Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker ikke navnet på frisørsalongen, men kom aldri tilbake igjen dit.

Hadde bestilt time på forhånd, og var eneste kunde der og var kun en frisør på jobb. Greit nok det siden det var litt tidlig på dagen en mandag. Hun virket veldig uinteressert når jeg kom, og så knapt på meg og smilte ikke.

Ble vist til en plass og la da merke til at det var rotete og skittent.

Prøver å kommunisere hvordan jeg vil ha det, men hun er veldig avvisende så jeg gir litt opp og ber bare om en stuss.

Har aldri opplevd lignende. Resten av tiden foregikk i stillhet uten at hun så på meg.

Angrer på at jeg ikke klagde. Maken til dårlig kundeservice har jeg aldri opplevd.

Anonymous poster hash: 0dffc...3d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var en Bunnpris for mange år siden, jeg skulle innom i 13-tiden for å kjøpe dopapir.

To voksne damer gikk foran meg inn, men da jeg hentet meg en kurv kom det en ansatt og sa bryskt til meg (rett foran disse to voksne damene) at det vitterlig var et skilt der som sa "kun 2 ungdomsskoleelever av gangen" og at dersom jeg ikke kunne innrette meg etter deres regler så kunne han utestenge meg fra butikken.

Jeg fikk stotret frem at jeg var straks 19 år og at jeg var tom for dopapir.

Dro aldri dit på dagtid igjen.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burger King på Aker Brygge. Vi var der en dag det ikke var noe dopapir igjen på noen av damedoene. Heldigvis er det lenge siden jeg har tillagt meg den vanen å alltid sjekke om det er dopapir før jeg setter meg ned på en do når jeg er på café/restaurant, eller eventuelt er på et senter. Jeg gikk opp for å spørre om de ikke kunne ordne det. Fikk beskjed om at det var så mye å gjøre der oppe (de var tre personer på jobb der), så det kunne de desverre ikke. Vel, jeg gikk bort til nærmeste kino siden jeg heldigvis er såpass kjent i Oslo at jeg vet hvor det er gratis do. Kinoen var stengt, og det er grenser for hvor mange slike steder man oppsøker når resten av familien allerede har fått maten man har bestilt. Noen behov er mer prekære enn andre, så jeg ble sur (uten å nevne det for de). Fikk forslag om å bruke av serviettene til mine behov, og det duger jo for så vidt det. Dette førte jo til at det også var tomt for servietter før måltidet vårt var over da det var flere enn meg som hadde private ærend man måtte få gjort. Det er greit at det var noe kø der den dagen, men vil de beholde gjestene sine så må de også være serviceinnstilte mot de som allerede er der.

Er det en Burger King på Aker Brygge?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger blitt overrasket over dårlig service i små klesbutikker i Oslo. Typisk at jeg kommer inn i butikken, ikke blir hilst på selv om jeg er den eneste kunden, ikke blir spurt om jeg trenger hjelp og generelt bare blir oversett. Dette har skjedd både på Walk In Closet på Bislett og No. 22 på Damplassen i Oslo. Jeg går alltid pent kledd og søker øyekontakt med ansatte når jeg kommer inn i slike små butikker, men det er ikke alltid det hjelper… :)



Anonymous poster hash: 73936...390
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vero Moda.

Fordi de underbetaler ansattene sine.



Anonymous poster hash: 442f7...52e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en Burger King på Aker Brygge?

Mener kanskje den på Vika? Vet bare om McDonalds på Aker brygge jeg..

Anonymous poster hash: b1c55...f3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Kom på en til! Armani-butikken i Riga. Herrefred for noen sure ansatte som jobbet der. Jeg skulle ha en bukse og de hentet størrelsen min med et sukk. Da jeg skulle betale var det ikke takk eller noe som helst. Var jo ingen kunder der, lurer på hvorfor... Syns generelt folk i Riga var sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

En bilforhandler i Vestfold.

Mannen min, som kan se skitten og slusketr ut etter en lang arbeidsdag, skulle inn der fordi han skulle ha en arbeidsbil. Her snakkerr vi da om en bil og ombygging av bilen til en verdi av rett under 1 million. Han stod lenge og ventet på å i det hele tatt bli ekspedert. Når han så fikk kontakt med en selger så var selgeren skikkelig nedlatende og ville helst at mannen min ikke skulle kaste bort tiden hans.

