Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Ardwinna skrev:

De truet jo tidligere med at dersom folk ikke ble fornøyd med Sims 4 så ble det ikke noe Sims 5. Kanskje noen i produksjonen begynner å bli drittlei og kom på en genial løsning; lag et snevert, forenklet og kjedelig Sims-spill med sjeldne (og kjedelige) tilleggsspill, finn på masse gode unnskyldninger for hvorfor spillet ble redusert til en dårlig kopi av tidligere spill, og true fansen med at hvis de ikke liker dette blir det ikke noe sims 5. Vinn-vinn for folkene bak Sims og et irriterende tapsprosjekt for Simsfans.

Jeg var, til tross for ganske voksen alder, helt hekta på Sims 1-3 og spilte hvert eneste ledige øyeblikk. Ble aldri ordentlig lei. Men så kom Sims 4 og ødela alt. Det er gøy å bygge hus og av og til er det litt gøy å spille med simmene også (legacies o.l.), men aldri mer enn maks noen timer så går jeg lei og finner på noe annet. Sims-magien er borte. Eller det vil si, jeg kjenner det kribler litt i magen når jeg tenker på Sims 3 med åpen verden, gravkamre, årstider, hemmelige tropiske øyer, biler, terrengbygging, fargerike klær/hår/interiør, overnaturlige vesener, og best av alt: muligheten til å forme byer som man ville ved å flytte og opprette tomter nesten hvor som helst. Magien er ikke borte, den finnes jo fremdeles i tidligere spill. Jeg savner faktisk også The Store der man kunne laste ned en og en ting. Selv om det kanskje ble dyrere enn samlede pakker så fikk man i det minste kun ting man hadde lyst på og bruk for.
Sims 4 ble ikke en gang bugfri og uten lagging, som de skrøt av var fordelen med dekorativ, ikke-spillbar bakgrunn og lasteskjermer mellom hvert hus.

Jeg håper de lager Sims 5 snart og at de svelger stoltheten sin for Sims 4 og lager et spill som bringer tilbake magien og trangen til å spille seg halvt forderva. Åpen verden med biler og flyttbare tomter er et minimum synes jeg. Og selvsagt småbarn og basseng i grunnspillet.

Edit: jeg er imponert over hvor mye rart folk legger merke til i spillet og tar som hint til nye utvidelser! :fnise:
http://simscommunity.info/2017/08/05/this-toilet-paper-roll-in-the-sims-4-is-possibly-hinting-at-pets-im-serious/

Alt det du skrev oppsummerer akkurat hva jeg mener om spillet og EA! 

Åh, jeg må virkelig komme meg på loftet, få hanka ned den maskinen jeg kan spille Sims 2 og 3 på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.8.2017 den 8.12, AnonymBruker skrev:

Er the sims 2 på origin?! Finner det ikke jeg! 

Anonymkode: c0e80...572

Meld deg inn i The Sims 4 gruppene på FB og spør der, har sett mange som har fått The Sims 2 gratis med EA/Origin. De har dog måtte sende dokumentasjon (bilde av The Sims 2 CD'ene sine) for å få det, men mener det var ei som ikke hadde gjort det og fikk spillet gratis likevel. 
_____

Jeg er veldig glad i Sims 4 og jeg har faktisk ikke gått tilbake til Sims 3, noe jeg faktisk trodde jeg kom til å gjøre. Jeg begynte ikke å spille 4 før nå i vår, tenke at siden det har kommet så mange nye pakker (trodde jeg...) så ble overgangen til Sims 4 bedre. Det jeg liker med Sims 4 er grafikken generelt, simmene ser kjempe bra ut og det er veldig gøy å bygge. Jeg laster ned klær, sminke osv til simmene men laster aldri ned møbler (mest fordi jeg hadde dårlig erfaring med det på Sims 3, de fleste CC møblene fungerte ikke ordentlig eller så malplasserte ut om ikke alt annet var CC osv). Jeg liker byene, klart jeg savner en åpen verden litt men jeg har faktisk klart å venne meg til å ha en lukket verden. Syns det er ok nå. Men hadde ikke sagt nei takk til biler og garasje, og det å kunne bevege seg litt mer fritt i byen/verdenen man er i. 

