Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 15.1.2016 at 11.57, juliane skrev:

Hurra for en fin natt - krysser fingre og tær for at det blir sånn fremover! :duskedame: 

Tusen takk for kryssingen :nigo:

Den 15.1.2016 at 12.47, Trampe skrev:

Åh, sånne netter lever man lenge på! :danse:

 

Ohh yes, men jeg trengte jammen ikke leve lenge på den, for han reperterte faktisk kunststykket natt til i dag! Det var rett før vi forsov oss til babysvømminga som startet kl 0900 :fnise::bolledeig:

I dag har det skjedd masse nytt for mini. På babysvømmingen dukket vi han under vann, og det var helt topp. Skikkelig vannglad gutt :tommelsmil: Da vi kom hjem skiftet vi fra bagdelen til sportsdelen på vogna og gikk tur i snøen. Han var så utrolig stolt! Så skiftet vi også fra babysetet på tripptrappen til barnesetet, og DA var det glising da! Tror han har vært litt småfornærma fordi han har blitt sittende på gulvet i vippestolen den siste tiden, klarte ikke å presse lange gutten inn i babysetet.

Mannen lagte blomkål og brokkolipuree og etter litt skepsis gled det ned med et smil. Et triks her var å ta annenhver skje med sviskemos og puree, dette fordi han digger sviskemosen. Så nå har vi fryst ned masse porsjoner med middag som vi kan ta opp i løpet av uka.

Mini har vært i sitt ess hele dagen. Tror det hjelper godt på at han har fått bedre nattesøvn de to siste nettene. Håper virkelig at dette kan bli en ny trend! Men fremdeles: Ingen forventninger, bare en gledelig overraskelse om det skulle skje!:jepp:

God lørdagskveld dere som titter innom! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med gode netter og at maten er en suksess! :bolledeig:

Hvor lang er han siden dere har byttet ut bagdelen nå? Tror vi snart må gjøre det samme.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Så herlig med gode netter og at maten er en suksess! :bolledeig:

Hvor lang er han siden dere har byttet ut bagdelen nå? Tror vi snart må gjøre det samme.. 

Ja, det er helt topp! Vi er litt usikre på hvor lang han er, skal straks på 5 mnd kontroll og da får vi greie på det :-) Tipper han er rundt 8,5 kg og bruker størrelse 74. Grunnen til at vi skiftet var hovedsakelig fordi han trenger litt mer stimuli og det er kjekkere for han å kunne se når vi går tur. Til nå har han ikke benyttet seg av det tilbudet da han har sovnet i øyeblikket vogna har forlatt hjemmet :fnise:

____________________________________________________

Ellers rundet vi tredje natta med god søvn i natt :tommelsmil: Sovnet ca 20 og amming midnatt, 0300 og 0600 og 0800. Helt toppers! Har bestilt slike netter fremover nå, så får vi se :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan rapportere om 2 netter TIL med bra søvn! Vi runder straks ei uke med god søvn. Denne her nye trenden (som jeg ber inderlig om at skal fortsette) har også resultert i lange daglurer:vetikke:  Må si at det skjønner jeg lite av! Han har vanligvis sovet korte lurer, fra 30-45 min. Men de 3 siste dagene har den første luren vært på oppimot 2 timer, den andre på godt over 1 time og den siste en kort en på rett over halvtimen. Så merkelig!

Ellers virker det som han er ganske kresen i matveien dessverre. Godt at vi har funnet et triks, og det er at ALT kan blandes med sviskemos, og da går alt ned :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det virker som om gode netter blir en vane! :) S begynte også å sove mer på dagen da hun endret døgnrytme før jul, vips sov hun 3 timer tidligere på kvelden OG mer på kvelden, og vi sover fremdeles til 9 hver dag. Det er kanskje noe i det at søvn avler søvn? :klo: 

Snakker vi liksom avocado med sviskemos f.eks? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med to netter med kjempe god søvn. Håper det varer (det gjør det nok ;))

Jeg tror nok Juliane kan ha litt rett i at søvn avler søvn altså. Her sover mini ganske lenge, og har gjort det fra starten. Men skal ikke si noe sikkert, tenk hvis hu nekter å sove fra imorgen av liksom. Det er så typisk :ler: Hun pleier normalt sett å sove fra 21-23 til 13-15 :P Og hun sover jo noen lurer inni der også. Så jeg tror rett og slett at hun er såpass avhengig av søvn siden hun har en mor som ligger å snorker ved siden av henne hele tiden også. Kanskje hu sover fordi moren sover så mye? Nei, jeg vet ikke jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn avler søvn her også :jepp: Hvis natta har vært god, sover han mer på dagen. Hvis dagen har vært dårlig, dvs tre-fire små lurer på rundt halvtimen, da holder han det gående om natta. Det er noe i det der, altså. Storebror var også sånn. 

