Gå til innhold

Hvis du skulle bygget hus, hvilken luksus ville du valgt? - Og hva er must have´s?


goldenchanel

Anbefalte innlegg

Kan vi få se den nye planløsningen? :)



Anonymous poster hash: d9a84...da9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort bad med svær dusj og badekar.

Kjøkken uten overskap og med kjøkkenøy, dobbelt kjøleskap

Walk in closet og romslig soverom

Gang med varmekabler og to stuer, ene med spisebord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er nevnt, men vannbåren varme er et must.

Ingen lister på veggene slik at ting kan stå helt inntil veggen, samt at det ser stiligere ut uten lister.

Biblotek, så alle bøkene kan stå på ett sted.

Egen tv stue, slik at dagligstuen ikke hadde tv som "midtpunkt"

Trimrom

Og som dere skjønner fra avateren min; plass til 9 fots biljardbord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-43292-0-13221500-1400246280_thumb.j

Kan vi få se den nye planløsningen? :)



Anonymous poster hash: d9a84...da9

Vi har ikke fått tegningene etter vi endret de fra standaren, vi venter på de nye tegningene av 2 etasjen. Plan 1 er klart, og ser slik ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Stort vaskerom med egen inngang utenfra.

- Alt av lyd og lys fjernstyrt.

- To stekeovner, begge i arbeidshøyde.

- Avfallskvern i vasken.

- Stort bad med massasjebadekar.

- Garderoberom

Anonymous poster hash: 001d1...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv forstår jeg meg ikke på hvorfor dere vil ha sentralstøvsuger. Setter noe seg fast inni de rørene er det et helvete å få ordnet. Ledningen er lang og knotete, oppbevaring av den er noe drit.

Eneste tipset jeg har er å på kjøkkenet ha induksjonstoppen i arbeidshøyde. Er utrolig praktisk, og mindre slitsomt for kroppen enn å ha den i normal benkehøyde.



Anonymous poster hash: e923a...37e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha sentralstøvsuger slik at vi kan ha smuleluker på kjøkkenet og eventuelt i gangen :) oppheng til slangen kan vi ha på vaskerommet i 1.etasje og i boden i 2.etasje. Jeg syns sentralstøvsuger er kjempepraktisk! Har aldri opplevd at ting har satt seg fast, så store ting plukker man vel opp istedenfor å la de gå i støvsugeren?

Hvis man skal ha indusksjonstoppen i arbeidshøyde, hvorfor ikke ha hele benken i arbeidshøyde? Er vel greiest å ha benken i høyden man jobber i.

Vi vurderer å ha 2 stekeovner, dette begynner å bli veldig vanlig på nye kjøkken! Vi skal ha møte med en kjøkken konsulent fra drømmekjøkken så denne parsonen har vel sikkert noen tips og ideer om hvordan vi burde forme kjøkkenet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha sentralstøvsuger slik at vi kan ha smuleluker på kjøkkenet og eventuelt i gangen :) oppheng til slangen kan vi ha på vaskerommet i 1.etasje og i boden i 2.etasje. Jeg syns sentralstøvsuger er kjempepraktisk! Har aldri opplevd at ting har satt seg fast, så store ting plukker man vel opp istedenfor å la de gå i støvsugeren?

Hvis man skal ha indusksjonstoppen i arbeidshøyde, hvorfor ikke ha hele benken i arbeidshøyde? Er vel greiest å ha benken i høyden man jobber i.

Vi vurderer å ha 2 stekeovner, dette begynner å bli veldig vanlig på nye kjøkken! Vi skal ha møte med en kjøkken konsulent fra drømmekjøkken så denne parsonen har vel sikkert noen tips og ideer om hvordan vi burde forme kjøkkenet vårt :)

I så fall ville jeg hatt en vanlig stekeovn og en kombiovn. Da får du både mulighet til å bruke steke i to ovner samtidig, pluss at man har dampmuligheten. Et must i mitt drømmekjøkken, i hvert fall! :)

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Vi vurderer å ha 2 stekeovner, dette begynner å bli veldig vanlig på nye kjøkken! Vi skal ha møte med en kjøkken konsulent fra drømmekjøkken så denne parsonen har vel sikkert noen tips og ideer om hvordan vi burde forme kjøkkenet vårt :)

Vi har en stekeovn og en kombidampovn. Veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hva bruker dere damp ovnen til egentlig?:)

Damper fisk, poteter, grønnsaker. Varmer middagsrester, baker, etc.

Vi har denne stekeovnen http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/integrert-stekeovn/H6760BP/miele-stekeovn-h-6760-bp#

Og denne kombidampen http://www.miele.no/husholdning/kombidampkoker-1473.htm?mat=09568530&name=DGC_6805

Fantastiske produkter begge to.

Fantastisk godt med mulighet til å steke i to ovner også, når man har stort selskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damper fisk, poteter, grønnsaker. Varmer middagsrester, baker, etc.

Vi har denne stekeovnen http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/integrert-stekeovn/H6760BP/miele-stekeovn-h-6760-bp#

Og denne kombidampen http://www.miele.no/husholdning/kombidampkoker-1473.htm?mat=09568530&name=DGC_6805

Fantastiske produkter begge to.

Fantastisk godt med mulighet til å steke i to ovner også, når man har stort selskap.

Så morro, damp ovn høres veldig kjekt ut :D Jeg tenker også at to ovner er veldig kjekt å ha når man skal ha selskap generelt... som regel er det mange ting som skal i ovnen og da må det være supert å ha 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags stil på interiøret skal dere ha? Og hva slags farger på veggene/gulv, og materiale? Veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-43292-0-07058500-1400508348_thumb.j

Når det kommer til interiør har vi ikke helt bestemt oss for hvilken stil vi skal følge, men fargene har vi funnet alt.

- Mørkt gulv, planen var egentlig å ha det i mørke rødtoner men blir nok mørkt brunt

- Vegger i beige toner

- Hvitt tak

- Sorte lister mot taket

Trappen vår blir hvit, med sorte lakkerte eiketrinn og sort gelender, og alt av håndtak blir i rustfritt stål. Utenifra skal huset være hvitt, med sorte detaljer som tak, takrenner mm, fargen rundt vinduene er vi usikker på.

Jeg er også litt usikker på hvilken farge og front jeg skal velge på kjøkkenet, og hvilke fronter jeg skal velge. Kom gjerne med innspill her! Jeg liker godt stilen som er vist på bildet, men litt mer mot det minimalistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen ting, vi har fått tilbud på "bergvarme" itilegg til "luft-vann" systemet, vet ikke om begge deler kalles vannbåren varme jeg? Noen som har noen erfaringer med dette? De mente at å bruke bergvarme ville gi tilnærmet gratis varmtvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen med innspill på kjøkkenet?=) Farger/fronter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ingen med innspill på kjøkkenet?=) Farger/fronter osv

 

HVordan har det gått med huset? Høres ut som at det ble veldig bra :)

Anonymous poster hash: 54b00...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HVordan har det gått med huset? Høres ut som at det ble veldig bra :)

Anonymous poster hash: 54b00...99f

 

Hus ble lagt veldig på is av en vrang nabo og vanskelig kommune samt endel andre ting som gjorde det uattraktivt for oss å bygge hus! Vi har istedenfor kjøpt leilighet i samme område som vi regner med å ha ferdig pusset opp før sommeren er over. Det var vanskelig å omstille seg fra hus til leilighet, men nå går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...