Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ser ridestøvletter ut?



Anonymous poster hash: 139e7...f48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv allværsjakke, bevares, men ikke når jeg skal pynte meg og gå på fin restaurant, på en måte.

Nemlig! Da får min også hvile, men som hverdagsplagg til og fra jobb eller "ut på tur" er den jo super. Heller tørr og varm i allværsjakke enn hutrende i søkkvåt kåpe :danse:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å nevne denne. Spesielt bootcut/regular størrelse ved leggene. Det gjelder også andre typer bukser, men ved jeans er det verst.

Helt utrolig med en mann som henger seg opp i slike detaljer ved en kvinnes klesstil. De fleste menn forstår ikke hva du skriver her engang.

Anonymous poster hash: 7c4ee...35a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjerring nok til å kle meg etter føre og vær.

Anonymous poster hash: 844b2...243

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunika og tights, lange smykker... Og kort guttehår.



Anonymous poster hash: 01fce...699
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke kledt på meg allværsjakke om det så regnet elefanter.

Hva går du med da?

Jeg har to allværsjakker, jeg ;) En veldig praktisk som jeg bruker på fjelltur og når jeg leker i sandkassa med ungene.

Og en kåpe i softshellmateriale som jeg bruker når jeg er ute i rufsete vær i mer sivileserte strøk.

Har selvfølgelig pene jakker og kåper også, men det hadde jo sett rimelig teit ut å ta på nie sånt på bærplukking i skogen, f.eks.

Anonymous poster hash: 78510...597

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva går du med da?

Jeg har to allværsjakker, jeg ;) En veldig praktisk som jeg bruker på fjelltur og når jeg leker i sandkassa med ungene.

Og en kåpe i softshellmateriale som jeg bruker når jeg er ute i rufsete vær i mer sivileserte strøk.

Har selvfølgelig pene jakker og kåper også, men det hadde jo sett rimelig teit ut å ta på nie sånt på bærplukking i skogen, f.eks.

Anonymous poster hash: 78510...597

Allværsjakke bruker jeg kun på fjelltur. På fjellet er plagget ypperlig. Men i byen bruker jeg andre ting, f.eks. ullkåpe, skinnjakke osv. Dunjakke på skikkelig kalde vinterdager.

Kåpe i softshellmateriale er ikke det samme som allværsjakke for meg. Kåper i softshell kan være fine de, om de f.eks er ensfargede i en nøytral farge.

Noen liker en veldig "sporty" stil også i byen. Jeg er ikke en av dem.

Anonymous poster hash: 0fd88...145

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Men altså, dere. Det må da være helt greit å kle seg i det dere kaller kjerringstil når man har nådd en viss alder? Jeg synes egentlig det er litt fint å se at damer på femti fortsatt liker å pynte seg, om det så er i fargerike, korte blazere og vide bukser. At jeg selv ikke går for samme stilen har ingen betydning.

(Jeg går heller ikke for stilen med ûber-korte kjoler fra Nelly.com, men ser da helt fint at en jente i tenårene føler seg fin med en slik kjole og J. Campbell sko til.)

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser ridestøvletter ut?

Anonymous poster hash: 139e7...f48

Lurer fremdeles på hvordan sånne støvletter ser ut.

Noen som har bilde?

Anonymous poster hash: 139e7...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fremdeles på hvordan sånne støvletter ser ut.

Noen som har bilde?

Anonymous poster hash: 139e7...f48

Jeg tenker ikke på ridestøvletter som brukes til ridning. Ridestøvletter skulle jeg ha skrevet i gåseøyne. Jeg tenker på slike høye uten hel (helt flate) i sort glatt, skinn. Gjerne med små gulldetaljer/spenne. Disse kombinert med boble-/dunkåpene ser ut til å ha blitt den nye uniformen for damer i en viss alder. Boblekåpene er gjerne mørkebrune eller sorte. Smal, lang type. Oppsiktsvekkende mange av dem som liker denne uniformen har også konehår og liten skinnsekk med smale stropper på ryggen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, dere. Det må da være helt greit å kle seg i det dere kaller kjerringstil når man har nådd en viss alder? Jeg synes egentlig det er litt fint å se at damer på femti fortsatt liker å pynte seg, om det så er i fargerike, korte blazere og vide bukser. At jeg selv ikke går for samme stilen har ingen betydning.

(Jeg går heller ikke for stilen med ûber-korte kjoler fra Nelly.com, men ser da helt fint at en jente i tenårene føler seg fin med en slik kjole og J. Campbell sko til.)

