Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 17.9.2016 at 19.57, AnonymBruker skrev:

Ser det er ei stund siden du skrev dette, men jeg må bare si at det var en greie om at vi måtte spør alle om de bruker linser osv et par mndr. Jeg hatet det (dritirriterende å måtte spørre alle, særlig når de bare skal innom å kjøpe småting, men vi måtte, hvis vi ikke spurte hadde vi button som sa at kunden skulle få 200 avslag på solbriller). Jeg vet samtlige i butikken synes den kampanjen var plagsom.. 

Anonymkode: 4f5b1...c9a

Å, var det sånn det var. Uff, jeg synes synd på alle butikkansatte som må spørre hver eneste kunde om akkurat det samme gjennom hele arbeidsdagen. Jeg hadde blitt sprø!

Uansett, jeg har opplevd nærmest invaderende mersalg hos Brilleland flere ganger og kjøper dessverre aldri briller der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så trist når jeg hører om kundeserviceopplevelser i Norge. Vi må være verdens dårligste land på kundeservice? Det er så sykt at ansatte virker sinte når man kommer for å kjøpe noe. At man virkelig plager dem ved å ville kjøpe varene de har i butikken. H&M er en av de mest ekstreme på dette. Tror nesten de sender sine ansatte på antismilekurs. Altså, jeg handler ALT for mye på H&M og jeg opplever ALDRI at de som jobber der er hyggelige. Det er en stor suksess hvis de er normalt ok liksom. At de sier hei, det er et høydepunkt. Jeg er ikke utpreget fan av at de i kassa skal være helt amerikanske å rope ut "HI HOW ARE YOU OMG I LOVE YOUR SHIRT DONT YOU LOVE THESE PANTS OMG THEY ARE AMAZING", men et smil kunne liksom vært ålreit da. Kanksje en "ha en fin dag", hvis man føler seg ekstra medgjørlig en dag. 

Anonymkode: 70584...977

Jeg har motsatt erfaring. Eldste jenta har handlet der noen ganger og da er de alltid smilende og hjelpsomme.

(Dette er på Horisont)

Anonymkode: 304cf...880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. september 2016 at 23.04, Sofw skrev:

Hyggelig? Han dreit seg ut så jævlig! Hvor vanskelig kan det være å sette seg litt inn i d du selger, er ikke akkurat rakettforsker når du jobber i butikk, men likevel... Så påstår han enda at det ikke finnes...men så fant han det visst likevel...oooops! Sorry, men jeg synes bare det er bedre å være ærlig å si at dem ikke vet, fremfor å stille seg opp foran meg å lese på esker, lese kan jeg nemlig selv.

Sette seg litt inn i det man selger? I butikken min har vi 36000 varelinjer. Jeg kan det viktigste og kan hjelpe de aller fleste kunder, men kan faktisk ikke alle produktene i detalj. 

Anonymkode: 4e1e1...e58

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

En Kappahl butikk på Østlandet. Handlet mye der, og hun damen som jobbet der før var utrolig hyggelig.

Det var en gang jeg skulle kjøpe meg en svart bukse. De hadde sånn serie med samme buksa i forskjellige farger og jeg hadde den allerede i en annen farge så jeg tok med meg den svarte uten å prøve, hadde dårlig tid. Når jeg kom hjem så fant jeg ut at den i svart hadde annet stoff enn de med farger og kunne ikke tre den over kneet engang. Dette var samme dagen før jeg skulle ut å reise i over en mnd, så jeg la den tilbake i posen så jeg kunne bytte når jeg kom tilbake. Min feil, helt klart.

