Gå til innhold

¨Hæla i taket¨ fester er ut, og sipping av vinglass er inn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det festing til langt på natt me god (og høy) musikk, dansing, allsang og prating! Veldig gøy, og ofte med folk fra 18 til 35 på samme fest. Sånn er det på bøggda! :)

Anonymous poster hash: 89278...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor inviterer du ikke bare til ordentlig fest hos deg selv da? Inviter litt flere folk og sett på høy musikk og ta noen shots, da blir det som regel stemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, ts? Som 20 åring selv er det party hard fra morgen til kveld når jeg skal drikke. Ender ofte med at jeg må holde håret til venninner som kaster opp eller at jeg ender opp i en helt annen del av byen og ikke aner hvordan jeg kom meg dit dagen derpå.

Dette er selvfølgelig gøy her og nå, men ser ikke for meg at det er noe jeg kan drive med når jeg nærmer meg 30. Ender nok opp som en vinsipper jeg også, når jeg har festa fra meg.

Jeg er 24. Skulle trodd jeg hadde festet i fra meg, men det har jeg altså ikke. Delvis fordi jeg har hatt kjæreste i alle år, og fordi jeg følte jeg hadde god tid på meg (noe jeg tydeligvis ikke hadde). Må si jeg missunner festene du drar på :)

Hvorfor inviterer du ikke bare til ordentlig fest hos deg selv da? Inviter litt flere folk og sett på høy musikk og ta noen shots, da blir det som regel stemning.

Jeg har gjort det. Da endte det med at jeg ble passe full og i godt lag, og venninnene mine var mer eller mindre edru. Jeg prøvde å servere drinker og shotter, men de tok bare 2 stk eller noe. De er seriøst livredd for å drite seg ut, eller bli full.

Boooooring!! :grine:

ts

Anonymous poster hash: 1b720...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det handler om å feste i fra seg. Jeg er snart 30 og liker ikke å gå på fest kun ett fåtall ganger i året men da skall det f**** meg være fest. Det verste var på nyttårsaften invitert hjem til noen med 9 andre parr og noen single. Det var det kjedeligste jeg noen gang har vert med på. Fy det var så kjedelig og de andre jentene (som jeg ikke kjente) overgikk seg hver gang om hvem som er den kjedeligste. Når jentene forran meg vippet til den treigeste sangen og drakk øl i synkron når klokken var over 12 sa jeg til samboeren min at nå drar vi. Jeg har virkelig aldri opplevd noe så kjedelig pussig nok var alle kontorjobbende bi utdannede sjarmtroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det alltid hæla i taket, både på vors og byen. Uansett om jeg er med venner eller kollegaer, hjelper sikkert på å jobbe i et mannsdominert yrke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler! Av og til hæla i taket, mens andre ganger rolig vin kveld :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tsejG

Hehe, vinsipping og lavmælt fornuftig smalltalk er definitivt ikke stilen her i huset når vi tar oss en fest. Her er det for det meste musikere og musikkinteresserte som samles, og da går det naturligvis i kvalitetsmusikk med godt volum på anlegget, jamming og sang, pluss godt i glasset. Dansing foregår også, og gjerne til langt på natt...

Men når det er sagt er det stor forskjell på hæla i taket med høy musikk og god stemning, og direkte rølping med spying og glassknusing med søl utover hele kåken. DET aksepteres ikke, verken her eller hos alle andre i omgangskretsen.

Ja, man blir eldre og såkalt voksen (og jeg befinner meg definitivt over gjennomsnittet her på KG), men det behøver da aldeles ikke å innbære at man ikke kan slå seg løs og ha det realt moro en gang i blant.

Høye glass med evigvarende innhold og klassisk musikk lavt i bakgrunnen har aldri vært min stil, og hvorfor skal det plutselig bli det bare fordi man har passert 20-årsalderen? :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er fordi du har blitt eldre ts? Jeg husker da jeg var fjortis, da var vi på helt syke fester. En gang hentet en fyr en enorm skuffe med snø og lempet det på stuegulvet fordi han skulle lage snøhule inne. Folk trasket inn og ut med sko og rundt hvert et hjørne låg det noen og spydde eller klina. Nå er jeg 29 og festene er langt roligere, men vi tar oss kanskje en dans ut på kvelden.



Anonymous poster hash: 20f0a...c5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du sier selv at du var i et forhold og ikke fikk "festet fra deg" tidligere, og det er vel grunnen til at du tenker slik du tenker nå. Jeg ser for så vidt din holdning hos flere som var i forhold i tenårene/begynnelsen av tyveårene. Det gjelder ikke bare festing, men reise og alt. De blir rastlose og liker ikke at andre slår seg til ro. Enda en grunn til at man ikke skal binde seg for tidlig.

Det at du bruker ordet "fisefint" vitner om litt dårlig forståelse. Det er flere grunner til at folk ikke drikker seg like drita når de blir eldre. En er at man ikke alltid takler alkohol like bra som da man var tenåring (og slikt setter faktisk spor på kroppen), en annen er rett og slett at man må prioritere annerledes. Som student var det kanskje mulig å tilbringe formiddagen derpå bakfull og resten av dagen til å rydde opp og vaske, men med en full jobbuke er fridagene dyrebare og man har ofte ting å ordne.

Når det er sagt kjenner jeg meg ikke igjen i at alle bare sitter og prater og tar "ett eller to glass vin". I selskaper, på julebord og sommerfester er det veldig vanlig at folk heller nedpå - julebordsryktene oppstår jo av en grunn. Det er bare det at folk ikke holder på slik HVER helg.

Jeg er 23 (fyller 24 i år) og jeg festet endel som yngre. Da jeg var 18-22 bodde jeg i Frankrike og i de villeste festukene på rivieraen var jeg ute med venner til 7 hver morgen og kunne sove 4 timer per natt i to uker i strekk. Jeg har fortsatt slike perioder nå og da, men dette er mine viktigste år karrieremessig, samt at jeg gjerne vil holde kroppen i form, så det sier seg selv at jeg ikke holder på slik hele tiden.

En annen ting er at mange av mine venninner bor i ulike land og det er flere jeg ikke ser veldig ofte. Når vi faktisk treffes er det fint å kunne prate og virkelig catche up.



Anonymous poster hash: 6cbbf...062
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slutten av 30-åra. Når vi fester med vennegjengen er det full fart, dansing og sang.

Det er ikke så ofte som tidligere, men 3-4 sånne fester i året er ok. Andre sammenkomster er gjerne roligere og mer sivilisert, liker de festene også.

Det kommer helt an på hvem vi er sammen med.

Anonymous poster hash: 48128...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt på det samme selv. Er 28 og liker en ordentlig fest. Kan ta noen roligkvelder, meb å nippe vin med laber musikk er dønn kjedelig. Da begynner jeg å tenke på alt nyttig jeg burde ha gjort. Legger opp neste dag i hodet mitt og ser på klokka med jevne mellomrom. Det er sjelden jeg drar bort for å småprate over et glass vin. Jeg er single, så har nok noe med det å gjøre også. Det rare er at noen av mine single venninner ler av å skulle drikke bacardi fordi det er harry å bli full også er det harry å høre på britney spears. Jeg synes det er bedre å være harry enn å minne om en 60 åring i slutten av 20 årene.

Anonymous poster hash: 4e20b...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...