Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her vil jeg følge med, ser vi har termin rundt samme tid :danse: Gratulerer med spiren :blomst: Håper kvalmen din gir seg slik at du kommer deg tilbake til trening! Er veldig glad i trening selv, så skjønner frustrasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en fin påske, Løvsol? :)

Heei :blomst:

Har hatt en veldig deilig påske, reiste til fjellet til mamma og pappa. Blitt skjemt ordentlig bort. Veldig deilig :danse:

Var hos kiropraktor to dager i påsken, viste seg at jeg har hatt noen ordentlige låsninger i nakken, som trolig er grunnen til at jeg har vært så dårlig som jeg har vært. Så formen min er betraktelig bedre :rolleyes: Det er utrolig deilig! 11 uker i morgen, håper at formen gradvis blir bedre og bedre, slik at jeg blir meg selv igjen ila et par uker. Blir gal av å ikke trene og sitte så mye hjemme alene. Jeg oppdratt til at dersom man er sykemeldt eller syk, så skal man heller ikke ut å leke med andre barn. Da skal man holde seg hjemme til man blir frisk. Så dermed er jeg ikke med på så mye. Fordi det føles helt feil. Ikke det at jeg har orket så mye heller :fnise:

Har du hatt en fin påske da Hvitløk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med, ser vi har termin rundt samme tid :danse: Gratulerer med spiren :blomst: Håper kvalmen din gir seg slik at du kommer deg tilbake til trening! Er veldig glad i trening selv, så skjønner frustrasjonen din.

Heii Nutters :icon_lol:

Gratulerer så mye med liten spire selv. :hjerte::hjerte:

Ser at vi er ganske så likt på vei. Jeg har 11 uker i morgen. Hver uke er en milepæl :hjerte:

Formen min er mye bedre, akkurat nå måtte jeg sette meg litt ned. Har ryddet verandaen og satt på en klesvask, det var tydeligvis dagens anstrengelse. For da ble jeg svimmel og kvalm. Men ikke værre enn at en liten pause med laptopen vil hjelpe. Hadde små planer om å sette meg litt i sola, men hodet mitt orker det ikke. Så da blir det skyggei stedenfor. Satser på at det blir flere soldager jeg kan nyte :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei :blomst:

Har hatt en veldig deilig påske, reiste til fjellet til mamma og pappa. Blitt skjemt ordentlig bort. Veldig deilig :danse:

Var hos kiropraktor to dager i påsken, viste seg at jeg har hatt noen ordentlige låsninger i nakken, som trolig er grunnen til at jeg har vært så dårlig som jeg har vært. Så formen min er betraktelig bedre :rolleyes: Det er utrolig deilig! 11 uker i morgen, håper at formen gradvis blir bedre og bedre, slik at jeg blir meg selv igjen ila et par uker. Blir gal av å ikke trene og sitte så mye hjemme alene. Jeg oppdratt til at dersom man er sykemeldt eller syk, så skal man heller ikke ut å leke med andre barn. Da skal man holde seg hjemme til man blir frisk. Så dermed er jeg ikke med på så mye. Fordi det føles helt feil. Ikke det at jeg har orket så mye heller :fnise:

Har du hatt en fin påske da Hvitløk?

Så bra at du har blitt bedre! :blomst: Hva skags plager er det du har hatt som var pga nakken?

Jeg har jobbet i hagen det meste av påsken, men i dag (som var den siste fridagen min) har jeg bare sittet på terrassen og kost meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har blitt bedre! :blomst: Hva skags plager er det du har hatt som var pga nakken?

Deilig med en hagepåske :-) Jeg ryddet og gjorde verandaen min vårklar i dag.

Låsninger i nakken fører ofte til svimmelhet, kvalme og hodepine. Har vært plaget med dette tidligere også.

Men om det er kiropraktorbehandlingen, eller det at jeg nærmet meg uke 10 som gjorde susen, det vet jeg ikke. Det viktigste for meg er at jeg føler meg så mye bedre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med en hagepåske :-) Jeg ryddet og gjorde verandaen min vårklar i dag.

Låsninger i nakken fører ofte til svimmelhet, kvalme og hodepine. Har vært plaget med dette tidligere også.

