Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Onar skrev:

Ser at mange her mener mannen er på villspor etc...faktisk er dere på villspor damer. Dere vil ikke ta krigen på natten? Det er noe med å ta onde ved roten, bruke tid osv for å avvenne uvaner....

Og har ikke mannen noe han skulle sagt om hvordan han vil ha det på soverommet? Selv om dere "tar" dere av barna mest, så er det vel andre ting mannen gjør meat av.

i tillegg i en annen tråd her inne så innrømmer damen at hun har hatt mye fokus på jobb og en elev - mannen er "vrang" og hun vil til samtaler. Her virker det som hun har endret dynamikken i forholdet og ikke han - men det er hans skyld allikevel. Hmmm må nesten le, hvis det ikke hadde vært så tragisk.

Herrejesus menneske, gå ut herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Dorey skrev:

Nei, nemlig.

Du bør ikke uttale deg om noe du ikke har satt deg inn i.

 

2 timer siden, Dorey skrev:

Nei, nemlig.

Du bør ikke uttale deg om noe du ikke har satt deg inn i.

Ser jo at mange ikke leser alle innlegg ellers før man skriver innlegg..og her er det 35 sider med innlegg. Mulig grunnen til at det ble skrevet at Ikke alt har blirt lest mhp å kunne uttale seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Onar skrev:

Det som blir annerledes er økonomien. Tro meg, ting vil kunne bli verre. Mye mer stress mhp barn, skole, levering , henting osv, finne bosted i samme område som begge har råd til - mhp barna og skole. Og husk, far har rett på 50/50 ordning - ikke selvfølge at han bare blir helgepappa :) 

Nå har ikke jeg lest hele tråden om hvordan han er osv. Men i disse likestillingsdagene så er 50/50 fordeling mer vanlig, ikke minst økonomisk for mannen også. Og det å ha barna er noe vi menn er mer bevist på i disse dager.

Håper alt er bra og ar du har kommet deg etter legebesøket.

Jeg er jo ikke så dum at jeg ikke vet at det er 50/50 som er mest vanlig og mest gunstig. Mine antagelser er at han selv velger helgepappa fordi han er en egoist uten like.

Og om jeg skulle bli boende for meg selv så blir ikke det store forskjellen på min hverdag. Jeg er stort sett alene med barna og alt det innebærer fra tidlig morgen til sene kveld.

Jeg synes du har noen ganske rare svar her. Jeg kan ta kritikk altså, men du har ikke lest alt og jeg ønsker ikke at du legger igjen mer svar her, med mindre du faktisk setter deg inn i alt. Det blir så feil å kommentere litt her og der når du ikke vet hele historien rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, ara skrev:

Jeg er jo ikke så dum at jeg ikke vet at det er 50/50 som er mest vanlig og mest gunstig. Mine antagelser er at han selv velger helgepappa fordi han er en egoist uten like.

Og om jeg skulle bli boende for meg selv så blir ikke det store forskjellen på min hverdag. Jeg er stort sett alene med barna og alt det innebærer fra tidlig morgen til sene kveld.

Jeg synes du har noen ganske rare svar her. Jeg kan ta kritikk altså, men du har ikke lest alt og jeg ønsker ikke at du legger igjen mer svar her, med mindre du faktisk setter deg inn i alt. Det blir så feil å kommentere litt her og der når du ikke vet hele historien rundt.

Jeg ville bare gjøre deg obs på visse ting, det med 50/50 fordeling osv. Og i og med at han er egoist så kan det jo hende han bevist går inn for gjøre ting vanskelig, f.eks med barna siden han vet hvor glad du er i han. Mulig mye rare svar kanskje, prøver bare å gi ulike vinklinger og appeoacher som får enn til å tenke. Uansett greit å ikke få bare medvind svar. Ikke kritikk av deg, bare ment slik at du skal se ulike ting som kan skje -  dvs være kar fir "kamp".

jeg håper uansett at du finner ut av hvordan få det bedre og et bedre liv for deg og barna. Det er jo det som er målet.

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på foreldresamtale med L på mandag. Det var ikke så veldig positivt. Herlighet. Jeg blir alltid etterpåklok og begynner å tenke hva jeg egentlig skulle sagt under samtalen, f.eks: "Har du noe positivt å si om sønnen min????"

