Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om et borettslag hvor det er sykt mye drama. Helt sykt. I tillegg går brannalarmen ca. 1 gang i uka. Hvor det så klart tar noen minutter(alt ettersom, hvis f.eks beboeren som har brannalarmen ringer inn og sier ifra at det ikke brenner) før de får skrudd den av, siden det bare er en brannmann som kan skru den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gjør ikke styret noe med problemet?

Anonymous poster hash: 54841...2f1

 

Lederen i styret var en som bedrev business i en av etasjene helt nederst (han eier flere andeler i sameiet da han eier lokalet). Han bor der ikke en gang, og nå har bedriften flyttet. Likevel er han leder. Skjønner ikke at det er lov.

 

Har hørt om flere lignende hendelser omkring i Oslo ellers, men det tar faen meg kaka.

Anonymous poster hash: 09d51...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederen i styret var en som bedrev business i en av etasjene helt nederst (han eier flere andeler i sameiet da han eier lokalet). Han bor der ikke en gang, og nå har bedriften flyttet. Likevel er han leder. Skjønner ikke at det er lov.

Har hørt om flere lignende hendelser omkring i Oslo ellers, men det tar faen meg kaka.

Anonymous poster hash: 09d51...429

Styret og eiere får gå sammen om å avsette han. Det er fullt mulig.

Anonymous poster hash: 54841...2f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret og eiere får gå sammen om å avsette han. Det er fullt mulig.

Anonymous poster hash: 54841...2f1

 

Hadde de som eier leilighetene brydd seg hadde det vært en herlig løsning. Dessverre blir mange leid ut, og de fleste utleierene driter i det. 

 

Selv har jeg flyttet inn i et hus som er delt opp i leiligheter nå i stedet, håper på bedre tider (uten at jeg kan garantere det -- men jeg slipper i det minste å betale for en vaktmester som ikke gjør noe). 

Anonymous poster hash: 09d51...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

-Unger som løper og leker i gangen

-Naboer som lager mat som stinker forferdelig

-Unge partygoers som skal feste hver helg og gjerne hver dag i perioden mai-august

-Folk som står og skriker på beboere utenfor a la "Kaaaaaai!!!!er du der Kai?Kaaaaaaaai!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboer som røyker. Den lukta siver inn i leiligheten min selv om jeg ikke har noen dører eller vinduer åpne.

Anonymous poster hash: b2617...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Når naboer som bråker begynner å klage på at noen andre bråker 😂

Anonymkode: 2f473...6f3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2015 den 9.04):

Naboer som røyker. Den lukta siver inn i leiligheten min selv om jeg ikke har noen dører eller vinduer åpne.

 

Anonymous poster hash: b2617...ec3

Spesielt vanskelig nå, når det er så kaldt at man ikke kan lufte 

Anonymkode: 2f473...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden noen drar opp en snart ni år gammel tråd jeg ser at jeg har svart i, må jeg jo bare svare igjen.

Millimani skrev (På 24.11.2014 den 11.18):

Bor i borettslag, og tenker å flytte, mest fordi det er for dyrt. Irriterer meg grenseløst over formann i borettslaget! Han er så Narvestad-type at det er litt vel drøyt. Men det er bare han som vil være formann, og dermed så blir det sånn. Feil-prioritering til den store gullmedalje.

Jeg ser hva jeg svarte den gang, og det var så absolutt sant.

-----------------------------------

Der jeg bor nå, i et sameie, er det et flott styre, men to håpløse naboer. Den ene er egentlig mest kjent som "sur", og vil ikke hjelpe uten å få betaling. Samtidig med et slags omkved om at "Jeg er en fattig pensjonist". Så har du kjerringa innerst i gangen. Hun er ikke nødvendigvis sur, men folk er så oppgitt over henne og hennes væremåte. Hun mener at alle skal ta hensyn til kun henne, maser om hjelp til ditt og datt, og "går på" andre med sin innpåslitne væremåte, og forstår ikke at i sameie må alle ta hensyn til alle. Stygt å nevne, men folk gleder seg til den dama er borte, noe som ikke later til å skje før hun må på gamlehjem eller dør. Nå tilsier alderen at det kanskje ikke er så lenge til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sameie. Pipa trenger å renoveres, forbud mot å bruke vedovn. Taket og hele grunnmuren trenger renovering, leder gjør ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (4 minutter siden):

