Gå til innhold

Middag, men ikke alkohol til gjestene..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville enkelt og greit sagt ifra til dette familiemedlemmet at det opprinnelige bryllupet er ment som en liten og intim feiring. Og det er det dere har spart opp til. Om de 30 ekstra gjestene skal komme må de spytte inn med penger til mat og drikke for disse for det var ikke det dere så for dere!

Ellers ville jeg valgt et alkoholfritt bryllup eller mat og drikke til alle. Og husk for all del å skriv opp at det evt blir alkoholfritt og at man må betale for alkoholen selv om man skal ha noe! Ikke noe er verre enn å stå der, ta seg vin, og så få beskjed om at den må du betale selv, og man har latt alt ligge igjen hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville enkelt og greit sagt ifra til dette familiemedlemmet at det opprinnelige bryllupet er ment som en liten og intim feiring. Og det er det dere har spart opp til. Om de 30 ekstra gjestene skal komme må de spytte inn med penger til mat og drikke for disse for det var ikke det dere så for dere!

Ellers ville jeg valgt et alkoholfritt bryllup eller mat og drikke til alle. Og husk for all del å skriv opp at det evt blir alkoholfritt og at man må betale for alkoholen selv om man skal ha noe! Ikke noe er verre enn å stå der, ta seg vin, og så få beskjed om at den må du betale selv, og man har latt alt ligge igjen hjemme!

Men da er det jo ikke alkoholfritt. Da blir det jo som ts skisserer i HI

Anonymous poster hash: 515a8...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Server vann i stedet, med noen sitronskiver i eller noe liknende. At man får drikke til maten er en selvfølge, at drikken være alkohol er bare et latterlig vestlig påfunn. Gjør det som budsjettet ditt rekker til, du skal jo tross alt leve etter festen og.



Anonymous poster hash: b02ff...a35
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg ler meg ihjel av deg! Du er prippen. Herregud da, når skal dere innse at det faktisk er mer vanlig i verden å bidra til store familiebegivenheter som bryllup enn å bli påspandert mat og fyll. Jeg synes hele den har-du-ikke-råd-så-kan-du-ikke-ha-bryllupsfest - mentaliteten er håpløs og arrogant! Jeg er så drittlei sånne meninger som dine!! FOLK ASS!

Anonymous poster hash: 7158c...505

Jeg innser da det, men det handler om folkeskikk. Når man inviterer til bryllupsfest så er man vertskap. Og da står man for vin til maten. Noe annet viser bare at man har tatt seg van over hodet og invitert til en fest som man ikke hadde råd til. Og det er en uting. Jeg må ikke drikke under bryllup, jeg har råd til og betale for meg selv og det viktigste er ikke alkohol, men det har med folkeskikk og gjøre. Folk inviterer til fester som rett og slett er dyrere enn hva de har råd til.

De som klager på å måtte betale alkoholen selv er kravstore. Alle vet at det er skikkelig dyrt

Vin til mat er ikke å være kravstore når det gjelder en bryllupsfest. Man sitter ikke på fredagsvors hos naboen. Og er du klar over hvor dyrt det er å være gjest? Reise, overnatting, gave og mat utenom middagen??

Det er tre retters middag. Vinen koster like mye, tror du alle er laget av penger?! Skjerp deg. Denne dagen handler ikke om gjestene.

Men da kan jo ts bare gifte seg hos bygfogden da. Det er bruden og brudgommens dag, men festen handler like mye om gjestene. Jeg tror ikke at alle er laget av penger, langt i fra, men da må man legge seg på en linje som man har råd til. Har man ikke råd til middag og vinpakke på hotell så tar man et rimeligere alternativ. Det handler om folkeskikk og å vise at man setter pris på gjestene som reiser langt, kommer med gaver og setter av helgen sin til de.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo ikke alkoholfritt. Da blir det jo som ts skisserer i HI

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Skrev at TS burde skrive om det blir alkoholfritt, eller om det blir betaling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, så hvorfor invitere gjester da?

Fordi venner og familie skal liksom være der for dem!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dagen ikke handler om gjestene foreslår jeg at brudeparet avlyser festen og tar en kjapp tur på tinghuset og får registrert ekteskapet sitt.

Er du virkelig så egoistisk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser da det, men det handler om folkeskikk. Når man inviterer til bryllupsfest så er man vertskap. Og da står man for vin til maten. Noe annet viser bare at man har tatt seg van over hodet og invitert til en fest som man ikke hadde råd til. Og det er en uting. Jeg må ikke drikke under bryllup, jeg har råd til og betale for meg selv og det viktigste er ikke alkohol, men det har med folkeskikk og gjøre. Folk inviterer til fester som rett og slett er dyrere enn hva de har råd til.

Vin til mat er ikke å være kravstore når det gjelder en bryllupsfest. Man sitter ikke på fredagsvors hos naboen. Og er du klar over hvor dyrt det er å være gjest? Reise, overnatting, gave og mat utenom middagen??

Men da kan jo ts bare gifte seg hos bygfogden da. Det er bruden og brudgommens dag, men festen handler like mye om gjestene. Jeg tror ikke at alle er laget av penger, langt i fra, men da må man legge seg på en linje som man har råd til. Har man ikke råd til middag og vinpakke på hotell så tar man et rimeligere alternativ. Det handler om folkeskikk og å vise at man setter pris på gjestene som reiser langt, kommer med gaver og setter av helgen sin til de.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Synd at alkohol skal ødelegge mennesker på den måten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er du virkelig så egoistisk?

