Gå til innhold

HJEEELP, noe beveger seg i magen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ligger her på sofaen med laptop på fanget. Plutselig kjenner jeg noe som stikker/presser mot underarmen min som hviler på magen mens jeg skriver på tastaturet. Ble litt skremt da det var en rimelig brå bevegelse, og når jeg løfter opp genseren min ser jeg en tydelig liten bump eller kul som buler høyt oppover på venstre side like over navlen. Så forsvant kulen nedover etter kort tid.

Jeg kjenner at det er noe som beveger seg der på en måte, akkurat som når jeg var høygravid og barnet mitt presset en eller annen kroppsdel utover. Den siste halvtimen siden dette først skjedde fortsetter bare denne kulen å bule utover, den popper opp og forsvinner etter en liten stund og popper opp igjen etter 30 sek-et par minutter. Men den er aldri nøyaktig på samme plass og er ikke like stor i størrelsen for hver gang den dukker opp igjen.

Noen ganger kommer den opp i en veldig rund og høy kul, så kan den virke lit mindre neste gang mens den beveger seg nedover mot navlen eller oppover mot ribbeina før den forsvinner, så kan den plutselig virke litt mer avlang nesten, så plutselig er den som en liten kul. Kjenner som sagt tydelig at det er noe som beveger seg også. Når jeg presser rundt om på hele magen, kjennes det litt annerledes ut på det nevnte området, akkurat som om det er noe inni der. Hjertet mitt hamrer d så har sikkert ganske høy puls..

Har også hatt litt problemer med avføring hvis det har noe å si, nesten som jeg føler meg forstoppet noen ganger de siste par ukene. Føler veldig at jeg må på do, men uansett hvor lenge jeg blir sittende på toalettet og presse kommer det ingenting ut. Akkurat som om det er et lokk som stopper alt opp på utsiden. Nå kan det jo umulig være forstoppelse siden dette ikke skjer hele tiden.

Tok en graviditetstest for under en uke siden i forbindelse med gyn undersøkelse hvor livmoren min var rød. Den var negativ. Har et barn på 15 mnd og bruker kobberspiral.

Hva i all verden kan dette være, og burde jeg være bekymret????? Er livredd nå :(



Anonymous poster hash: 53631...ada
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, jeg ville tatt en test til.

Det kaaan jo være luftbobler, men jeg har aldri kunne se det fra utsiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger her på sofaen med laptop på fanget. Plutselig kjenner jeg noe som stikker/presser mot underarmen min som hviler på magen mens jeg skriver på tastaturet. Ble litt skremt da det var en rimelig brå bevegelse, og når jeg løfter opp genseren min ser jeg en tydelig liten bump eller kul som buler høyt oppover på venstre side like over navlen. Så forsvant kulen nedover etter kort tid.

Jeg kjenner at det er noe som beveger seg der på en måte, akkurat som når jeg var høygravid og barnet mitt presset en eller annen kroppsdel utover. Den siste halvtimen siden dette først skjedde fortsetter bare denne kulen å bule utover, den popper opp og forsvinner etter en liten stund og popper opp igjen etter 30 sek-et par minutter. Men den er aldri nøyaktig på samme plass og er ikke like stor i størrelsen for hver gang den dukker opp igjen.

Noen ganger kommer den opp i en veldig rund og høy kul, så kan den virke lit mindre neste gang mens den beveger seg nedover mot navlen eller oppover mot ribbeina før den forsvinner, så kan den plutselig virke litt mer avlang nesten, så plutselig er den som en liten kul. Kjenner som sagt tydelig at det er noe som beveger seg også. Når jeg presser rundt om på hele magen, kjennes det litt annerledes ut på det nevnte området, akkurat som om det er noe inni der. Hjertet mitt hamrer d så har sikkert ganske høy puls..

Har også hatt litt problemer med avføring hvis det har noe å si, nesten som jeg føler meg forstoppet noen ganger de siste par ukene. Føler veldig at jeg må på do, men uansett hvor lenge jeg blir sittende på toalettet og presse kommer det ingenting ut. Akkurat som om det er et lokk som stopper alt opp på utsiden. Nå kan det jo umulig være forstoppelse siden dette ikke skjer hele tiden.

Tok en graviditetstest for under en uke siden i forbindelse med gyn undersøkelse hvor livmoren min var rød. Den var negativ. Har et barn på 15 mnd og bruker kobberspiral.