Når jeg kom tilbake jobbet ikke hun snille der lenger og istedet stod det to unge jenter bak kassa. Når jeg spurte meget pent om jeg kunne bytte til ny vare eller få pengene tilbake så så de på meg med det styggeste blikket jeg noen sinne har sett. Sånn opp og ned bitch-look. Jeg prøvde igjen og sa at den har bare ligget i posen hele mnd og jeg får den ikke på meg engang så den er ikke brukt på noen måte, lappene står fortsatt på. Da luktet hun ene på buksa og sa "Ja den lukter jo ikke svette eller tiss eller noe så vi kan vel ta den tilbake da..."

Altså jeg er ikke noe fashionista men jeg er IKKE uflidd eller lukter?! Det var så flaut og det stod folk i kassa bak meg som reagerte på kommentaren.

Anonymkode: acca8...9aa

Det er i sånne tilfeller du ber om å få snakke med ledelsen, eller får navnet på butikksjef og sender skriftlig klage.

Selv om de tok tilbake plagget skal kunder ikke behandles på den måten.

 

Anonymkode: 2c391...7f3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sette seg litt inn i det man selger? I butikken min har vi 36000 varelinjer. Jeg kan det viktigste og kan hjelpe de aller fleste kunder, men kan faktisk ikke alle produktene i detalj. 

Anonymkode: 4e1e1...e58

Eller sånn som i min butikk så selger vi 5000 ulike fiskekroker i størrelser, typer og farger. Sorry for at jeg ikke kan navnet på alle.

Anonymkode: ad9d6...6c9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jallasjappe på Tenerife. Jeg og sønnen min prutet,kan ikke huske på hva,og selgeren utbrøt sint; WE ARE SPANISHED NOT STUPID!!!"

 

 Siden det var første gang jeg var utenlands  trodde jeg det var vanlig å prute der men nei.

Anonymkode: 428e7...bc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har motsatt erfaring. Eldste jenta har handlet der noen ganger og da er de alltid smilende og hjelpsomme.

(Dette er på Horisont)

Anonymkode: 304cf...880

Jeg handler mye på HM og har aldri opplevd sur betjening. De smiler og sier hei og er superhyggelige. 

Da er det verre med meg, som klarer så vidt å pipe frem et lavt Hei, siden jeg er så sjenert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikita. Det vil si,det finnes jo (sikkert) noen gode frisører der,men jeg er litt lei av å gå dit uten å bli skikkelig fornøyd.

Jeg har klipt meg der flere ganger og på flere ulike salonger. Felles med dem alle er jeg synes det er litt slurvete,ønsker gjerne å bli fortest mulig ferdig,det er svindyrt der og ja,jeg blir ikke skikkelig fornøyd.

På kun en salong har jeg blitt kjempefornøyd fordi hun som var der kommuniserte fint,spurte spørsmål og generelt prøvde å gjøre meg fornøyd.

Anonymkode: ddd78...9b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.9.2016 at 11.34, AnonymBruker skrev:

En Kappahl butikk på Østlandet. Handlet mye der, og hun damen som jobbet der før var utrolig hyggelig.

Det var en gang jeg skulle kjøpe meg en svart bukse. De hadde sånn serie med samme buksa i forskjellige farger og jeg hadde den allerede i en annen farge så jeg tok med meg den svarte uten å prøve, hadde dårlig tid. Når jeg kom hjem så fant jeg ut at den i svart hadde annet stoff enn de med farger og kunne ikke tre den over kneet engang. Dette var samme dagen før jeg skulle ut å reise i over en mnd, så jeg la den tilbake i posen så jeg kunne bytte når jeg kom tilbake. Min feil, helt klart.

Når jeg kom tilbake jobbet ikke hun snille der lenger og istedet stod det to unge jenter bak kassa. Når jeg spurte meget pent om jeg kunne bytte til ny vare eller få pengene tilbake så så de på meg med det styggeste blikket jeg noen sinne har sett. Sånn opp og ned bitch-look. Jeg prøvde igjen og sa at den har bare ligget i posen hele mnd og jeg får den ikke på meg engang så den er ikke brukt på noen måte, lappene står fortsatt på. Da luktet hun ene på buksa og sa "Ja den lukter jo ikke svette eller tiss eller noe så vi kan vel ta den tilbake da..."

