste år om dagen, og jeg er visst involvert i veldig mye av det viktige som skal skje.. Vel, i følge tidlige beregninger skal jeg vel ut i permisjon fra april av, så det kan jo bli vanskelig å følge opp alt det arbeidet som hun ser for seg... Blir godt å fortelle henne det om noen uker!

Ellers er mannen hos en kompis i kveld, mens jeg sitter i sofakroken med teppe, chips og sjokolademelk. Har fått skikkelig cravings på sjokolademelk om dagen!

Ha en fin fredag dere, endelig helg :danse:

Ikke bare bare når ledere planlegger slik! Min hadde også en del planer, men tok det veldig fint. Ser ut som jeg får litt kurser utover høsten og vinteren da, det er fint:)

Tja... Kvalmen holdes bedre i sjakk med kvalmestillende, men har ingen sjanse til å gå på jobb enda. Håper på å komme tilbake i løpet av oktober... Er også inne å får væske to ganger i uka nå, så lnge jeg ikke klarer å drikke nok så må jeg det. Satser på 50% fra midten av oktoberr elns. Så får vi bare se hvor det tar meg:) leder er i allefall veldig positiv til tilrettelegging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her på denne fronten går alt fint :-) Ser frem til å reise i morgen, blir kjekt å se både en ny by og få krysset av et nytt land på lista. Tenker enda litt på hvordan det vil se ut med ingen alkohol, men håper at det ordner seg på en eller annen måte uten at det virker for mistenksomt. Vil fortelle familie og venner før vi sier noen ting til kollegaer, og dessuten er det faktisk bare i den 9ende uken, så det er enda altfor tidlig.

Ellers oppdaget jeg i dag at jeg har gått opp 2 kg siden jeg ble gravid. Ble nesten litt bekymret for at det var mye! Veide meg nå i kveld da, for jeg har ikke hatt vekt de siste par mnd her hjemme. Skal veie meg igjen i morgen tidlig for å se om det virkelig er så mye. Er ikke så klar for å gå opp 20 kg i løpet av svangerskapet. Jeg spiser sunt og trener ganske masse, så burde ikke være noen spesiell grunn til å gå opp så mye. Samtidig har jeg hatt litt mer matlyst enn det jeg pleier å ha da.. Og så er mannen flink til å varte opp med litt ekstra om dagen, både mat og godis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff, der fikk jeg min første skikkelige hormonelle forstyrrelse! Vi er på reise med mannen til jobben. Var ikke fremme her før halv 11, så ettersom jeg var oppe i 6 tiden i dag morges for å gå på jobb, er jeg ganske sliten.

Hadde mangle-party på hotellet, men det ble så høylytt nivå og mye folk at jeg kjente det svartnet helt for meg. Sprang fra mannen og opp på hotellrommet for å gråte hysterisk. Følte at jeg fikk alt ut, og nå er jeg fornøyd i senga og tar heller en tidligere kveld. Skikkelig merkelig, jeg som alltid pleier å ha kontroll!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sinnsykt bekymret i dag! Har hatt litt brun utflod.. Klarer ikke helt å lese meg opp på om det er normalt eller ikke! Ingenting friskt blod, og ikke noe vondt i magen, men kjenner at jeg er skikkelig bekymret likevel.. Typisk på en søndags kveld! Tenkte å ringe legen i morgen tidlig slik at jeg forhåpentligvis kan få komme inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det i dag? Tror det er vanlig med brun utflod, det er vel gammelt blod? Så lenge du ikke blør frisk blod, så tror jeg ikke det er noe fare :) men greit å ta en sjekk hos legen for sikkerhets skyld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg i dag ja? Jeg hadde en dag med litt brun utflod i uke 6, var sikker på at jeg kom til å miste... Men jeg gjorde jo ikke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det i dag? Tror det er vanlig med brun utflod, det er vel gammelt blod? Så lenge du ikke blør frisk blod, så tror jeg ikke det er noe fare :) men greit å ta en sjekk hos legen for sikkerhets skyld :klemmer:

Hvordan er det med deg i dag ja? Jeg hadde en dag med litt brun utflod i uke 6, var sikker på at jeg kom til å miste... Men jeg gjorde jo ikke det:)

Takk som spør Hvitløk og lilemeg90 :hug:

I dag morges ble det værre, jeg fikk (beklager detaljer) litt friskt blod og litt "slim" ut. (Lignende sånn som man får midt i mensen). Ringte til legen både i morges og litt ut på dagen, men de sa at jeg skulle se det ann og enten ta kontakt med gynpol for å få hjelp til abort hvis det ble mye værre i løpet av ettermiddag / kveld, eller ta kontakt med legen i morgen tidlig dersom det ikke utviklet seg noe særlig.

Det er ikke snakk om store mengder, bare på papiret. Tok på et truseinnlegg og etter det så har det ikke blødd noe mer. Så det stoppet opp ca kl 13. Har ingenting vondt i magen, og alle de vanlige symptomene er på plass, så håper at dette går veien!

Ble litt grining og masse klemming på mannen, men må jo bare prøve å ikke ta sorgene på forskudd, kanskje det går helt fint dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Å si til en gravid at de kan ta kontakt med gynpol for hjelp til abort om det blir værre :o den var kanskje litt drøy synes jeg.. Håper at det gir seg helt og at du ikke får noe smerter!

Såg en tråd her inne på graviditetsforumet der flere skriver om blødninger i svangerskapet, kanskje fint å lese om de det har gått fint med?:) krysser fingrene for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Å si til en gravid at de kan ta kontakt med gynpol for hjelp til abort om det blir værre :o den var kanskje litt drøy synes jeg.. Håper at det gir seg helt og at du ikke får noe smerter!

Såg en tråd her inne på graviditetsforumet der flere skriver om blødninger i svangerskapet, kanskje fint å lese om de det har gått fint med? :) krysser fingrene for deg :klem:

Takk for tips og for at du krysser fingrene for meg! Fant frem til den tråden, og det var godt å se at det er mange som har klart seg helt fint gjennom det. Er også ganske beroliget av at blødningen har helt stoppet opp, håper at det holder seg slik. Ingen smerter heller, så det er ivertfall 2 gode tegn til tross for at blødninger i seg selv er kjempeskummelt!

Synes også at det var litt ufølsomt å si det med "hjelp til abort" til en gravid som absolutt ikke vil ha hjelp med det i det hele tatt.. Men det er nok fordi de ikke har åpent hos fastlegen etter halv 4, og da ville hun vel at jeg skulle vite hva jeg skulle gjøre om det ble værre på kvelden. Slik at jeg i så fall slipper å gå gjennom det alene i stua uten noen medisinsk kompetanse til å hjelpe meg. Men det beroliget meg ikke akkurat!!

Ellers er det første dag i uke 9 i dag, stay in there baby! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingra for null mer blod :klemmer:

Det er maaaaange som blør under svangerskapet :) helt normalt sa legen. Er det sa så er man visst ikke i tvil i følge de som har opplevd det :)

Når skal du på tidlig UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...