Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

15 timer siden, malicious skrev:

Ja, tenker også det. Spesielt når du skaper en liten bekymring hos den gravide. "Det er sikkert ingenting" er lissom ikke noe du bare lar gå :P 

Hehe, de jeg har vært hos sier hele tiden "det er helt normalt". Virker som de er vant til mødre som bekymrer seg mye. Men "det er sikkert ingenting" var jo spesielt å si da! :ohmy:

Imponert over at du trakk i bunaden i går! Jeg gadd ikke prøve engang, men er bare glad for det. Kan ikke huske sist vi hadde så varmt og fint vær på en 17. mai. :)

Hvorfor er mannen sur på deg pga. det?? Det er jo ganske vanlig å ville vite kjønn. :) Lykke til i morgen uansett! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Jill skrev:

Imponert over at du trakk i bunaden i går! Jeg gadd ikke prøve engang, men er bare glad for det. Kan ikke huske sist vi hadde så varmt og fint vær på en 17. mai. :)

Hvorfor er mannen sur på deg pga. det?? Det er jo ganske vanlig å ville vite kjønn. :) Lykke til i morgen uansett! :yvonne:

Tenkte det var hyggelig å få noen bilder med bunad på sammen lille jenta, og det var det jo. Ble noen timer bare, uten belte. Skal sies at jeg la ut bunaden min for 1 år siden ish, da den var trang over ribben. Kan ikke slanke meg der, liksom. Hvem forventer at man skal ha målene som da man var 15 år liksom? Så den var behagelig i går. Snittet på den sitter liksom over magen og rett under brystene, så det gikk bra :)

Han er vel mer sur fordi vi har snakket om det, og på en måte ble enige om at vi ikke skulle vite. Fordi jeg fikk bestemme sist. Han forstår bare ikke hvorfor det er så viktig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var OUL overstått og alt så perfekt ut! Det ligger an til å bli en lillebror :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter!

Stas med en av hver, selv om hadde likt en lillesøster også :)

I dag har jeg fått tak i de første plaggene til lillebror. Kjøpte pent brukt av en bekjent - godt å spare noen kroner! Det blir jo nok av innkjøp i riktige farger. Til storesøster har vi jo nesten bare rosa og lilla. Nå er gjenbruk, men synes liksom ikke blomsterbody passer på gutt, jeg da.. :fnise:

Da har jeg forøvrig tatt helg igjen! Slitsomt med alle fridagene i mai ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten! :nordvesta:

Skjønner godt at du kjøper brukt. Det er jo svindyrt med klær til de små krabaten! 500 kr for en dress som de har vokst ut av etter 2 måneder.. :dry: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke så mye nytt å melde egentlig. Er ganske sliten denne uka, så det blir så digg med helg om noen timer. Nevnte jeg at vi har barnefri frem til søndag? :-D Fytti så deilig det blir å hvile! Trenger det nå etter sene kvelder med baking, og ordne til gårsdagens bursdag for samboer (inkl hjemmelaget burger). Selv sminken kunne ikke fikse opp i dette trøtte trynet :ler: 

Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg skeia ut med et glass vin eller øl i kveld, men men :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, malicious skrev:

Ikke så mye nytt å melde egentlig. Er ganske sliten denne uka, så det blir så digg med helg om noen timer. Nevnte jeg at vi har barnefri frem til søndag? :-D Fytti så deilig det blir å hvile! Trenger det nå etter sene kvelder med baking, og ordne til gårsdagens bursdag for samboer (inkl hjemmelaget burger). Selv sminken kunne ikke fikse opp i dette trøtte trynet :ler: 

Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg skeia ut med et glass vin eller øl i kveld, men men :P 

Her skal det handles inn alkoholfri rosevin! :vin::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og hentet barnesete fra Barnas Hus! Kjøpte Maxi-cosi Cabriofix med base til 1800,- Tidlig ute, men var et godt tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  15.10.2017 :hjerte:

På vei: 21+3

Igjen til termin: 133 dager 

Kjønn:  Gutt :babygutt:

Neste kontroll: 27.06.17

Ultralyd: Ferdig med det :)

Liv i magen: Masse spark flere ganger om dagen :)

Vektøkning: ca 2 kilo

Plager: Muskulært i bekkenet.

Cravings: Ikke noe spesielt akkurat nå.

Søvn: Sover greit. Er heldig om jeg sover natten igjennom uten å måtte tisse. BBhugme er på plass i senga igjen!

Humør: Stort sett som vanlig. 

Utålmodig: Neida!

Innkjøp: Litt klær + babybilstol.

Barnerom: Hvilket rom? :P 

Sykehusbagen: Nope!

