Gå til innhold

Anti-strekkmerke-krem for gravide?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Finnes det noe jeg kan smøre på kroppen etterhvert når magen begynner å komme for å unngå de verste strekkelsene i underhuden??

Jeg bruker body lotion til vanlig, men er dette nok når magen vokser og jeg går lenger og lenger ut i svangerskapet?

Har hørt om en e-vitamin krem som skal være bra. Hva heter den, og hvor får man kjøpt den? Hva er prisen?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

På apoteket har de en hudpleieserie fra Galenic som heter Elancyl. Den har en egen srekkmerkekrem, men om den virker vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Etter det jeg har hørt og erfart er det nok ikke noe som avverger strekkmerker helt. Dette er nemelig hormonelt betinget. Jeg fikk strekkmerker før jeg fikk mage jeg, tro det eller ei. Min mor har akkurat det samme. Min søster ble gravid noen år etter og fikk akkurat som meg merker først, mage etterpå. Tror kanskje du kan gjøre det litt bedre med å fortsette å smøre deg. Vil ikke dø på disse påstandene men det er det som er blitt meg fortalt av helsepersonell. Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vinga!

Først vil jeg gratulere deg med graviditeten.

Håper alt går bra for deg/dere. :D

Moren min mener at Spenol hindrer strekmerker.

Vet om en som brukte det og hun fikk ikke strekmerker, men om det var Spenolens fortjeneste vet jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Vinga.

Jeg brukte en helt vanlig krem til å smøre magen og det ble ingen strekkmerker der. :D Men jeg glemte å smøre lårene så der har jeg en del strekkmerker. :cry:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok forebygge noe med å smøre deg,men om det hjelper så mye er vel litt usikkert.

Selv har jeg 5 sv.skap bak meg.Aldri smørt med noe,og har ikke 1 eneste strekkmerke på magen.

Nå har ikke jeg hatt liten mage i sv.skapet heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

I det siste nummeret av Henne så jeg en annonse for en hudpleie serie for gravide som skulle motvirke/forhindre strekkmerker. Aventi eller noe sånn...Tror det er et firma som også lager smokker og tåteflsker ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocca

Hei og til lykke med graviditeten! Har hørt at kroppssmør fra Body Shop skal virke bra. De har ulike lukter, feks. kokos, nøtt, avocado... Veldig drøy!! Ellers har jo Body Shop en E- vitamin krem som en kan bruke, siden du spurte om det. Tror faktisk den heter bare E- vitamin, men de vet nok hva du snakker om om du spør. En boks med kroppssmør koster 116,-. Håper det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der Vinga!

Leste på en annen tråd at du ikke brydde deg om de strekkmerkene du allerede har, men nå som du er gravid ser det visst ut til at du kanskje bryr deg litt likevel.

Uansett, kom over dette på på min ferd gjennom Cyberspace. Det kan jo være nyttig:

Strekkmerker:

Selv om det ikke er mulig å få en overstrukket hud normal igjen, har eteriske oljer en fabelaktig regenererende virkning som gjør huden mye penere. Det er lettere å forebygge enn å behandle, og ved flittig bruk av oljer under svangerskap oppstår det sjelden strekkmerker.

Anbefalte oljer Oljer som lavendel, virak/røkelse og myrra er de beste, både forebyggende og for å redusere eksisterende strekkmerker, fordi de stimulerer til ny celledannelse. Geranium kan brukes i tillegg for å styrke hudens smidighet. Den mest effektive basisoljen er ringblomstolje. Den er dyr, men du kan blande den med like deler druekjerneolje eller mandelolje.

Forebyggende:

Innsmøring

For å hjelpe huden å holde seg smidig og ikke bli tørr, og forhindre strekkmerker, bruk anti-strekkmerkeoljen nedenfor på utsatte områder morgen og kveld. Start i fjerde svangerskapsmåned.

Behandling

Innsmøring

Bruk anti-strekkmerkeoljen under på utsatte områder morgen og kveld. Regelmessig bruk er viktig. Shirley Price har laget opp denne i en "Care For" serie som kan kjøpes hos oss

Anti-strekkmerkeolje

3 dråper virak/røkelse

3 dråper myrra

6 dråper lavendel

4 dråper geranium

60 ml (10 ts) ringblomst-basisolje

Bland de eteriske oljene med ringblomstoljen til innsmøring som angitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biotherm har en innmarigod krem mot strekkmerker....Jeg smørte meg med denne og har ingen merker..(men tror nok også jeg var "heldig"mhht hormonene ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Jeg bryr meg ikke om de jeg har fra før nei, det er helt riktig.

Men hvem trakter vel etter å få flere?.... :roll: Gjør du Lula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...