Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Naboen min drikker alltid kaffe på morgenen ute på verandaen gjennom hele året, uansett om det er varmt eller 15 minus ute.. 
Ellers er de ganske normale:):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar denne som anonym, siden mange kjente har hørt historien : Bodde tidligere i et nabolag fra 60-tallet, der mange hadde bodd fra det var nybygget, og tydeligvis hatet hverandre gjennom flere tiår. De beskyldte hverandre for de rareste ting, som at en nabo mente at en annen stjal radiosignaler fra henne. To av dem kranglet også veldig om en vegg. Rekkehusene var sakset, og den naboen som hadde ene veggen i front mente den var hennes, mens nabo som hadde del av samme vegg på ene siden mente den veggen var hans. Hun med denne veggen i front var veldig glad i blomster, og hadde et bed langs veggen, samt to krukker hengende på veggen. Veldig pent faktisk. Likevel, en kveld gikk han som også hevdet å eie den veggen løs på dette. Han knuste krukkene og helte ugressmiddel i hele bedet. Sterke saker! Ren vandalisme vil jeg si, men det som var morsomt er at like etter at han gjorde dette begynte det å regne veldig, og hans inngangsparti lå et nivå lenger ned. Så kjemikaliene han hadde helt utover tok turen ned til hans inngang sammen med regnvann, og hele resten av sommeren var det brunt og stygt utenfor hans inngang. Alt gress og alle planter strøk med. Svært fortjent! :fnise:

Men hun var ikke god hun andre heller! Beskyldte meg for å ha stjålet vannet hennes da et lite brukt toalett i kjelleren hennes forkalket tett i avtrekket. For vannstjeling er jo så normalt, og et utbredt problem her i Bergen, hvor det er en slik mangel på vann? :laugh:

Det var GODT å flytte fra dette gale, hatefulle nabolaget! Såvidt jeg har hørt driver de ennå med å beskylde hverandre for de merkeligste ting. Galskap! Men de må jo trives med denne galskapen, siden de blir boende. :laugh:

Anonymkode: 74952...54b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Typomatic skrev:

Naboen min drikker alltid kaffe på morgenen ute på verandaen gjennom hele året, uansett om det er varmt eller 15 minus ute.. 
Ellers er de ganske normale:):fnise:

Er du min nabo? Tror det er mannen min du beskriver, han børster bort snø og rimfrost fra stolen og setter seg ut med kaffe , hver dag året rundt :fnise:

Anonymkode: 92012...b59

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bor i studentbolig, og her har en av naboene bare slengt masse søppel fra seg rett utenfor ytterdøren. Skjønner ikke hva de tenker med. Tror de at studentsamskipnaden kommer og rydder etter dem? Synes det var en ganske rar ting å gjøre. 

Noen har skrevet en lapp om at de må rydde etter seg, men sist jeg så lå det der enda og det har ligget i flere dager. Personen som har gjort har sikkert bare gått forbi flere ganger uten å bry seg. Skikkelig frekt synes jeg det er. 

Anonymkode: b036b...4fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo av meg har hele innkjørselen sin full av skrot og diverse dagligdagse ting. Garasjen er stappfull. Hun sier at hun skal rydde, men dette blir aldri gjort. Bilen parkerer hun utenfor sin egen eiendom, og okkuperer deler av fellesarealet. Den delen hun pleier å parkere bilen sin, er ikke direkte til hinder for de andre naboene, men det hender ofte at hun har besøk.

Da skjer det ofte at gjestene parkerer så dumt at den ene naboen min sliter med å få komme inn i sin garasje. Hun innredet kjelleren for utleie da hun flyttet hit, og på et par års tid har det vært relativt hyppig skifte av leieboere. Den siste som bodde der var ei sånn emo-kjerring med et par unger som ikke hadde styr på noe som helst. Hun hadde blant annet en bil som raskt ble avskiltet. Den lot hun stå i et par måneder etter hun hadde flyttet, med beskjed om at det var nok ikke det første hun kom til å ta fatt på.

