Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Spennende! 
Hvordan synes du egentlig denne graviditeten har vært i forhold til den forrige? 
Er det flest likheter eller her det en helt annen opplevelse? 

God helg til deg også! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.2.2017 den 12.22, Beccy87 skrev:

Spennende! 
Hvordan synes du egentlig denne graviditeten har vært i forhold til den forrige? 
Er det flest likheter eller her det en helt annen opplevelse? 

God helg til deg også! ;) 

Tror egentlig jeg har opplevd den ganske likt som deg, ivertfall slik som jeg har forstått beskrivelsene i dagboka di: Utrolig mye kjappere enn graviditeten med nr 1, men ganske mye hardere også :) Synes egentlig det er smått utrolig at målstreken er så nært, vi fant jo nettopp ut om graviditeten! Samtidig skal det bli uendelig deilig å bli ferdig med dette her, synes det er veldig tungt og slitsomt og jeg er lei av å aldri ha noe særlig overskudd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøre på med det som blir dette svangerskapets siste svangerskapsoppdatering :)

Termin
07 mars 2017

Hvor langt på vei
38+5

Dager igjen
271 dager har gått og 12 dager er igjen (Eller hvis hu her er like treig som storebror ser vi på 21 dager igjen....)

Kjønn
:babyjente:

Navn
Vi har litt alternativer, men har et navn som vi stort sett kaller magen for, så jeg tror nok at det er dette navnet vi kommer til å ende på til slutt. Passer veldig godt med storebrors navn også.

Størrelse
Var på estimering denne uka, er nok ei stor jente dette her også, slik som storebror.. Hun var estimert til 3.8 kg allerede da, og det vil si at hun blir godt over 4 kg ved fødsel. Sikkert nærmere 4.5... :bond: Jeg har rett og slett en altfor serviceinstillt livmor og morkake :fnise:

Kjenner du bevegelser
Ja. Morkaken på fremre vegg, heldigvis! Godt med en liten støtdemper.

Form
Er i permisjon. Late dager og det trenger jeg virkelig. 


Plager
Bekkenløsning, hodepine, trøtt, stikninger nedover, våkner mye på natta av bevegelser.

Cravings
Nei.

Humør
Jevnt over veldig bra!

Vektøkning
+ 11 kg ca

Strekkmerker
Nei. Slapp det sist (eller noen små på lårene som jeg ikke er sikker på om kommer fra graviditeten eller ei), så hadde vært utrolig digg å slippe denne gang og.

Innkjøp og utstyr
Har alt vi trenger unntatt ny tripptrapp-stol med babysete. Men jeg vet rett og slett ikke om vi gidder å kjøpe det inn helt enda heller. Var veldig lite vi trengte å kjøpe, men har nå alt av klær, bilsete, bedside crib, søskenvogn osv på plass. Tror neppe hun skal mangle noe :)

Neste kontroll
JM i morgen og ny vekstkontroll på sykehuset neste uke.

Fødselsforventninger
Traumatisk fødsel sist. Jeg er nok idiotisk optimistisk, for jeg tenker at det går fint denne gang. Uansett overlevde jeg sist, og det blir nok ikke værre. Så DETTE skal jeg klare.

Ble litt mer komplisert etter vekstkontrollen på sykehuset denne uka, for da viste det seg at frøkna har snudd seg til tverrleie/seteleie (ikke helt seteleie, men rumpa litt på siden i bekkenet). De prøvde da å pushe litt på for en eventuell setefødsel, men det er helt uaktuelt for min del. Jeg hadde en vanskelig nok fødsel sist og det er jo et stort barn denne gang og! Det blir enten fødsel med hodet ned eller keisersnitt. Så da ble det gjort en ytre vending. Gikk heldigvis fint og uten for mye smerter, men jeg er veldig usikker på om hun er blitt værende i hodeleie eller ikke etterpå. Blir utrolig spennende hos JM i morgen.

Dette gjør jo også at oppstarten på fødsel kan bli litt mer actionfylt enn det jeg kunne ønske. Går vannet må jeg legge meg ned i stabilt sideleie og vi må ringe føden som rekvirerer ambulanse. Dersom det starter med rier må jeg inn med en gang, ikke vente på noe regelmessighet. Dette fordi leiet skal sjekkes og hvis vannet ikke er gått enda kan det fremdeles være mulig å snu barnet dersom hun enda er feil vei. Hvis vannet går og hun er feil vei blir det keisersnitt uansett.