Det er så utrolig deilig å få sovet godt om natta. Gud, for en forskjell det er. Håper virkelig det blir en trend hos dere nå, alle får det jo så mye bedre med litt mer søvn! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 19.1.2016 at 12.50, juliane skrev:

Så deilig at det virker som om gode netter blir en vane! :) S begynte også å sove mer på dagen da hun endret døgnrytme før jul, vips sov hun 3 timer tidligere på kvelden OG mer på kvelden, og vi sover fremdeles til 9 hver dag. Det er kanskje noe i det at søvn avler søvn? :klo: 

Snakker vi liksom avocado med sviskemos f.eks? :fnise: 

Her snakker vi treigfis på å oppdatere :tommelsmil: Nå for tiden blir det lest mye og skrevet særdeles lite her på forumet.

Vi snakkes sviske-ALT! Fremedeles lar han seg lure av det :nigo:

_______________________

Er bare nødt for å oppdatere litt her slik at jeg får jinxet det helt totalt :fnise: Lillegutt nærmer seg 6 mnd (halvt år allerede) og vi bestemte oss veldig nylig for å forsøke å avvenne ham med mat på natta. Dette slik at både lillegutt, j86mannen og jeg skulle få litt lengre strekk med søvn og dermed mer overskudd på dagene. Vi flyttet han jo på eget rom for godt over en mnd siden, og det hjalp jo litt på søvnen, men likevel var det ikke lengre enn 3, max 4 timer.

Mannen tok første natta uten pupp. Det var ganske vanskelig med mye sutring, men ikke noe direkte gråting. Merket godt at han spiste mer på dagen påfølgende dag og ladet han godt opp med litt over en full porsjon grøt og dessert. Han sovnet lett og tror dere ikke han sov fra 1900 - 0400 i ett enkelt strekk! :hoppendeglad:Jeg og mannen la oss 2200 for å være klare til hva enn natta ville bringe, så jeg har jo ikke vært så uthvilt på lenge! De neste nettene har vært ganske like, han sovner rundt 1900 og starter dagen mellom 0400 og 0600 en gang.  Da er han våken en times tid før han sover 1.5 timer til. Det er helt fantastisk å kjenne seg litt uthvilt igjen.

Lille har også fått 2 tenner nede, og jeg føler nesten jeg stapper brysknoppen inn i en giliotin om dagen. Heldigvis har han vært snill, men de tennene er jo som barberblader! Og herregud som jeg smelter når han smiler med de to små tennene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fantastisk ut med nettene da! Var jo det vi prøvde på her også som viste seg å være kortvarig lykke,, Kanskje jeg skal prøve igjen.. :vetikke:

Og så gøy med tenner da! Var han plaget når de kom ut eller har det gått greit? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de er så fantastisk nydelige når de får sånne skjønne små tannebisser! :rodmer: Skjønner at man blir litt bekymret for brystvortene da, jeg syns hun biter godt til UTEN tenner av og til jeg, så lurer på hvordan det blir når tennene er på plass. :sjenert:

Høres forresten fantastisk ut å ha fått til så lange strekker på natta! Kjente jeg fikk lyst til å bare stappe i henne en masse grøt nå for å se om vi får til det samme, men vi får vel være tålmodige og trappe gradvis opp. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.2.2016 at 8.45, Beccy87 skrev:

Det høres fantastisk ut med nettene da! Var jo det vi prøvde på her også som viste seg å være kortvarig lykke,, Kanskje jeg skal prøve igjen.. :vetikke:

Og så gøy med tenner da! Var han plaget når de kom ut eller har det gått greit? :)  

Ja, ikke sant! Er en hel verden av forskjell på nattestid. Er litt spent på denne natta da, for mannen skal jobbe natt og jeg er derfor alene med ham. Tror kanskje at det blir vanskelig å nekte pupp da når han våkner.. Vi får se da! :-)

Han hadde en lang periode med sikkel og helst begge hendene i munnen samtidig og så plutselig en dag poppa en tann ut. Så gikk det kort tid, rett over ei uke, så dukka ei til tann opp nede. Merket egentlig ikke så veldig mye til det, kanskje litt ekstra urolig på natta, men så var han så urolig fra før av at et par våkninger fra eller til hadde veldig lite å si.