Mannen min sa høyt og klart at han tross alt hadde planer om å bruke 1 mill der, men pga fordømmende selgere så skulle hab heller gå til en annen butikk. Tonen endret seg raskt fra selgerens side og plutselig ville de ar han skulle bli, men mannen min var så forbanna at han bare gikk.

Samme skjedde med onkelen min, bare at han trengte 7 nye biler til firmaet sitt.

Selgeren jobber ikke der lengre av en eller annen grunn :fnise:

Jeg holder meg unna en interiørbutikk her i byen etter å ha blitt "baksnakket" så jeg kunne høre det ...

Hadde vært ute i skogen med bikkjene, gikk i en gammel militærbukse, boots og en litt møkkete genser. Skulle bare innom for å handle en bursdagsgave og mens jeg gikk rundt og tittet så hørte jeg de ansatte prate om at det var helt horribelt hvordan jeg gikk kledd og at det var en skam.

Jeg gikk bare ut og går aldri tilbake dit igjen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamikaze i Oslo.

Hvis du vil føle deg liten og verdiløs så anbefaler jeg denne butikken.

Jeg var der for å kjøpe klær til en selskap jeg skulle på og jeg var visst ikke riktig antrukket for å være inne i den butikken. Da ble jeg oversett av hun gamle som jobber der.

Selv om jeg ba om hjelp så var jeg som luft for henne. (Hun målte meg fra topp til tå, rullet med øynene og sukket høyt og gikk deretter til en dresskledd mann som kom inn i butikken)Heldigvis hadde de bedre service på Høyer og kjøpte det jeg trengte der. Kjøpte varer for 7000kr den dagen.

Anonymous poster hash: ea087...f5b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette med å være tenåring og bli forfulgt med blikket av ansatte. Ubehagelig. Husker på den lokale matbutikken da jeg gikk siste året på videregående på slutten av nittitallet. Gikk inn i butikken som vanlig, plutselig står innehaveren der og sier med høy stemme "Jaså, dere har tenkt og inn å stjele!!". Vå stopper og skjønner ingenting, hvorpå han peker opp på et skilt rett over oss hvor det står at man ikke får ta med seg bagger inn i butikken. For det første var dette en helt ny lapp, for det andre var den plassert rett over der man gikk inn, dvs at man måtte se rett opp for å se den. De fleste går ikke med nesa opp i taket når de går inn på en butikk. Altså selv om man har problemer med butikktjuver, så ydmyker man ikke folk slik i offentlighet. Sitter i enda. Og når man aldri har stjelt noe i hele sitt liv, så skal man ikke måtte ta imot slikt noe. De få turene som ble tatt inn der i ettertid var med stort ubehag.

Jobber i butikk og hadde hørt noen interne rykter om at en større klesbutikk i nærheten slet veldig med svinn og tyveri og de jobbet visstnok med problemet. Dro innom der en dag for å kjøpe meg en mascara. Hadde en liten veske slengt over skuldra og fant den mascaraen jeg skulle ha. Bestemte meg for å kikke litt på klær der inne også. Dama som stod i kassa stod og så på meg og jeg smilte og hilste på henne. Hun sa ingenting til meg, men gikk derimot bort dit jeg stod. Hun stod kanskje 3 meter fra meg, med hendene i kryss og stirret mistenkelig på meg. Jeg syns det var så ubehagelig at jeg bare gikk rett bort til kassen, betalte for meg og gikk. Hadde hele tiden mascaraen synlig i hånda, og jeg vurderte faktisk et sekund eller to å spørre om hun ville se i vesken, da hun mer enn én gang lot blikket falle ned på vesken.

Greit nok at de vil få bukt med tyverier men jeg vet ikke om det der er rette måten å gjøre det på.

For å gi et eksempel på det så fikk en kollega av meg sparken på stedet etter å ha beskyldt en kunde som var helt uskyldig, for å stjele.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream
AnonymBruker skrev (På 9.5.2014 den 19.24):

Dette dreier seg nok om kulturforskjeller. I øst-Europa er det ikke vanlig å smile til kundene slik som vi er vant til. I tillegg pleier de ansatte å fotfølge kunden. Ikke fordi de mistenker deg for noe, men for å være tilgjengelig og stå til tjeneste. Det oppleves ukomfortabelt for meg som vest-europeer, men er god kundeservice i disse landene.