Men om det er kiropraktorbehandlingen, eller det at jeg nærmet meg uke 10 som gjorde susen, det vet jeg ikke. Det viktigste for meg er at jeg føler meg så mye bedre :rodmer:

Å, da skjønner jeg at du har vært ekstra dårlig i de siste ukene! Ikke greit med det i tillegg til vanlig svangerskapskvalme. Men så deilig nå da, snart ferdig med første trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Hvitløk, det blir en mileåæl, men det rare er at jo nærmere jeg kommer "sikker", jo mer stressa blir jeg for at noe går galt. Lurer litt på om jeg må bestille meg enda en tidlig UL for å forsikre meg om at hjertet fortsatt slår. Men det er vel kanskje litt drøyt?

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra når du er klar for å jogge litt igjen, gullet! :danse:

Tro meg, du vil høre fra meg :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Hvitløk, det blir en mileåæl, men det rare er at jo nærmere jeg kommer "sikker", jo mer stressa blir jeg for at noe går galt. Lurer litt på om jeg må bestille meg enda en tidlig UL for å forsikre meg om at hjertet fortsatt slår. Men det er vel kanskje litt drøyt?

Gjør det hvis du har råd til det :) ingenting er verre enn å gå og bekymre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii Nutters :icon_lol:

Gratulerer så mye med liten spire selv. :hjerte::hjerte:

Ser at vi er ganske så likt på vei. Jeg har 11 uker i morgen. Hver uke er en milepæl :hjerte:

Formen min er mye bedre, akkurat nå måtte jeg sette meg litt ned. Har ryddet verandaen og satt på en klesvask, det var tydeligvis dagens anstrengelse. For da ble jeg svimmel og kvalm. Men ikke værre enn at en liten pause med laptopen vil hjelpe. Hadde små planer om å sette meg litt i sola, men hodet mitt orker det ikke. Så da blir det skyggei stedenfor. Satser på at det blir flere soldager jeg kan nyte :briller2:

Tusen takk :rodmer:

Vil tro du gleder deg til å elegant entre andre trimester, med lovnader om mindre plager og mer energi :fnise:

Jeg er 11+0 i dag, og kjenner jeg gleder meg vilt til å igjen kunne gå igjennom en dag uten å måtte powernap´e. Nå burde det altså stemme dette med gjenvunnet energi etter uke 12-13-14! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :rodmer:

Vil tro du gleder deg til å elegant entre andre trimester, med lovnader om mindre plager og mer energi :fnise:

Jeg er 11+0 i dag, og kjenner jeg gleder meg vilt til å igjen kunne gå igjennom en dag uten å måtte powernap´e. Nå burde det altså stemme dette med gjenvunnet energi etter uke 12-13-14! :laugh:

Vi velger å tro det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig snart 12 fullgåtte uker :strix: 11+5 i dag.

Jeg er fortsatt 100 % sykemeldt, men skal prøve meg i arbeid igjen om et par uker. Formen er betraktelig bedre, men det er lite som skal til før jeg blir svimmel og kvalm og får en rar hodepine. Jeg tror kroppen min er ganske så smart, jeg er nemlig en person som normalt har 100 jern i ilden hele tiden. Trening 5-7 dager i uken, 100 % jobb, musikk og sangoppdrag, venner, ekstrajobb som instruktør på treningssenter.... ja...trenger jeg å forsette? Jeg tipper kroppen min sier så tydelig i fra, fordi kroppen trenger hvile og ro for å ruge :fnise:

I dag har jeg gått en liten tur med en venninne, skal straks begynne å lage middag til mannen min kommer hjem fra jobb :hjerte: Har hatt litt utfordringer med han i disse ukene, det har nok tatt litt tid for han å forstå at jeg har vært så dårlig som jeg har vært. Han har ikke helt forstått at jeg ikke kan jobbe, at jeg må sove så mye.. Jeg tror han syns jeg har klaget mye på han, selvom jeg har forsøkt å forklare at det er ikke han jeg klager på, men luktene. For eksempel når han lager seg kaffe om morgenen eller bruker hvitløk i maten. Det er de to definitivt verste luktene for meg. Men nå har han endelig roet seg. Han er kjempesøt. Han stryker meg på magen, leser om bebisen utvikling, leser om hva bebisen får med seg osv. I går leste han blant annet at barnet kan kjenne at man stryker over magen fra 2. mnd. Så nå kommer han rett som det er for å stryke meg på magen for å gi litt kjærleik til lille spire :hjerte: :hjerte: Kan ikke annet enn å smelte.. hihi

