Gå til innhold

Brudgommens antrekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min forlovede har nå kjøpt seg smoking til den store dagen. Men istedet for sløyfe og magebelte har han vest og kravat. Men så kommer det til sko. På brudesalongen sa de at det var et must å bruke lakksko til. Greit nok at dette er til genrelt smokingantrekk, men når han kjører en mer brudgomstil, er dette da nødvendig?



Anonymous poster hash: 6654e...dcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det er egentlig en sjakett han er ute etter? Har aldri sett noen bruke vest og karavat til en smoking.

Svarte skinnsko uten mønster kan han vel fint bruke. Men til smoking skal det være lakksko.



Anonymous poster hash: ae55d...669
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det hun på salongen fant frem til han. Han kjøpte en smoking slik at han kan bruke den senere, men til bryllupet skal han ha vest og kravat istedet.



Anonymous poster hash: 6654e...dcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres snodig ut. Skal han bruke smokingen senere er det jo greit å ha lakksko. Personlig så ville jeg da gått for full smoking og ikke noe hummer & kanari-opplegg. Litt uklart hva du mener med brudgomstil? Menn kan gifte seg i bunad, uniform, dress med vest og kravat, kjole og hvitt, smoking, sjakett. Men til smoking hører med sløyfe? Uhm.. Anyway: siden han kjøper smoking for å bruke senere må han ha lakksko.



Anonymous poster hash: ae55d...669
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har leid smoking med vest og kravat, så kanskje dette er noe som er på vei inn/nytt? Jeg trodde også at det kun var sløyfe og magebelte som hørte til smoking, men hun damen i brudesalongen sa at det er veldig fint med en fin vest og kravat inni istedet slik at brudgommen ser mer pyntet ut/skiller seg ut enn gjestene som kanskje kommer i smoking. Vi syntes det ble veldig fint :) Men ja, han kjøpte lakksko til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mannen skal kle seg ut som en klovn for å "skille seg ut fra de andre gjestene" høres for meg veldig rart ut. Det riktige er at mannen følger dresskoden som gjestene har blitt bedt om å følge.

Smoking er en tradisjonell, definert klesdrakt, og sløyfe og magebelte hører til.

Anonymous poster hash: 2fa60...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går mannen for sjakett. Smoking skal egentlig ikke brukes før etter kl 18. Derfor blir det morningsuit i kirka, og så skal mannen skifte senere. Hvis mannen vil skille seg fra andre gjester i smoking ville jeg nok heller valgt en sjakett eller kjole & hvitt. Uansett skal brudgommen ha knapphullsblomst, så han vil skille seg fra andre gjester selv med smoking.



Anonymous poster hash: ae55d...669
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mannen skal kle seg ut som en klovn for å "skille seg ut fra de andre gjestene" høres for meg veldig rart ut. Det riktige er at mannen følger dresskoden som gjestene har blitt bedt om å følge.

Smoking er en tradisjonell, definert klesdrakt, og sløyfe og magebelte hører til. Anonymous poster hash: 2fa60...d99

Forløpet til smokingens magebelte var lavtskåren vest, så smoking med vest er kurant. Uvanlig kanskje, men likevel. Og flott er det!

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_tie#Waistcoat_or_cummerbund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløpet til smokingens magebelte var lavtskåren vest, så smoking med vest er kurant. Uvanlig kanskje, men likevel. Og flott er det!

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_tie#Waistcoat_or_cummerbund

Jeg regner med at smoking med vest og kravat betyr høy vest med kravaten nedi, og det skulle ikke brukes med smoking pre-magebelte heller.

Jeg regner også med at smoking med vest og kravat er brudesalongens fomlete forsøk på å omgå at skal man bære smoking må vielsen finne sted etter kl. 18 også, og prøve å klemme inn sjakett-elementer i smokingen for å kombinere de to antrekkene brudgommen trenger hvis det skal bæres smoking til middagen.

Endret av Karmosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at smoking med vest og kravat betyr høy vest med kravaten nedi, og det skulle ikke brukes med smoking pre-magebelte heller.

Jeg regner også med at smoking med vest og kravat er brudesalongens fomlete forsøk på å omgå at skal man bære smoking må vielsen finne sted etter kl. 18 også, og prøve å klemme inn sjakett-elementer i smokingen for å kombinere de to antrekkene brudgommen trenger hvis det skal bæres smoking til middagen.

Hehe :-) Det kan nok tenkes ja. Men nå er det mulig å bryte etter kl 18 regelen for smoking. Hvilket jeg mener faktisk er bedre enn å lage noe annet fiksfakseri. Det ble i alle fall gjort i et bryllup jeg var i i Frankrike i fjor. Smoking med vest og kravat blir bare feil for meg.

Anonymous poster hash: ae55d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at smoking med vest og kravat betyr høy vest med kravaten nedi, og det skulle ikke brukes med smoking pre-magebelte heller.

Jeg regner også med at smoking med vest og kravat er brudesalongens fomlete forsøk på å omgå at skal man bære smoking må vielsen finne sted etter kl. 18 også, og prøve å klemme inn sjakett-elementer i smokingen for å kombinere de to antrekkene brudgommen trenger hvis det skal bæres smoking til middagen.

Me er enige i at smoking kombinert med vest/kravat blir feil. Smoking med (mørk) vest skal framdeles ha svart sløyfe, ikkje kravat. Her er det salongen som har vore vel ivrige i å selge, tenker eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Den 9.4.2014 at 8.43, AnonymBruker skrev:

At mannen skal kle seg ut som en klovn for å "skille seg ut fra de andre gjestene" høres for meg veldig rart ut. Det riktige er at mannen følger dresskoden som gjestene har blitt bedt om å følge.

 

Smoking er en tradisjonell, definert klesdrakt, og sløyfe og magebelte hører til.

 

Anonymous poster hash: 2fa60...d99

Det var da voldsomt! Kanskje veie dine ord litt mer? Så hyggelig for alle som har valgt smoking med vest og kravat høre deg si de kler seg som klovner. Og det når de vil se som best ut på sin store dag. Det er valgfritt til smoking hvorvidt man vil ha magebelte og sløyfe eller vest og kravat til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...