Gå til innhold

Hva har dere i samlet inntekt og hvor stort lån har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når vi tar over nytt hus i sommer får vi 6 mill i boliglån, og så har vi vel omtrent 350.000 igjen i samlet studielån. Med dagens rente og 30 års nedbetaling ser det ut som om det blir ca 22.000 i mnd på boligen. Samlet inntekt på mellom 1,2 og 1,3 mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samlet inntekt på rett i overkant av 1,7 mill.  350.000 i studielån (kun mannens). Boliglån på 3,5 mill (kjøpte hus for 2 mnd. siden). Egenkapital på 800.000. Lån på hytte 500.000.

Anonymkode: 4b023...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.7 i samlet inntekt, 3 mill i lån, 5 mill på sparekonto

Anonymkode: 5392a...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

1.5 ca i samlet inntekt, ingen barn

2,5 ca tiøsammen i gjeld i bolig,bil og studielån..

Synes ikke vi har spesielt god råd

Anonymkode: 62b71...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.5 ca i samlet inntekt, ingen barn

2,5 ca tiøsammen i gjeld i bolig,bil og studielån..

Synes ikke vi har spesielt god råd

Anonymkode: 62b71...7e8

:hakeslepp: Hvordan er det mulig å ikke ha god råd med inntekt på 1.5 mill??

Anonymkode: 29968...9cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2 mill i bruttoinntekt. 1,7 mill i lån på bolig verdi 3,4 mill. Ingen andre lån. Synes vi har "normalt god" råd, verken for mye eller for lite. 

Anonymkode: b2ccb...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett over 900k. Har 3,5 i samlet lån. 

Vi klarer oss greit, men jeg synes vi har mye i gjeld i forhold til inntekt. Heldigvis er vi unge og har muligheten til å nedbetale over lang tid hvis det skulle bli nødvendig. Ingen barn (ennå)

Anonymkode: 2faaa...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp: Hvordan er det mulig å ikke ha god råd med inntekt på 1.5 mill??

Anonymkode: 29968...9cc

Nei si det...  vi bruker myyye penger på oppussing, har sikkert brukt 1 mill de siste 3 årene fordi vi ble rundlurt da vi kjøpte hus. Så betaler jeg ned 20 000 ekstra i mnd på gjeld hver mnd..

Så vi lever ikke fancy, spiser aldri ute, drikker ikke, kjøper sjelden klær osv.  Så føler ikke akkurat at vi har så god råd. 

 

Anonymkode: 62b71...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei si det...  vi bruker myyye penger på oppussing, har sikkert brukt 1 mill de siste 3 årene fordi vi ble rundlurt da vi kjøpte hus. Så betaler jeg ned 20 000 ekstra i mnd på gjeld hver mnd..

Så vi lever ikke fancy, spiser aldri ute, drikker ikke, kjøper sjelden klær osv.  Så føler ikke akkurat at vi har så god råd. 

 

Anonymkode: 62b71...7e8

Du har god råd når du kan betale ned 20 000 EKSTRA i mnd. Det er din prioritering.

Jeg kan klage over dårlig råd om jeg sparer 90% av lønna mi, og dermed ikke kan sløse mye, men egentlig har jeg jo ikke det. Er jo min prioritering. 

Anonymkode: 2772c...3f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/28/2016 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Samlet inntekt på rett i overkant av 1,7 mill.  350.000 i studielån (kun mannens). Boliglån på 3,5 mill (kjøpte hus for 2 mnd. siden). Egenkapital på 800.000. Lån på hytte 500.000.

Anonymkode: 4b023...cac

 

På 5/29/2016 den 2.14, AnonymBruker skrev:

1.7 i samlet inntekt, 3 mill i lån, 5 mill på sparekonto

Anonymkode: 5392a...485

Hva jobber man som når man tjener såppass? Og hvor gamle er dere?

Anonymkode: c02ee...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2016 den 22.47, juliane skrev:

Når vi tar over nytt hus i sommer får vi 6 mill i boliglån, og så har vi vel omtrent 350.000 igjen i samlet studielån. Med dagens rente og 30 års nedbetaling ser det ut som om det blir ca 22.000 i mnd på boligen. Samlet inntekt på mellom 1,2 og 1,3 mill. 

Herre min hatt så mye lån? 

Hva er verdien på huset deres? Vi vurderer å kjøpe større bolig til 13-14mill, og vi vil da få 4mill i boliglån. Det syns jeg er fryktelig mye. Vi har nettoinntekt på 75000kr/mnd. 

Anonymkode: 93c60...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre min hatt så mye lån? 

Hva er verdien på huset deres? Vi vurderer å kjøpe større bolig til 13-14mill, og vi vil da få 4mill i boliglån. Det syns jeg er fryktelig mye. Vi har nettoinntekt på 75000kr/mnd. 