Det egoistiske her er vel å invitere til fest, forvente gave og i tillegg skal folk ta med pengeboka.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest hadde jeg syntes det var helt kurant at man kan bestille vin, og betale selv.

Helt alkofritt hadde jeg vært enda mer positiv til.

Forstår ikke at alkohol må være en så big deal for noen. I et bryllup bør andre ting være i fokus, synes det virker upassende for anledningen å drikke masse. At folk tar med alkohol selv kan også føre til ville tilstander, ser jeg for meg.



Anonymous poster hash: c92c3...a22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skjønner meg ikke på de her gjestene som synes det er greit å ta med lommeboka i tillegg til gave når de er invitert i bryllup.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Som gjest hadde jeg syntes det var helt kurant at man kan bestille vin, og betale selv.

Helt alkofritt hadde jeg vært enda mer positiv til.

Forstår ikke at alkohol må være en så big deal for noen. I et bryllup bør andre ting være i fokus, synes det virker upassende for anledningen å drikke masse. At folk tar med alkohol selv kan også føre til ville tilstander, ser jeg for meg.

Anonymous poster hash: c92c3...a22

For min del er ikke alkohol big deal, men blir jeg invitert på bryllupsmiddag, så forventer jeg et komplett måltid, med både mat og drikke. Om det er rødvin eller hjemmelaget eplemost er ikke så viktig, så lenge drikken passer til maten. Skjønner ikke hvorfor noen tenker at det er greit å bare spandere halve måltidet?

Fordi venner og familie skal liksom være der for dem!

Hvorfor skal de det, sånn helt uten videre?

Hvorfor servere middag i det hele tatt, hvis gjestene bare skal "være der for dem." Hmm, nå ser jeg hvordan jeg og forloveden min kan spare penger til vårt bryllup også. Vi kan jo droppe å servere middag, og kun bestille treretters til oss selv, så kan gjestene stå der og "være der for oss." Fuck gjestenes ve og vel, liksom.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi venner og familie skal liksom være der for dem!

Være der for dem? Trenger brudeparet hjelp og støtte på det som i følge de fleste er den lykkeligste dagen i deres liv?

Å invitere til bryllup er å invitere til en "Kom og feir oss, vårt valg og vår kjærlighet"-fest, det er kanskje den mest egosentriske av alle feiringer. Og det er helt greit, man skal feire livets store og glade hendelser - jeg har vært i mange hyggelige bryllup. Men man inviterer til den festen man har råd til, det er ikke gjestene som skal ta regningen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Være der for dem? Trenger brudeparet hjelp og støtte på det som i følge de fleste er den lykkeligste dagen i deres liv?

Å invitere til bryllup er å invitere til en "Kom og feir oss, vårt valg og vår kjærlighet"-fest, det er kanskje den mest egosentriske av alle feiringer. Og det er helt greit, man skal feire livets store og glade hendelser - jeg har vært i mange hyggelige bryllup. Men man inviterer til den festen man har råd til, det er ikke gjestene som skal ta regningen.

Enig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Være der for dem? Trenger brudeparet hjelp og støtte på det som i følge de fleste er den lykkeligste dagen i deres liv?

Å invitere til bryllup er å invitere til en "Kom og feir oss, vårt valg og vår kjærlighet"-fest, det er kanskje den mest egosentriske av alle feiringer. Og det er helt greit, man skal feire livets store og glade hendelser - jeg har vært i mange hyggelige bryllup. Men man inviterer til den festen man har råd til, det er ikke gjestene som skal ta regningen.

Ifølge en annen tråd her er det forventet at gjestene gjør nettopp det, og ikke småtterier, heller. I overkant av 1000 kr. pr. person for maten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ifølge en annen tråd her er det forventet at gjestene gjør nettopp det, og ikke småtterier, heller. I overkant av 1000 kr. pr. person for maten.

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Være der for dem? Trenger brudeparet hjelp og støtte på det som i følge de fleste er den lykkeligste dagen i deres liv?

Å invitere til bryllup er å invitere til en "Kom og feir oss, vårt valg og vår kjærlighet"-fest, det er kanskje den mest egosentriske av alle feiringer. Og det er helt greit, man skal feire livets store og glade hendelser - jeg har vært i mange hyggelige bryllup. Men man inviterer til den festen man har råd til, det er ikke gjestene som skal ta regningen.

Hva med bursdager da, spesielt 16- og 18-årsdager (ref. amerikanske realityserier a la "sweet 16")? Konfirmasjon? Dåp? Er ikke dette egosentriske feiringer som alle har fokus på individet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det egoistiske her er vel å invitere til fest, forvente gave og i tillegg skal folk ta med pengeboka.

Man må vel ikke forvente gave da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tydelig at man er nødt til å sjekke med brudeparet om hvordan bryllupet blir lagt opp etter at invitasjonen har kommet i posten. For blir det en sånn greie med at man må ta med lommeboka, så kommer ikke jeg. Vil gi blanke i å gi gave også. For sånn mangel på folkeskikk sponser ikke jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...