Gå til innhold

Terrortrussel mot Norge - PST skaper frykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig. En trenger ikke sette seg selv i unødvendig fare bare på trass.

Håper at den økte beredskapen virker avskrekkende på de eventuelle terroristene, og at vi slipper å oppleve noe slikt igjen.

Å ta t-banen til jobb er ikke å sette seg i unødig fare kun på trass. Og skulle det skje et angrep mot kollektivtrafikken så er sjansene svært små for at det er akkurat der du er.

Jeg tenker litt på Norway Cup. 50 000 unger på et stort åpent område. Hva kan ikke et par bevæpnede menn få til der.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PST sitter så klart på mye mer informasjon enn de gir ut. De sa heller ingenting om at de ikke vet "hvem og når". De sa de ikke kunne gå ut med det på dette tidspunktet. Dette er nok meget reelt ettersom de går ut med det.

Anonymous poster hash: ffe34...c2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

De får nok såpass mye trusler og lignende at når de først velger å gå ut på denne måten så er det å regne som reelt. Jeg støtter absolutt åpenheten rundt det, heller det enn at det plutselig rustes opp vakthold og lignende og folk så begynner å spekulere. Så får vi håpe at det faktisk virker avskrekkende, om det er en reell trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta t-banen til jobb er ikke å sette seg i unødig fare kun på trass. Og skulle det skje et angrep mot kollektivtrafikken så er sjansene svært små for at det er akkurat der du er.

Jeg tenker litt på Norway Cup. 50 000 unger på et stort åpent område. Hva kan ikke et par bevæpnede menn få til der.

Nå er det ofte kollektivtransport i rushtid som blir angrepet under terrorangrep, har jeg inntrykk av, så jeg ville ha unngått det i uka som kommer. Ikke fordi jeg er spesielt redd, men for å ta forholdsregler. Det har ingenting med å "la terroristene vinne".

Norway Cup er også et aktuelt område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er dumme. Det er ingen ekstern terrortrussel mot Norge. Det er norske myndigheter som planlegger en false-flag aksjon i Norge, for å skape motsetninger mellom nordmenn og muslimer i Norge.



Anonymous poster hash: 3dc98...df8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er dumme. Det er ingen ekstern terrortrussel mot Norge. Det er norske myndigheter som planlegger en false-flag aksjon i Norge, for å skape motsetninger mellom nordmenn og muslimer i Norge.

Anonymous poster hash: 3dc98...df8

Luring.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen svare meg på hvorfor ekstreme islamister går til angrep?

-Jihad?

-Kall fra Allah?

-For at alle skal bli muslimer?

Jeg skjønner det ikke!



Anonymous poster hash: 74412...c45
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd, og synes egentlig dette ikke var noe særlig å gå ut med.

Noe kommer til å skje, et eller annet sted, så gå å vær redd i flere dager?

Og hvorfor er det så sikkert at de rammer et tettsted? Det spiller jo ingen rolle hvor de gjør det, og heller ikke om det er 10 eller 100 mennesker som blir drept, for når det nå skjer noe, får det oppmerksomhet uansett, og det er det de vil.

Jeg bok ikke i en av de største byene, men jeg er pissredd og har helst lyst til å legge meg ned i kjelleren og bli der til det er over. Kommer ikke til å fungere på jobb en gang, så dette synes jeg var utrolig unødvendig.



Anonymous poster hash: 98b99...34b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at PST passer så godt på. Hvis en muslim gjennomførte et terrorangrep i Norge, ville hatet og rasismen komme veldig mye frem. Det er som på 22. juli tre år siden, da nordmenn trodde det var en utlending kom det en mobb-mentalitet og farlige nasjonalistiske holdninger fram, men da vi fant ut at det var en etnisk nordmann var det mye kjærlighet osv.. Derfor er jeg veldig glad for at PST passer så ekstra godt på muslimer.



Anonymous poster hash: 44907...644
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd, og synes egentlig dette ikke var noe særlig å gå ut med.

Noe kommer til å skje, et eller annet sted, så gå å vær redd i flere dager?

Og hvorfor er det så sikkert at de rammer et tettsted? Det spiller jo ingen rolle hvor de gjør det, og heller ikke om det er 10 eller 100 mennesker som blir drept, for når det nå skjer noe, får det oppmerksomhet uansett, og det er det de vil.

Jeg bok ikke i en av de største byene, men jeg er pissredd og har helst lyst til å legge meg ned i kjelleren og bli der til det er over. Kommer ikke til å fungere på jobb en gang, så dette synes jeg var utrolig unødvendig.

Anonymous poster hash: 98b99...34b

Syns du ikke det er bedre å få en forklaring på hvorfor landet er fullt av bevæpnede politifolk? Syns du det ikke er bedre å være litt forberedt - i tilfelle noe skulle skje?

Sannsynligvis vil ikke noe skje, men jeg foretrekker å være opplyst, så sant det er snakk om en reell trussel, noe det virker å være denne gangen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det er ikke PST som skaper frykt. PST informerer (helt riktig) befolkningen. Mye bedre at slik informasjon blir offentliggjort.

