Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg ble kvalm helgen FØR positive EL-tester, og det ga seg aldri, haha! :P Eller, det føles sånn. Var på superfylla den helga, og var dårlig i flere dager etterpå. Så kom EL og jeg ble liksom aldri heeelt i 100 igjen, og siden da har det vært av og på og spesielt i forbindelse med måltider. Var sikkert innbilt i starten, men jeg er helt klart kvalm til tider, altså. Symptomene finner vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! Grattis og velkommen inn hit!! :) jeg innbiller at jeg harfølt ting hele veien, spesielt i magen. Det er en annerledes følelse liksom :)

Takk! jeg ser at vi blir en veldig fin gjeng her :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt det til noen ennå? Hva avgjorde når dere fortalte, hvordan gjorde dere det og hva var reaksjonen?

Vi tenker å vente til uke 12, og deretter fortelle familie og nærmeste venner. De vil få beskjed om å ikke spre det videre før vi selv har offentliggjort det. Så blir det en eller annen morsom måte å fortelle det til alle på Facebook når vi er klare for det, kanskje et par uker senere.

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til mine foreldre, søster, hans foreldre + søsken. Er på ferie med svigers så måtte nesten si noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det? Sa du det bare rett ut eller gjorde du noe mer rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det bare rett ut til mamma. Pappa fikk også vite etterpå. Svigerfar fikk en kopp i gave med "Bestefar" skrevet på. Det tok tid før han forsto :fnise: . Jeg har sagt til alle at dette kan gå begge veier, men selvfølgelig håper vi på det beste. min mor sa til meg at det får gå som det går, så jeg føler overhode ikke noe press. Skulle jeg mot all formodning miste nå, så har jeg den støtten jeg trenger (tenker jeg)

Er bare fortsatt så overnervøs jeg skal miste :(. Har innerst inne en god følelse om at alt kommer til å gå bra, jeg tok noen G-tester i ettertid og verdiene stiger, men man vet jo aldri. Er "bare" 4+3 i dag og synes at dagene går så trege. Tror at det å ha lest og hørt så mye ang. SA har fått meg til å bli sånn, kan nesten ikke glede meg fordi jeg er så redd det skal skje noe galt. :klaske: Så teit jeg føler meg.

Noen andre som har det sånn? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det bare rett ut til mamma. Pappa fikk også vite etterpå. Svigerfar fikk en kopp i gave med "Bestefar" skrevet på. Det tok tid før han forsto :fnise: . Jeg har sagt til alle at dette kan gå begge veier, men selvfølgelig håper vi på det beste. min mor sa til meg at det får gå som det går, så jeg føler overhode ikke noe press. Skulle jeg mot all formodning miste nå, så har jeg den støtten jeg trenger (tenker jeg)

Er bare fortsatt så overnervøs jeg skal miste :(. Har innerst inne en god følelse om at alt kommer til å gå bra, jeg tok noen G-tester i ettertid og verdiene stiger, men man vet jo aldri. Er "bare" 4+3 i dag og synes at dagene går så trege. Tror at det å ha lest og hørt så mye ang. SA har fått meg til å bli sånn, kan nesten ikke glede meg fordi jeg er så redd det skal skje noe galt. :klaske: Så teit jeg føler meg.

Noen andre som har det sånn? :klo:

Føler det absolutt sånn også! Jeg blødde litt mellom uke 4-5 og var helt sikker på at jeg mistet. Nå er jeg 6+4 og er fremdeles litt usikker, gleder meg ikke riktig ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det absolutt sånn også! Jeg blødde litt mellom uke 4-5 og var helt sikker på at jeg mistet. Nå er jeg 6+4 og er fremdeles litt usikker, gleder meg ikke riktig ennå :P

Vi bekymrer oss for mye kanskje :klem: Det er egentlig NÅ vi burde være glade fordi det er nå man er gravid, ekkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bekymrer oss for mye kanskje :klem: Det er egentlig NÅ vi burde være glade fordi det er nå man er gravid, ekkesant?

