Gå til innhold

¨Hæla i taket¨ fester er ut, og sipping av vinglass er inn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Nå kommer jeg garantert til å høres ut som verdens mest harry jente, men la gå :)

Det er noe jeg stusser over, og det er at jeg de siste årene har sett at ville fester hvor folk faktisk drikker, danser og koser seg er ut. Festene nå til dags er preget av en gjeng sittendes rundt et stuebord med ett par glass vin/pils, mens man prater med sidemannen og hører lav musikk i bakgrunnen.

Hvorfor har vi blitt så fisefine? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk ikke slår seg litt mer løs når man skal på fest?

Jeg husker fra jeg var barn at jeg og mine venninner spionerte når brødrene/søstrene våres hadde fest. Da så vi at alle på festene danset, drakk, hørte på høy musikk og sang allsang. :skaal::danser:

Jeg mener ikke at man må drikke seg dritings, for det trenger man ikke. Men man kan da slå ut håret litt? Alle festene nå til dags er så stive og kjedelige at det halve kunne vært nok. :filer: Jeg har faktisk et godt eksempel. Ta filmen Titanic hvor Rose sitter på ¨upper class¨ og kjeder seg mens alle kvinnene sipper vin og driver smalltalk. Så kommer Jack og eskorterer Rose ned i kjelleren hvor den skikkelige festen holder til. For dere som ikke har sett filmen, så er denne festen full av gang.

Dere er vel enig at slike fester er kjekkere enn å sitte rett opp og ned??
Tell me... Hvorfor har vi blitt så kjedelige? Er vi så redde for å oppfattes som ¨harry¨ eller smaksløse? Er vi redd for å skille oss ut?

Loosen up!!
http://www.youtube.com/watch?v=3TlJWoM69ww





Anonymous poster hash: 1b720...d14
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tris

Ville fester har aldri vært min stil, derfor foretrekker jeg rolige kvelder med vin og nære venner. Andre får ta seg av rølpefestene ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke vært på fest hos meg haha :) Her er det Timber linedance show og allsang. Cava og vin og ikke redde for å drikke for å si det sånn. Er ikke så ofte jeg fester lenger (er 32) men når jeg først tar en fest så tar det litt av..

Og nei jeg er ikke sånn som driver og spyr og slåss. Eller har ONS i fylla. Jeg blir bare full, gira og glad og danser masse. Prater masse tull men det gjør jeg edru også. Folk som bare tar et eller to glass vin også legger seg er kjedelige. Sånne fester gidder ikke jeg.



Anonymous poster hash: b3aa7...d54
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo. Jeg opplever det samme - men trodde det var fordi vi har blitt "voksne". Plutselig skal vi bare sitte og drikke vin og preke bil/hus/hytte...mens vi (de) legger ut bilder på Instagram om den flotte festen..



Anonymous poster hash: 51e81...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok veldig harry, for jeg liker best sånne fester jeg også :D

og heldigvis gjør mine venner det også, men da er det værre med mine arbeidskollegaer :D



Anonymous poster hash: 1f6f3...852
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fester har aldri vært min stil, derfor foretrekker jeg rolige kvelder med vin og nære venner. Andre får ta seg av rølpefestene ;)

Snakke sivilisert og rolig med venner gjør man da hele tiden....

Anonymous poster hash: 0b0a0...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg elsker fester hvor man danser, har allsang og hører på masse god musikk! det å sitte rolig å snakke pent er virkelig ikke min stil og jeg blir rett og slett søvnig av det :P greit av og til, men hele tiden? neeey :P



Anonymous poster hash: 61cf0...8c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tris

Snakke sivilisert og rolig med venner gjør man da hele tiden....

Anonymous poster hash: 0b0a0...1dc

Hvem sier at vi snakker sivilisert og rolig hele tiden? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært noen fan av rølpefesting og grøftefyll, men det trenger ikke være synonymt med en real fest. Noen ganger må man danse litt, andre ganger kan man sitte med en halvliter og skravle. Altfor lenge siden begge deler...... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme, og mistenker at det er fordi jeg har blitt eldre. Den verste rølpefyllperioden hadde de fleste i løpet av videregående.

Men skulle ønske at folk slapp seg litt mere løs fortsatt:P



Anonymous poster hash: c154f...cbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii for en bra respons!! :danse: Jeg var sikker på at jeg kom til å bli nedskjelt her som harry og barnselig. Takk gud for at jeg ikke er den eneste som liker en BRA fest!!

Jeg må nok få meg ett par nye venninner. Mine venninner liker ikke å drikke seg full og må ha full kontroll. Jeg har faktisk blitt invitert på vinkveld i morgen... koselig, men.. vil jo ha litt liv å røre!

Man er ikke ung for alltid!!!!!

ts



Anonymous poster hash: 1b720...d14
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Det handler vel ikke om å være fisefin ? Kanskje folk bare blir litt mer "voksen" og har litt andre behov enn rølping ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk glad for at det skjeldent er rølpefester lenger, men mye av grunnen er nok at jeg hater å våkne opp fyllesyk og måtte vaske hele huset før jeg i det hele tatt har fått åpnet øynene :P Men for all del, latter, allsang og noe dansing, ja takk! Rølpefyll kan ungdommen ta seg av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, man må da heller ikke være drita full for å ha det gøy på fest.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii for en bra respons!! :danse: Jeg var sikker på at jeg kom til å bli nedskjelt her som harry og barnselig. Takk gud for at jeg ikke er den eneste som liker en BRA fest!!

Jeg må nok få meg ett par nye venninner. Mine venninner liker ikke å drikke seg full og må ha full kontroll. Jeg har faktisk blitt invitert på vinkveld i morgen... koselig, men.. vil jo ha litt liv å røre!

Man er ikke ung for alltid!!!!!

ts

Anonymous poster hash: 1b720...d14

Om noen her inne tar seinvakta mi i morgen, så er jeg med på å lage litt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvor gammel er du, ts? Som 20 åring selv er det party hard fra morgen til kveld når jeg skal drikke. Ender ofte med at jeg må holde håret til venninner som kaster opp eller at jeg ender opp i en helt annen del av byen og ikke aner hvordan jeg kom meg dit dagen derpå.

Dette er selvfølgelig gøy her og nå, men ser ikke for meg at det er noe jeg kan drive med når jeg nærmer meg 30. Ender nok opp som en vinsipper jeg også, når jeg har festa fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien min er at folk tør ikke så mye nå lenger siden alle tar bilder/ filmer hver gang noen finner på noen sprell.. Ikke like kult å måtte gjenoppleve seansen på facebook etc. dagen derpå :plystre::ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...