Gå til innhold

I-dag-har-jeg-vært-flink-tråden...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Gjest NorthDakota

Har planer om å gjøre det som har blitt utsatt de siste ukene.

-Vaske klær (svært fjell i garderoben)

-Rydde ut av kjøleskapet +vaske

-Vaske gulv

-Kjøre bort glass og hermetikk

-Tørke støv i 2.etasjen

-Få lagt bort sengetøy som pga plassmangel har bodd på kommoden

-Vaske dusjen

Utrolig hvor mye sykdom kan klusse til rutinene. Har grudd  meg mye for å starte, men NÅ skal jeg klare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

I går og i dag har jeg

  • vasket soverom og byttet sengetøy
  • vasket, tørket og lagt vekk 3 maskiner med klær
  • satt på 3 oppvaskmaskiner
  • bakt tre typer småkaker
  • ryddet litt her og der

I mellom dette har jeg tatt meg av den 5mnd gamle jenta mi, laget middag, sett serie og strikket :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

På tide å bringe denne tråden med inn i november/desember-gjøremålene.

I går bakte jeg fire brød, vasket vinduer og bil. *fornøyd* :nigo: 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par ukene har jeg

-revet hele karnappen innvendig
-gått gjennom hele klesskapet og kastet det som må kastes og donert bort det som er for smått/ikke brukt
-gått gjennom tørrvareskapet og organisert ræva av det
-gått gjennom teskapet og kastet teen jeg ikke har rørt som likevel har gått ut på dato.... :sjenert:
-kastet gamle sko/donert bort sko som ikke har blitt brukt på alt for lenge
-ryddet ut litt fra rotekottet
-kjørt til dynga med et bagasjerom fullt av ræl som måtte kastes
-kjørt byen rundt på leting etter bra priser på nytt veggpanel og gulv til karnappen
-bestemt hvilke materialer og farger som skal brukes i karnappen

*flink*
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

:hoppe: Endelig fant flinke Winza denne bortkomne tråden min som jeg har savnet og lett etter så mange ganger.  :hoppe: 

Følte trang til å klappe meg selv på skulderen og si at håndklevask har tørket ute i sol og vind i dag.
Det lukter SÅ godt atte! Jeg har ryddet med ting i kjelleren og gjort klar til litt gi bort og kasteting i neste uke.
Jeg har fylt opp mange isbitposer med vann, samlet sammen plast, aviser og søppel...og kastet det. 
Sjekket tilbudsaviser på nett, satt opp handlelister og klargjort verandaen for litt nye krukker og sittepasser. 
Har så lyst til å fylle opp med litt blomster, men må nok vente til midten av mai tror jeg.

Jeg er veldig fornøyd med innsatsen og sender stafettpinnen videre til neste flinke person i dag. :biggrin: 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ikke det helt store, men er stolt over å ha tørket støv!

Anonymkode: cb5f9...2a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder det - du er flink! :klappe: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd! Jeg har ryddet kjøkken, stue, gang og et soverom i dag. Har også fått vasket en god del klær og pakket bort endel vintertøy siden jeg nå tar sjansen på at våren har kommet for å bli. 

Endelig fikk jeg pakket en pose med bøker som skal til gjenbruk, kanskje får jeg pakket ned et servise i morgen som skal til samme sted.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fri fra jobb i går og hadde storrengjøring (som jeg skulle gjort for lenge siden, men har utsatt og utsatt. Et tiltak å komme i gang)

Jeg vasker alle gulv (til og med gulvet inni boden) ristet tepper, vasket klær, skiftet på senga, Støvsuget sofaen, vasket vinduer, raket i hagen, oppvasken og vasket lister. Helt utrolig hvor mye støv som samler seg overalt 😱

Var slitsomt, men SÅ deilig da jeg var ferdig :nori: Klapp på skuldra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gjort : har vasket badet og toalettet. Ellers har jeg vært ute med søppel, satt på en vaskemaskin og en oppvaskmaskin.

Jeg vet ikke om å få opp min datter, funnet en lader, laget frokost og ordnet matpakke, teller :)

Senere blir det en tur på butikken og handle litt middag. Og ellers smårydding.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært superflink og rydda i kjøkkenskuffene i dag. Ikke de som inneholder mat og håndklær og sånn, men de som har redskaper, bestikk og den klassiske "alt mulig som ikke passer inn noe annet sted"-skuffen.

Har samlet en hel bærepose med ting jeg kan sende til gjenbruk, mesteparten ting vi aldri har brukt eller ikke har brukt på årevis, samt "Dette vet jeg ikke hva er, men det ser helt og fint ut", og kastet en ti-tolv ting som var ødelagt, ubrukelig eller "hva i helvete er dette?".

Skuffen med kokeredskaper er nå halvert i mengde, selv om jeg bare har fjernet fire ting, alt-mulig-skuffen er ikke lenger overfylt og bestikkskuffen ser ryddig ut for første gang på lenge.

*nipper til en whisky*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vasket gulvene, vasket klær, tatt en real runde på bad og kjøkken med vaskeklut. Er fredag for meg det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prolaps for tiden, så blir utrolig frustrert over alt jeg ikke får gjort! Går turer hver formiddag, når jeg klarer, men fader så vondt! I dag fikk jeg vasket tøy og ryddet bort oppvask. Burde egentlig dratt fram støvsugeren også, men det stoppet seg. Er likevel veldig fornøyd med det jeg fikk gjort :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Denne tråden må ikke gå i glemmeboken. Her skal det gis et klapp på egen skulder når vi egentlig har vært
ganske flinke til ett eller annet hver dag. Jeg har altså fått vasket håndklær, tørket dem og lagt dem pent
sammen og i skap og skuffer med dem. Lukter veldig godt og er vidunderlig myke nå, kontra lufttørking inne. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd :laugh:

Jeg har vært flink til å vaske klær og gjort unna alt arbeid innen deadline. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

                                                   JUBEL! :klappe: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

                                                   JUBEL! :klappe: 

Takk i lige så! Vel duftende håndkler etter en dusj er gull. 

Endret av The R. S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...