Gå til innhold

Hva har dere i samlet inntekt og hvor stort lån har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vil fortelle meg hva du/dere har i samlet inntekt brutto og hvor høyt boliglån du/dere har, samt egenkapital du/dere hadde, hvor mye du/dere betaler på lånet pr mnd og om det er trangt økonomisk, eller om dere lever greit?

Det er et aktuelt tema her nå og vi har ikke den best betalte jobben akkurat, så jeg hadde satt pris på svar :)



Anonymous poster hash: fcbf8...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

800.000 samlet. 0 i lån.



Anonymous poster hash: 438a9...6be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 700 000 i samlet inntekt, 2 000 000 i lån. (boliglån, studielån)



Anonymous poster hash: b0581...fb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 700 000 i samlet inntekt, 2 000 000 i lån. (boliglån, studielån)

Anonymous poster hash: b0581...fb9

Glemte resten av spørsmålet

Anonymous poster hash: b0581...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte resten av spørsmålet

Anonymous poster hash: b0581...fb9

10 000 kr avdrag pr mnd, lever greit, men ikke rom for de største utskeielsene siden vedlikehold av bolig, bilutgifter, og div. andre utgifter tar sitt.

Anonymous poster hash: b0581...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

820.000kr samlet inntekt. 2,4 mill i boliglån. Betaler ned 11.000kr i mnd + 2800kr i felleskostnader. Hadde egenkapital, men vi tok 100% sikkerhet i leiligheten til mine foreldre siden vi ikke ville bryte BSUene våre. Ellers - begge har omtrent 250.000kr hver i studielån.

Syns det er veldig romslig. Jeg legger av omtrent 10.000kr til vanlig for sparing :)

Anonymous poster hash: 869d9...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

250 000 + 1,55mill i inntekt

1,8mill i boliglån, boligen ble kjøpt for 5,5mill

Anonymous poster hash: 3b1e6...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 600 000kr i brutto inntekt (alene) , boliglån på litt under 1,8 mill nå (lånte litt over 1,9 mill i fjor med litt over 200 000 i egenkapital - fikk låne 90% av kjøpesummen)

har i tillegg studielån på ca 250 000kr

Jeg betaler ca 10 800kr i måneden i renter/avdrag på boliglånet med 20 års nedbetaling, har i tillegg 4700kr/mnd i felleskostnader til borettslaget.

Lever helt greit.



Anonymous poster hash: 3f302...6bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg tenker på hvor stort lån dere fikk, ikke hva dere har nå etter dere har betalt ned noe på det.
Vil gjerne ha flere svar :)



Anonymous poster hash: fcbf8...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet inntekt 800 000, lån på 2 000 000, månedlige avdrag på 12 000, og hadde egenkapital på 400 000. Har det greit økonomisk, ikke spesielt trangt.

Anonymous poster hash: 9ccca...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen vil fortelle meg hva du/dere har i samlet inntekt brutto og hvor høyt boliglån du/dere har, samt egenkapital du/dere hadde, hvor mye du/dere betaler på lånet pr mnd og om det er trangt økonomisk, eller om dere lever greit? Det er et aktuelt tema her nå og vi har ikke den best betalte jobben akkurat, så jeg hadde satt pris på svar :)Anonymous poster hash: fcbf8...8a3

900 000 brutto total inntekt.

3 mill boliglån. Hadde 1 mill egenkapital, så har hus verdt 4 mill.

Vi setter av 10 000 hver av lønningene våre til felles regningskonto, der trekkes også huslånet fra. Pluss avisabonnement, nett, strøm etc. Pluss at vi alltid får såpass til overs hver mnd etter dette at det blir til en fin bufferkonto. Tror månedlige avdrag på huslånet er på ca 15 000.

Synes vi har god råd, selv om vi har barn og høye studielån. :)

Anonymous poster hash: 00d27...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet inntekt på ca. 450 000, boliglån på 3.6 mill, egnekapital på 700 000, månedtlig avdrag på lånet på 16 000, men 8000 av dette blir betalt av leietaker. Hadde det ikke vært for at leiligheten har utleie hadde vi aldri klart det. De 8000 vi betaler selv er faktisk mindre enn det vi betalte i leie før vi kjøpte, men nå må vi også betale eiendomsskatt, strøm og nettleie, forsikringer og diverse andre saker som hører med når man eier. Vi er begge studenter



Anonymous poster hash: bdbab...fbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samlet inntekt på ca 950.000, lån på ca 1,2 mill (studielån og boliglån, ca 50/50).

Lånte mye mindre til bolig enn banken kunne tilby oss.

Egenkapitalen i bolig og BSU er vel på ca 500.000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 1 000 000 i brutto inn (alene) og har ca 2 200 000 i lån (boliglån, studielån, billån). Hadde 0,- i egenkapital og betaler ca 11 000 på boliglånet. 1750 på studielånet og 1 800 på billånet. Har god økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting som lån holder jeg for meg selv.

Ja, det var jo kjempeinteressant for oss andre å vite...

Anonymous poster hash: 56fc4...37a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samlet bruttoinntekt 400 000,-

Lån på 1 700 000,-

Betaler ca. 9000,- i måneden.

Ingen egenkapital.

Dette var for 4 år siden, har nedbetalt ca 200 000,- og lønningene har steget. Vi lever godt, men det har vi alltid gjort. Reiser en del og nyter livet :)

Anonymous poster hash: 6a556...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet inntekt på ca 750 000,-

Låner 3 100000 til hus nå, selger en leilighet som vi bor i.

har en del egenkapital så om vi hadde cashet inn alt av BSU og bufferkontoer ville vi sittet med ca 2,5 mill i lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte huset vi bor i for 7 år siden betalte vi 2,5.

Vi hadde da ca 1,1 mill i egenkapital

Vi hadde da ca 700 000 i samlet lønn.

Vi har i dag ca 1,1 i samlet inntekt, utenom leieinntekter.

Har lån på huset vi bor i på ca 1,3.

Betaler ca 6 500/mnd på dette lånet.

Har i tillegg kjøpt boliger vi leier ut. Disse er egentlig helt separat fra boligen over, men det er klart at grunnen til at vi fikk lån til dette er at vi hadde god sikkerhet fra før.

Disse har vi ca 325 000 i totale inntekter på i året og har 4,1 i lån på.

Månedlig snakker vi da om ca 27 i inntekter og 20 i utgifter til lån/avdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inn ca 60000kr i mnd samlet. Har boliglån på 4,5mill. Ca24000kr til lånet i mnd. Føler vi har det romslig og fint.

Anonymous poster hash: 64fb7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...