23 timer siden, juliane skrev:

Åh, de er så fantastisk nydelige når de får sånne skjønne små tannebisser! :rodmer: Skjønner at man blir litt bekymret for brystvortene da, jeg syns hun biter godt til UTEN tenner av og til jeg, så lurer på hvordan det blir når tennene er på plass. :sjenert:

Høres forresten fantastisk ut å ha fått til så lange strekker på natta! Kjente jeg fikk lyst til å bare stappe i henne en masse grøt nå for å se om vi får til det samme, men vi får vel være tålmodige og trappe gradvis opp. :P 

Jaaa, det er virkelig det herligste! Trillende latter og to bittesmå kritthvite tenner :hjerter_rundt:

Får bare være på alerten når jeg ammer slik at jeg kan klype han litt i kinnet om han biter, men satser kraftig på at han ikke syns noe om å bruke brystvorten som bitering. :ohmy:

Tror det er lurest med gradvis opptrapping slik at magen får følge med. Vi gikk nok litt kjappere enn en økning på 1-2 skjeer per dag da, du ser jo litt an hvor sulten og ivrig ungen er tenker jeg. Håper at det hjelper på søvnen for dere også! Bare synd at det første strekket som regel er det lengste, og det er jo lite interessant å legge seg kl 1900!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har det bra! :D

Her er lille straks 8 måneder nå og det har nettopp poppet opp to små tenner nede der også. Og, ja - skriver under på at de er skarpe! Plutselig en dag bet hun til under ammingen og jeg skvatt til og sa med kjempestreng stemme "Nei, det får du ikke lov til!".

Det var første gang det har skjedd at jeg måtte være streng og hun ble dødelig fornærmet! Satte opp det furteansiktet og nektet å ta pupp resten av dagen :fnise:  Hun sover fra 1830-0600 nå, og det endte med at jeg måtte vekke henne ved midnatt pga første melkespreng på lang tid. :P Heldigvis var jeg tilgitt neste dag, og hun har ikke bitt igjen, så håper det ble med et engangstilfelle.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18. februar 2016 at 16.23, j86 skrev:

Tror det er lurest med gradvis opptrapping slik at magen får følge med. Vi gikk nok litt kjappere enn en økning på 1-2 skjeer per dag da, du ser jo litt an hvor sulten og ivrig ungen er tenker jeg. Håper at det hjelper på søvnen for dere også! Bare synd at det første strekket som regel er det lengste, og det er jo lite interessant å legge seg kl 1900!

Ja, vi får nok være tålmodige. :) Men nå har vi tenkt å flytte grøten fra formiddag til kveld og så heller smake på andre ting på formiddagen, om ikke annet. Ikke det at det går ned så mange skjeene foreløpig. :P 

Det første strekket her er gjerne 5-6 timer, men jeg sover jo bare kanskje to av dem. Og resten av natta tipper vi sjelden over 3 timer...

Hvordan gikk alenenatta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.2.2016 at 20.02, juliane skrev:

Ja, vi får nok være tålmodige. :) Men nå har vi tenkt å flytte grøten fra formiddag til kveld og så heller smake på andre ting på formiddagen, om ikke annet. Ikke det at det går ned så mange skjeene foreløpig. :P 

Det første strekket her er gjerne 5-6 timer, men jeg sover jo bare kanskje to av dem. Og resten av natta tipper vi sjelden over 3 timer...

Hvordan gikk alenenatta?

Akkurat samme rutine som vi har, noe nytt og skummelt tidlig på dagen og så trygge, kjente grøten på kveldstid. Funker veldig fint!

