Gå til innhold

Hva har dere i samlet inntekt og hvor stort lån har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lån på 2 millioner til sammen, som inkluderer både studielån og boliglån. Tjener ca 400.000 kr i året. Har samboer, men står ikke på disse lånene (og betjener dem heller ikke). Vi tjener ca 600.000 kr til sammen.

Hadde forøvrig egenkapital på 210.000 kr da jeg kjøpte leiligheten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samlet inntekt ca 1.5 mill, lån 4.5 mill. Egenkapital ca 2 mill (brukt på bolig sammen med lånet) Studielån i tillegg.



Anonymous poster hash: 75561...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden har jeg lav inntekt, siden jeg kun jobber 50 %, da vi ikke har bhg plass før august, får kontantstøtte i tillegg. Men normalt sett tjener jeg ca. 350 000,- i året, gubben tror jeg har rundt 550 000,-.

Hadde 150 000,- hver i egenkapital når vi kjøpte oss hus (nytt) for 3 år siden. Har igjen ca. 2,6 millioner på huslånet og i underkant av 300 000,- i billån.

Betaler ca. 12000 på nedbetaling av huset og ca. 3000 på bilen. Deler utgiftene 50/50.

Nå når jeg kun jobber 50 %, har jeg ikke verdens beste økonomi, men greier meg fint :o) (Betaler 13 500 kr hver pr mnd som dekker alle utgifter, inkl. mat).

Edit: Ingen av oss har studielån.

Endret av Lillah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufør og har 160 000 brutto i årsinntekt og 350 000 i Boliglån. Har ikke annet lån og boligen er taksert til 2 500 000



Anonymous poster hash: 38b87...ac9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Rister liv i denne tråden, da jeg også er litt interessert i akkurat dette om dagen...

Vi overtar nemlig et nykjøpt hus om bare noen dager - og er klar for en helt ny økonomisk situasjon, som jeg er meget spent på hvordan blir. Budsjettet ser jo lovende ut, men er spent på hvordan det blir i praksis!

Vi kommer til å sitte med et huslån på 3,8 mill - fra før har vi studielån samlet på 700.000. (Og 2 småbarn, eier egen bil) Vi hadde en grei EK til huskjøpet, men har valgt å bare bruke under halvparten fordi vi også skal bruke en del på oppussing.

I forhold til bankens lånegrenser ligger vi under en million under, men vi ville absolutt ikke lånt noe mer enn det vi har gjort nå!

Inntekstmessig vil vi ha en samlet bruttoinntekt på 1,1 mill i starten, men med betydelig lønnsvekst etter hvert.

Vi skal betale ca 20.000 på lånet i måneden, og ser for oss at høsten kan bli litt tøff - men tror det skal gå greit rundt. Har heldigvis både solid bufferkonto og høyere lønn alt fra vårparten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 mill i lån og 900.000 inn, betaler 12.000 i måneden på lånet. Ingen andre lån. Er alltid blakk før neste lønning :-( Har ett barn.

Anonymous poster hash: a9302...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 2 mill i lån og 900.000 inn, betaler 12.000 i måneden på lånet. Ingen andre lån. Er alltid blakk før neste lønning :-( Har ett barn.

Anonymous poster hash: a9302...e71

Da har dere i snitt utbetalt ca 28.000 hver, betaler hver ned 6.000 på lånet, da sitter en igjen med kr 22.000 per person, hvordan kan du med dette være blakk før neste lønning?

Og da har jeg ikke regnet med barnetrygden som inntekt. Jeg bare lurer.

Anonymous poster hash: e483c...e1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 900 000 i brutto inntekt. Boliglån på 1,9 mill. Betaler nå 9 500 i måneden, men det skal vi øke. Det går veldig greit rundt.



Anonymous poster hash: abc6d...05f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 000 i inntekt, 2 000 000 i lån (studiegjeld og bolig) 900 000 i egenkapital. 10000 på lån i mnd tror jeg (6000 på bolig, ikke helt sikker på LK)



Anonymous poster hash: 2cf64...442
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsinntekt: 930.000

Huslån: 1.440.000

Startlån (EK boligkjøp): 290.000

Billån: 200.000

Betaler per mnd.:

Huslån: 7235

Startlån: 1600

Billån: 5000 (Betaler mer enn vi må, 3200 er "minimum".)

Vi har så vi klarer oss helt fint😊

Anonymous poster hash: d17ff...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Samlet inntekt ca 1.5 mill i året

Hus lån: 2.3, egenkapital: 600 000

Samlet studielån: 500 000

Klarer oss fint, ingen barn 

 

Anonymkode: 62b71...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet inntekt på litt over 500 000 ,-

Vi hadde 1 million i EK

Boliglån 950 000 ,-

Vi betaler litt over 4000 i mnd på boliglånet + 4 tusen i fellesutgifter

Vi lever greit, - så lenge vi er fornuftige :-) 

 

 

 

Anonymkode: 6079b...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi tok opp lån for 4 år siden, hadde vi en samlet brutto inntekt på ca 900 000 kr. Vi betalte 3,5 mill for boligen, og hadde rundt 500 000 i egenkapital. Lånet var dermed på 3 mill totalt. 

Vi valgte kortere nedbetalingstid på lånet, så vi har hatt låneutgifter på nesten 20 000 kr i mnd. Det har gått helt fint. 