Tanker om fødselen: Stort sett positive, men gleder meg til å få snakket ut med jordmor på kontrollen angående forrige fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 + 5

Da ble det 50% sykemelding de neste to ukene for å se om kroppen får hentet seg litt inn. Har veldig irriterte muskler rundt nedre delen av ryggen over til rumpa. Var hos fysio i går som masserte områdene og det var så jævlig vondt. Sov skikkelig dårlig i natt fordi det er så ømt :P 

Ellers har jo magen poppa ut da! Nå er det ingen foodbaby lenger :P Føles deilig å kunne vise frem magen og ikke føle seg oppblåst lenger.

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir litt lang tid mellom hver gang jeg skriver her nå. Føler ikke jeg har så kjempemye å fortelle. Mage vokser og vokser. Flere og flere bevegelser, og kraftigere og kraftigere. Lillegutt vokser seg stor :) Mora har slutta med store måltider og hjelpes så deilig det føles å kunne puste ordentlig! Full matmage er skikkelig ubehagelig! Ellers har jeg jo vært 50% sykemeldt i 2 uker, og skal nå være 30% frem til ferien min starter. Jeg skal jobbe 2 uker til, så 4-5 ukers ferie. Og når jeg er tilbake fra ferie er det jo seriøst så veldig kort tid før permisjonen min starter! 

På innkjøpsbiten til baby har jeg tenkt følgende:

- babynest
- Ståbrett til storesøster
- Tripptrapp til storesøster (så får vi stokke steps til babyen!)
- Nye smokker (ikke veldig viktig egentlig)
- Noen pysjer
- mulig madrass til chicco next to me så vi kommer på "samme" høyde. (Har jo nå kjøpt oss overmadrass og er litt høyere - så må sjekke først!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 + 3

I dag har jeg vært på første kontroll på ABC!

Møtt jordmoren jeg trodde jeg skulle gå ut svangerskapet hos, men som viser seg også å være gravid, så får gå til hun som tok i mot barnet mitt på forrige fødsel <3

Magemål, blodtrykk og urin så fin ut. Føler meg litt mer letta rundt fødsel nr. 2 nå enn før jeg kom til timen. Er fremdeles litt "redd" på tanken på ny fødsel, mtp på at jeg føler jeg hadde skikkelig panikk under forrige. Ikke noe digg når hodet jobber imot kroppen under en rie. Satser på at flere samtaler mot fødsel blir bedre for meg og at ting blir lettere gang nr 2 :)

 

Har kjøpt inn stoff og ymse så jeg skal sy babynest selv i stedet for å kjøpe. Det blir oppgava i ferien min. Akkurat nå er jeg for sliten til å gjøre ting på kveldstid :P 

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I natt hadde jeg den særeste graviddrømmen jeg noensinne har hatt!

Drømte at jeg skulle inn å føde. Jeg hadde overhodet ingen rier, men skulle altså få sånn greie for å tømme tarmen (fikk ikke sist, så er ikke kjent med følelsen :ler:) og hele drømmen min gikk ut på at jeg drakk den gugga som skulle gjøre at jeg skulle bæsje. Og resten av drømmen? Finne et toalett som det ikke var folk på. Så jeg fant meg en bås etter å ha vandra rundt på sykehuset. Plutselig var jeg på Peppes Pizza, og inne i en garderobe som var så himla trang. Så satt jeg på en do, for nå følte jeg på kroppen at det skulle skje. Så plutselig dukka svigermor opp siden av meg og viste meg noe på PCen, mens jeg diskre satt og bæsja litt og litt..

WTF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  15.10.2017 :hjerte:

På vei: 26+1

Igjen til termin: 98 dager 

Kjønn:  Gutt :babygutt:

Neste kontroll: 04.08.17

Ultralyd: Vurderer 3D

Liv i magen: Masse spark flere ganger om dagen :)

Vektøkning: ca 4 kilo

Plager: Akkurat nå, faktisk veldig lite!

Cravings: Salt chips, nektariner

Søvn: Sover godt, men drømmer mye sykt. Sover som oftest natta igjennom.

Humør: Litt mer irritabel i perioder, men føler meg bra :)

Utålmodig: Njet!

Innkjøp: Noe klær, bilstol og litt småplukk fra bl.a eBay.

Barnerom: Blir å innlosjere junior på vårt rom

Sykehusbagen: Nei, men skal i alle fall ha med stangselleri denne gangen!

Tanker om fødselen: Stort sett positive, men likevel litt engstelig for å ha vondt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, malicious skrev:

Sykehusbagen: Nei, men skal i alle fall ha med stangselleri denne gangen!

Stangselleri?? :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jill skrev:

Stangselleri?? :riste:

Hihi, det BESTE jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...