Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

jeg har bestilt den gule så jeg er spent selv, tok det lag tid før din kom ?

Forrige torsdag ble den sendt fra Korea, og jeg mottok den idag. Så seks dager inkludert helg. :) Håper du også liker den!

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For BBcream liker jeg missha best. For andre småting som lebestifter osv liker jeg Etude House, deres mascara er også bra forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

TIPS: Jeg bestilte med et "uhell" to produkter fra samme selger uten å være klar over det. La ikke til i samme handlekurv heller, men selgeren la to og to sammen og la de i samme forpakning før det ble sendt avgårde. Da jeg åpnet pakken med de to produktene måtte jeg rydde unna en haug med prøver! Det var sikkert 20 forskjellige prøver av kremer, bb creams, rens og serum og sovemasker etc, etc. Fikk prøver på en del jeg hadde sett på tidligere, så om du har noe i watch listen, så ser du om det finnes hos samme selger (bestill via legg til i kurv), så får du sikkert en haug med prøver i samme slengen :P Er kjekt å ha. Virker som om de har et reward system der du får flere prøver alt etter hvor mye du kjøper. Virker som om de også baserer prøvene på hva slags type produkter du kjøper - jeg kjøpte renseolje og serum, og fikk da prøver med hovedfokus på hudpleie. Tipper du får masse prøver på bb cream osv om du kjøper noe i den duren.

Har en liste over produkter jeg har prøvd:

Etude House Fresh Cherry Tint i Hot Pink

Denne er i en veldig søt rosafarge, og sitter godt da det er tint og ikke leppestift. Disse fra Etude House er dog mye mer kremet enn de standard tintene, som er litt mer vannete i konsistensen, så disse gir ikke en like hard farge.

Majolica Majorca (et søsterhus til Shiseido) Lash Bone Black Fiber Base

Denne basen var jeg usikker på i begynnelsen, og la den vekk da den ikke ble brukt. Men så prøvde jeg den med They're Real maskaraen fra benefit (som jeg ikke var så imponert over), og denne basen ga et helt nytt liv til maskaraen! Basen er hvit, men tørker gjennomsiktig, også er det svarte fiber i den som bygger opp dine egne vipper. Asiatiske sminkemerker har hovedfokus på fibermaskarer da asiatere stereotypisk sett har korte, rette vipper som trenger maskarer som bygger opp vippene. Denne basen gjør at maskaraen ikke bare får mer gjort ut av seg, men den gjør også at den smitter mindre av. Så jeg er absolutt fornøyd med dette produktet og bruker det nesten hver dag :danse: Påfør slik at vippene blir dekket godt, også påfører man maskaraen mens basen fremdeles er klebrig. IKKE la den tørke, da blir det ekkelt å påføre maskaraen.

Etude House Lip Concealer

Sier seg selv, denne tingen fjerner all spor av leppekonturen. Bruker den av og til når jeg vil roe ned de røde leppene mine (som kan ødelegge for fargen på leppestifter), men ikke et must have i min bok, men vet at den er godt likt på makeupalley osv.

Etude House Proof 10 Primer

Jeg tror jeg plukket denne opp etter anbefalinger i ebay tråden, men anyway - denne kan konkurrere med Urban Decay primer potion i min bok. Samme holdbarhet, til en sinnssykt mye lavere pris. Jeg mener, 40 kroner, hallo?

Lioele Blooming Shimmer Pearl Base (I ministørrelse)

Hva skjer med at annenhvert produkt skal ha ordet "blooming" i seg...? Men uansett så er denne ganske god, og en farlig nær dupe av Benefit sin High Beam highlighter. Denne har ørsmå glitterpartikler i seg som gjør seg fint på kinnbeina eller som en utblandet base under foundationen. Man får en fin glød, uten den der diskoballeffekten som ofte oppstår med ansiktsgreier som har glitter i seg. Tommel opp!