Hva i all verden kan dette være, og burde jeg være bekymret????? Er livredd nå :(

Anonymous poster hash: 53631...ada

Når en graviditet har kommet så langt at man tydelig kjenner og ser spark utenpå magen, så er det ikke sikkert en graviditetstest viser positiv likevel.

Anonymous poster hash: 9590d...a62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avføring som vandrer i tarmene, pluss litt luft, men da ville det blitt litt skarp smerte og det ville komt ut litt gass. Ingenting farlig, med mindre du har spist ben og glass..

Endret av Tris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallfall tatt meg en tur til legen, raskt...

Høres ut som om det er en liten baby inni der :)

De kan jo ha tatt feil på undersøkelsen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gravid vil du kunne kjenne livmorkanten over navlen. Siden du har barn fra før, klarer du nok å gjenkjenne den hvis det er tale om en graviditet. Lykke til. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALIEN!!!

(ta enda en test, og hør med lege. Bedre føre var enn etter snar :P )



Anonymous poster hash: f1794...c14
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmslyng? Brokk?

Anonymous poster hash: 630ed...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig flaut siden jeg fødte for 15 mnd siden, men jeg husker faktisk ikke hvordan det kjentes ut. Mulig å forklare? :)

Er du gravid vil du kunne kjenne livmorkanten over navlen. Siden du har barn fra før, klarer du nok å gjenkjenne den hvis det er tale om en graviditet. Lykke til. :klem1:

Men jeg har jo hatt mensen, selv om den har vært veldig uregelmessig og i noen perioder veldig kort har jeg fortsatt hatt mensen. Har helt klart hatt humørsvingninger fra helvete og dårlig matlyst, men har regnet med at det er på grunn av stress. Ikke har jeg ømme eller større bryst heller. Det er vel ikke noe sjanse for at jeg da faktisk kan være gravid?? Og hvorfor vil ikke en test vise positiv når man har kommet en stykke i svangerskapet? Da blir det jo uansett vanskelig å ta en test..?

Grunnen for at jeg laget tråden var fordi jeg automatisk tenkte at det har kommet en stor mark eller orm eller noe slikt forferdelig i magen min. Blir nesten på gråten av tanken, siden jeg har skrekkelig fobier mot småkryp. Kan det være en i mulighet?

Når jeg søker på google, får jeg opp tarm og luftproblemer som et vanlig problem, men da er det ingen som har nevnt at de kan se noe som buler ut og beveger seg fra utsiden.



Anonymous poster hash: e530c...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville seriøst ringt legevakten om jeg kunne se ting bule ut av magen min med gjevne mellomrom.



Anonymous poster hash: 15044...98a
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mat/luft som beveger seg i tarmen. Har opplevd dette selv.



Anonymous poster hash: 32072...d53
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart de ikke kunne se noe ved den gynekologiske undersøkelsen om du er såpass langt på vei. Men det kaaan jo har vært en glipp...

Jeg syntes vertfall det var veldig vanskelig å kjenne livmorkanten etter at livmoren nermet seg navvelen. Så jeg ville dratt til legen!



Anonymous poster hash: 97f8e...9c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en tur til legen! Håper å bli oppdatert ang dette.



Anonymous poster hash: 4883c...a37
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som tarmbevegelser. Det er stor forskjell på hvor mye og store bevegelsene er, særlig om du er i nærheten av å bli forstoppet eller sliter med å bli forstoppet eller sliter med luft.

En graviditetstest er positiv gjennom hele graviditeten. Forstår ikke hvor man får dette fra, som jeg leste lenger oppe. En graviditetstest blir positiv ved hcg rundt 25-50 (avhengig av type). Og i svangerskapet er hcg aldri under flere tusen. Man får positiv test i noen uker etter fødsel.



Anonymous poster hash: 472dc...9ec
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartbeat

Kan være luft i tarmen som gir bevegelse. Kjennes nesten ut som når du går gravid :) For sikkerhets skyld , gå til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmslyng? Brokk?

Anonymous poster hash: 630ed...eda

Hvis ts hadde hatt tarmslyng så hadde hun ikke opprettet denne tråden. Det er nemlig veldig vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det et foster som har bevegelser over navlen er hun iallefall 20 uker på vei.

Da bør du kunne kjenne bevegelser flere ganger om dagen hvis det allerede kan sees på utsiden



Anonymous poster hash: 68e1d...56d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...