Det er overhodet ikke trygt i Oslo, så hvorfor leve i en boble at det er det? Fra økt hverdagskriminalitet og ghettoisering av hele bydeler til radikaliserte religiøse terrorister som utgjør stor fare for befolkningen.

Hvorfor Oslo, tenker jeg? Hvorfor ikke slå til et sted man ikke forventer det?

Jeg tenker da på f.eks Color Line eller badestrender rundt omkring på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på Norway Cup. 50 000 unger på et stort åpent område. Hva kan ikke et par bevæpnede menn få til der.

Uff :/ håper det bare blir med våre spekulasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får kjeft for at de går med dette nå, men hva om noe skjer eller hadde skjedd (terror) og de ikke hadde gått ut med det i forkant. Da skal jeg love deg at det hadde blitt helvete på jord og kritikk om hvorfor dette ikke kom frem. Kjenner ikke på at jeg er redd, men jeg synes det er greit å være forberedt på at vi ikke kan regne oss som helt trygge uansett. Akkurat nå er det uroligheter over alt og hvorfor skal vi slippe unna her oppe. Har kun vært spørsmål om tid.

Nei, det er svært få steder hvor det er uroligheter. Det er media som får deg til å tro noe annet. Norge er derimot et av få land som har stor tilsig av mennesker fra de ytterst få urolige områdene som finnes.

Antall konflikter i verden er redusert med mer enn 90% de siste 50 årene forøvrig.

Anonymous poster hash: e39f2...4ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du ikke det er bedre å få en forklaring på hvorfor landet er fullt av bevæpnede politifolk? Syns du det ikke er bedre å være litt forberedt - i tilfelle noe skulle skje?

Sannsynligvis vil ikke noe skje, men jeg foretrekker å være opplyst, så sant det er snakk om en reell trussel, noe det virker å være denne gangen.

Her hvor jeg bor kommer jeg ikke til å se et eneste politi. Og forberedt på hva? Å plutselig bli skutt? Å plutselig gå i lufta? Å bli tatt som gissel? Hvordan skal man forberede seg på det?

Jeg får nesten angstanfall her, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ta bussen til jobb.

Anonymous poster hash: 98b99...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta t-banen til jobb er ikke å sette seg i unødig fare kun på trass. Og skulle det skje et angrep mot kollektivtrafikken så er sjansene svært små for at det er akkurat der du er.

Jeg tenker litt på Norway Cup. 50 000 unger på et stort åpent område. Hva kan ikke et par bevæpnede menn få til der.

Eller Tall Ships Race i Bergen med ca 500 000 innom byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor kommer jeg ikke til å se et eneste politi. Og forberedt på hva? Å plutselig bli skutt? Å plutselig gå i lufta? Å bli tatt som gissel? Hvordan skal man forberede seg på det?

Jeg får nesten angstanfall her, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ta bussen til jobb.

Anonymous poster hash: 98b99...34b

Hadde du følt deg bedre når mediene hadde begynt å spekulere rundt økt væpnet tilstedeværelse på stasjoner, flyplasser og andre offentlige steder?

Eller mener du kanskje at politiet ikke burde gjøre noe som helst, for ikke å skremme folk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff jeg skal liksom fly til Bulgaria i dag, veldig usikker på om vi skal droppe hele turen.



Anonymous poster hash: 9d7fa...c9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor kommer jeg ikke til å se et eneste politi. Og forberedt på hva? Å plutselig bli skutt? Å plutselig gå i lufta? Å bli tatt som gissel? Hvordan skal man forberede seg på det?

Jeg får nesten angstanfall her, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ta bussen til jobb.

Anonymous poster hash: 98b99...34b

Nei, men nå bor en god del av Norges befolkning i byene, og kommer til å se bevæpnet politi "på hvert gatehjørne". Det hadde skremt meg mye mer - usikkerhet er mye mer skremmende enn kunnskap.

Man kan være forberedt på den måten at hvis man hører en alarm så vet man at det er noe i gjære og at man bør skru på radio og høre på hva som blir sagt. I stedet for slik man vanligvis reagerer når signalanleggene blir testet - med et gjesp.

Det er ikke noe poeng i gå helt i kjelleren av frykt - DA kan vi snakke om at terroristene har oppnådd det de ville. Sannsynligvis vil det heller ikke skje noe. Lev livet som vanlig, men for en ukes tid kan det være lurt å holde seg unna store folkemengder, samt å følge litt ekstra med på nyhetene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du følt deg bedre når mediene hadde begynt å spekulere rundt økt væpnet tilstedeværelse på stasjoner, flyplasser og andre offentlige steder?

Eller mener du kanskje at politiet ikke burde gjøre noe som helst, for ikke å skremme folk.

Hadde vært mulig å øke beredskap og tilstedeværelse uten å være synlig.

Jeg har ikke sagt jeg vet noe bedre, jeg bare er livredd og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg kan ikke være den eneste?

Anonymous poster hash: 98b99...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Hvorfor Oslo, tenker jeg? Hvorfor ikke slå til et sted man ikke forventer det?

Jeg tenker da på f.eks Color Line eller badestrender rundt omkring på Østlandet.

Jeg tok meg i å tenke at det er godt jeg er på en liten plass. Helt til jeg kom på at jeg skal på danskebåten i helgen. Jeg tenkte selv at det må være et "godt mål".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...