Tonymoly Tony Tint og Rivecowe CC cream

Dette bestilte jeg i en pakke da den var billig, og fordi jeg var nysgjerrig på cc creamen. Cc creamen ga meg dessverre urenheter i form av nupper, men effekten den ga var veldig fin. Fargen passet, den dekket godt, og den var behagelig på huden. I tillegg var den ikke så glødende og glinsende som cc creams og bb creams har en tendens til å være. Tinten var ganske fin, og varer en evighet selv om flaska er liten og "kawaii". Passer ypperlig om man vil ha den gradient effekten som er så inn med k-pop stjerner osv.

Etude House Woo Baby Lip Plumper

Jeg bestilte den i clear volume. Woo baby passer produktet ganske godt, da den har en litt skarp mintfølelse som gir en ganske frisk og kald følelse på leppene. Jeg føler leppene ble litt plumpet, men ikke noe som svei eller ga en varig effekt. Nå fikk jeg samme greie ut av Too faced sine lip plumpere, så her fikk jeg samme effekt uten at det brant og svidde. Bestiller neppe igjen, men var ikke noe bomkjøp heller :)

Daiso Spong Detergent

Denne har jeg bestilt i flere omganger. Den er suveren på å få svamper og syntetiske børster rene, men den er litt for hard for naturlig bust. I tillegg er den billig, så anbefaler den på det sterkeste om du f.eks sliter med å få sigmabørstene dine rene.

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy! :) Gleder meg til å høre hva du synes!



Anonymous poster hash: d3dc9...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Er det noen av dere som har hudpleie å anbefale? Tenker da på rens, dag- og nattkrem osv.

Tester en del fra merket Benton, som har et "8 free" system. Altså er de fri for:

Parabener, mineralolje, alkohol, benzophenon, kjemiske konserveringsmidler, steroider(?), kunstig parfyme, kunstig farge.

De baserer seg på naturlige ingredienser, og scorer ganske bra på cosdna.com ingrediensemessig. Ikke har de overdrevent mange ingredienser heller, noe som er bra. I tillegg påstår merket å være bra for alle hudtyper, noe som sikkert er bull, men foreløpig ser det ganske bra ut for min hud sin del.

Produktene er anbefalt påført i denne rekken:

Rens av eget valg (de har ikke dette selv ennå).

Toner (DENNE) eller (DENNE)

Essence/serum (DENNE)

Krem (DENNE)

Også solfaktor/sunblock, men det er jo selvsagt for koreanere som er noe besatt av å være lyse i huden.

Eventuelt DENNE beroligende gelen etter essensen/serumet.

Det er et mindre kjent merke, og har ikke så mange produkter ute, men jeg valgte å teste ut noen av disse produktene da de så best ut ingrediensemessig (mineralolje, silikoner og alkohol er en rundganger i noen koreanske hudpleiemerker, dessverre).

Produktene jeg har prøvd til nå er serumet og kremen.

Serumet har snegleslim som første på innholdsfortegnelsen. Ew... Men når jeg leste om fordelene med det ble jeg overbevist, og ga det et forsøk. Også er det grønn te ekstrakt, noe som er en gladnyhet da det gir et ekstra umph i forhold til bare vann liksom. Det andre som selger dette produktet er biegift, som skal lure huden til å tro at den er blitt stukket, noe som skal øke kollagenproduksjonen. I tillegg er det vitamin b3 og noe annet som tilfører "epidermal growth factor", noe som skal hjelpe med å fornye huden. Jeg trodde ærlig talt jeg skulle føle svie og ubehageligheter etter bruk av denne, men overraskende nok kjente jeg ingenting! Absolutt ingenting, bortsett fra en svakt oppstrammende følelse etter bruk.

Jeg er bare 20, og er litt skeptisk til produkter som lover anti-age, men omtrent alt av koreansk hudpleie fokuserer på forebygging av aldring, og siden disse produktene påstår at de kan bli brukt av alle turte jeg å prøve det ut.

