Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er Ara :vinke:
Ei livsglad frøken i en alder av 26, med 2 barn, gubbe og pusekatter, hus og bil og det som følger med familielivet.
Jeg elsker natur, dyr og musikk. En sjelden gang slår den kreative delen av hjernen min inn, da liker jeg å hekle og strikke, men en liten feilkobling er det der...

Har 2 tette barn(18mnd i mellom) og etter å ha skrevet langt og lenge i graviditetsdagbøker er det nå på tide og gi slipp på det ;) Jeg er glad i å skrive så her kommer nok alt og ingenting ned på "papiret".

Yes.
Litt om meg.
Gamle og nye fjes er velkommen hit :nigo:

*****************************

Gammel dagbok :)

Endret av ara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at du stakk innom her også Pasjonsblomst 😊

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med ny dagbok :hoppe:

Ang gaver til L så har jeg noen forslag.

Løpesykkel? Det skal jeg kjøpe til Mini når har blir 2-2 1/2.

Hoppeku? Selger de bla på babycare og babyshop. Synes de virker kule

Sparkesykkel? Sånn med to hjul foran som er lettere å bruke

Togbane? Brio er jo kjempedyr. Men biltema har rimeligere :)

Prøver å tenke hva nevøen min fikk til 2 års dagen, men nå står det stille gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattid med ny dagbok! :tommel:

Frøken Fryd skal få løpesykkel av oss til bursdagen sin i juni :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :vinke:

Takk for forslag dere.

Så løpesykkel er altså det ultimate skjønner jeg! Har hørt folk prate mye om det, men ikke sjekka det ut før. *Google*

Han har hoppeku, eller rettere sagt esel, men det er altså en hoppe-dings. Kan holde seg fast i øra på dyret og humpe bortover ;)

Ellers har han togbane, gåbil, gåvogn, toskete mye leker, masse bøker, trehjuls-sykkel, tavle, keyboard og Duplo. Han har også huskestativ og sandkasse med masse leker i.

Hmmm :klo: må nok bli løpesykkel ja ;)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestemt meg helt, det blir løpesykkel til L :) Kjøper på Biltema tenker jeg. Gidder ikke å bruke en formue.

I dag har jeg vært på 5 mnd kontroll med A. Hun var 68 cm og 7500g. Fikk 2 sprøyter. Hun skrek litt men det gikk fort over. Funket å avlede henne :)

Vi har fått 100% barnehageplass til L ifra høsten av. Det blir godt for alle parter tror jeg. Da begynner jo snart jeg å jobbe litt igjen også, så greit at han venner seg til barnehagen hver dag. Han har behov for det merker jeg. Han er sååå aktiv :)

Skal sende inn en søknad til A også. Tenkte hun kunne begynne etter jul, slik at vi får jobbet mest mulig igjen begge to. Økonomien trenger den boosten for å si det sånn ;) Men så har jeg jo søkt skole også, så får se hva som skjer. Inntekten blir allikevel bedre enn nå for da kan jeg jo få lån og stipend :)

Time will show.

Nå sover begge barna så da får jeg gjøre litt diverse.

God onsdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne virkelig tenke meg å bli jordmor jeg!! Jeg ELSKER fødsler. Kan se på i timesvis på tv eller nett-tv. Skulle ønske jeg visste dette da jeg var ferdig på videregående for da hadde jeg vært ferdig utdannet nå :fnise: Men da hadde livet mitt kanskje vært annerledes, og det ville jo vært dumt ;)

Har lest litt om å være doula da.. Tror det ville passet meg midt i blinken. Man tjener ikke fett på det ettersom jeg har skjønt, men man kan jo ha det som en ekstra jobb eventuelt..

Jaja, L er levert i barnehagen. På den lille halvtimen han var våken før vi reiste, har han greid å rote i ca hvert eneste rom. Lille bølle! Så jeg får sette i gang og rydde også pakke litt saker for vi reiser på langhelg til mine foreldre :) Skal treffe litt forskjellige venner og ellers bare kose oss og slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker fødsler jeg også :fnise: Kunne lett blitt jordmor. Kan du se for deg et mer givende yrke??

Men er uaktuelt å utdanne seg på nytt nå :)

Håper du får en fin fin langhelg hos foreldrene dine :klemmer: Deilig med avslapping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere barnehageplass der du bor når man vil? Søknadsfristen her var i mars, vi har søkt fra 1. jan men det er vist ca umulig å få :( Får svar innen et par uker, spent!!

