Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

5 timer siden, A4-livet skrev:

Gøy med bud! Var det et helt greit bud også eller?

Vi landet på en pris både vi og kjøperne nok kan være fornøyd med! Gikk egentlig over all forventning sånn markedet er her i byen nå... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Sjela skrev:

Oi, så spennende med bud! Håper det setter i gang en real budrunde :danse: 

Håper du har hatt en super påske :sol: 

Real budrunde skjer ikke her for tida. Markedet er helt dødt, og i følge megler kommer det ingen på visninger engang på hus under 6 millioner. Gjennomsnittlig omløpshastighet er på 120 dager her nå, og vårt har ligget en drøy måned. Så vi har rett og slett hatt griseflaks! :hoppe::bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med solgt hus, og så bra at det gikk så fort til tross for vrient marked! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy når man får solgt så raskt! Da vi skulle selge lå tre andre rekkehus i samme gate/nabogata ute, alle hadde hatt minst en runde med visning uten å bli solgt. Så solgte vi tre dager etter at vi la ut annonsen. Var ganske moro å kunne ta ned til salgs-skiltet da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går kveld fikk jeg bevist det jeg har mistenkt ganske lenge. S er verdens staeste unge. :ler: Hun slang fra seg jakka og lua på trappa da vi kom hjem i går kveld. Jeg sa at hun måtte ta det med seg inn i gangen, og hun nektet. Så satt vi minst et kvarter på dørstokken og så på jakka og lua. Hun måtte tisse og var trøtt, men skulle ikke rikke seg. Illsint var hun også, i hvert fall i perioder.. :plystre: Jeg var like rolig, og sa at det var hennes jobb. Hun ville legge seg, og jeg sa at hun selvfølgelig skulle få lov til det, hun måtte bare ta inn tøyet sitt. Hun insisterte på at det var min jobb, og så da satt vi der da. Tida gikk, og da det hadde gått over en halvtime begynte jeg å bli litt lei. Jeg prøvde "alt" - "skal vi se om du rekker å hente det før jeg har telt til fem?", "skal jeg lukke øynene og så kan du gjøre det uten at jeg ser?" etc etc, men hun var like sta. "Dessverre" for henne, så vet jeg hvem hun har det fra..... :lur::rolleyes: Mens hun satt der fikk jeg først vasket bort ansiktsmalingen hennes, og så tatt av klærne og gjort klar for pysjamas. Jeg trodde ærlig talt hun ville gitt seg da, men den som satt på trappa med ytterdøra åpen og frøs i bare trusa, det var S. (Det var over 10 grader ute altså, så hun led nok ingen nød!) Jeg "truet" med at hun risikerte å bli syk til bursdagen sin, men det hjalp ikke. Jeg tilbød meg å løfte henne ut, så hun kunne plukke opp tingene, men neida. Han godeste prøvde litt, men det hjalp ikke heller. Til slutt hadde hun sittet der i nesten en time. "Mamma, jeg mååå tisse!". "Du skal selvfølgelig få gå på do, bare ta med deg klærne dine inn i gangen først"...... "Mamma, jeg tisser på DEG!!" ..... :ler: "Værsågod, men synes du det er noen god idé? Det er bedre å ta inn tingene dine og så gå på do, synes du ikke?".... Og sånn gikk nå tida da....Den ene staere enn den andre..... :sjenert: Til slutt løftet jeg henne ut, og prøvde å "ta" lua med hendene hennes, men da knyttet hun nevene og strittet imot. Så da tok vi den med beina istedet... Ti minutter etter det igjen, gjorde han godeste det samme med jakka. Oh joy..... 

Da hun omsider var i seng fikk vi snakka litt sammen. Planen er å snakke en gang til om det. I går ble det jo verken tid til bok eller sang på sengekanten, så forhåpentligvis kan en liten prat når hun er helt rolig gjøre at hun skjønner at den tida hun kastet bort på å sitte i døråpningen kunne ha blitt brukt til noe mye koseligere, og at hun ikke alltid kan forvente at alle andre skal ordne opp etter henne.. Vi får se! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: jeg er imponert!! Over begges utholdenhet!! :pls: Dessuten høres S litt ut som Liten :sjenert: kan det ha noe med alderen å gjøre tro?? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vær så snill og si at det finnes flere av samme slag! Synes "alle" vennene hennes i barnehagen er sånn "ja vel, mamma" for tida.... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Her skjønner jeg virkelig at det bare er å glede seg til "trassalderen" ja! Må også si jeg er imponert over tålmodigheten deres. Her tror jeg rett og slett mannen (med sin noe bedre tålmodighet enn min) hadde måttet tatt over, hvis ikke hadde det klikka for meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mazilla skrev:

Ja, vær så snill og si at det finnes flere av samme slag! Synes "alle" vennene hennes i barnehagen er sånn "ja vel, mamma" for tida.... :ler: 

Liten hadde en sånn "javel mamma-periode" for noen uker siden, men den gikk fort over må jeg si *sørgerfortsatt* nå er vi tilbake til "nei", "jeg vil ikke" og "aldri i livet" - dessuten er jeg dum og kan egentlig bare flytte ut :hakeslepp: Det siste der slo jeg hardt ned på altså, det finnes ikke greit å si sånt bare fordi man må kle på seg før man får besøk (også må jeg :fnise: litt av det også, for det er så langt fra det hun egentlig mener som det går an å komme, hun får jo spader bare jeg går på do!) 