Ja, burde det! Alt er bare så usikkert før 12 uker har gått, så er litt vanskelig syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 6+0 er det bare 8 % sjanse for at det går galt, da. :) Så selv om det er vanskelig å tro det helt hundre %, så er det jo veldig stor sjanse for at det går bra. :)

Men jeg skjønner dere. Jeg klarer ikke heeelt å roe meg heller, men prøver stadig å si til meg selv at det kommer til å gå bra. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 6+0 er det bare 8 % sjanse for at det går galt, da. :) Så selv om det er vanskelig å tro det helt hundre %, så er det jo veldig stor sjanse for at det går bra. :)

Men jeg skjønner dere. Jeg klarer ikke heeelt å roe meg heller, men prøver stadig å si til meg selv at det kommer til å gå bra. :)

Det var flott å høre Teriyaki! Ja når man tenker på statistikken så sier man 8 % risiko for at det går galt men man tenker ikke over at det er hele 92 % for at det går bra! super høy sannsynlighet egentlig.

Siden jeg er kun 4+4 i dag, må jeg operere med 85 % sjanse for at det går bra. Fortsatt et veldig høyt tall når det er så tidlig i graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte i natt at jeg var på UL også overrasket jeg dama der med at jeg var gravid. Skulle visst på ul for noe annet. Så ser vi babyen på skjermen, så sa hun "hører ikke noe hjerteslag, du får komme igjen senere" så gikk hun. Ble superstressa i drømmen og våkna med tanken "tidlig UL på oss!!"

Har lest litt om det, lønner seg å vente litt? Er 7 uker i dag. Tenkte kanskje vente til uke 10?

Formen i dag: supertrøtt!

Måtte støtte under puppene mine da jeg stod opp i sta, de er altfor ømme og tunge! Kvalmen er litt bedre, men orker fremdeles ikke kjøtt.. Blir kvalm av tanken. :S

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får ordnet meg tidlig UL så vil jeg ha det rundt uke 10. :)

Jeg har ømme pupper, men ikke sååå ømme. :) småkvalm nesten døgnet rundt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, vil også ha tidlig UL rundt uke 10.

Jeg har ikke vært kvalm enda. Og puppene er kun vonde når jeg våkner og kjenner at de brenner, men det gir seg i løpet av morgenen. De er bare litt sensitive resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt tidlig ultralyd i slutten av juli, da er jeg ca ni uker på vei. Ville ikke vente lenger enn nødvendig :P

Puppene er store og tunge og litt ømme, men det går fint. Kvalmen har vært verre. Har hatt det bedre i noen timer nå, og da ble jeg nesten redd for at det var noe galt. Nå er den tilbake, og jeg angrer på at jeg etterlyste den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg være med her? Fant ut i dag at jeg er gravid :hjerte:

Så klart! <3

Velkommen!! Og gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Tusen takk:-)) vi er så lykkelige! Etter nesten 2 år som prøvere, vi skulle til ullevål i august for ivf, men vi trenger jo ikke det nå😍 foreløpig termin er 21.03.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver en gang til etter å ha skrevet innlegg i tråden for 2014. Vimsete til tusen, haha!

Vel, jeg testet positivt i går og er gravid for første gang :) terminkalkulator sier termin er 14 mars. Alt dette er så uvirkelig, har det gått opp for dere enda? Har dere fortalt det til noen? Tenkte å vente til uke 12 med å si det til våre nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver en gang til etter å ha skrevet innlegg i tråden for 2014. Vimsete til tusen, haha!

Vel, jeg testet positivt i går og er gravid for første gang :) terminkalkulator sier termin er 14 mars. Alt dette er så uvirkelig, har det gått opp for dere enda? Har dere fortalt det til noen? Tenkte å vente til uke 12 med å si det til våre nærmeste.

Gratulerer!

Om det har gått opp for meg? Nei, absolutt ikke! Jeg er 7 uker nå og venter egentlig på å passere 12 uker. Vi har fortalt det til nærmeste familie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...