Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

I dag har vi hatt besøk av helsesøster. Lillebror aka navnløs har nå passert fødselsvekten sin igjen, og veier 3730g nå på sin dag nr. 8 her i verden :) 

Vi snakker stadig på navn, men er på to vidt forskjellige planeter på hva vi liker :ler: 

Ammingen går greit, fortsatt litt sår, men hjelper å starte utdrivningsrefleksen litt før han legges til. Forøvrig synes jeg vi ammer sånn ca hver eneste time på dagtid :P På natten ammer vi ca 3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

En stund siden jeg sjekket innom her ser jeg. Dagene går så fort, og jeg har jo mer enn nok å holde på med, for å si det sånn! :ler: vi har klippet tungebåndet på lillebror da han hadde feil sugetak og ikke fikk i seg melk på riktig måte. Nå ser alt mye bedre ut! Selv om han har lagt på seg godt, med feilstillingen på tungen, så kan han nå endelig svelge melk uten å svelge luft. Svelge luft gav bare masse magevondt og skriking. Nå er det sååå mye bedre! Veide han i dag og han har gått opp 300g på en uke. Veier nå 4,3 kilo :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi hadde ganske like ammerutiner. Nå har han roet seg litt ned på dagtid heldigvis. Hvordan går det med navningen? :)

Så bra dere fikk ordnet opp i tungebånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 22.22, Jill skrev:

Høres ut som vi hadde ganske like ammerutiner. Nå har han roet seg litt ned på dagtid heldigvis. Hvordan går det med navningen? :)

Så bra dere fikk ordnet opp i tungebånd. :)

Det ble navn til slutt :ler: 

hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, malicious skrev:

Det ble navn til slutt :ler: 

hva med dere?

Her også. Mannen begynte å tvile på valget etter fødselen, men da skulle han ikke gått i flere måneder å sagt til alle hva han skal hete. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ops, har jeg en dagbok altså?

Den har jeg jo selvsagt glemt av - igjen! Ikke lenge til jul nå, og jeg er i ca NULL inn i forberedelser. Det blir enkle gaver i år, som sikkert en del vil forstå også (håper jeg). 

Siste nytt hos oss er iallfall at lillebror har blitt 7 uker (ALLEREDE!!!) og på mandag skal vi på første kontroll på helsestasjonen for rotavirus-vaksinen.

Siden sist har vi vært innom feber på lille helten vår, som selvfølgelig resulterte i besøk på legevakten etterfulgt av barneavdelingen på Drammen Sykehus. Ikke noe morro! Det var nok verst for hu mor, alt i alt. Lillebror hadde feber og tett nese. Og plagdes ikke spesielt annet enn ubehaget ved feberen og den tette nesa. Typisk virus barnehagejenta vår på 2 ½ drar med hjem. Helt ufarlig, men de må sjekke grundig når de aller minste har feber. Ble veldig godt ivaretatt altså.

Sist veide han 4850g så jeg er spent på vekten nå på mandag. Vi sliter litt med søvnen og roen på kveldstid. Det har blitt noen sene kvelder her i huset. Sent for meg er rundt midnatt altså :ler: Så vi jobber iherdig med rutiner for legging allerede. Jeg er på dag 2 med følgende rutine: Pysj tidlig på kvelden, sånn i 21-tiden, da han trolig er trøtt igjen går jeg inn på soverommet og ammer i senga en runde, før jeg tar han opp og sykler med beina, snakker, og bytter bleie. Kommer som regel en del promp (når ble promp egentlig så livsviktig?? Jo etter å ha fått barn :ler: ) Deretter litt byssing så han blir døsig, for og amme på andre siden igjen. Forhåpentligvis har han da sovnet, og blir liggende i vår seng til jeg legger meg, og han flyttes over i egen seng. I kveld sovnet han kl 22, etter å ha holdt på med "rutinen" i en time. I går sovnet han halv elleve. Jeg ser glimt av lys i enden av tunnelen mtp egentid på kveldstid!

Egentid burde jo bety å kose seg maks, men dessverre har jeg jo mest lyst til legge meg selv :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, malicious skrev:

Ops, har jeg en dagbok altså?