Jeg håper jo at denne greia gir seg like kjapt som den kom, for det er riiiimelig slitsomt å kjempe for alt som skal gjøres hele tida! I Liten sitt tilfelle tror jeg det har mye med at jeg har vært så "utilgjengelig" i det siste, så hun skal straffe meg litt..hun skjønner jo ikke helt at hun straffer seg selv vel så mye :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trues det mye med "du får ikke komme i bursdagen min" i hytt og pine for tida. Det er visst det verste hun kan klare å finne på! ;) Jeg har slått hardt ned på det og sagt at det bestemmer ikke hun, for skal hun ha noen, så skal hun ha alle, så da blir det i så fall ingen bursdag.. Da hun truet meg med det samme, så sa jeg "det var veldig dumt for deg, for det er jo jeg som lager bursdagen din".... Så nå får jeg komme likevel ;)

Men jeg merker at mye handler om selvbestemmelsesrett, for hun sier stadig vekk at "dere bestemmer ikke over meg!"... Joda, lille frøken wannabe-sjef, vi gjør det skjønner du! :nigo::lur:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjela skrev:

:hoho: Her skjønner jeg virkelig at det bare er å glede seg til "trassalderen" ja! Må også si jeg er imponert over tålmodigheten deres. Her tror jeg rett og slett mannen (med sin noe bedre tålmodighet enn min) hadde måttet tatt over, hvis ikke hadde det klikka for meg :P 

Bare å glede seg! :nigo: Tålmodighet? Går jo litt sport i det da! :ler: Og som sagt, så skjønner jeg jo hvor hun har det fra... :plystre: Men altså, det verste jeg vet er de foreldrene som sier nei ørten ganger, og så plutselig sier ja bare ungen maser lenge nok! :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn er A også! :hoho: Vi har aldri hatt en ''javel, mamma''-fase vi da. Dessverre. :lol: Det er sånne kamper fra morgen til kveld, og det er så sliiitsomt! Jeg beundrer dere begge to tålmodigheten (og staheten ;) ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Jeg er også imponert over utholdenheten! Jeg var tidenes staeste unge, en gang fikk jeg mamma til å begynne å gråte da jeg hadde trasset i timesvis fordi jeg ville ha på meg gusjegrønne tights med grønske og malingsflekker på da vi skulle ett eller annet som krevde litt mer pyntet antrekk, mens mamma prøvde å få meg til å ha på noen HELT LIKE tights - bare at de var vinrøde og uten flekker. Og da var jeg type syv ... :ler: Jeg håper kanskje at lille her er litt mer diplomatisk anlagt enn sin mor ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske festlig å lese om S, men kjenner jeg jr rett er vi der selv om et par år.... Hvem sin gode idé var det å gi unger så forbanna mye vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste dagene har vært mye bedre! Jeg får mer overskudd av sol og vår, og tror det samme gjelder for S :tommelopp:

 

Vi holder på å pusse opp vaskerommet. Vi skal ha nytt gulvbelegg i en mellomgrå farge og våtromstapet som ser ut som sort/hvitt bjørkeskog i dusjhjørnet. Nå trenger jeg fargetips til resten av veggene... Anyone?? De er malt glassfiber, for øyeblikket i en litt sliten lyseblå. Dørkarmer, vinduskarmer og taklister er mørkegrå, malt av tidligere eier. Kræsjer det med det nye, så får vi heller male det òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får google litt fargeinspirasjon :nigo: Gøy å pusse opp, men fryktelig vanskelig alle valgene man må ta! Om man skal se på interiørtrendene nå er det mye mint og turkis i alle fall. Vet ikke om det kunne vært no? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Meeen.. Vaskerommet er allerede ferdig malt, for måtte plutselig ta det i helga, før det nye gulvbelegget kom på plass. :nigo: Landet på en nøytral/på grensen til kald grå. Dro til fargehandleren vi har kjøpt belegg hos og så alt mot hverandre, og det blir sååå fint :hjerte: Dama i butikken hadde ikke sett bjørkeskogbelegget før, og hun ble nesten litt forelska i kombinasjonen vår hun og, tror jeg.. :fnise: I dag kom gulvbelegget på plass, og til onsdag skal han gjøre ferdig skpgshjørnet. Det blir spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se på det. Føler ikke helt at mitt knuste mobilkamera yter ting rettferdighet, men får jeg det til, så kanskje! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...