Kremen trekker fort inn og gir godt med fukt. Kommer heldigvis nå i tube, selv om bildet jeg bestilte fra avbildet en krukke. Mye mer hygienisk med tube, yesyes. Den inneholder som serumet snegleslim og biegift, men også arganolje og en del andre gode greier som skal tilføre næring og fukt. Minuset med denne kremen er at den lukter sært. Jeg har aldri luktet det før, så regner med at det er snegleslimet, så det er noe kvalmt... men regner med at jeg blir vant til det etterhvert. Kjennes god ut på huden, og om denne blir for mye for huden til folk med oljete hud har de også en lotion/emulsjon som er lettere i konsistensen. Den kommer i en pumpeflaske, som jeg absolutt foretrekker innen pakning.

Gimmicken til kremen er også at ingrediensene er behandlet med damp for at ingrediensene skal jobbe bedre sammen, noe jeg ikke skjønte så mye av, men det forklarer i hvert fall hvorfor det heter "steam cream".

Jeg må bruke produkter i opptil 30 dager før jeg kan si meg opp en endelig mening om det, men foreløpig har det gått ganske bra. Ingen overraskende urenheter, og ingen ubehageligheter. Alt trekker godt inn, og om jeg skal bestille noe annet blir det nok aloe vera gelen. Jeg trodde jeg var allergisk mot aloe vera, men etter å ha brukt et serum fra emerginC som inneholder det uten reaksjoner har jeg tenkt til å teste det ut igjen.

Et annet merke som skal sies å være ganske likt Benton er Mizon, men Benton er mye bedre ingrediensemessig etter hva jeg har undersøkt.

Og angående det hele "whitening" hysteriet rundt koreansk hudpleie - etter hva jeg har lest er det noe overdrevent å love at huden blir hvitere, men det selger veldig i Korea å love at huden blir hvitere av produkter, så det er omtrent på annenhvert produkt. I all sannhet virker det bare utjevnende på hudtonen og gjør huden klarere, og dette oversetter de til "whitening". Jadda. I tillegg er kodeordet for hudpleie som er forebyggende mot acne "troubled skin". Om noe er mot troubled skin så skal det hjelpe mot sensitiv og acne prone hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige torsdag ble den sendt fra Korea, og jeg mottok den idag. Så seks dager inkludert helg. :) Håper du også liker den!

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

Høres absolutt lovende ut, gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er i mot dyretesting innen kosmetikk så burde man kanskje holde seg unna Koreanske merker?

Jeg vet at i Kina så er det obligatorisk at dyr er forsøkskaniner for sminke o.l, de spiser jo hund i Korea også, så da er det vel kanskje samme greia der?

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Her er en liste over de koreanske kosmetikkselskapene som IKKE tester på dyr: http://animalrightskorea.org/bad-science/korean-cruelty-free-cosmetics.html

Helt riktig at Kina gjennomfører dyreforsøk på produktene før de slipper dem ut på markedet. Fra 2014 krever Kina at all kosmetikk produsert utenfor landet også må testes på dyr. Det betyr at alle kosmetikk-selskaper som selger produkter til Kina også gjør dyreforsøk.

Vi burde nok alle (inkludert meg selv) bli mer bevisste på hva det er vi sminker oss med, og informere oss om hvilket liv forsøksdyrene som testes for kosmetikkbransjen lever. (De som har sterke nok nerver kan f.eks. google 'animal cruelty cosmetic testing'.) Livet deres er en lidelse, og når testene er avsluttet blir de drept, vanligvis ved kvelning, halshogging, eller de knekker nakken på dem. Smertelindring blir ikke gitt.

Endret av Bea »-(¯`v´¯)-»
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de med dårlig hud kan jeg anbefale Etude House AC clinic daily serien. Bruker selv denne serien selv, og min hud har blitt super fin. Har aldri dårlig hud lengre. Før var ikke huden min så bra, fikk kvise av å drikke en cola osv. Men nå etter den serien her har min hud blitt myk og fin.