Hodet ned/festet
Det får jeg vite i morgen. Garantert ikke festet hode.

Utålmodig 
Egentlig ikke, men hun er veldig velkommen når som helst nå. Har jo til og med fått pakket fødebagen nå, så vi er klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Nå er vi snart der at alle lurer på om du ligger på fødestua om du ikke dukker opp i dagboka en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager til termin :nigo: 

Litt skuff å våkne opp i dag, for etter jordmorkontroll på fredag (der frøkna har hatt vettet i behold og blitt liggende med hodet ned etter vendingen) satte JM en del akupunktur (eller var det akupressur) nåler og det ble ganske umiddelbart mensmurringer og kynnere. Hadde en periode på 3-4 timer i går der jeg følte det kunne bikke over i rier, men så skjedde det ikke. Jaja, er vel like greit å smøre tålmodigheten, er jo god tid enda.

Neste kontroll er ny vekstsjekk på sykehuset tidlig i uka, håper hun ikke har vokst aaaaaltfor mye siste dagene! 

Lillegutt ble 1,5 år sist uke :hjerte: lille-store storebroren snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh de dagen her gååååår sååååå treeeeeigt! 
Full forståelse for at du er skuffet over manglende fremgang etter akupunkturen (?), har du muligheten/planer om å få satt flere til uka da? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2017 den 11.39, Beccy87 skrev:

Åh de dagen her gååååår sååååå treeeeeigt! 
Full forståelse for at du er skuffet over manglende fremgang etter akupunkturen (?), har du muligheten/planer om å få satt flere til uka da? :)  

Ja, de gjør i grunnen det. Men jeg tilbringer stort sett all ledig tid i senga (virker som om kroppen ikke har grenser på hvor mye søvn den trenger), så da flyr faktisk dagene forbi likevel :fnise: Legger stort sett en liten plan for hver dag, og før jeg vêr ordet av det er lillegutt i seng og det er bare noen få kveldstimer igjen. Lett å fylle opp dagene med veldig lite når jeg ikke orker noe spesielt! 

Neste akupunkturrunde blir på onsdag :tommelopp: Hvis det er modning å spore da tar JM sikkert en stripping også. 

 

Ellers er det 8 dager til termin. Ingen spesielle nye tegn. Litt nedpress har det kommet i går når jeg var på kino. Våkner også uten grunn 3-4 ganger på natta (til og med når lillegutt sover godt, skjønner ikke helt den :vetikke: ). De sterke murringene jeg hadde på lørdag har ikke kommer tilbake, så kjenner at jeg ikke har de største forhåpninger om at det skal skje noe snarlig. 

Tenkte det var på tide å prøve litt av de behagelige kjerringrådene etter hvert, så nå får mannen bare stille opp :lur: JM sa også at det var lurt å begynne å pumpe og ettersom jeg impulsshoppa en dobbel medela brystpumpe her tidligere er jeg ikke vond å be der :nigo: dette for å frigjøre oxytocin (er det slik det skrives?) og også for å forberede brystvortene på det som snart skal skje. Trenger ikke å bli like sår som sist gang, det var ikke noe særlig de første par ukene.

Planleggingsdag i barnehagen og jeg er så heldig at svigers har passet lillegutt hele dagen. 1,5 åringen alene klarer jeg ikke så veldig godt å holde følge med om dagen, så det er urolig herlig at han kan kose seg der heller. I tillegg inviterte de på middag, så etter jobb plukker mannen meg opp og vi drar dit. Helt utmerket passer dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekstkontroll i dag viste både at hun enda ligger riktig vei og at hun ikke har vokst så faretruende fort siste uken, så jeg føler egentlig at jeg kan puste litt lettet ut. Veldig god følelse!

Ettersom det ikke har vært spor av en eneste rie og vannet enda er intakt må jeg dessverre stryke deg fra tippelista @Nautika, selv om jeg aldri så mye heiet på din gjetting! (Kan bare ikke i min villeste fantasi se for meg at hun er ute før midnatt :fnise:)

Tippeliste :duskedame:

28.02: Nautika

01.03: MissStiles

02.03: Opprinnelig UL termin

04.03: j86 mannen (optimist han der!)