Må google løpesykkel, aldri hørt om :)

Ha en fin helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja løpesykkel er de der :P Har sett de men ikke fått med meg navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere barnehageplass der du bor når man vil? Søknadsfristen her var i mars, vi har søkt fra 1. jan men det er vist ca umulig å få :( Får svar innen et par uker, spent!!

Må google løpesykkel, aldri hørt om :)

Ha en fin helg! ;)

Jeg bor på en liten plass så her er det ikke så stor kamp om barnehageplassene :) Så har håp om at hun får plass, men det får vi ikke vite før i november, så fram til da får vi bare ha is i magen.

Jeg måtte også google løpesykkel :fnise: Tror det blir en fin gave til han :)

God helg til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jordmoryrket må være givende, og spennende. aldri helt likt. Og man må kombinere kompetanse, erfaring og omsorg. Men virker også veldig intenst da, men det er vel mindre intenst å være jordmor enn fødende..

Har du vært på med fødselen til noen andre enn barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også jordmoryrket må være givende, og spennende. aldri helt likt. Og man må kombinere kompetanse, erfaring og omsorg. Men virker også veldig intenst da, men det er vel mindre intenst å være jordmor enn fødende..

Har du vært på med fødselen til noen andre enn barna dine?

Ja! Eneste jeg ikke ville taklet så veldig greit er vel dødfødsler eller å måtte fortelle etter f.eks en UL at babyen ikke er frisk, død, eller lignende... Men det er jo heldigvis ikke ofte det skjer, og i alle yrker er det jo ting man helst vil unngå men som man likevel må møte.

Har ikke vært med på noen andres fødsel, men jeg og naboen har en deal om at hvis vi skal ha flere barn så skal vi være med på hverandres fødsel, så jeg håper hun skal ha en til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få komme hit sånn ca på denne tia til neste år og bli med på min fødsel :jepp: Sier bare til mannen at jeg har leid inn en doula fra Hedemarken :fnise:

Lurer på hvordan det er å føde med flere enn mannen i rommet. Jeg er ganske glad at mamma ikke var med :P Og det var visst ho også :ler:

Men jeg kunne også veldig gjerne tenke meg å bli med på en fødsel. Hadde vært kjempegøy tror jeg. Kanskje hobbyjordmor er tingen for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få komme hit sånn ca på denne tia til neste år og bli med på min fødsel :jepp: Sier bare til mannen at jeg har leid inn en doula fra Hedemarken :fnise:

Lurer på hvordan det er å føde med flere enn mannen i rommet. Jeg er ganske glad at mamma ikke var med :P Og det var visst ho også :ler:

Men jeg kunne også veldig gjerne tenke meg å bli med på en fødsel. Hadde vært kjempegøy tror jeg. Kanskje hobbyjordmor er tingen for oss :P

:hoho: det skulle tatt seg ut! Hadde vært gøy! Hvordan var din fødsel med mini egentlig? Husker ikke om jeg har lest noe Kakaofødselshistorie..... Skylder på ammetåka ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt sov L i sin egen seng HELE natta!! Det er utrolig! Har ikke skjedd på ca 7-8 mnd!

Han begynte med stor seng før helga, kanskje det gjorde utslaget? Bedre å sove? Bedre plass? Ikke vet jeg. Kommende natt vil vise oss om dette er noe som kan bli en vane eller om det var et engangstilfelle :) Det var deilig å ikke dele seng med alle mann i husstanden i hvertfall :fnise:

I dag skal jeg på barseltreff hjemme hos ei i barselguppa. Jeg fikk bare vært med på ett treff på helsestasjon pga sykdom osv, så skal bli hyggelig å se store og små igjen :) Virket som en fin gjeng :)

Happy mandag, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang pga diabetes, og de tok vannet bare. Jeg hadde 3 cm når jeg kom inn til sjekk. Og 13 timer etter vannet ble tatt kom han. Fra 3-7 cm gikk det bare ca 4 timer, men slutten drøyde veldig. Han kom aldri helt ned i bekkenet så derfor tok det tid. Hadde pauser under riene og med litt fentanyl i hånda var jeg fornøyd. Var helt overkommelig. Og fentanylen gjorde at jeg ikke husker stor i dag :fnise:

Det værste var pressriene som kom før jeg var på full åpning og før hodet hans var på bekkenbunnen. Var ikke godt å sitte og puste seg gjennom det.