Og dere som nevnte at dere får prøver når dere kjøper varer så er det normalt i Korea. Bor her selv. Og hva enn sminkebutikk vi kjøper varer på får vi prøver etter hvor mye vi kjøper. Om dere bruker mye penger hos en butikk kan dere ende opp med ekstra sminke, sminkepunger osv. Jeg har en hel skuff full med sminkeprøver og hårprodukter, sminkepunger osv jeg har fått gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS: Jeg bestilte med et "uhell" to produkter fra samme selger uten å være klar over det. La ikke til i samme handlekurv heller, men selgeren la to og to sammen og la de i samme forpakning før det ble sendt avgårde. Da jeg åpnet pakken med de to produktene måtte jeg rydde unna en haug med prøver! Det var sikkert 20 forskjellige prøver av kremer, bb creams, rens og serum og sovemasker etc, etc. Fikk prøver på en del jeg hadde sett på tidligere, så om du har noe i watch listen, så ser du om det finnes hos samme selger (bestill via legg til i kurv), så får du sikkert en haug med prøver i samme slengen :P Er kjekt å ha. Virker som om de har et reward system der du får flere prøver alt etter hvor mye du kjøper. Virker som om de også baserer prøvene på hva slags type produkter du kjøper - jeg kjøpte renseolje og serum, og fikk da prøver med hovedfokus på hudpleie. Tipper du får masse prøver på bb cream osv om du kjøper noe i den duren.

Har en liste over produkter jeg har prøvd:

Etude House Fresh Cherry Tint i Hot Pink

Denne er i en veldig søt rosafarge, og sitter godt da det er tint og ikke leppestift. Disse fra Etude House er dog mye mer kremet enn de standard tintene, som er litt mer vannete i konsistensen, så disse gir ikke en like hard farge.

Majolica Majorca (et søsterhus til Shiseido) Lash Bone Black Fiber Base

Denne basen var jeg usikker på i begynnelsen, og la den vekk da den ikke ble brukt. Men så prøvde jeg den med They're Real maskaraen fra benefit (som jeg ikke var så imponert over), og denne basen ga et helt nytt liv til maskaraen! Basen er hvit, men tørker gjennomsiktig, også er det svarte fiber i den som bygger opp dine egne vipper. Asiatiske sminkemerker har hovedfokus på fibermaskarer da asiatere stereotypisk sett har korte, rette vipper som trenger maskarer som bygger opp vippene. Denne basen gjør at maskaraen ikke bare får mer gjort ut av seg, men den gjør også at den smitter mindre av. Så jeg er absolutt fornøyd med dette produktet og bruker det nesten hver dag :danse: Påfør slik at vippene blir dekket godt, også påfører man maskaraen mens basen fremdeles er klebrig. IKKE la den tørke, da blir det ekkelt å påføre maskaraen.

Etude House Lip Concealer

Sier seg selv, denne tingen fjerner all spor av leppekonturen. Bruker den av og til når jeg vil roe ned de røde leppene mine (som kan ødelegge for fargen på leppestifter), men ikke et must have i min bok, men vet at den er godt likt på makeupalley osv.

Etude House Proof 10 Primer

Jeg tror jeg plukket denne opp etter anbefalinger i ebay tråden, men anyway - denne kan konkurrere med Urban Decay primer potion i min bok. Samme holdbarhet, til en sinnssykt mye lavere pris. Jeg mener, 40 kroner, hallo?

Lioele Blooming Shimmer Pearl Base (I ministørrelse)

Hva skjer med at annenhvert produkt skal ha ordet "blooming" i seg...? Men uansett så er denne ganske god, og en farlig nær dupe av Benefit sin High Beam highlighter. Denne har ørsmå glitterpartikler i seg som gjør seg fint på kinnbeina eller som en utblandet base under foundationen. Man får en fin glød, uten den der diskoballeffekten som ofte oppstår med ansiktsgreier som har glitter i seg. Tommel opp!

