Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Såå fin mage :rodmer: Og gøy med den utviklingen! Gleder meg til frøkna også prater litt mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine magen! :hjerte:

Her har Trollet også virkelig satt inn et ekstra gir når det gjelder pratingen og kommer med nye ord hver dag. 
Kjempe gøy! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 8.30, miore skrev:

Flott mage! Synes det er veldig artig at vi faktisk begynner å ha små samtaler jeg også :) Moro med utvikling! 

Hvordan tror du lillegutt kommer til å takle familieforøkelsen?

Tusen takk :klem:

Vel, det er et veldig godt spørsmål :) Jeg forteller han stadig om baby i magen og holder hånden hans slik at han kan kjenne spark, men tror rett og slett at han er altfor liten og at dette kommer til å komme som julekvelden på kjerringa for ham når baby er ute :fnise: På den positive siden er han så liten at han kommer nok alltid til å tenke at det har vært de to hele tiden. Han kommer jo ikke til å  huske enebarntiden sin i det hele tatt.

På 6.1.2017 den 6.58, Nori skrev:

Så flott mage! 

Veldig gøy at storebror snakker! Her har det stoppet helt opp med nye ord. Veldig lenge siden han utvidet repertoaret, men han babler ustanselig da. Ispedd se, der, mamma, pappa , hei, hallo og oj.. :fnise: Det er virkelig moro å få følge utviklingen, det er helt utrolig hvor mye som skjer på kort tid. 

Tusen takk :) Det er utrolig gøy med prating nå. Virker som det løsner litt i perioder med nye ord. Vi bruker en del tid i pekebøker og jeg og mannen går stort sett rundt som idioter som narrerer alt som skjer rundt oss og peker på alt vi kan for å forklare hva det er :fnise: Jeg tror at barnehagen også bidrar masse til at det stadig er nye ord. Fremdeles sier han en del som bare vi forstår da, "bamm" er f.eks vann. Og det er jo så søtt at vi ikke klarer å rette opp i det heller, bare kaller det for bamm vi også..

På 6.1.2017 den 9.49, Frøkenanonym skrev:

Såå fin mage :rodmer: Og gøy med den utviklingen! Gleder meg til frøkna også prater litt mer :) 

Tusen takk :hjerte:

Ja, nå som hun er startet i barnehage går nok utviklingen ganske fort på den fronten for frøkna di kan jeg tenke meg!

På 6.1.2017 den 10.24, Beccy87 skrev:

Fine magen! :hjerte:

Her har Trollet også virkelig satt inn et ekstra gir når det gjelder pratingen og kommer med nye ord hver dag. 
Kjempe gøy! :hoppendeglad:

Tusen takk :laugh:

Går det mye i dyrelyder hos dere også eller? Den siste tiden har vi utvidet repertoaret til "Hva sier krokodillen" (lite brøl og så klapper tennene sammen) og "hva sier ulven" (oooouuuuhhhhhh) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status her i huset er 32+3 og 56 dager igjen til termin.

På jordmorkontrollen i sist uke var alt fint, bortsett fra leiet til frøkna som da dessverre er feil vei. Hodet opp i ribbeina og stumpen ned. JM anbefalte å ta en ekstra sjekk hos lege i uke 34 for å sjekke om hun har snudd seg til da, men jeg har lest meg opp tilbake i dagboka mi og ser at også lillegutt lå feil på dette tidspunktet. Han snudde seg ca uke 35. Så da tenker jeg at jeg bare vil vente til vi skal på den planlagte ultralydsjekken for størrelsessjekk i starten av februar. Regner ikke akkurat med at fødselen skal starte spontant før det (ref 9 uker *kremt*, 9 dager over tiden med lillegutt). Blir likevel veldig bekymret av dette. Det er ikke aktuelt for meg å gå gjennom en setefødsel og jeg blir litt skremt av lesingen om ytre vending som de gjør på sykehuset. Tror rett og slett ikke jeg vil risikere å gå gjennom det da det er forbundet med en del fare for baby og kan være smertefullt for meg. Så da er jo eneste alternativ KS hvis det skulle gå så langt og hun enda er feil vei. Snu deg lille pike! :fy_fy:

Bekkenløsningen er ganske kjip og jeg tror ikke dagene hadde gått opp uten gradert sykemelding om dagen. Mannen har satt inn ekstragir og ordner så godt han kan.