Pressa i 40 min og så kom han :) Husker JM sa at når jeg pressa tok han 3 skritt frem, og 2 tilbake. Og jeg kunne se på ho at ho vurderte å kalle inn hjelp. Men sta som jeg er så skulle jeg klare det selv, og det gjorde jeg :)

Det mest plagsomme med fødselen var at jeg var under konstant overvåkning med ledninger pga diabetesen. Kunne ikke komme meg ut av seng nesten. Så jeg lå likt nesten hele tia. Hadde vondt i halebeinet i flere måneder etterpå. Neste gang håper jeg at jeg kan slippe å konstant gå med riemåler og hjertemåler til babyen.

Men er fornøyd jeg. Og gleder meg til neste gang. Snålingen :hoho:

Deilig at L sov hele natta :) Hvorfor bestemte dere at det var på tide med stor seng? :) Er det en STOR stor seng, eller disse mellomklassene. Hvis du skjønner hva jeg mener :P

Hvordan gikk det på barseltreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang pga diabetes, og de tok vannet bare. Jeg hadde 3 cm når jeg kom inn til sjekk. Og 13 timer etter vannet ble tatt kom han. Fra 3-7 cm gikk det bare ca 4 timer, men slutten drøyde veldig. Han kom aldri helt ned i bekkenet så derfor tok det tid. Hadde pauser under riene og med litt fentanyl i hånda var jeg fornøyd. Var helt overkommelig. Og fentanylen gjorde at jeg ikke husker stor i dag :fnise:

Det værste var pressriene som kom før jeg var på full åpning og før hodet hans var på bekkenbunnen. Var ikke godt å sitte og puste seg gjennom det.

Pressa i 40 min og så kom han :) Husker JM sa at når jeg pressa tok han 3 skritt frem, og 2 tilbake. Og jeg kunne se på ho at ho vurderte å kalle inn hjelp. Men sta som jeg er så skulle jeg klare det selv, og det gjorde jeg :)

Det mest plagsomme med fødselen var at jeg var under konstant overvåkning med ledninger pga diabetesen. Kunne ikke komme meg ut av seng nesten. Så jeg lå likt nesten hele tia. Hadde vondt i halebeinet i flere måneder etterpå. Neste gang håper jeg at jeg kan slippe å konstant gå med riemåler og hjertemåler til babyen.

Men er fornøyd jeg. Og gleder meg til neste gang. Snålingen :hoho:

Deilig at L sov hele natta :) Hvorfor bestemte dere at det var på tide med stor seng? :) Er det en STOR stor seng, eller disse mellomklassene. Hvis du skjønner hva jeg mener :P

Hvordan gikk det på barseltreff?

Så bra du ikke er redd for å føde igjen! :) Jeg hadde mistet motivasjonen hvis det hadde tatt så lang tid. Jeg er virkelig bortskjemt når det kommer til fødsler!

Vi bestemte oss for stor seng av forskjellige grunner. Mest fordi han har tulla så fælt på nettene det siste halve året.. Tenkte vel at litt forandring ville fryde ;) Også har A bare hatt en gammel arvet seng og jeg ville hun skulle ha en ordentlig en, derfor har hun nå fått L sin som er så god som ny :)

Senga L har er en blå mellomstor seng fra IKEA. Men de har ikke den senga i sortimentet lenger ser det ut til.

Veldig hyggelig på barseltreff. Skravling om babyer, babyer og atter babyer. Herlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*inn i mine innlegg*

Gratulerer så mye med ny dagbok! :) Skal prøve å være litt flinkere å ta turen innom, er liksom ikke så ofte jeg sitter med pc'n lengre.

Hm, kanskje vi burde satse på større seng til W også?:klo: Han liker best å sove i vår seng, men masse plass. Finner han gjerne i fotenden på vei til å falle ut av senga. :ler: Så kanskje han rett og slett trenger mer plass? Vi får holde ut til vi kommer flyttende. :)

Løpesykkel er sikkert veldig givende! Har litt lyst til å kjøpe det til W selv i 2-årsgave. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...