Det begynte med litt referat fra foreldremøtet på L`s avdeling fordi jeg valgte å gå på A sin da hun har begynt på ny avdeling. Hun begynte å stille spørsmål om hva slags forventninger vi har til han og hva vi legger i de forskjellige forventningene. Jo, greit å spørre om det men vi brukte halvparten av tiden på å snakke om det og jeg følte at jeg var oppe til eksamen :hoho:Ellers fortalte hun at L tuller masse ved matbordet, at han ikke greier å stå rolig i kø (dokø, vaske hender-kø, andre slags køer) og at han sier veldig mye stygt! Jeg kjente ikke igjen min egen unge for han oppfører seg ikke sånn hjemme eller når  vi er ute blant folk! Han hadde sagt noe skikkelig fælt til ei jente som dagen før hadde funnet katten sin påkjørt og derfor var sønderknust i barnehagen neste dag.Da hun fortalte hva som hadde skjedd til de andre barna så presterte min kjære sønn å si noe sånn som : "Det var bra at katten din ble død, ellers skulle jeg kutta den i beina og halen og hodet med motorsag!"  Jeg bare :hakeslepp:!!

Ellers har han også sagt til de ansatte at han skal kutte dem med motorsag, og jeg skjønner ikke hvorfor han sier sånn...Jeg har aldri hørt han snakke sånn før!! Skikkelig trist og frustrerende... Ved matbordet sitter han å gjør seg til så de andre ler også ber han andre gjøre og si ting. 

Jeg lurer på hvorfor han oppfører seg sånn.. Kanskje han er usikker? 

Men den stygge praten.......Jeg har en mistanke om særlig en gutt. Det føles litt feil å skylde på andre unger, men han her er en skikkelig bølle og jeg har hatt broren hans på skolen og han er akkurat samme ulla...urolig, styggg munnbruk, sloss, veldig agressiv, osv. 

De ringte fra barnehagen i stad og ville jeg skulle hente A for hun var i dårlig form. Jeg tenkte å ta med L i samme slengen og akkurat i det jeg går for å finne han så står han og denne bøllegutten i dukkestua og tegner på veggen! :klaske: Og jeg vil ikke tro og tror oppriktig ikke at min sønn ville funnet på dette selv. Kan hende han er en ulv i fåreklær altså, og som sagt så føler jeg meg litt dritt som skylder på den andre ungen :ler: Men altså...han er et helt annet barn hjemme. Er det vanlig å være så forskjellig fra barnehage og hjem??

Men, hun jeg hadde samtale med kom ikke med noe særlig positivt og jeg tenker at det ville vært naturlig å fortelle noe bra han gjør også, for han må da vel gjøre noe bra?? 

Har snakket en del med L angående alt, og har gitt han påminnelser om hvordan man skal oppføre seg rundt matbordet og mot andre mennesker...

Jeg tar imot tips fra dere med stor takk om dere har noen!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag måtte A hentes i barehagen pga feber. Mor og far ville ha ungene fra søndag til onsdag så vi kjørte dem dit. Da fikk de en liten høstferie der :) Mor og far kjørte de hjem på onsdag også var de i barnehagen igjen i går. Og gjett hvem som måtte hentes fra barnehagen igjen?? Jo, det var A. Hun hadde ikke feber men var sliten og lei hele dagen og ville bare kose på fanget til de voksne. De fant ut at de skulle ringe når de oppdaget at hun hadde funnet puta si og lagt seg alene på benken i gangen :sukk:Så da ble det avbrutt arbeidsdag på meg og "fridag" i dag. Hun er i form og ikke feber så L er også hjemme med oss. Vi pakker snart og reiser på hytta. F skal ha besøk av noen kompiser i kveld så han kommer etter på hytta i morgen. Tanta og onkelen og de to kusinene til L og A kommer også på lørdag, så det blir kos :)

 

God helg til alle sammen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig lei situasjon med barnehagen! Det er vel ikke uvanlig at de kan oppføre seg ganske annerledes borte og hjemme, men synes det er rart av barnehagen å vente til foreldresamtale med å ta det opp istedet for å si ifra når det begynte? Jeg hadde nok bedt om et nytt møte for å få frem hele historien, kan det ha sammenheng med hvem han er mye med, når det begynte, hvilke tiltak de gjør og om de har noen råd dere kan ta med hjem. Og få spurt om hva som faktisk er bra! Det er viktig at barnehagen kan legge en del vekt på de positive sidene hans og ikke bare fokusere på hva han gjør "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det var rart at de ikke har sagt noe om dette før. Hun "unnskyldte" det med at hun ikke ville snakke over hodet på L i hentesituasjonen. Men hun kunne jo bare tatt meg til side ved levering eller henting liksom.