Ellers driver vi også med huskikking og leilighetssalg om dagen. Blir spennende om det faktisk blir flytting før eller etter hun er født. Føles litt kaotisk her for tiden med andre ord.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T sier også bamm til vann!  Jeg har null personlig erfaring med ytre vending, men har ei venninne som måtte ha det, og det gikk strålende.  Ho sa det ikke var vondt, bare litt rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i voldsomt mange dyrelyder og det har det gjort lenge. 
I tillegg er vann vann nå mens bamm er banan. :rodmer:
Nå fikk jeg utrolig lyst til å sette meg ned å lage en liten ordbok for det er jo naturlig nok en del kodeord som bare jeg og mannen forstår, kan jo være gøy å se tilbake på senere! 

Skummelt med setefødsel da! 
Husker jeg rett så var gutten din ganske stor også når han først kom ut? 
Har ingenting å tilføye verken positivt eller negativt ved vending, det vet jeg ingenting om. Men om storebror snudde seg sent så er det fortsatt håp for lille da, selv om jeg forstår stresset! 

Gøy med kjøp og salg av hjem! 
Vil dere flytte langt da eller er det bare mer plass som er målet? :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
På 10.1.2017 den 20.05, Porcelain skrev:

T sier også bamm til vann!  Jeg har null personlig erfaring med ytre vending, men har ei venninne som måtte ha det, og det gikk strålende.  Ho sa det ikke var vondt, bare litt rart. 

Koselig med egenkomponerte ord på de små :ninuskapus:

Takk for at du skrev erfaringen fra din venninne, nå nærmer kontrollen på sykehuset seg sterkt, så det blir nok forsøk på vending denne uka.. Hvis jeg tør da! Kjenner jeg er veldig skeptisk, men skal ivertfall høre hva de sier og ta et så informert valg som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2017 den 21.20, Beccy87 skrev:

Her går det i voldsomt mange dyrelyder og det har det gjort lenge. 
I tillegg er vann vann nå mens bamm er banan. :rodmer:
Nå fikk jeg utrolig lyst til å sette meg ned å lage en liten ordbok for det er jo naturlig nok en del kodeord som bare jeg og mannen forstår, kan jo være gøy å se tilbake på senere! 

Skummelt med setefødsel da! 
Husker jeg rett så var gutten din ganske stor også når han først kom ut? 
Har ingenting å tilføye verken positivt eller negativt ved vending, det vet jeg ingenting om. Men om storebror snudde seg sent så er det fortsatt håp for lille da, selv om jeg forstår stresset! 

Gøy med kjøp og salg av hjem! 
Vil dere flytte langt da eller er det bare mer plass som er målet? :) 
 

Ordlista du lagte i dagboka var jo utrolig koselig :hjerte: Jeg har laget tilsvarende i babyboka til lillegutt, er nok kjekt å se tilbake på senere, utviklingen går jo i rekordfart om dagen! 

Lille var 4,2 når han ble født, og i tillegg ganske stor hodeomkrets.. Nå er det bekreftet i denne uka at det fremdeles er seteleie (kjenner det og forsåvidt), så skal bli greit å få kommet inn på sykehuset for å ta en skikkelig diskusjon på det. Er 30 dager til termin, så hvis det skal bli et planlagt keisersnitt dette her snakker vi to uker til fødsel :alice:

Alle kjøp og salg planer er foreløpig lagt på is, formen tillater det ikke dessverre. Så da får vi ta opp den ballen igjen nærmere sommeren tenker jeg! Vi skal fra leilighet til hus er planen, og helst holde oss sånn ca i samme område. Ser ca 7 km i radius fra her vi bor i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2017 den 10.59, Nautika skrev:

Gratulerer som høygravid! Er det lenge til du går ut i permisjon?

Takk :) Det gikk styggfort å komme dit denne gang! Egentlig skulle permisjon startet etter denne arbeidsuka som kommer, men ble helt sykemeldt fra sist uke av. Så permisjon har vel egentlig startet på en måte allerede! Føles merkelig, det har ikke gått opp for meg enda kjenner jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 dager igjen og kanskje bare to uker til fødsel! :daane: Har liksom tenkt at du ligger såå langt bak i løypa i forhold til meg, men sånn er det jo ikke :fnise: 

Vi driver også og spekulerer i kjøp og salg av hus, men foreløpig går det trått her også. Merker at tanken på å styre med alt det der midt i barseltiden frister særdeles lite, så vi har vel sånn halvveis bestemt oss for å ha litt is i magen og vente.. med mindre det dukker opp noe helt perfekt da :tongue: Det er så lite i vår prisklasse som blir lagt ut om dagen, så det er ikke sånn at vi bare kan velge og vrake heller. Skulle hatt noen millioner til å rutte med, så hadde alt vært så mye enklere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2017 den 12.10, sitronkake skrev:

30 dager igjen og kanskje bare to uker til fødsel! :daane: Har liksom tenkt at du ligger såå langt bak i løypa i forhold til meg, men sånn er det jo ikke :fnise: 

Vi driver også og spekulerer i kjøp og salg av hus, men foreløpig går det trått her også. Merker at tanken på å styre med alt det der midt i barseltiden frister særdeles lite, så vi har vel sånn halvveis bestemt oss for å ha litt is i magen og vente.. med mindre det dukker opp noe helt perfekt da :tongue: Det er så lite i vår prisklasse som blir lagt ut om dagen, så det er ikke sånn at vi bare kan velge og vrake heller. Skulle hatt noen millioner til å rutte med, så hadde alt vært så mye enklere :P 

Gratulerer så masse igjen :hjerte:

Nei, en måneds tid etter deg omtrent, men nå spørs det jo om jeg går langt over tiden eller ikke da :)

Vet du, et par-tre ekstra millioner å rutte med hadde vært fantastisk. Vi bor på vestlandet og har vært ganske uheldige med hele boligmarkedet egentlig. Kjøpte leilighet med boligprisene på topp, og nå er markedet MYE mer lunkent. Det er jo eeeegentlig en god ting, for vi skal jo videre til et dyrere hus enn leiligheten vår. Men samtidig gjør jo det at vi mest sannsynlig må selge med et (større eller mindre) tap det at egenkapitalen vår blir mindre. Det er jo utrolig kjedelig, selv om selvfølgelig huset vi kjøper blir prosentvis billigere og vi totalt sett forhåpentligvis kommer bedre ut av det med et trått boligmarked. Vi har begynt å kjøpe skrapelodd med jevne mellomrom, satser på millionen snart tikker inn :fnise:

Holder med deg i å ha is i magen. Nå er det viktigste i verden å bare nyte den lille og den første tiden. Er jo et luksusproblem å ville ha større plass sånn egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg kommet til 36+5 :hakeslepp: Hvor blir dagene / ukene / månedene av????

Var på sykehuset denne uka for vekstestimering og sjekk av leiet til frøkna. Hun har jo hatt stumpen godt plassert nedover hele tiden, så jeg har hatt en del mørke tanker rundt både ytre vending og planlagt keisersnitt. De som har fulgt med i dagboka mi over lengre tid husker kanskje at fødselen av lillegutt var ganske traumatisk, så jeg har følt litt på at dette her med graviditet og fødsel har gått skikkelig mot meg og at det ikke er noen ende på uflaksen der. Tenkte likevel for et par dager siden at det var da merkelige bevegelser der inne i magen, en annen type enn det jeg er vandt med. Jordmor på UL spurte meg når jeg kom inn hvordan jeg selv trodde leiet var, og jeg sa at jeg var ganske sikker på at rumpa var ned. Dere skulle sett fjeset til både meg og mannen når hun holdt apparatet mot bekkenet mitt og jammen meg var det et lite hode godt plassert der nede :nordvesta::nori::yvonne::bolledeig:Lille sniken må ha benyttet anledningen mens jeg har vært i tung søvn til å snu seg rundt til riktig vei en av de siste dagene nå! Må nesten ha vært det, for både JM og lege har bekreftet seteleie de siste ukene og begge to har sagt at hvis det blir snuing kan jeg være sikker på å kjenne når det skjer, ref liten plass i magen.

Helt fantastisk følelse. Da ser vi frem mot en vanlig fødsel likevel, uten ekstra komplikasjoner som absolutt ikke trengs!

Vekstestimeringen avslørte at hun er større en normalen da, selv om magen egentlig har vært ganske liten hele svangerskapet. Den ligger rett under 50% midtlinja på målene og har gjort det hele tiden. Det gjør at vi skal inn til oppfølgingssjekk om 1.5 uke for å se at hun ikke vokser veldig raskt nå sist tiden. Da kan det eventuelt bli vurdert en igangsetting og dersom størrelsen tilsier det og hvis kroppen min er klar for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden fødsel nærmer seg med stormskritt tenkte jeg at det var på tide med en liten tippeliste :) Sist gang fikk ingen rett, så denne gang er det jo veldig gøy om noen treffer. Tipp om du har lyst! NB: Jeg har en treigfis av en kropp, så sist gang gikk det 9 dager over. Håper å slippe det denne gangen.

Tippeliste:

02.03: Opprinnelig UL termin

04.03: j86 mannen (optimist han der!)

07.03: OUL termin

08.03: j86 (tenk så gøy med jente på kvinnedagen da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...