Gå til innhold

Jeg skal anmelde min ex.. Noen som har vært gjennom dette og vil dele historie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 hours ago, AnonymBruker said:

Så du mener kvinner skal godta vold? Så sant man har kommet seg vekk fra mannen så er det ikke så nøye lenger? 
Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg engang. SKAM deg

Anonymkode: ceed3...ffc

Skal menn godta vold?

Anonymkode: 52276...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å høre, TS! :klemmer:

 

Kan jo fortelle min erfaring med anmeldelse av vold av kjæresten..

 

Jeg anmeldte min eks samme dag han utøvde volden mot meg. Ikke store skadene, jeg fikk "bare" noen blåmerker, som jeg også viste Politiet. Samtidig fortalte jeg politiet at jeg hadde kastet han ut av min bolig og ikke hadde noe kontakt med ham, mulig det hadde noe å si for sakbehandlingstiden. 

Uansett, det skulle gå 4 lange år med stillhet fra Politiets side før det dumpet et brev ned i postkassa mi om at min eks hadde vedtatt en bot (hvor mye han måtte betale, vet jeg ikke, men jeg så i alle fall ikke noe til disse pengene).

 

Bra at ikke saken ble henlagt altså, men. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. :klo:

Anonymkode: a8d9a...65e

Det går jo på bevis, og ord mot ord osv i slike situasjoner, spesielt hvis det er EN hendelse. Grunnen til at min sak står så sterkt er nok fordi jeg alltid tok vare på samtalelogger, fordi jeg visste jeg ville få bruk for dem en dag. Dermed har jeg 100% bevis. Jeg anmeldte som sagt 2 år etter den groveste hendelsen, og på de 2 årene samlet jeg opp MYE bevis. Jeg har skriftlige bevis der han innrømmer volden og egentlig alt han er tiltalt for. 
Du gjorde jo det riktige i å anmelde med en gang, så du kunne vise frem merker som bevis. Trist at du ikke fikk bedre behandling. Men voldsoffererstatning er noe du må søke om på egenhånd. Når noe blir anmeldt så er det tiltalte mot staten, du som offer er bare en tilskuer, og bøter går i statskassa. Kanskje du fortsatt kan søke om voldsoffererstatning ? 

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal menn godta vold?

Anonymkode: 52276...b38

Nei selvfølgelig skal ikke menn godta vold! Vold er vold. Forskjellen er at menn gjerne "er tøffe" og "gir faen". 

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei selvfølgelig skal ikke menn godta vold! Vold er vold. Forskjellen er at menn gjerne "er tøffe" og "gir faen". 

Anonymkode: ceed3...ffc

.... Og dermed ikke anmelder

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sak ble dessverre henlagt,til tross for bevis. 

Ønsker deglykke til. 

Anonymkode: acc15...223

Leit å høre. Utdyp gjerne om du vil. :) 

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sendt til konfliktråd, hadde bevis og saken endte i sinnemestring. Grunnen til at politiet tok det såppass alvorlig var vel fordi jeg var mindreårig.

Anonymkode: 86eaf...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har opplevd noe av det samme. ANMELD! Selv om det skulle bli henlagt ligger det fortsatt inne på vedkommene som en sak politiet kan se. Hvis han skulle gjøre noe lignende så kan politiet se at dette er ikke første gang han er anmeldt. Da kan saken din bli tatt opp igjen. Min eks fikk bare 3 mnd fengsel, hvorav 30 ubetinget tror jeg det ble. Jævla lite spør du meg for å ha ødelagt livet mitt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 23.59, -Balder- skrev:

Og hva er målet ditt med dette? Går du og gnager på et hat mot han? Synes han har sluppet for lett unna? Hvorfor gidde å bruke tid og energi på han om han nå er ute av ditt liv? Se heller fremover. 

Men hva faen?? Hva feiler det folk? Hvorfor er det så utrolig vanskelig å se utfall av sine handlinger?? Gosj. Oppgitt. 

TS - bra du dro opp denne tråden og kom med dine råd. Takk! Vi trenger flere sterke kvinner. 

Anonymkode: 837f0...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sgrw skrev:

Hei, har opplevd noe av det samme. ANMELD! Selv om det skulle bli henlagt ligger det fortsatt inne på vedkommene som en sak politiet kan se. Hvis han skulle gjøre noe lignende så kan politiet se at dette er ikke første gang han er anmeldt. Da kan saken din bli tatt opp igjen. Min eks fikk bare 3 mnd fengsel, hvorav 30 ubetinget tror jeg det ble. Jævla lite spør du meg for å ha ødelagt livet mitt! 

Er desverre få strenge straffer innenfor familievold, pga bevis o.l. Men godt å høre at du fikk se en straff. Og du har helt rett. Viktig å anmelde. !

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva faen?? Hva feiler det folk? Hvorfor er det så utrolig vanskelig å se utfall av sine handlinger?? Gosj. Oppgitt. 

TS - bra du dro opp denne tråden og kom med dine råd. Takk! Vi trenger flere sterke kvinner. 

Anonymkode: 837f0...d9a

<3 

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble sendt til konfliktråd, hadde bevis og saken endte i sinnemestring. Grunnen til at politiet tok det såppass alvorlig var vel fordi jeg var mindreårig.

Anonymkode: 86eaf...2db

Konfliktråd er fantastisk. Vet ikke om du følte det slik? Men godt han fikk en reaksjon. Antar at han også var ung? 

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...