Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!


sullå

Anbefalte innlegg

17. mai ble hektisk, men koselig! Det var hardt å stå opp i dag, men jeg er midt i eksamensperioden. Så det var bare å pelle seg ut av sengen... :grine: Men det blir tidlig i seng i kveld!

Uff, slit med eksamensperiode, husker selv at jeg har fått "ødelagt" (ok, ikke ødelagt ødelagt da, men det legger jo en viss demper på stemningen...) flere 17. mai'er av eksamenshelvetet...

Har du hatt noen eksamener ennå? Og hvordan har det i såfall gått? Og når har du siste eksamen før sommeren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, slit med eksamensperiode, husker selv at jeg har fått "ødelagt" (ok, ikke ødelagt ødelagt da, men det legger jo en viss demper på stemningen...) flere 17. mai'er av eksamenshelvetet...

Har du hatt noen eksamener ennå? Og hvordan har det i såfall gått? Og når har du siste eksamen før sommeren??

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror faktisk dette er første våren jeg ikke har hatt sommerferie på 17. mai. Jeg har nok blitt litt bortskjemt... ;)

Foreløpig har jeg ikke hatt noen eksamener. Har bare levert noen oppgaver/hatt en framføring, som måtte bestås for at jeg kan ta eksamen :) Jeg har skoleeksamen på mandag (26.05) :O Og hjemmeeksamen mandag-fredag uken etterpå. Så 5. juni har jeg ferie! Da blir det et par uker uten noe ekstra jobbing, det blir litt herlig. Så reiser vi på ferie, og etter det blir det en del jobbing (mye kveld, dessverre..) frem til jeg tar fatt på mitt siste studeår i august :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt siste studieår i august også. :hoppendeglad: Jeg vil egentlig fortsette å få så mye som en doktorgrad da, men tror jeg må ta resten på deltid, slik at jeg får jobbet.

Deilig med litt ferie da! Hvor skal dere reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at eksamensperioden er forholdsvis komprimert da, i det minste! Og 5. juni er jo faktisk ikke lenge til (men jeg vet ikke om du synes det er positivt eller negativt med kort tid til eksamen? :ler: ) så da er du jo faktisk snart ferdig også!

Jeg er også nysgjerrig på hvor dere skal på ferie i sommer :) Sverige, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, er ikke vant til at det er tre innlegg på rad som ikke er skrevet av meg :fnise: Dropper sitering, stress på mobil.

Doktorgrad: Det orker ikke jeg med første i alle fall. Nå vil jeg bare bli ferdig med masteren, jobbe en stund, få litt barn... Så kanskje jeg vil studere mer, men akkurat nå tviler jeg ;)

Ferie: Vi skal til Sverige ja. Fullpakket program, med blant annet en tur til København, Ullared og Liseberg :Nikke:

Jeg kom hjem dørene for en time siden - har vært på universitet i hele dag! Ekamensforbredelser på høyt nivå, både egenlesing, notatskriving, tankekart, og drøfting i gruppe. Veldig intensivt, men varierende! Blir lesing både i morgen og på søndag også, hurra for meg ;) I morgen blir det bare noen få timer da, fordi vi skal i bryllup :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes ut som en skikkelig maratonstudiehelg, ja :sjokkert: Så flink du har vært! Jeg blir veldig imponert over folk som vurderer doktorgrad, altså, jeg er fortsatt, 7 år etter levert master, strålende fornøyd med at jeg ikke behøver å tenke mer på studier :ler: Så jeg forstår godt at du vil jobbe, få barn og leve livet litt før du eventuelt vurderer videre studier!

Hørtes ut som koselige sommerferieplaner, og Ullared ja, det må jo være litt av en opplevelse :ler: Har dere vært der før, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes ut som en skikkelig maratonstudiehelg, ja :sjokkert: Så flink du har vært! Jeg blir veldig imponert over folk som vurderer doktorgrad, altså, jeg er fortsatt, 7 år etter levert master, strålende fornøyd med at jeg ikke behøver å tenke mer på studier :ler: Så jeg forstår godt at du vil jobbe, få barn og leve livet litt før du eventuelt vurderer videre studier!

Hørtes ut som koselige sommerferieplaner, og Ullared ja, det må jo være litt av en opplevelse :ler: Har dere vært der før, eller??

Ja, det ble veldig intensivt. Men nå er eksamen unnagjort, så får det briste eller bære! Har ikke verdens beste følelse, men likevel er jeg nokså avslappet. Hva er det verste som kan skje, liksom? :)

Vi var på Ullared i fjor også, min første gang :laugh: Det var ikke så verst, vi hadde jo god tid. Jeg ville aldri prøvd meg på Ullared dersom jeg kun hadde 2 timer til rådighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av eksamen i dag, prioriterte jeg ikke trening sist uke. Jeg fikk i alle fall presset inn noen sykkelturer, det er da bedre enn ingenting!