Der jeg bor nå, i et sameie, er det et flott styre, men to håpløse naboer. Den ene er egentlig mest kjent som "sur", og vil ikke hjelpe uten å få betaling. Samtidig med et slags omkved om at "Jeg er en fattig pensjonist". Så har du kjerringa innerst i gangen. Hun er ikke nødvendigvis sur, men folk er så oppgitt over henne og hennes væremåte. Hun mener at alle skal ta hensyn til kun henne, maser om hjelp til ditt og datt, og "går på" andre med sin innpåslitne væremåte, og forstår ikke at i sameie må alle ta hensyn til alle. Stygt å nevne, men folk gleder seg til den dama er borte, noe som ikke later til å skje før hun må på gamlehjem eller dør. Nå tilsier alderen at det kanskje ikke er så lenge til.

Bor selv i rekkehus som er selveier. En av beboerne er en mann på nærmere 85, som bor alene og ikke har noe barn som hjelper seg. Bidrar INGENTING på uteområdet, og syter og klager over alt mulig. Beklager å måtte si det, men da det kjørte inn en ambulanse på gårdsplassen her i vinter, håpet jeg det var til ham. Dessverre skulle de til neste rekke.

Anonymkode: f47ce...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 11.39):

Spesielt vanskelig nå, når det er så kaldt at man ikke kan lufte 

Anonymkode: 2f473...6f3

Er nesten verre når det er vår/sommer da, for da kommer røyken enda mer inn via ventiler OG vinduer. Vinterhalvåret er eneste grunnen til at jeg holder ut her, naboen holder meg våken hver natt med kjederøyking - på soverommet. 

Anonymkode: 5d162...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Griser i gangen og jeg må vaske opp. Samme som sluntrer unna dugnader. Spesielt de som leier ut. De gidder f ikke gjøre noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor selv i rekkehus som er selveier. En av beboerne er en mann på nærmere 85, som bor alene og ikke har noe barn som hjelper seg. Bidrar INGENTING på uteområdet, og syter og klager over alt mulig. Beklager å måtte si det, men da det kjørte inn en ambulanse på gårdsplassen her i vinter, håpet jeg det var til ham. Dessverre skulle de til neste rekke.

Anonymkode: f47ce...4f7

🥲 fy f… for et kjipt menneske du er

Anonymkode: 9ae5b...ec7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er utfordrende, er bevisstløse naboer som ikke skjønner normale hensyn. Stoler som dras over gulvet uten møbelknotter (au!), går inne med sko, hensynsløs røyking, borring i vegger til ukristelige tider. Folk som ikke bidrar til fellesskapet, så det er de samme som må ut og måke, stille opp på dugnad, osv. 

 

Anonymkode: 5d162...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor selv i rekkehus som er selveier. En av beboerne er en mann på nærmere 85, som bor alene og ikke har noe barn som hjelper seg. Bidrar INGENTING på uteområdet, og syter og klager over alt mulig. Beklager å måtte si det, men da det kjørte inn en ambulanse på gårdsplassen her i vinter, håpet jeg det var til ham. Dessverre skulle de til neste rekke.

Anonymkode: f47ce...4f7

Er ikke så sikkert du bidrar så mye og er munter og pigg når du er 85 år heller. 

Anonymkode: 5d162...7a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 29 leiligheter i sameiet og den eneste beboeren som røyker bor selvsagt under meg. Hun flytter seg vekk fra egen balkongdør for å hindre at røyk svever inn til mannen og står da rett under mitt soveromsvindu når hun skal røyke.

Måtte lungekreften ta den hurpa. 

Anonymkode: 53a98...643

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er de som røyker. Da det fyller hele leiligheten med røyklukten og det er umulig å unngå. Da må vinduene være igjen 24/7.

Det andre er unødvendig støy. Å høre på musikk hver eneste dag høyt, da kan du faktisk ta på høretelefoner, en gang i ny og ne bryr meg ikke. Nå kommer vel nabodamen hjem og skal spille musikk i 1-3 timer. La folk sove mellom 22 og 08.

Anonymkode: 84df4...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for det meste det er greit, men har fått en 25-årig gutt over meg som er svært høylytt til alle døgnets tider. Ja, det er nesten som han er inne i min leilighet til tider.

Blir gæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...