Den har jeg jo selvsagt glemt av - igjen! Ikke lenge til jul nå, og jeg er i ca NULL inn i forberedelser. Det blir enkle gaver i år, som sikkert en del vil forstå også (håper jeg). 

Siste nytt hos oss er iallfall at lillebror har blitt 7 uker (ALLEREDE!!!) og på mandag skal vi på første kontroll på helsestasjonen for rotavirus-vaksinen.

Siden sist har vi vært innom feber på lille helten vår, som selvfølgelig resulterte i besøk på legevakten etterfulgt av barneavdelingen på Drammen Sykehus. Ikke noe morro! Det var nok verst for hu mor, alt i alt. Lillebror hadde feber og tett nese. Og plagdes ikke spesielt annet enn ubehaget ved feberen og den tette nesa. Typisk virus barnehagejenta vår på 2 ½ drar med hjem. Helt ufarlig, men de må sjekke grundig når de aller minste har feber. Ble veldig godt ivaretatt altså.

Sist veide han 4850g så jeg er spent på vekten nå på mandag. Vi sliter litt med søvnen og roen på kveldstid. Det har blitt noen sene kvelder her i huset. Sent for meg er rundt midnatt altså :ler: Så vi jobber iherdig med rutiner for legging allerede. Jeg er på dag 2 med følgende rutine: Pysj tidlig på kvelden, sånn i 21-tiden, da han trolig er trøtt igjen går jeg inn på soverommet og ammer i senga en runde, før jeg tar han opp og sykler med beina, snakker, og bytter bleie. Kommer som regel en del promp (når ble promp egentlig så livsviktig?? Jo etter å ha fått barn :ler: ) Deretter litt byssing så han blir døsig, for og amme på andre siden igjen. Forhåpentligvis har han da sovnet, og blir liggende i vår seng til jeg legger meg, og han flyttes over i egen seng. I kveld sovnet han kl 22, etter å ha holdt på med "rutinen" i en time. I går sovnet han halv elleve. Jeg ser glimt av lys i enden av tunnelen mtp egentid på kveldstid!

Egentid burde jo bety å kose seg maks, men dessverre har jeg jo mest lyst til legge meg selv :P 

 

7 uker allerede ja :):) her er snuppa 10 uker og 6 kilo!!  Tiden flyr :) og jeg synes det er litt bra jeg, for det blir bare morsommere og morsommere jo større hun blir synes jeg :)

Vi begynte med leggerutiner når min var ca 8 uker og jeg synes det kom på plass temmelig fort. Innen 2-3 dager gikk hun fra å legge seg kl 23 til 20. :) Nå er hun 10 uker og det er det ikke et problem å legge seg 20.

Våre rutiner er å gå rolig inn på badet, bade annen hver dag. Så går vi inn på soverommet hvor det er mørkt og kjølig. Så setter jeg meg på sengekanten og gir enten flaske med mm eller ammer,  mens hun har dyna rundt seg også synger vi de faste sangene :) så putter jeg henne over i senga og går ut døra. Hun kan noen ganger ligge å stirre i veggen i noen minutter før hun sovner. 

Lykke til på helsestasjonen, min fikk dessverre vondt i magen av den vaksina, så hun var super grinete dagen etter.. Det var slitsomt :(.  Men de andre barna i barselgruppen min reagerte ikke noe, sp var bare vi som var "heldige"  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 15.21, Ruccula skrev:

7 uker allerede ja :):) her er snuppa 10 uker og 6 kilo!!  Tiden flyr :) og jeg synes det er litt bra jeg, for det blir bare morsommere og morsommere jo større hun blir synes jeg :)

Vi begynte med leggerutiner når min var ca 8 uker og jeg synes det kom på plass temmelig fort. Innen 2-3 dager gikk hun fra å legge seg kl 23 til 20. :) Nå er hun 10 uker og det er det ikke et problem å legge seg 20.