Anonymkode: 93c60...e5d

Ja, det er veldig mye lån. Vi kjøpte for 7,4 mill for snart et år siden, så tipper verdien ligger oppimot 8 mill nå. Vi brukte riktignok ikke min BSU siden jeg kan spare tom dette året, så vi har litt over 300.000 stående der. De skal forhåpentligvis brukes til oppussing av bad og å lage vaskerom i 2018, men fungerer foreløpig som en ekstra buffer mens vi venner oss til det nye utgiftsnivået og blir sikre på at det går greit. 

Skulle gjerne hatt mindre lån, men det var nå engang slik det måtte bli hvis vi skulle få kjøpt oss et ok rekkehus i Oslo. Blir noen trange år nå, men regner med at det går seg greit til etter hvert. Og med en ettåring er det uansett lite fine dining og eksotiske feriereiser for tiden, så vi bruker ikke så mye penger på "unødvendige ting" som vi gjorde tidligere. :P 

4 mill i lån med en nettoinntekt på 75000 i mnd er jo virkelig ingenting. Godt under 20.000 kr i mnd, da har dere jo 55.000 igjen til alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, juliane skrev:

Ja, det er veldig mye lån. Vi kjøpte for 7,4 mill for snart et år siden, så tipper verdien ligger oppimot 8 mill nå. Vi brukte riktignok ikke min BSU siden jeg kan spare tom dette året, så vi har litt over 300.000 stående der. De skal forhåpentligvis brukes til oppussing av bad og å lage vaskerom i 2018, men fungerer foreløpig som en ekstra buffer mens vi venner oss til det nye utgiftsnivået og blir sikre på at det går greit. 

Skulle gjerne hatt mindre lån, men det var nå engang slik det måtte bli hvis vi skulle få kjøpt oss et ok rekkehus i Oslo. Blir noen trange år nå, men regner med at det går seg greit til etter hvert. Og med en ettåring er det uansett lite fine dining og eksotiske feriereiser for tiden, så vi bruker ikke så mye penger på "unødvendige ting" som vi gjorde tidligere. :P 

4 mill i lån med en nettoinntekt på 75000 i mnd er jo virkelig ingenting. Godt under 20.000 kr i mnd, da har dere jo 55.000 igjen til alt annet. 

Takk for svar😊

Har dere tenkt på hva dere har tenkt å gjøre hvis renta stiger? Hvor gamle er dere? Ikje ment som kritikk, men er bare veldig nysgjerrig og er ute etter noen å sammenligne med i vår egen situasjon, hvis vi bestemmer oss for å kjøpe til den prisklassen. Prisene i Oslo er sinnsyke. 

Vi har brukt en del på oppussing den siste tiden, så vi føler at vi ikke har hatt mye til overs før nå. 

Anonymkode: 93c60...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊

Har dere tenkt på hva dere har tenkt å gjøre hvis renta stiger? Hvor gamle er dere? Ikje ment som kritikk, men er bare veldig nysgjerrig og er ute etter noen å sammenligne med i vår egen situasjon, hvis vi bestemmer oss for å kjøpe til den prisklassen. Prisene i Oslo er sinnsyke. 

Vi har brukt en del på oppussing den siste tiden, så vi føler at vi ikke har hatt mye til overs før nå. 

Anonymkode: 93c60...e5d

Vi er i begynnelsen av 30-årene begge to. En viss renteoppgang har vi selvfølgelig regnet med, og vi har helt sikkert noe å gå på i forbruket også hvis vi strammer skikkelig inn. Ellers er det faktisk ikke verre enn at vi kan selge og kjøpe noe billigere, enten flytte lenger ut fra byen eller gå tilbake til leilighet, det er mange muligheter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet inntekt på 1,2 mill. Rest boliglån i underkant av 1 mill. Jeg har igjen ca 150.000 i studielån, han har ca 300.000 i billån. 

Bor i Oslo, kjøpte 3-roms leilighet for 11 år siden.

Anonymkode: ff2fe...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/19/2014 den 22.21, AnonymBruker skrev:

ca 600 000kr i brutto inntekt (alene) , boliglån på litt under 1,8 mill nå (lånte litt over 1,9 mill i fjor med litt over 200 000 i egenkapital - fikk låne 90% av kjøpesummen)

 

har i tillegg studielån på ca 250 000kr

 

Jeg betaler ca 10 800kr i måneden i renter/avdrag på boliglånet med 20 års nedbetaling, har i tillegg 4700kr/mnd i felleskostnader til borettslaget.

 

Lever helt greit.

 


Anonymous poster hash: 3f302...6bc

 

Hvilket eksamensår har du? Hvor gammel er du? Har du en Mastergrad? 

Anonymkode: 62afc...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...