Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Synes det er så dritt når folk skal presse frem et svar på om en er gravid! :glare: Den som er gravid bør få fortelle når tiden er inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du svigerfar sier noe til svigermor? Veldig kjedelig når folk presser frem sånt, de ksn jo holde tankene sine for seg selv heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nautika skrev:

Tror du svigerfar sier noe til svigermor? Veldig kjedelig når folk presser frem sånt, de ksn jo holde tankene sine for seg selv heller...

Ja, svigermor var veldig enig i det at man ikke skal spørre og grave om sånne ting. Vi endte med å fortelle henne også, så hun ikke skulle føle seg utelatt. Hun ble naturligvis veldig glad :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

I dag har jeg fått smake kvalmens vrede. Må huske å spise nok, så jeg klarer å holde meg over kvalmen! Dagen har vært skikkelig tung, og jeg er dødssliten! Fikk i meg to tørre knekkebrød til frokost på jobb mens jeg omtrent kaldsvettet i kvalmen. Gikk bedre med litt mat, men fytti for en følelse. Så deilig at frøkna nå er i seng. I morgen er det bursdag og en 2åring i hus!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å finne noe som frister før du drar hjemmefra, utsetting av spisingen førte bare til enda mer kvalme for min del. Appelsinsaft først hjalp også litt på, og det er ikke så aller verst smak på vei opp igjen heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare ventilere litt.. Jeg sover så dårlig om natten. Våkner flere ganger og er lys våken og kroppen jobber noe helt intenst. Jeg føler meg nærmest nervøs og urolig! Hva skjer når kroppen spenner seg og er urolig, jo jeg brekker meg? :P For en evig ond sirkel. Akkurat nå trives jeg ikke som gravid. Kroppen er stappa med hormoner, og jeg gråter nesten av alt. Så himla slitsomt!

Jeg regner med at det vil roe seg ned litt, men fytti - helst nå, da!

 

Sånn..

 

Over til noe hyggelig! Lille jenta mi blir 2 år i dag!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til toåringen! :mynona: Herregud, som tiden flyr!

Jeg trivdes ikke med å være gravid med nummer to i det hele tatt. Første gangen følte jeg meg ganske så bra, og syntes magen var fin og alt det der. Ikke siste gangen... Herregud, hatet alt! Allikevel tar jeg meg selv i å nesten bli misunnelig på gravidmagene til andre nå... håpløst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 12.47, Shiver skrev:

Gratulerer med dagen til toåringen! :mynona: Herregud, som tiden flyr!

Jeg trivdes ikke med å være gravid med nummer to i det hele tatt. Første gangen følte jeg meg ganske så bra, og syntes magen var fin og alt det der. Ikke siste gangen... Herregud, hatet alt! Allikevel tar jeg meg selv i å nesten bli misunnelig på gravidmagene til andre nå... håpløst :P 

Takk!

Tiden flyr virkelig!
Forrige graviditet var jo bra på mange måter (foruten bekkenet og gangsperre) humøret mitt var stabilt og jeg følte meg lykkelig. Det kan jo ikke si akkurat nå. Nå er det vel bare denne uken her som har vært dritt. Men jeg har en hormoncocktail som ikke gjør meg godt. Jeg våkner jo som nevnt tidlig hver morgen og får ikke sove igjen. Er rastløs / nervøs når jeg våkner så tidlig. Våkner liksom opp til "åh, det er sånn livet er", så blir jeg instant litt deppa. Har noen lyspunkt ila dagene, men føler meg veldig pessimistisk og tenker fælt på om jeg virkelig vil og orker dette her nå. Er klart den lille depresjonen som snakker, men likevel..

 

Blir vel bedre :)

6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre om ikke så lenge! Man kan jo bli deprimert av å ikke få så mye søvn som kroppen trenger, og du trenger litt ekstra nå. Hvis det fortsetter sånn syns jeg du bør ta det opp med legen din, for man får ikke medalje av noen som helst for å bite tenna sammen og holde ut. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å lese at du ikke er i form :sprettoy:

Og så tidlig i forløpet da? 

Ja alle svangerskap er forskjellige, men synes at det var litt tidlig for kroppen å gå i kokko-modus :fnise:

 

Når jeg gikk med minien for 5 år siden hadde jeg lite symptomer før bekkenløsningen slo til som bare det! Ellers ingen plager! 
Så kanskje det er motsatt kjønn denne gangen? 
Eller, sånt er kanskje ikke helt formet enda..... ? 

Du er hvor langt på vei nå? 6/7 uker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Så kjedelig å lese at du ikke er i form :sprettoy:

Og så tidlig i forløpet da? 

Ja alle svangerskap er forskjellige, men synes at det var litt tidlig for kroppen å gå i kokko-modus :fnise:

 

Når jeg gikk med minien for 5 år siden hadde jeg lite symptomer før bekkenløsningen slo til som bare det! Ellers ingen plager! 
Så kanskje det er motsatt kjønn denne gangen? 
Eller, sånt er kanskje ikke helt formet enda..... ? 

Du er hvor langt på vei nå? 6/7 uker? 

Helt utrolig, men det har virkelig snudd! Jeg finnes nesten ikke kvalm lenger, bare litt uggen innimellom og har et ganske bra energinivå. Søvnen er mye bedre selv om jeg drømmer helt intenst mye. Sammenlignet tilbake til forrige svangerskap så har alt hittil vært likt. Eneste forskjellen er at jeg hadde ferie i uke 6 sist og dermed overlevde på en annen måte enn denne gangen :P 

Etter mine beregninger er jeg ca. 7 + 2 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ellers nevne at jeg så vidt har begynt å merke det i bekkenet når jeg er ute og går. Jeg må få i gang noe trening asap for å holde det i sjakk. Jeg kan ikke bli like dårlig til beins som sist altså!