Våre rutiner er å gå rolig inn på badet, bade annen hver dag. Så går vi inn på soverommet hvor det er mørkt og kjølig. Så setter jeg meg på sengekanten og gir enten flaske med mm eller ammer,  mens hun har dyna rundt seg også synger vi de faste sangene :) så putter jeg henne over i senga og går ut døra. Hun kan noen ganger ligge å stirre i veggen i noen minutter før hun sovner. 

Lykke til på helsestasjonen, min fikk dessverre vondt i magen av den vaksina, så hun var super grinete dagen etter.. Det var slitsomt :(.  Men de andre barna i barselgruppen min reagerte ikke noe, sp var bare vi som var "heldige"  :(

Ja, helt enig i at det blir mer ålright som tiden går. Smil og etterhvert latter og mer bevegelighet! Er bare å pushe på med rutinene, så kommer de inn i det. I går ble klokka halv ni, så det er rekord :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll på mandag som var :) 5480g - lille tjukkebolla mi!

Fikk rotavirusvaksinen, så litt magevondt på kveldstid, men det hele er i iallfall over nå. I dag har vi vært på besøk på jobben min, for første gang. Junior har altså prestert å sove fra kl 11 (da vi gikk hjemmefra) og sover fremdeles. Nå er vi hjemme igjen, så han sov igjennom besøket, juleshopping og t-baneturen hjem igjen. Makan til sovefant! :ler: 

Skal på julebord på fredag. Noen timer bare, da. Men det er tema med julegenser, så da måtte jeg kjøpe meg en :)  Og der var junior våken: 3t og 15 min soving :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Godt nyttår alle sammen!

Ei hektisk men koselig jul er overstått. Koselig var den jo, til tross for at vi, rett før jul fikk omgangssyke i hus. Vi trodde jo alle sammen vi slapp unna, men andre juledag smalt det for hele bunten. Jeg mener, 17 av 23 stk ble jo vitterlig dårlige - SAMTIDIG. :ler: 

Herligheten, så glad det er overstått! Lillebror holdt seg heldigvis frisk, og flaks skal ha det til at mor og far ble dårlige på hver sin dag og ikke samtidig. Samboeren min trodde han slapp unna og var cocky mot resten av oss, lite visste han jo at han ble megasjuk dagen etterpå :ler: 

Vi startet og ble derfor litt lenger hos svigers enn planlagt, men rakk nyttårsfeiring hos mine foreldre. Vi kom hjem i dag :) I morgen er det barnehage-tid, noe som bør bli sånn relativt deilig for mor :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Så kjipt med omgangssyken! Men bra lillebror slapp unna da. :) Har dere hatt skikkelig storfamilie-jul med 23 stykk? :hakeslepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, malicious skrev:

Godt nyttår alle sammen!

Ei hektisk men koselig jul er overstått. Koselig var den jo, til tross for at vi, rett før jul fikk omgangssyke i hus. Vi trodde jo alle sammen vi slapp unna, men andre juledag smalt det for hele bunten. Jeg mener, 17 av 23 stk ble jo vitterlig dårlige - SAMTIDIG. :ler: 

Herligheten, så glad det er overstått! Lillebror holdt seg heldigvis frisk, og flaks skal ha det til at mor og far ble dårlige på hver sin dag og ikke samtidig. Samboeren min trodde han slapp unna og var cocky mot resten av oss, lite visste han jo at han ble megasjuk dagen etterpå :ler: 

Vi startet og ble derfor litt lenger hos svigers enn planlagt, men rakk nyttårsfeiring hos mine foreldre. Vi kom hjem i dag :) I morgen er det barnehage-tid, noe som bør bli sånn relativt deilig for mor :)

 

Oi oi! 17 stk med omgangssyke!!  Det høres ut son et mareritt! Finnes det noe verre i denne verden enn å være kvalm og spy liksom? Jeg tror ikke det..

Godt den lille slapp unna da! Må være HELT forferdelig med en baby som spyr! 