Anonymous poster hash: 9deee...76c

Får veldig lyst til å snu meg mot knotten og si "fuck off" med et passende morderblikk. Gjør jo selvfølgelig ikke det, men det er jævlig irriterende.

Anastasia skrev (På 10.5.2014 den 11.05):

Kom på en til! Armani-butikken i Riga. Herrefred for noen sure ansatte som jobbet der. Jeg skulle ha en bukse og de hentet størrelsen min med et sukk. Da jeg skulle betale var det ikke takk eller noe som helst. Var jo ingen kunder der, lurer på hvorfor... Syns generelt folk i Riga var sure.

Ofte stinket det av de ansatte som jobbet på klesbutikkene også. Husker at jeg mer enn 1 gang sto og så på noen klær, og da den ansatte gikk forbi meg eller kom bort til meg for å spørre om jeg trengte hjelp, så var det så vidt jeg klarte å puste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abercrombie And Fitch i london..

Et bekkmørkt lokale med dundrene partymusikk hvor de ansatte bokstavelig lener seg over deg å spørr om de kan hjelpe deg med størrelse.

Never again!



Anonymous poster hash: d012e...d58
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Jeg holder meg bevisst unna Nille i byen hvor jeg bor. Kjøpte en del kubbelys rundt juletider, og oppdaget at jeg hadde betalt for mye et par minutt etterpå. Gikk tilbake til damen i kassen, og fortalte at hun nok trolig hadde telt feil, og at jeg da hadde betalt for mye. Det var ikke mye ydmyk holdning der i gården, for å si det sånn. Jeg ble kjeftet ned av damen bak kassen, for det var jo tydeligvis MIN feil at hun ikke kunne telle. :klo:

Anastasia skrev (På 10.5.2014 den 11.05):

Kom på en til! Armani-butikken i Riga. Herrefred for noen sure ansatte som jobbet der. Jeg skulle ha en bukse og de hentet størrelsen min med et sukk. Da jeg skulle betale var det ikke takk eller noe som helst. Var jo ingen kunder der, lurer på hvorfor... Syns generelt folk i Riga var sure.

Jeg følte også at folk generelt var veldig sure i Riga, men det har kanskje noe med kulturen å gjøre, ikke vet jeg. Den eneste butikken jeg faktisk fikk ordentlig hyggelig service var på BIK BOK, ved Operaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for hetsende og injuriende utsagn, samt svar til dette. Oppfordrer deltakerne i tråden til å lese over reglene våre på nytt.

Stjernesol, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Er det en Burger King på Aker Brygge?

Ikke på selve brygga der som Mc Donalds er, men vis a vis Klingenberg er det vel den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Dette var en matbutikk på Gran Canaria. Vi var en jentegjeng som var innom for å kjøpe drikke. Den ene av jentene kan litt spansk, så hun sier til oss andre at de to jentene i kassa snakker stygt om oss. Vi sa til de på engelsk at vi skjønte hva dem sa, og forlot butikken uten å kjøpe noe. De ble paffe når de skjønte at vi forsto hva de sa.Anonymous poster hash: 827e8...50d

Det samme opplevde jeg på Ibiza, venninna mi kunne spansk og hørte den ansatte i en butikk snakke stygt om oss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke på selve brygga der som Mc Donalds er, men vis a vis Klingenberg er det vel den er.

Det heter da ikke Aker brygge der?

Anonymous poster hash: 75f57...5a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Det samme opplevde jeg på Ibiza, venninna mi kunne spansk og hørte den ansatte i en butikk snakke stygt om oss.

Det har jeg opplevd og! Jeg snakker spansk og folk blir så flaue hvis de har sagt noe stygt om meg på spansk. "Øh vi snakket ikke om deg da". Mm, sikkert! Man skal være forsiktig med hva man sier som butikkansatt uansett, for man vet aldri om man blir forstått, selv om kunden kanskje snakker engelsk til personalet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat flyttet til Trondheim, og synes servicen i butikkene her har vært veldig bra hittil :)



Anonymous poster hash: 5d80e...937
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...