Jeg tror jeg har fått et hull i den ene fortanna mi nede. AUU. Jeg vet ikke om jeg orker å ha den spyttegreia og alle bomullsgreiene i munnen nå. Jeg må prøve å ringe til tannlegen for å høre hva han sier. Det er ikke noe større problem enn at jeg kjenner at det iser litt av og til. Så dersom god munnhygiene kan holde det ved like, kan jeg kanskje drøye tannlegebesøket til kvalmen er helt over. Tannlegesekretæren mente at jeg kunne holde det ved like ved fluorskyld og god tannbehandling til kvalmen roet seg. Jeg skal en uke på ferie med mamma neste uke, håper ikke hullet vil gi meg ytterlgere problemer, slik at jeg får en fin ferieuke. :briller2:

Dette begynner sakte, men sikkert og gå opp for meg. Rare greier å tenke på at det vokser en liten ball inni meg. Begynner nesten å klare å glede meg over det. Det er jo mye bekymringer og tanker. Gleder meg til å hvite om alt er bra, om det er en frisk og rask liten krabat, og om det er en gutt eller jente. Jeg ønsket først å ha det som en overraskelse, men jeg tror jeg vil vite det jeg... hihi... :hjerte:

Sympomer per i dag:

- Følelse av stølhet i magen, føles som om magen er for liten. At jeg må strekke meg for at magen skal få plass.

- Kvalme og svimmelhet ved anstrengelse og når jeg blir sulten.

- Småraper når jeg har spist. DET er veldig rart, jeg er ikke en person som pleier å gjøre det..

- Hodepine.

- Trøtthet.

Merker at magen endrer seg, på bilder ser det ikke ut som store forskjeller, men det er en biiiiteliten tut som endrer seg biiitttelitt for hvert bilde. På morgenen, ser jeg helt flat og fin ut, men med en gang jeg har spist, så blåser magen seg lit opp og jeg har ikke sjans til å stramme magen eller holde den inne. Spørs hvor lenge jeg klarer å holde deg skjult når jeg komme tilbake på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 fullgåtte uker, i hvertfall i henhold til tidlig UL i uke 8.

Rart hvordan milepælen gjør meg bittelitt mer stresset, det sies at man kan "slappe mer av" nå....snat :fnise:

I dag har jeg ekstremt vondt i den ene brystvorta, godeste!! Eller ekstremt vondt er kanskje feil, men veldig ubehag. Den er superstiv og kjempeøm. Tror jeg må gå til innkjøp av flere myke BHer. Føles som om at hver minste bevegelse kan skjære den i to akkurat nå. hehe...o joy :fnise:

I går handla jeg litt preggersklær. Noen jeans og hverdagstopper. Hvorfor bruker ikke alle preggersjeans. Fyttigrisen for noe behagelige greier.. he he he.. Det var en milepæl i seg selv å shoppe i mammaavdelingen. Hadde vel strengt talt ikke trengt mammaklær enda, vises jo ikke at jeg er gravid enda, annet enn på kveldstid. Men, tenkte at det er like greit å kjøpe mammaklær først som sist. Tullete å kjøpe for store bukser, fordi de ikke skal klemme rundt eggstokkene, når jeg på sikt allikevel må kjøpe disse mammaklærne. Mest mulig utbytte av mammaklær..fniiiis

Nå skal jeg til legen, har hundre spørsmål om å reise til utlandet, om fisk, om mat om spabehandlinger.

Ha en god dag der ute :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hørt bebisen sitt hjerte banke! Hvilken følelse ♡ legen mente jeg var lenger på vei enn 12 uker når hun kjente på meg. Hun sa ikke noe om hvor mye lenger på vei jeg var, men hun mente at livmora mi var lenger opp enn ved 12 uker. Blir spennende å se ved hovedultralyden i juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fantastisk med hjertelyd :rodmer:

Blir spennende med ultralyd da, vil dere vite kjønnet?

Først ville jeg ha det som en overraskelse, men nå kjenner jeg at jeg er nysgjerrig, så dersom det vises vil jeg nok vite det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker :)

Takk - fnisknis... kanskje mer enn tolv uker også, hvis legen hadde rett i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde lagt meg.. har sett to dårlige romantiske komedier på Netflix, fant akkurat Dawsons Creek.

Mange tanker etter legebesøket i dag ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...