Jeg vurderer å be om enda en samtale. L snakker veldig mye om denne gutten. Han sier at han spytter på han, sier at han hater L, og at han stenger han inne på rom i barnehagen osv. Jeg må fortelle det til barnehagen sånn at de kan følge litt ekstra med. L gjentar flere ganger nå om dagen at denne gutten sier han hater han. Ikke hyggelig for en 4 åring å høre sånn :( HVIS nå alt L sier er sant da...................

***********************************

Helgen har vært helt fantastisk. Jeg overlevde på hytta med barna en natt alene. Jeg var absolutt ikke så redd som jeg trodde jeg skulle være :ler: En mestringsfølelse fra min side altså, og det føltes godt. Jeg er ikke husredd men VELDIG mørkredd..typ ekstrem angst :redd: Det gikk over all forventning som sagt. Herlig! Dagen etter kom barnas onkel og tante og deres to jenter som er jevnaldrende med våre. Da ble det stormende jubel og høy lekefaktor. Vi koste oss med bål og grilling, gikk turer og koste oss inne på hytta. Helt gull med sånne dager. 0 tv, 0 ipad og 0 mobil....nesten... ;) Må jo ta bilder ;)

************************************

Ny uke og nye muligheter. L har vært hos tannlegen i dag. Han var der i fjor men da var det vill klikking og total nekt. Jeg satt å viste han youtube-filmer av barn som gikk til tannlegen for å vise han hva som skjer og at ingen barn blir redde eller lei seg. Han har liksom fått for seg at han skal få sprøyte der, men jeg har hele tiden forsikret han om at det ikke er tilfelle.

Han var en engel der inne. Da tannlegen kom på venterommet spratt han ut av sofaen og marsjerte inn på rommet og satte seg opp i stolen med en gang :fnise: Tannlegen fikk telle tenner, blåse luft inni munnet òg pirke med sånn pirkedings. Han hadde rene og pene tenner men et par av jekslene var det litt humbug med, så hun penslet de med fluor og vil ha han tilbake til pensling om et par uker. Hun var temmelig sikker på at hun skulle bekjempe det som var på tur der. Vi har ikke brukt fluor siden i sommer...Man leser det ene og det andre og jeg blir så usikker. Men tannlegen ville at vi begynte med det igjen, hver kveld.

*************************************

A har vært så utrolig flink med bleieslutt. Har kun hatt på bleie i utetiden i barnehagen fordi de nå har på masse klær og det bare blir styr om hun er uheldig. Men i dag har hun tissa på seg 3 ganger :klaske: Alle gangene etter barnehagen. En gang mens hun satt i stolen sin i stua. En gang mens hun sto på trappa ute. Og en gang i stigen opp til L sin seng. Hver gang sier hun bare "nå har jeg tissa på meg". Jeg blir så utrolig oppgitt. På hytta i helgen gikk hun til og med på utedo og hun tissa ute i skogen. Hun sa ifra hver gang hun måtte. Etter i dag har jeg mest lyst til å gi opp og bare la henne bruke bleie igjen en periode. Det er jo ikke noe stress med å slutte, men hun har vært så flink så er sikkert dumt å gi opp nå. Det bare virker som at hun ikke bryr seg. Har brukt et par belønningsmetoder. Den ene var godtebit når hun bæsja på do eller potte. Tissing har alltid gått greit så det har hun ikke fått belønning for. Nå er det sånn at jeg hater å gi godteri i premie. Jeg vil gi de minst mulig sukker. Så jeg har gått over til Elsa og Anna tatoveringer. Det har funka litt men snop er liksom mye bedre :rolleyes:

Haff....råd tas imot med takk!