Lurer sånn på om jeg skal booke tidlig UL, bare for å sikre meg om at det faktisk er liv der :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, malicious skrev:

Må ellers nevne at jeg så vidt har begynt å merke det i bekkenet når jeg er ute og går. Jeg må få i gang noe trening asap for å holde det i sjakk. Jeg kan ikke bli like dårlig til beins som sist altså!

Lurer sånn på om jeg skal booke tidlig UL, bare for å sikre meg om at det faktisk er liv der :roll: 

Er det noe trening som kan hjelpe mot bekkentrøbbel? Synes jeg bare har lest det motsatte: Hold beina samlet, ta det med ro og sånne ting. Jeg har ikke merket noe særlig, men tenkte jeg skulle være litt føre var i tilfelle det dukket opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Er det noe trening som kan hjelpe mot bekkentrøbbel? Synes jeg bare har lest det motsatte: Hold beina samlet, ta det med ro og sånne ting. Jeg har ikke merket noe særlig, men tenkte jeg skulle være litt føre var i tilfelle det dukket opp. 

Det må jo hjelpe å styrke muskulaturen i allefall. Gjorde det sist svangerskap. Dog noe senere enn nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fint at du er mindre kvalm og ting går seg til  :yvonne:

Ang. den bekkenløsningen ja! Jeg fikk verst tenkelig full pott med bekkenløsning sist svangerskap og ble sengeliggende de siste 2/3 mnd nesten :frkk:

Dersom du skal trene noe, så tren kjernemusklatur (mave, rygg og bekkenbunn). Ellers dropper du å støvsuge og gjøre "gyngende" bevegelser ala i s-form med armene (mopping f.eks). 

Er bare 5 + 5 selv og er allerede øm i korsryggen jeg også, så jeg vet godt at jeg har noe som ligger å ulmer og venter på å få slippe løs. 

Tips ang fysioterapaut: Dersom legen din skriver at du sliter med bekkenløsning får du ikke dekket behandling i det offentlige, men dersom legen din skriver "bekkenløsning med gangproblemer" (refererer til at du sliter med å gå) så får du dekket alt av det offentlige. Et sånt lite "smutthull" som er greit å vite om ;) Når den tiden kommer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne uken her sammenlignet med forrige uke asså. For en forskjell! Denne uka her har jeg hatt livsgnist, vært glad og våken. Uke 6 var et mareritt! Gleder meg til helg om noen timer! Skal bli godt å sove litt lenger. I dag våknet jeg faktisk til klokka. Det vil si at jeg klarte å sovne igjen etter jeg våknet i natt! Progresjon :P 

Lurer på å booke tidlig ul, for å sjekke at alt er bra. Må bare få ut fingern! Har jo snakket om å booke time i en liten evighet nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har hatt en god uke! :) Jeg har vært flinkere til å legge meg tidligere siste tiden og det gjør virkelig underverk for formen å få nok søvn. Absolutt på tide å skaffe TUL-time nå. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, malicious skrev:

Denne uken her sammenlignet med forrige uke asså. For en forskjell! Denne uka her har jeg hatt livsgnist, vært glad og våken. Uke 6 var et mareritt! Gleder meg til helg om noen timer! Skal bli godt å sove litt lenger. I dag våknet jeg faktisk til klokka. Det vil si at jeg klarte å sovne igjen etter jeg våknet i natt! Progresjon :P 

Herlig!!!! :pls: 
Er inne i uke 6 her nå og er typ døds-trøtt konstant! Håper at jeg følger i dine spor og "finner meg selv" igjen etter hvert :skya:

Jeg har begynt å tisse hver time dog... Sånn typ hele døgnet :kjefte: Kjempelett å få sove! 

Skulle sove dupp på dagtid i dag, tisset og la meg for å sove. Opp for å tisse igjen etter 40 minutter, la meg igjen. Oppe 40 min etter det igjen og trodde at blæra var smekkfull :klaske: Kroppen er raaaaar, men gjør nå bare det den må med tanke på omstendighetene. 

Leker med tanken med TUL her også, men skal avvente litt for å se om jeg får det på det offentlige først. Koster en del her jeg bor i allefall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Herlig!!!! :pls: 
Er inne i uke 6 her nå og er typ døds-trøtt konstant! Håper at jeg følger i dine spor og "finner meg selv" igjen etter hvert :skya:

Jeg har begynt å tisse hver time dog... Sånn typ hele døgnet :kjefte: Kjempelett å få sove! 

Skulle sove dupp på dagtid i dag, tisset og la meg for å sove. Opp for å tisse igjen etter 40 minutter, la meg igjen. Oppe 40 min etter det igjen og trodde at blæra var smekkfull :klaske: Kroppen er raaaaar, men gjør nå bare det den må med tanke på omstendighetene. 

Leker med tanken med TUL her også, men skal avvente litt for å se om jeg får det på det offentlige først. Koster en del her jeg bor i allefall :sjenert:

Krysser fingrene for at det er forbigående. Har følt blæra er noe overaktiv i disse dagene, til tross for at jeg er dårlig på å drikke ila dagen. TUL er dyrt i hovedstaden også, de vet å ta seg betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...