Altså jeg er ikke noe fashionista men jeg er IKKE uflidd eller lukter?! Det var så flaut og det stod folk i kassa bak meg som reagerte på kommentaren.

Anonymkode: acca8...9aa

:ler: Er det mulig?!? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nikita. Det vil si,det finnes jo (sikkert) noen gode frisører der,men jeg er litt lei av å gå dit uten å bli skikkelig fornøyd.

Jeg har klipt meg der flere ganger og på flere ulike salonger. Felles med dem alle er jeg synes det er litt slurvete,ønsker gjerne å bli fortest mulig ferdig,det er svindyrt der og ja,jeg blir ikke skikkelig fornøyd.

På kun en salong har jeg blitt kjempefornøyd fordi hun som var der kommuniserte fint,spurte spørsmål og generelt prøvde å gjøre meg fornøyd.

Anonymkode: ddd78...9b0

Uff Nikita! Aldri mer for min del heller! Jeg var der i sommer for å få noen striper. Da frisøren var ferdig sa jeg at jeg ikke var fornøyd, at det ikke var sånn jeg ville ha det, men hu bare trakk på skuldrene. I tillegg ble det over 1500 kr dyrere enn hun sa det kom til å bli. Jeg kontaktet sjefen for salongen noen dager senere, men hun brydde seg jo ikke i det hele tatt. Måneden etter måtte jeg gå til en annen frisørkjede og betale 2000kr for å fikse håret igjen - så jeg slapp å være flau over å gå ute blant folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. mai 2016 at 12.02, AnonymBruker skrev:

Kappahl her jeg bor.

 

Var og handlet der like før jul, ganske mye folk. Alt gikk fint helt til det pep når jeg gikk ut av butikken. Var mange som gikk ut og inn akkurat når jeg gikk ut. Jeg gikk inn igjen  idet alarmen pep så de kunne sjekke meg, hadde jo trossalt veske.. Mens resten av folka som stod ved inngangen når det pep bare stakk. 

Umiddelbart kommer det to kvinnelige ansatte springende rett mot meg selv om jeg jo kom inn igjen på eget iniativ. Så roper de "DU blir her til vi får sjekket deg ja!" Hørte hu andre sa at hun var sikker på at jeg hadde stjålet ett eller annet.  Ble ordentlig redd og lei meg for jeg hadde for det første ikke stjålet, jeg har aldri stjålet noe i hele mitt liv. Og jeg hadde betalt for det jeg kjøpte der inne. De ringte vekter, og de kom. Stod masse folk å glodde på meg med store øyne, følte meg som den verste forbryteren. Jeg sa at de godt kunne få sjekke vesken min og lommene mine. Så kom det en annen vekter med synderen, en tydelig beruset dame som hadde lomma full av mascara. Hun var en av de som hadde gått ut samtidig med meg. De ble opptatt med henne, og jeg spurte om jeg kunne dra. Fikk ikke noe kontakt fordi hun som stjal begynte å bli hissig. Jeg spurte igjen, var trossalt ganske ukomfortabel med hele situasjonen og følte meg driti ut. 

"GÅ!!!!!! Bare GÅ du nå!!!!!", var det svaret jeg fikk. 

Gråt når jeg gikk hjem, og har aldri og kommer aldri til å sette mine ben eller legge igjen penger der igjen.

Anonymkode: 6483f...dbf

Åååå stakkar, fikk fryktelig vondt av deg når jeg leste dette:( har av og til skjedd at det piper på meg også, og da har jeg alltid opplevd at de ansatte smiler og sier noe sånn som "oi, kanskje vi har glemt å Ta av en alarm" eller "har du årskort for ditt og datt - det hender alarmen slår ut på dette?" 

Greit at de må sjekke, men går jo Ann å være litt hyggelig før de i det hele tatt anklager deg for tyveri!!  