Tja.. ikke alltid det med kjerringstil henger sammen med alder direkte, synes jeg. Jeg ser jenter/damer på 30 med utpreget kjerringstil og damer på 50 som ikke har noen problemer med å styre unna kjerringstilen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, dere. Det må da være helt greit å kle seg i det dere kaller kjerringstil når man har nådd en viss alder? Jeg synes egentlig det er litt fint å se at damer på femti fortsatt liker å pynte seg, om det så er i fargerike, korte blazere og vide bukser. At jeg selv ikke går for samme stilen har ingen betydning.

Enig i denne. Jeg er godt oppe i førtiårene og ville sett latterlig ut med miniskjørt og "skinny jeans" (riktignok ikke begge deler samtidig, for da ville jeg vært dobbelt latterlig). Hettejakke og joggebukse ute i allmenheten er vel heller ikke "helt meg"....

Dermed ender jeg fort i det som noen kaller "kjerringstil" her, rett og slett fordi det kler meg best. (Hopper dog over crimplenebukser og storblomstret tilbehør.)

Ser også mange nevner "kort hår" som kjerring, men det kan da ikke være meningen at man skal slite med langt hår dersom man ikke kler det. Jeg klippet meg kort da jeg var tidlig i 20 årene og tok dermed første skritt på veien til den ultimate kjerringstil, men oppdaget også at jeg kler kort hår mye bedre enn langt, så da ble det til at jeg beholdt den korte sveisen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse type tunika med lange flagrende flak på sidene og kortere foran. Med noe slags trykk på gjerne en krone eller noe.Og sånne forretnings drakter. Skjørt og jakke som oftest litt for store i størrelsen så man ser litt firkantet ut.Drakter MÅ være i riktig størrelse.Helst skreddersydde. Noen damer oppi årene går også med alt for trange klær. Tights et nummer for liten. Med valker og cameltoe som resultat. Ikke det lekreste det heller.

Så en dame med en slags blondekjole, ganske stramtsittende, nesten til knærne med en vid bukse under og noen kraftige sko. Mulig av merket Fly London. En kort jakke over. Langt, litt flisete hår med lyse striper. Hun var ganske pent, diskret sminket. Damen var nærmere 60 fikk jeg vite. Jeg synest hun var modig. Hun hadde nett figur, så hun virket også yngre pga av det. Noen tør ivertfall tenkte jeg. Hun nektet vel å bli kjærring og hun prøvde heller ikke krampaktig å være ung.Men helhetsinntrykket var noe underlig. Kanskje det var den Gudrun stilen? Litt sånn avdanka hippie.



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i denne. Jeg er godt oppe i førtiårene og ville sett latterlig ut med miniskjørt og "skinny jeans" (riktignok ikke begge deler samtidig, for da ville jeg vært dobbelt latterlig). Hettejakke og joggebukse ute i allmenheten er vel heller ikke "helt meg"....

Dermed ender jeg fort i det som noen kaller "kjerringstil" her, rett og slett fordi det kler meg best. (Hopper dog over crimplenebukser og storblomstret tilbehør.)

Ser også mange nevner "kort hår" som kjerring, men det kan da ikke være meningen at man skal slite med langt hår dersom man ikke kler det. Jeg klippet meg kort da jeg var tidlig i 20 årene og tok dermed første skritt på veien til den ultimate kjerringstil, men oppdaget også at jeg kler kort hår mye bedre enn langt, så da ble det til at jeg beholdt den korte sveisen.

Jeg er 43 og kler meg gjerne i både miniskjørt og skinny jeans. Komme jo helt an på resten av antrekket. Miniskjørt kan være fint til hverdags med f.eks tette, sorte stømper, litt grove boots og stor strikkegenser. (Men miniskjørtet bør helst ikke være superkort og trangt samtidig). Skinny jeans funker også med samme tilbehør. Boot cut ER kjerring. Beklager..

Ang kort hår så finnes det kjerringklipp her og ikke kjerringklipp.

Anonymous poster hash: 0fd88...145

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner damer på over 50 som ser bra ut i skinny jeans. Boot cut er kjerring.



Anonymous poster hash: 685f2...61a
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

En gang diskuterte jeg på KG hvor hipt boot cut var, og alle påpekte hvor kledelig det var, spesielt om man hadde litt former. Nå er det kjerring... Skal ikke være enkelt...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hva er boot-cut? Bukser som går rett ned, samme vidde hele beinlengden?

Slengbukse. Sånn som er in og trendy med jevne mellomrom, og kjerring ellers.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner damer på over 50 som ser bra ut i skinny jeans. Boot cut er kjerring.

Anonymous poster hash: 685f2...61a

Ja, selvsagt. Og de må gjerne kle seg i det, men alle vi andre som ser håpløse ut i det kan da ikke begynne å tre dem på oss bare for at vi ikke skal se ut som de kjerringene vi vitterlig er? :ler:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...