Mandag
Middag: Paella (revet blomkål istedenfor ris)

Tirsdag
Middag: Kjøttdeig- og kålgryte, salat og seterrømme
Trening; Syklet til og fra forelesning (én vei 6,2 km, 25-30 min)

Onsdag
Middag: Svinekotelett, blomkålsris, waldorfsalat og pastinakksaus.
Trening: Syklet til og fra universitetet (én vei 6,2 km, 25-30 min)

Torsdag
Middag: Grill :D Nakkekotelett og pølser. Waldorfsalat fra i går, og salat.

Fredag
Middag: Taco

Lørdag
Middag: Baconsurret kyllingfilet med pesto, brokkolimos og salat.

Søndag
Middag: Kyllingfilet, et stekt egg og blomkålsmos.
Trening: Syklet til og fra universitetet (én vei 6,2 km, 25-30 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått eksamen, ja, bare en drøy uke igjen til du er i mål med dette studieåret, nå :jepp: Og synes du er flink som greier å få inn litt sykling i den hektiske før-eksamensuken altså, det står det respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, det er en stor lettelse å være ferdig med skoleeksamen. Hvis jeg ikke tar feil, var dette faktisk min siste skoleeksamen noen gang! *Håper jeg har rett*.

Nå har jeg tatt en analyse av kroppen min, for å finne fettprosent, fett rundt indre organer (jeg som spiser en del fett, bør jo være døden nær?), muskelbalanse, vann i kroppen...

...Og alt ser veldig bra ut! Alt er normalt, bortsett fra fett inni kroppen - som er under det som er normalt :fnise: Jeg føler vel at jeg snart er et levende bevis på at fett ikke fortjener å få skylden for alt vondt i verden. Men skeptikere fortsetter å være skeptisk, og mener at 1,5 år på fettrik kost ikke er nok til å bevise noe. Vel, jeg tror i alle fall ikke at jeg hadde fått UNDER normalt hvis det var så ufattelig farlig :)

Jeg har 20,5% kroppsfett (normalt er mellom 18-28), og muskulaturen min er balansert. Vanligvis er jenter sterkere i underkropp enn i overkropp, men hos meg er det balanse :) Han mente faktisk at jeg er litt sterkere i overkropp, noe som helt sikkert stemmer. Jeg er veldig glad i å trene mage og rygg :Nikke: Vann i kroppen er også normalt.

Meget spennende å ta en sånn analyse. Vekt er ikke alt, man kan jo være undervektig men ha for mye kroppsvekt. Alle burde tatt en kroppsanalyse, sånn at vi kan få bort "jeg kan spise hva jeg vil"-holdningene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer veldig an på hvilken type fett du inntar om det legger seg inn eller ei. Er det sunt fett er det bare godt for hjerte og kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hvilken type fett du inntar om det legger seg inn eller ei. Er det sunt fett er det bare godt for hjerte og kar :)

Jeg spiser mettet fett, flerumettet fett og umettet fett :) Ikke transfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjett om jeg er mett etter dette middags-lasset da? Puh! Men mat er godt :Nikke:

post-47173-0-18793000-1401388648_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det så godt ut, ja :jepp: Og spennende! Er det en "hamburger"? Og hvordan er det i såfall du har laget hamburgerbrødet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det så godt ut, ja :jepp: Og spennende! Er det en "hamburger"? Og hvordan er det i såfall du har laget hamburgerbrødet??

Det er hamburger med brød ja! Jeg baker ganske mye, og da bruker jeg stort sett mandelmel (ofte malte mandler, mandler i løsvekt er jo ikke så dyrt) og kokosmel (kjøpt nokså billig på iHerb eller i Sverige). Jeg bruker bakepulver eller bikarbonat (natron) til heving i steden for gjær. Og mye egg :ler:

6 halvstore hamburgerbrød:

50 gram smør (smeltes)

6 egg (vispes luftig)

1,5 dl vann

2 dl mandelmel (eller malte mandler)

1 dl kokosnøttsmel

1 dl sesamfrø

1 ss fiberhusk (finnes i de fleste butikker som har en avdeling med mat uten gluten)

1 ts bakepulver

0,5 ts salt

Sesamfrø til å strø over brødene

Sånn gjør du:

Bland smeltet smør, piskede egg og vann.

Rør i de tørre ingrediensene, og bland alt godt sammen.

La røren svelle i ca 10 minutter, pga fiberhusk.

Bruk en spiseskje eller lignende, og fordel røren på et bakepapirkledt brett. Røren holder til 8 litt mindre brød, eller 6 litt større. Form dem med baksiden av skjeen (dypp den i vann, så henger ikke røren fast). De skal være ca 1 cm høye.

Dryss over sesamfrø.

Hamburgerbrødene stekes i ovnen i 20-25 minutter.

La de kjøles ned på en rist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...