*************************************

En liten utblåsning i forholdet.....igjen... :

Jeg har jo skrevet hundre ganger her inne om hvor krevende jeg synes min egen hverdag er med levering og henting og 100% jobb og alt som hører til. Snakket med en kollega av meg som sier hun har omsorgspermisjon og at alle med barn under 12 år har rett til dette. Det er ulønnet eller delvis lønnet sånn jeg forsto det...det kommer litt an på.

Jeg har nå fått skikkelig lyst til å søke sånn permisjon og drømmer om fri hver fredag. Da får jeg langhelg, ungene kan få sove lenge og få kort dag i barnehagen, jeg kan få handla, vaska eller gjort andre ting som trengs og barna kan komme hjem til rent hus og all oppmerksomhet. Jeg blir ekstremt sliten av uka og føler at jeg ikke strekker til så mye som jeg ønsker. Det er bare stress fra vi kommer hjem til unga er i seng med middagslaging, rydding, stell osv! Jeg vil ha mer tid..

Prøvde å lufte dette for F i stad. La veldig vekt på at jeg skjønner han har lange dager og derfor også er sliten etter dagen. Forskjellen på oss er jo at han kan komme hjem til rydda hus og unger i seng. Og han kan reise fra alt om morran. (Ja, dette har jeg jo skrevet hundre ganger før). Uansett.....han viser ingen forståelse og sier bare at hvis jeg skal ha fri en dag og ikke få betalt for de 7,5 timene så lurer han på hvor vi skal få de pengene vi taper fra..... Men hvor mye er det snakk om da? 1500,- kanskje....... Og jeg sa at om man bare slakker ned litt på alkoholen hver helg så sparer man faktisk drit mye penger der. Det koster mye å ta seg noen øl hver eneste helg. Jeg tar meg noen øl eller vin i løpet av en helg jeg også, men jeg har absolutt ingen problemer med å bare ta èn øl eller kutte helt ut og heller ta en heisatur en gang i blant. Men dette er selvsagt vanskelig for han som er så ego. Men jeg var ærlig å sa at jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å jobbe sånn. Og da blir han bare sur og begynner heller å ta opp annet grums........ 

blæ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så tøft du har det om dagen, jeg føler så med deg! Vil bare gi deg mange gode klemmer og håper du finner en vei ut av det.. :kose: Jeg husker at det ikke var spesielt mye bedre for noen år siden da jeg skrev aktivt i dagbøkene (sender deg PM med mitt gamle brukernavn) og det er leit at det ikke er blitt bedre med tiden. :troest:

Var på et kurs i forbindelse med jobb for en stund siden og møtte en dame som jobbet med coaching og lignende. Hun anbefalte sterkt alle småbarnsmødre å ta en dag fri i uken hvis økonomien kunne tillate det. Rett og slett for å hente seg inn igjen og bruke tiden på seg selv. Ser jo at du heller vil bruke den på å få hus og hjem i orden, men synes ideen om en fridag virker veldig fornuftig i ditt tilfelle! Da får mannen velge om han foretrekker alkoholen eller et ryddig & rent hjem. Han bør velge sistnevnte  for å si det sånn :dry: Kan ikke forestille meg hvor tøft du har det som må stå for bortimot alt av stell av hus og barn, i tillegg til å jobbe og takle en (idiot) av en mann om dagen. Tviler ikke på at han har mange gode sider altså, men det du beskriver av oppførsel er jo virkelig ikke greit! :angry:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Carouselle skrev:

Fy søren så tøft du har det om dagen, jeg føler så med deg! Vil bare gi deg mange gode klemmer og håper du finner en vei ut av det.. :kose: Jeg husker at det ikke var spesielt mye bedre for noen år siden da jeg skrev aktivt i dagbøkene (sender deg PM med mitt gamle brukernavn) og det er leit at det ikke er blitt bedre med tiden. :troest:

Var på et kurs i forbindelse med jobb for en stund siden og møtte en dame som jobbet med coaching og lignende. Hun anbefalte sterkt alle småbarnsmødre å ta en dag fri i uken hvis økonomien kunne tillate det. Rett og slett for å hente seg inn igjen og bruke tiden på seg selv. Ser jo at du heller vil bruke den på å få hus og hjem i orden, men synes ideen om en fridag virker veldig fornuftig i ditt tilfelle! Da får mannen velge om han foretrekker alkoholen eller et ryddig & rent hjem. Han bør velge sistnevnte  for å si det sånn :dry: Kan ikke forestille meg hvor tøft du har det som må stå for bortimot alt av stell av hus og barn, i tillegg til å jobbe og takle en (idiot) av en mann om dagen. Tviler ikke på at han har mange gode sider altså, men det du beskriver av oppførsel er jo virkelig ikke greit! :angry:

 

 

Takk for omtanken, og VELDIG koselig å "se" deg igjen!! :)

Ting har ikke vært særlig bra på mange år nei...... Jeg tror rett og slett jeg må ut av dette her. Det er bare et forferdelig vanskelig steg å ta og det tar meg veldig lang tid å bli "klar"...

 

Som jeg har skrevet mange ganger før så er jo ikke jeg den eneste her i verden som er alene med 2 barn og hus hver dag. Mange andre som har menn som jobber like mye som min. Men jeg er vel kanskje ikke skapt for å holde ut såpass mye kanskje... Eller, jeg holder jo ut, men går på reservetanken så og si hele tiden. 

 

i helgen var søstera til F hos svigers. Hun ba oss opp for å spille brettspill og litt godt i glasset.(Alle kunne sovet over) Jeg orka ikke så sa at F kunne stikke også kunne jeg stikke opp neste dag. (de er nærmeste nabo). De spilte og drakk og F kom ikke hjem før sånn 7 om morran :hakeslepp: Etter at svigers og søstera hadde lagt seg så fortsatte naboen "festen" inne hos seg. F sov til 18.00. Sto opp da middagen var klar :sinna: 

Unnskyldte seg med at han var så himla sliten etter en lang uke....Men å drikke fra 20.00 til 07.00 blir man ikke sliten av? :rolleyes: Og det er ikke bare dårlig gjort ovenfor meg å NOK EN GANG gi meg alt ansvaret en hel dag, men han driter jo i ungene også. Det er det verste! Jeg får så vondt av dem. De spurte ved middagsbordet om det hadde snødd når han var på jobb....De trodde han hadde vært på jobb hele dagen når han egentlig lå og sov. Han fikk ikke høre eller se ekstasen over at det snødde masse da vi sto opp på lørdagsmorgenen, eller være med ut å leke, eller være med på butikken å kjøpe lørdagsgodt å se de to søte små gå med hver sin lille handlekurv, eller se de når de lekte så fint i "hytta" si av tepper i stua, eller være med da vi sagde ned et lite tre og satte det inn i hagen for å fylle det med fuglemat. Han går glipp av så sykt mange hverdags-skatter :hjerte: Og jeg går å irriterer meg grønn over at han GANG PÅ GANG beviser at han er idiot. 

Men så er vel jeg idiot også, som GANG PÅ GANG tilgir og tilgir og ikke gjør noe med det!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke idiot. Du er jo den som prøver her! Prøver å holde familien samlet, tar deg av barna og alt. Mange er mye alene pga partnere som jobber mye, forskjellen ligger kanskje i at "de andre" prioriterer familie og hjem fremfor egne interesser når de har fri. Idioten her er han som går glipp av å se barna sine vokse opp.

Jeg skjønner veldig godt at det tar deg lang tid å bli klar for å avslutte, uansett hvor riktig det enn føles. Hva sier han da når du tar opp at han er fraværende? Skylder han bare på at han er sliten? Har du sagt at du vurderer å gå? 

Jeg vet litt hvordan det er, og om du vil snakke med noen så er det bare å sende ei melding :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke idioten her, jeg skjønner at det er et kjempestort skritt å ta. Men det er så tydelig at du ikke har det bra, og jeg håper du finner ut av hva du vil gjøre. Det må være helt fryktelig vanskelig. :klem: Beklager å si det så rett ut men mannen virker jo som et skikkelig rasshøl, rett og slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Favole skrev:

Nei, du er ikke idiot. Du er jo den som prøver her! Prøver å holde familien samlet, tar deg av barna og alt. Mange er mye alene pga partnere som jobber mye, forskjellen ligger kanskje i at "de andre" prioriterer familie og hjem fremfor egne interesser når de har fri. Idioten her er han som går glipp av å se barna sine vokse opp.