Stygt gjort av de ansatte og behandlingen du fikk! Håper du går tilbake/ sender Mail for å klage.. Klem !

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19.9.2016 at 6.27, Nøste~ skrev:

Folk på butikker har blitt late, de gidder ikke lære om sine produkter lengre, men tar heller å lærer seg noe om det mens kunden står der i butikken ....bare fordi de har blitt stilt en spørsmål som de ærlig talt burde kunne om man brenner for det man driver med. Noe de fleste butikkansatte ikke gjør. De er der bare for en meget lett jobb og lett tjente penger.

Herregud. Jeg er ganske ny i jobben min. Jeg jobber på TaxFreen der vi selger både snop, vin, brennevin, tobakk og sminke. Det sier seg selv at jeg ikke kan vite noe om alle produktene vi selger. Jeg er ikke lat av den grunn. Det betyr heller ikke at jeg ikke brenner for jobben min, det betyr bare at det er helt umulig å lære seg ALT den første uken. 

Anonymkode: d710b...19e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Jeg er ganske ny i jobben min. Jeg jobber på TaxFreen der vi selger både snop, vin, brennevin, tobakk og sminke. Det sier seg selv at jeg ikke kan vite noe om alle produktene vi selger. Jeg er ikke lat av den grunn. Det betyr heller ikke at jeg ikke brenner for jobben min, det betyr bare at det er helt umulig å lære seg ALT den første uken. 

Anonymkode: d710b...19e

Ja da får dere si det også og ikke late som dere kan noe når vi trenger hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøste~ skrev (På 21.9.2016 den 16.40):

Ja da får dere si det også og ikke late som dere kan noe når vi trenger hjelp.

Og kunden kan også si at "...jeg har lest på esken, men jeg finner ikke ut av det, kan du hjelpe meg?".  Det er umulig for den ansatte å vite om det er kunde nr.152 som kommer og spør om noen man kan lese på esken selv. Ikke gjør dere så vanskelige a!

Anonymkode: e9364...c6b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23.5.2016 at 9.18, AnonymBruker skrev:

Mestergrønn på Jessheim. Uhyggelige som bare det.. Spesielt hun med lyst kort hår, ser alltid sur ut. De pakker ikke inn blomster, får alltid to spm "er det gave" og "vil du ha pose". Neida, jeg skal bære det uten. 

Anonymkode: 1c6c9...b29

Jeg jobber på mester grønn, og følte bare for å svare på dette. For det første spør vi om pose fordi posen kostet en krone(som forøvrig går til frelsesarmeen) og fordi det er lov å takke nei til å betale for den, altså ikke trenger pose. For det andre så spør vi om det er en gave fordi veldig mange ser på oss pakke det inn og sier etterpå at det er en gave og at de vil ha gaveinnpakning. Det gjør det altså lettere for oss å spørre, isteden for å bare gå ut ifra. Men vi skal selvfølgelig oppføre oss og yte service samtidig. Slik gjør vi det hvertfall i min butikk :)

Anonymkode: 79a4f...abc

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klesbutikk i bygda hvor det er så godt som umulig å handle på dagtid, med mindre man kjenner hun som driver butikken. Dama tar seg lange pauser og er generelt veldig lite i butikken selv, og forlater da butikken uten oppsyn (ingen andre som jobber der). Hun blir fryktelig mistenksom og spydig hvis fremmede har "tatt seg til rette" i butikken hennes uten at hun selv var tilstede. Syns ikke man skal være nødt til å stå utenfor en tilsynelatende åpen butikk og vente på at ansatt/eier skal vise seg, for ikke å bli behandlet som en tyv (en gang ble jeg regelrett kjeftet ut da jeg gikk og plukket ut klær jeg ville prøve). Synd siden det er den eneste butikken som selger klær av kvalitet, men da handler jeg heller på nettet...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...