05.03: juliane

06.03: Marimba

07.03: OUL termin

08.03: j86 (tenk så gøy med jente på kvinnedagen da!)

09.03: Beccy87

13.03: miore

 

Skal på ny runde med modningsakupuntur i morgen, hadde vært helt topp med noen resultater fra det :tommelopp:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med gode nyheter! 
Nå blir det alvorlig spennende her, jeg har tippet overtid men for din del håper jeg akupunkturen gir resultater! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var synd med tippingen min, men så bra hun ligger riktig vei og vekten ikke er avskrekkende! 

Det er så spennende fremover nå altså! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Marimba skrev:

Ååå, dette er så spennende :) 

Jaa, uansett om hun bestemmer seg for å drøye ut tiden er det virkelig oppløpssiden nå! Det er kort tid uansett :nigo:

23 timer siden, Nori skrev:

Så bra at veksten ikke er ute av kontroll og at hun fortsatt ligger med hode riktig vei.

Jeg tipper 11.03! :babysmokk:

Veldig glad for det. Er nok bekymringer med en fødsel, om det ikke ska være stort barn og press fra sykehuset om å gjennomføre en setefødsel i tillegg.. Tipping er notert! :)

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Så deilig med gode nyheter! 
Nå blir det alvorlig spennende her, jeg har tippet overtid men for din del håper jeg akupunkturen gir resultater! :jepp:

Takk for det. JM sier at akupunktur stort sett fungerer bedre på andregangsfødende, men man vet jo aldri. (Personlig tror jeg egentlig hele greia er litt humbug.. Men nå sitter jeg her med murringer og stram mage, så NOE skjer jo mest sannsynlig pga de nålene)

10 minutter siden, juliane skrev:

:popcorn: 

Hurra for fin vekst og riktig leie!

:nordvesta:

Måtte hun bare ta til vettet og komme seg ut fra magehulen snarest! MYE bedre plass på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste :duskedame:

28.02: Nautika

01.03: MissStiles

02.03: Opprinnelig UL termin

04.03: j86 mannen (optimist han der!)

05.03: juliane

06.03: Marimba

07.03: OUL termin

08.03: j86 (tenk så gøy med jente på kvinnedagen da!)

09.03: Beccy87

11.03: Nori

13.03: miore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Nautika skrev:

Det var synd med tippingen min, men så bra hun ligger riktig vei og vekten ikke er avskrekkende! 

Det er så spennende fremover nå altså! :hoppe:

Ja, det var synd! Litt optimistisk å håpe på februarbaby med den treigfis kroppen som jeg tydeligvis har, men jeg heiet skikkelig på den gjetten der :nigo: 3.8 kg ble hun estimert til i går, så hvis jeg skal gå langt over tiden blir det jo et stort barn dette her og, men ikke på langt over 5 kg (slik som faren var) regner jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI - Men du er i en graviditetsdagbok, så det kan vel forventes??

Kan ellers rapportere om en liten modningsutvikling siden sist sjekk hos JM sist fredag. Da var det ikke noe modent, men i dag var det ikke mer skjededel (riktig navn?) og 1-2 cm åpning. Hun gjorde en liten stripping som ikke gjorde vondt i det hele tatt. All modning er hjertelig velkommen, selv om man såklart ikke skal få noen forhåpninger da annengangsfødende vistnok kan gå rundt med flere cm åpning over mange uker. Men kanskje jeg er et unntak der og at når det først begynner å modnes så skjer det noe snart? :lur: Lenge leve optimismen. Slimproppen var også forsvunnet, så det forklarer jo all sneglingen min siste tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI er jo nesten obligatorisk i prøver- og graviditetsdagbøker :ler: Hurra for passe stor baby i riktig leie! Og ikke minst for litt åpning og modning. Jeg begynner å mistenke at lillesøster kommer lenge før den datoen jeg har tippet :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å tro at jeg har tatt for godt i.. Men blir veldig spennende å følge med her fremover nå. Plutselig så er hun er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...