Jeg skjønner veldig godt at det tar deg lang tid å bli klar for å avslutte, uansett hvor riktig det enn føles. Hva sier han da når du tar opp at han er fraværende? Skylder han bare på at han er sliten? Har du sagt at du vurderer å gå? 

Jeg vet litt hvordan det er, og om du vil snakke med noen så er det bare å sende ei melding :klemmer: 

Godt å få bekrefta at ikke jeg er idiot.

Han blir ofte truffet og sur når jeg tar opp ting. Så begynner han bare å klage eller mase på ting jeg skulle ha gjort; betalt en regning, snakka med forsikringsselskapet om no greier, fiksa et nytt vinterdekk osv. Han prenter ting over på meg igjen.

Jeg sa i sommer at jeg vurderte å gå. Da var han veldig på at vi skulle klare dette og komme over den dype dalen forholdet hadde sunket ned i........ Jeg sa ikke helt rett ut at: "Jeg kommer til å gå fra deg hvis dette ikke kan fikses snart", men sa vel heller noe sånt som."Hvis vi ikke kan ordne opp snart så orker jeg ikke mer".... 

Takk for støtten. Ikke se bort ifra at jeg tar kontakt :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Dorey skrev:

Du er ikke idioten her, jeg skjønner at det er et kjempestort skritt å ta. Men det er så tydelig at du ikke har det bra, og jeg håper du finner ut av hva du vil gjøre. Det må være helt fryktelig vanskelig. :klem: Beklager å si det så rett ut men mannen virker jo som et skikkelig rasshøl, rett og slett.

 

Han er et rasshøl alt for ofte! Han har gode kvaliteter og gode sider, det er bare at de kommer alt for lite fram. Han gidder ikke/vil ikke. Han bryr seg mest om seg selv og sine egne behov. Jeg føler jeg har prøvd alt for lenge og forgjeves. Har ikke tro på at dette vil bli ordentlig bra igjen!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å ta den endelige beslutningen om du skal gå fra han eller ikke. Får du støtte av noen rundt deg? Bor foreldrene dine langt unna? Og hva med hans familie, reagerer de på måten han oppfører seg på? Det er jo som du sier egentlig verst for han som går glipp av alle de fine øyeblikkene med barna som du beskrev. Ble helt rørt av å lese om hverdagsskattene :hjerte: Samlivsterapi og familievernkontor er vurdert? Jeg kan bare ikke fatte og begripe at man kan oppføre seg sånn også over lengre tid, selv etter å ha fått "advarsler" fra deg. Det var vel en form for felles beslutning å få barn regner jeg med? :klo: Nei, det er ikke lett å være deg om dagen og jeg får helt vondt av kommentarene fra barna som lurer på hvor pappaen deres er :tristbla:  Heldigvis har de en fantastisk fin og god mamma som ser de, og som gjør at de føler seg både trygge og elsket! :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regning og et vinterdekk er ingenting imot å nedprioritere familien sin. Bare godt for ham å føle at det stikker, rett og slett. Han må jo skjønne at det han holder på med er galt!

Du er en super mamma for ungene dine og de er så heldige som har deg! :klem: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere!!

Moren til F er alkis så hun har ikke stemmerett på noen ting. Hun er glad hvis han kommer opp dit på såkalt "spillekveld" for da kan hun drikke også. Hun forguder barnebarna, men hun får for eksempel aldri passe de pga drikkingen. Jeg har aldri sett henne synlig beruset på dagtid eller utenom fest, men vet at hun drikker hver dag- bare ikke mengden. Faren til F er veldig ordentlig og grei. Han blir veldig oppgitt over F sin oppførsel. Jeg snakker jo litt med svigers om dette. Ikke at jeg har lyst til å gå ifra han men hva han sier og gjør.

Jeg har ikke sagt at dette til så mange. Har sagt det til ei venninne, men det var på en vinkveld og jeg husker ikke alt vi snakket om eller kom fram til. Har såvidt snakket litt med bestevenninna mi om det også, men jeg liker ikke å plage andre med mine problemer. Mine foreldre vet en del men absolutt ikke hvor ille ting faktisk er.Her inne på KG er det jo greit for her velger folk om de vil lese eller kommentere, så her får jeg ut all dritten jeg sitter inne med og det er godt uansett om folk svarer eller ikke. Jeg er en "skriver" og ikke en "snakker".