Tonymoly Tony Tint og Rivecowe CC cream

Dette bestilte jeg i en pakke da den var billig, og fordi jeg var nysgjerrig på cc creamen. Cc creamen ga meg dessverre urenheter i form av nupper, men effekten den ga var veldig fin. Fargen passet, den dekket godt, og den var behagelig på huden. I tillegg var den ikke så glødende og glinsende som cc creams og bb creams har en tendens til å være. Tinten var ganske fin, og varer en evighet selv om flaska er liten og "kawaii". Passer ypperlig om man vil ha den gradient effekten som er så inn med k-pop stjerner osv.

Etude House Woo Baby Lip Plumper

Jeg bestilte den i clear volume. Woo baby passer produktet ganske godt, da den har en litt skarp mintfølelse som gir en ganske frisk og kald følelse på leppene. Jeg føler leppene ble litt plumpet, men ikke noe som svei eller ga en varig effekt. Nå fikk jeg samme greie ut av Too faced sine lip plumpere, så her fikk jeg samme effekt uten at det brant og svidde. Bestiller neppe igjen, men var ikke noe bomkjøp heller :)

Daiso Spong Detergent

Denne har jeg bestilt i flere omganger. Den er suveren på å få svamper og syntetiske børster rene, men den er litt for hard for naturlig bust. I tillegg er den billig, så anbefaler den på det sterkeste om du f.eks sliter med å få sigmabørstene dine rene.

Da har jeg bestilt den Daiso Spong detergent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selv veldig godt hudpleie produkter fra Naruko. Dette er ikke et koreansk merke, men taiwansk.

Ellers ser jeg ingen har skrevet om Lioele. Jeg liker selv veldig godt produktene derfra, blant annet denne bb creamen.

http://www.ebay.com/itm/Lioele-Beyond-Solution-BB-Cream-50ml-Free-Shipping-Sample-LE-001-/140902419493?pt=US_Makeup_Face&hash=item20ce704c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det linkes til ebay for disse produktene. Vær veldig nøye på å lese den negative feedbacken selgere får også, for det florerer faktisk en del falsk koreasminke, og når de fleste av oss aldri har sett disse produktene "live" i en butikk her i Norge, så er det lett å bli lurt.



Anonymous poster hash: 9854e...36b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiso er en billigbutikk i Japan der alt koster 105 yen. Denne butikken er over ALT i Japan. Overraskende nok, var disse hudpleieproduktene veldig gode og jeg er veldig fornøyd.

Daiso Charcoal Cleansing Cream - Fjerner sminken veldig bra. Jeg synes den er bedre i kombinasjon med denne:

Daiso Cleansing Foam - Huden blir veldig ren.

Synes denne hårkuren fra Shiseido er mirakuløst. (Shiseido hadde lovet å slutte med testing på dyr men PETA sier at de dessverre fortsetter med dette, veldig synd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mottok denne BB-kremen i dag og er ikke spesielt imponert over den orange typen

forholdsvis tykk konsistens som var vanskelig å jevne ut og VELDIG lys i fargen, noe som førte til at jeg så ut som et levende lik (jeg er forøvrig blond og har typisk "nordisk lys hud")

mer dekkende en det jeg synes en BB-krem skal være men hvis du er ute etter en veldig lys mellomting mellom BB og concealer så kanskje du blir fornøyd.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mottok denne BB-kremen i dag og er ikke spesielt imponert over den orange typen

forholdsvis tykk konsistens som var vanskelig å jevne ut og VELDIG lys i fargen, noe som førte til at jeg så ut som et levende lik (jeg er forøvrig blond og har typisk "nordisk lys hud")

mer dekkende en det jeg synes en BB-krem skal være men hvis du er ute etter en veldig lys mellomting mellom BB og concealer så kanskje du blir fornøyd.