Det som irriterer meg mest er hvordan EA ignorerer det forbrukerne vil ha. Folk skriker etter årstider og kjæledyr, men vi får det ikke. Sims 3 ble lansert i 2009. Vi fikk kjæledyr allerede i 2011. Sims 4 ble lansert i 2014. Vi har enda ikke fått kjæledyr. Det sier egentlig sitt... Det går jo rykter om at kjæledyr kommer i november, men det er jo bare rykter. Kommer ikke kjæledyr eller årstider i år blir jeg iallefall dypt skuffet, for det er pakker som virkelig vil slå an. Etter det jeg har lest i diverse grupper og på forumer virker det iallefall som det er det som er savnet mest. Er en del som vil ha overnaturlige greier men personlig liker jeg bedre å spille realistisk.. Syns vampyrpakken er gøyal og kjekk å ha, men trenger ikke mer enn vampyrer liksom. Som sagt begynte jeg ikke å spille Sims 4 før i vår, og da var det jo småbarn på Sims 4, men slik jeg har skjønt kom de ikke før i januar i år???? Hva slags tull er det? :P I tillegg tar det evigheter før de fikser bugs, glitcher etc. Det er mange som aldri har lastet ned modder eller CC som opplever glitcher i hytt og pine, til og med rett etter EA har lagt ut oppdatering av spillet. For eksempel det der at man ikke kom seg fra det åttende steget i lege karrieren, det var en bug LENGE før EA faktisk gadd å fikse det. 

Jeg blir sur om de om 1 år forteller at de jobber med Sims 5. Når de allerede gjør en så dårlig jobb med Sims 4 så tror jeg de ikke kan gjøre det så mye bedre med Sims 5, for de har vist med Sims 4 at de beveger seg litt i feil retning. Håper de heller forbedrer Sims 4 og gir oss mer av det vi vil ha. For eksempel foreldre og barn pakken (parenthood, husker ikke hva den er på norsk) er jo en fantastisk pakke for de som liker å spille med barn. Pakken gjorde det å oppdra barn i spillet mye kjekkere, iallefall for min del. Så noe gjør de jo så klart riktig, men på det vide plan gjør de en dårlig jobb syns jeg.

Anonymkode: 9fb9a...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de gidder å høre på hva folk sier og tar lærdom av sine egne feil, kan Sims 5 bli et skikkelig bra spill. Det er ingen skam å snu, så de har muligheten til å forkaste noen nye dårlige ideer fra Sims 4 og gå tilbake til gode løsninger fra tidligere spill.
Jeg savner mest det med å kunne skape og forandre i spillet. Sims 2 og 3 var som et stort sett med legoklosser man kunne bruke og bygge som man ville med, mens Sims 4 er en stor ferdiglaget legoby som i liten grad kan endres på.
I Sims 3 pleide jeg ofte å flytte eller legge til tomter i byene så simmene kunne bo akkurat der jeg ville. CASt synes jeg også var kjempegøy, så ferdiglagede interiør og klær i Sims 4 ble også kjedelig i lengden. Det er så vanskelig å få ting til å virkelig matche. Jeg vet det finnes masse CC men når spillet tuller så mye uten, orker jeg ikke prøve meg. Dessuten er det jo fremdeles ferdiglagde design som man ikke kan endre selv.
For å være litt krass så synes jeg EA rett og slett tok i fra oss skapergleden da de lagde Sims 4. Vi kan fremdeles skape men innenfor veldig snevre rammer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på en Facebook side en trailer av sims PETs nå, ganske kult :-)

Anonymkode: c0e80...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sims 4 kommer på PS4, Xbox, og en mobilversjon. Også kommer Sims 4 cats & dogs. 

Anonymkode: ed70d...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere å kjøpe Cats & Dogs? 

Anonymkode: ed70d...822

JA! :D 

Anonymkode: 9fb9a...350

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ann Christin skrev:

Har vist allerede forhåndbestilt det jeg... Merkelig hvordan det bare sniker seg oppi handlekurven og betaler seg selv :plystre:

Via Origin? Er det en fordel å forhåndsbestille? Billigere, får det tidligere elns...? Har ikke vært på datamaskinen der jeg spiller sims enda så har ikke fått sjekka 

Anonymkode: 9fb9a...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Via Origin? Er det en fordel å forhåndsbestille? Billigere, får det tidligere elns...? Har ikke vært på datamaskinen der jeg spiller sims enda så har ikke fått sjekka 

Anonymkode: 9fb9a...350

Ingen fordeler som jeg vet om, men man slipper å gå fysisk i butikk for å kjøpe det når det kommer ut, det er et pluss for meg :ler: Ellers pleier det være samme pris i butikk som origin og jeg hater å miste cd'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 21.8.2017 den 21.03):

Dårlig at man ikke kan styre dyrene da..

Anonymkode: 3750a...9e9

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...