 

Anonymkode: a9058...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer og jeg tjener akkurat det samme, og vi har utbetalt ca. 56 000 kr/mnd samlet. Har igjen 1,25 mill. på boliglånet og betaler rundt 10 000 kr/mnd på dette. Vi kjøpte med 50% egenkapital. Fellesutgifter på leiligheten er omlag 3000 kr/mnd. I tillegg kommer selvfølgelig strøm, forsikring mm. Det er likevel såpass romslig at vi betaler inn en del ekstra på lånet hver måned, i tillegg til sparing.

Anonymkode: b0a09...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/20/2014 at 9.35, asterix skrev:

Jeg har ca 1 000 000 i brutto inn (alene) og har ca 2 200 000 i lån (boliglån, studielån, billån). Hadde 0,- i egenkapital og betaler ca 11 000 på boliglånet. 1750 på studielånet og 1 800 på billånet. Har god økonomi.

Ting har forandret seg en god del siden jeg skrev dette innlegget gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, asterix skrev:

Ting har forandret seg en god del siden jeg skrev dette innlegget gitt...

Hvordan er det nå da? :)

Anonymkode: 29968...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 21.5.2014 at 21.44, Yvonne skrev:

Jeg har lån på 2 millioner til sammen, som inkluderer både studielån og boliglån. Tjener ca 400.000 kr i året. Har samboer, men står ikke på disse lånene (og betjener dem heller ikke). Vi tjener ca 600.000 kr til sammen.

 

Hadde forøvrig egenkapital på 210.000 kr da jeg kjøpte leiligheten.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Forandret seg veldig her også. Har jo solgt leiligheten og kjøpt med samboer.

Jeg har nå lån på 1 million (studielån og boliglån) så jeg har redusert gjelden min med 1 million siden jeg skrev dette. ;) Til sammen har vi lån på til sammen 2 millioner hvis jeg slår sammen studielån og boliglån for oss begge.

Samboer jobber nå 100%, så nå tjener vi roughly 800 000 kr til sammen per år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yvonne skrev:

Forandret seg veldig her også. Har jo solgt leiligheten og kjøpt med samboer.

Jeg har nå lån på 1 million (studielån og boliglån) så jeg har redusert gjelden min med 1 million siden jeg skrev dette. ;) Til sammen har vi lån på til sammen 2 millioner hvis jeg slår sammen studielån og boliglån for oss begge.

Samboer jobber nå 100%, så nå tjener vi roughly 800 000 kr til sammen per år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Kudos for å klare å redusere gjeld så raskt 😃 Tips til hvordan man kan klare det? Antar du tjente litt på salg av eiendom, men må jo ha tatt noen grep for øvrig? 400' inntekt før skatt i året, men klart å redusere 1 mill i gjeld på 2 år er imponerende 👍

Anonymkode: 29fbb...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kudos for å klare å redusere gjeld så raskt 😃 Tips til hvordan man kan klare det? Antar du tjente litt på salg av eiendom, men må jo ha tatt noen grep for øvrig? 400' inntekt før skatt i året, men klart å redusere 1 mill i gjeld på 2 år er imponerende 👍

Anonymkode: 29fbb...f06

Nja, det har nok vært en blanding av flaks, god timing, å kjøpe med samboer og smarte økonomiske valg.

Jeg var veldig heldig med boligsalget. Solgte mai 2015, dvs akkurat for ett år siden, og bare litt over ett år etter at jeg hadde kjøpt leiligheten. Satt igjen med 725 000 kr etter salget når megler også hadde tatt sitt. Trekker man fra det jeg brukte på oppussing (180 000 kr) og egenkapitalen på 210 000 kr tjente jeg 335 000 kr på salget. Så joda, jeg tjente godt på å selge.

Brukte de 725 000 kr jeg satt igjen med på egenkapital (450 000 kr) i ny bolig med samboer. Vi var heldige og fikk kjøpt en 4-roms i Oslo ganske billig (ihvertfall til å være i Oslo) for under det jeg solgte min 1-roms for (1 800 000 kr) og jeg har nå bare 380 000 kr i boliglån. Det smarte valget vi gjorde var nok å ikke bruke for mye penger på boligkjøp, altså at vi derfor har relativt lite lån som gir oss en romslig økonomi selv om vi ikke tjener veldig mye.

Ellers føler jeg vi har det romsligere enn før, jeg tjener litt over 400 000 kr, han litt under. Det handler nok om prioriteringer, ingen av oss røyker/snuser, jeg drikker ikke alkohol og hater å feste, ingen av oss drar på byen for å feste osv. Vi har heller ikke bil eller billån, og tar kollektivt/går dit vi skal. Vi bruker mest penger på reising, foruten bolig, men har begynt å bruke litt mer penger på å spise ute eller gå på kino, men det er i grunn sjeldent det blir til det. Vi bruker altså ikke mye unødvendig penger, eneste er at vi har valgt å øke matposten vår hver måned fra 4000 kr til 6000 kr for å kunne kose oss mer med f.eks biff til middag. 

Jeg føler i grunn at vi er veldig heldige, at vi i grunn ikke mangler noe. Jeg føler egentlig vi får gjort akkurat det vi har lyst til. :) 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det nå da? :)

Anonymkode: 29968...9cc

Jeg har fortsatt omtrent det samme inn, men har solgt huset og kjøpt et annet sammen med samboeren min, så nå er min del av huslånet ca 3,1 mill og har igjen ca 60000 på studielånet. Så jeg betaler nå ca 14000 i lån i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...