Jeg har også denne i orange og er kjempefornøyd! Jeg har lyst hår og nordisk lys hud med rosa undertone og denne passer meg perfekt. Må bare bruke ørlite grann, så er den lett å jevne ut. Ser ikke ut som jeg har sminke på i det hele tatt, bare at huden er perfekt. Matter ned litt med transparent pudder og det holder hele dagen.

Dumt at et produkt skal opptre så forskjellig på forskjellige personer.

Anonymous poster hash: 4e476...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skin79 Oriental Gold Plus BB Cream

Missha Perfect Cover BB Cream

Lioele Triple the Solution BB Cream

SkinFood Aloe BB Cream

Dr. Jart+ Black Label BB Cream.

Holika Holika Petit Moisture BB Cream

Skin79 Snail Nutrition BB Cream

Alle desse er kjempegode, gjer perfekt hud, naturleg resultat og kan leggjast i mange lag. Skin79 og Missha er litt gråare enn dei andre, og vil nok passe betre på rosa hud. Eg kan bruke alle, eg har ljos hud med nøytral undertone, NW13-15/NC15. Snail Nutrition må få oksidere ei stund på meg, men så blir den også bra.

SkinFood Salmon Concealer, eg brukar båe fargar, #2 om sumaren og #1 om vinteren. Utruleg bra på mørke ringar.

Lioele har ein augebrynsblyant som er fantastisk også, men eg har han ikkje her, så eg hugsar ikkje presis kva han heiter, men han heiter noko med "auto". Eg har også gel-liner frå Lioele som er veldig bra.

Jeg har veldig lys hud og har hud som blir fort rød. Noen som er bra på det? har fått anbefalt å rette ut det rød med grønntoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne i orange og er kjempefornøyd! Jeg har lyst hår og nordisk lys hud med rosa undertone og denne passer meg perfekt. Må bare bruke ørlite grann, så er den lett å jevne ut. Ser ikke ut som jeg har sminke på i det hele tatt, bare at huden er perfekt. Matter ned litt med transparent pudder og det holder hele dagen.

Dumt at et produkt skal opptre så forskjellig på forskjellige personer.

Anonymous poster hash: 4e476...de4

kjøpte du fra samme selger ? ikke umulig at vi har mottatt ulike produkter for min var virkelig håpløs på konsistens og utjevning og ga et veldig "sminket" resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag mottok jeg Holika Holika Heartful Moisture Lipstick i baby beige... Og det var virkelig en bom. Er det noen andre som har bestilt denne? Det virker som jeg har fått feil farge, for den ser helt annerledes ut på meg enn bildene jeg har sett på diverse blogger. Der er den dus rosa, litt hudfarget. Men på meg er den knall rosa! Her er et bilde av hvordan baby beige ser ut på leppene: http://sioryzzang.godohosting.com/img/holika/lipstick/p_09.jpg Leppestiften jeg har fått ser egentlig ut som den andre, "pink love". Men på embalasjen står det "baby beige" så jeg vet ikke... :vetikke: bestilte fra f2plus1, som virker som en profesjonell selger.



Anonymous poster hash: d3dc9...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hei, bestilte denne når du anbefalte den! Bestilte i #21 og den virker til å passe meg veldig godt!

Bør man kanskje ha fuktighetskrem under disse? Med sånne kremer generelt så blir den litt "kakete" på huden, eller, ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare det. Ser ut som jeg flasser litt, at den sitter litt oppå huden om det gir noen mening? Noen tips til hvordan å unngå dette?

:blomst:

Tja, det kjem vel an på hudtypen, eg har ikkje det problemet. Men eg vaskar ikkje andletet om morgonen, så eg har aldri fersk hudkrem på meg når eg tek han på. Men prøv med ein lett hudkrem eller ein primer eller noko slikt under først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...