Godt å høre dere er bedre nå :):)

Godt nytt år!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.1.2018 den 6.35, Jill skrev:

Godt nytt år! Så kjipt med omgangssyken! Men bra lillebror slapp unna da. :) Har dere hatt skikkelig storfamilie-jul med 23 stykk? :hakeslepp: 

Jepp, her hos svigers. På det meste var vi 23 stk, men ellers "bare" 16 stk. Heldigvis for oss bor vi jo vegg-i-vegg så vi kunne jo gå hjem når vi ville. Og ikke minst gå hjem for å være syk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er min første offisielle alenedag med junior. Mannen har jo vært hjemme helt til nå, men i morgen starter han i ny jobb. Det blir både rart og litt deilig. Ellers går jo dagene fort som svint. Vi har en ganske rolig og blid gutt som smiler masse! Vi er nesten der at han ler. Det kan skje når som helst føler jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva er greia med å HATE bilstolen? Jeg bare lurer, fordi han kan være skikkelig blid før vi setter han i den, også bare snur det helt og han skriker seg skikkelig svett. Snakk om å gjøre det lett for hu mor å komme seg ut. Ellers har prosjekt trening startet. Det vil si, jeg forsøkte meg på Barselyoga her på tirsdag. 75 minutter. Jeg fikk deltatt: 15 minutter. Lillebror var ikke interessert i å være med nemlig. Hyla bare jeg la han på matta. Så jeg brukte vel en god time på å bysse han utenfor lokalet. :P Vel, vi får prøve igjen neste uke!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant ut at vi like så godt dropper å bli med på yogaen. Den skulle gå over 10 uker, men jeg misser noen av timene pluss at jeg risikerer og ikke ha en samarbeidsvillig liten gutt med meg. Meldte meg inn på Satselixia i stedet :ler: 

Ellers er godgutten min 3 måneder i morgen! På mandag skal vi ta vaksiner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3 måneders dag! :)

Han her også klikker når vi setter han i bilstolen eller legger han i vogna. Helt til vi begynner å trille/bærer stolen. Så jeg må være helt påkledd før jeg putrer han opp i slik vi kan sprinte ut døra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 13.33, malicious skrev:

Altså, hva er greia med å HATE bilstolen? Jeg bare lurer, fordi han kan være skikkelig blid før vi setter han i den, også bare snur det helt og han skriker seg skikkelig svett. Snakk om å gjøre det lett for hu mor å komme seg ut. Ellers har prosjekt trening startet. Det vil si, jeg forsøkte meg på Barselyoga her på tirsdag. 75 minutter. Jeg fikk deltatt: 15 minutter. Lillebror var ikke interessert i å være med nemlig. Hyla bare jeg la han på matta. Så jeg brukte vel en god time på å bysse han utenfor lokalet. :P Vel, vi får prøve igjen neste uke!

 

God helg!

Min liker heller ikke bilstolen, men jeg kan vel egentlig forstå hvorfor. De sitter jo så trangt og fastklemt, ikke mulighet til å snu på hodet engang. Ihvertfall er det sånn i vår stol. Har besafe modular. 

 

13 timer siden, malicious skrev:

Fant ut at vi like så godt dropper å bli med på yogaen. Den skulle gå over 10 uker, men jeg misser noen av timene pluss at jeg risikerer og ikke ha en samarbeidsvillig liten gutt med meg. Meldte meg inn på Satselixia i stedet :ler: 

Ellers er godgutten min 3 måneder i morgen! På mandag skal vi ta vaksiner :) 

Gratulerer med 3 mnd dagen! :) vi tok vaksiner i dag... Huff jeg hadde gruet meg i månedsvis. Det gikk heldigvis bedre enn forventet. Men vi får nå se hvordan det går i kveld og i morgen :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var vi på 3 måneders kontroll; 62 cm lang og 6320g :-) Vaksiner ble også tatt - selvfølgelig! Noe ubehag påfølgende dager. Ellers fikk vi jo influensa i hus på mandag. Så storesøster og mannen har vært helt slått ut. Vi håpet på barnehage i dag da hun var feberfri i går, men hun våknet med feber i dag igjen og hun spiser og drikker veldig lite. Har nok henne hjemme ut uka. Første gangen slik sykdom treffer huset vårt. Jeg og lillebror er fremdeles friske, og håper vi forblir slik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...