Alenenatta gikk dessverre skikkelig dårlig. Han våknet ca 0100 og holdt det gående i korte soveøkter på 20-40 min frem til kl 0500. Klarte heldigvis å ikke gi pupp, det var målet mitt, så han ikke skulle bli helt forvirret mtp nye rutinen med ikke mat på natt. Mannen kom hjem ca 0500, så klarte han å få han til å sovne med å gå rundt med han i armene. Da var det soving til 8.

Derimot er natta til i dag virkelig noe å skrive hjem om :nigo: Mini sovnet 1900 i går og sov helt til 0600 med bare en helt kort våkning på midten. Etter en kjapp amming sov han videre til 0730. Oh my, så herlig!

Mini kom inn på førstevalget på barnehage også, så det er virkelig en opptur for oss. Hadde ikke forventet det ettersom det er veldig lite ledige plasser i kommunen.

Nå lever jeg skikkelig farlig som ikke har lagt meg enda, så skal trekke inn mot senga veldig snart. Har bare vært en så herlig kveld med voksentid med god middag og serietitting. Prøvde oss på en episode av Narcos, og det virker veldig gøy.

God natt ønskes til dere som titter innom her! :natti:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.2.2016 at 14.29, sol. skrev:

Godt å høre at dere har det bra! :D

Her er lille straks 8 måneder nå og det har nettopp poppet opp to små tenner nede der også. Og, ja - skriver under på at de er skarpe! Plutselig en dag bet hun til under ammingen og jeg skvatt til og sa med kjempestreng stemme "Nei, det får du ikke lov til!".

Det var første gang det har skjedd at jeg måtte være streng og hun ble dødelig fornærmet! Satte opp det furteansiktet og nektet å ta pupp resten av dagen :fnise:  Hun sover fra 1830-0600 nå, og det endte med at jeg måtte vekke henne ved midnatt pga første melkespreng på lang tid. :P Heldigvis var jeg tilgitt neste dag, og hun har ikke bitt igjen, så håper det ble med et engangstilfelle.
 

Koselig å høre fra deg :-)

Har hørt at man skal si i fra litt strengt og evt klype litt i kinnet / armen, slik at de får dårlige assosiasjoner med å bite til. Håper det gjorde susen å snakke litt strengt til henne for deres del!

Sliter en god del med melkespreng selv etter at vi sluttet å amme på natta, men det er bedre enn intervallsovingen og stuptrøtt hver eneste dag. Men ser definitivt at det kan bli i overkant hvis det er puppenekt på dagen :fnise: Merker at jeg har veldig hastverk på at han skal gå i gang og tømme de brystene på morgenkvisten. Blir nesten litt fornærmet om han nøyer seg med kun ene puppen.

Håper at alt er bra med dere ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er bare nødt for å legge ut en liten snikskryt her på denne søndagen, sånn for å fiske etter komplementer :fnise: 

Har gått ned 6,4 kilo så langt i år og har klart å holde meg på minst 2, men helst 3-4 treninger per uke! Føles så herlig. Er nede på samme vekt som når jeg ble gravid nå. Vi snakker jo om å muligens starte prøving på lillesøster/lillebror etter sommeren, og da føler jeg det er veldig bra om jeg klarer å bli kvitt de ekstra kiloene pluss være i god form. 

God søndag! Her står familiebesøk på planen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, spennende med prøving på andremann! Dere er tøffe, altså, som går inn for to tette. Jeg hadde blitt innlagt på psykiatrisk om jeg hadde blitt gravid igjen nå :bond: 

Høres ut som om dere har gode netter. Velfortjent! Sammenhengende søvn utgjør en vanvittig forskjell i dagsformen. Lillegutt har fått tenner tidlig, har han ikke? Han er jo to mnd yngre enn lillebror, og her kom det to små tenner i forrige uke. Kanskje han er treig? :vetikke: Ingen biting i puppen så langt, heldigvis. Håper vi slipper unna! :jepp:   

Håper dere har en fin søndag :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass!!

Dere har lyst på to barn tett etter hverandre? Så gøy med prøving! Jeg skjønner det med vekta. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for barnehageplass da! Må være deilig å ha det i boks allerede. Når skal han starte? :)

Og så flink du er med vekta da! Forstår godt at du vil tilbake til den gamle kroppen din før du setter i gang igjen med ny runde. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...