Foreldrene mine bor ca 1 time unna. De er utrolig snille og kommer å henter barna i barnehagen av og til og da kan jeg komme hjem til ferdig middag og glade barn :):hjerte:

En tredjepart som samtalepartner/veileder er snakket om og det vil han ikke. Så han dumper jo forholdet her selv også. Og etter all dritten i alle år nå, så kjenner jeg absolutt ikke trangen til det heller. Og nå er sikkert jeg den som er ego, men jeg vet ikke om jeg noen gang greier å få tilbake skikkelig gode følelser for han. Han har oppført seg alt for dårlig mot meg, og tenkt på seg selv ALLTID. Jeg vet ikke om jeg vil ha det til å funke mer hvis dere skjønner. Det har rett og slett gått for langt...

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

F kom hjem 19.30 i dag. Ungene hadde ikke lagt seg enda for jeg visste han kom hjem så tenkte det var koselig for dem å se han litt. Da de hadde lagt seg så spurte han om det var helt kaos her etter barnehage/jobb fordi han plutselig fant litt vannsøl på gulvet. Ungene hadde malt litt etter middagen så da hadde de sølt en skvett uten at jeg hadde fått det med meg. Jeg forklarte at ungene hadde malt og at jeg ikke hadde sett at de sølte. Så fikk jeg igjen høre hvor rotete det var her osv. Den samme leksa som alltid. Jeg satt da og brettet klær fra en stappfull ikeapose som var ferdig tørket og drev og ordnet opp her. Jeg spurte han om det var så ille her og det var det visst. Forklarte han at jeg gjør så godt jeg kan og at jeg heller rydder skikkelig når ungene har lagt seg. Han skjønte ikke hvordan jeg ikke kunne greie å rydde litt etterhvert........ Prøvde å forklare at middag skal lages mens ungene er slitne, krangler, klenger, roter. Og alt det som jeg har skrevet en million ganger her før. Sier deretter at han godt kan få prøve å gjøre det samme jeg gjør dag ut og dag inn og deretter se om han greier å holde det strøkent her 24/7. Da svarte han bare at han har hatt de en hel dag alene før (ja, wooooooow :rolleyes: ) og at det da ikke var så rotete og fælt her....Og at jeg er en rotkopp. Og da blir jeg bare målløs og greier ikke diskutere mer. Også begynner jeg å tenke på om det han sier er riktig. Kanskje jeg kunne klart enda bedre?! Men når jeg får tenkt litt så skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle greid det.. Så enten er jeg da en rotekopp som har endt opp med en som ikke tåler litt rot, eller så gjør jeg det bra men han ser det ikke. Han var ikke sånn før. Blitt verre med åra.  Og det er ikke møkkete her. Det er bare barneleker og kanskje middagstallerkner stablet på benken ( som jeg rydder når ungene er i seng). ja...jeg trenger ikke unnskylde meg selv.

Jeg skal legge meg nå.

Ungene og jeg reiser til mine foreldre i helgen. F og en kompis skal skifte 3 vinduer i huset. Barnas rom og badet. Blir godt å komme unna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga forteller du foreldrene dine hvordan ståa er og ber dem om å hjelpe deg! Vær så snill! Helt seriøst, du fortjener så helt sinnssykt mye bedre enn det her! Og barna... De vil ha det utrolig mye bedre med ei mamma som ikke blir trykt ned av samboeren sin hele tiden.

:sukk::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Favole! :klemmer:

Jeg synes også du bør fortelle foreldrene dine alt i helgen. Har forståelse for at det er tøft å åpne opp om hvordan det virkelig er, men du trenger all den støtte og omsorg du og barna kan få! Og som Favole poengeterer, du fortjener så utrolig mye bedre! Tenk på deg selv! Du kan jo ikke fortsette å leve sånn i alle år, for det er jo lite (eller ingenting) som tyder på at han kommer til å forandre seg. Kanskje blir han til og med en bedre og mer tilstedeværende pappa om han må ha de litt alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...