Vi måtte til slutt gi tydelig beskjed til nabodama om at bilen ikke kunne stå der til evig tid. Dessuten skal ikke eventuelle leieboere okkupere gjesteparkeringen. Parkeringsplassen er ikke forferdelig stor, og er tiltenkt gjester og annen midlertidig parkering fra beboerne her. Denne leieboeren hadde også hyppig besøk av en svensk pulevenn som kom og gikk til alle døgnets tider, og brukte fellesarealet vårt som askebeger. Hun også skysset en del av en venninne av seg, og hennes bil var ikke i god stand. De måtte gå gjennom takluken på bilen for å komme seg inn ved et par tilfeller, og med barn i bilen er det veldig uforsvarlig.

For en tid tilbake naboen vår seg også en hund. Denne stikker stadig av, og bjeffer som bare faen. Observerer at hun og ungene hennes stadig må hente dette vesenet. I tillegg løper de to yngste barna til naboen stadig rundt og skriker og vræler selv også. Ofte så er det hysteriske barneskrik det første jeg hører når jeg våkner. Helt greit at de leker, men det må vel være mulig å holde kjeft eller dempe seg av og til.

Anonymkode: 2d008...87e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har blitt det sorte fåret i nabolaget. Noen naboer drev med privat veiarbeid der det gikk gravemaskiner og høylytte polakker på flatt jern fra 07-22 hver dag hele uka. En søndag formiddag begynte dem pokker ta meg igjen, før en annen nabo satte i gang med å borre opp noe stein på tomta - alt tidlig på en søndag...Det svartnet fullstendig for meg og på vei av gårde kjørte jeg bortom naboen, gikk ut og skjelte dem ut med diverse banneord før jeg spant opp oppkjørselen og dro av gårde...

Ser jo i ettertid at jeg ikke burde ha vært såpass aggressiv og frådende, men det var to uker med oppbrygget irritasjon som veltet ut. Er på ingen måte perfekt selv i og med at jeg støtt og stadig fyrer opp musikk på nettene i helgene så det ljomer godt ut i skauen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Aule skrev:

Tror kanskje jeg har blitt det sorte fåret i nabolaget. Noen naboer drev med privat veiarbeid der det gikk gravemaskiner og høylytte polakker på flatt jern fra 07-22 hver dag hele uka. En søndag formiddag begynte dem pokker ta meg igjen, før en annen nabo satte i gang med å borre opp noe stein på tomta - alt tidlig på en søndag...Det svartnet fullstendig for meg og på vei av gårde kjørte jeg bortom naboen, gikk ut og skjelte dem ut med diverse banneord før jeg spant opp oppkjørselen og dro av gårde...

Ser jo i ettertid at jeg ikke burde ha vært såpass aggressiv og frådende, men det var to uker med oppbrygget irritasjon som veltet ut. Er på ingen måte perfekt selv i og med at jeg støtt og stadig fyrer opp musikk på nettene i helgene så det ljomer godt ut i skauen.

Du har min fulle sympati og forståelse! Har selv to naboer som snekrer i utakt (de har gjort det i mange år, blir aldri ferdig med å pusse opp husene sine eller med å sette opp diverse uteboder, garasjer, steinplattinger osv osv). Igår tok den ene naboen helt av og holdt på fra 9-15 med noe som hørtes ut som vinkelsliper i stål. Den lyden gikk igjennom marg og bein. 

Så, jeg tok en passivaggressiv en da han tok en pause i 15-tida, sa høyt til valpen da jeg var ute med en av dagens utallige tisseturer på plenen; "synd at vi har en sånn jævla idiot-nabo som absolutt må bråke som besatt på denne fine dagen der sola skinner og det er varmt ute, hvis ikke kunne vi vært utenfor i hele dag sånn at du hadde fått løpt på plenen". 

Det ble stille resten av dagen.

Endret av skruf
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang ringer dere politiet. En skal holde hviledagen hellig så søndager og andre røde dager skal en faktisk ikke være til sjenanse for naboer. Er faktisk lovregulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kan ikke fatte hvordan dette er mulig, men det føles som at naboen min alltid oppholder seg i samme rom som meg. Det er ekstremt lytt, og jeg hører hvert skritt hun tar. Denne uken har jeg lagt meg tidlig, og da har hun holdt på å styre på soverommet som bare det. Andre ganger sitter jeg våken sent, og da styrer hun rundt i stua, Er jeg på kjøkkenet og lager mat hører jeg hun trampe inn på kjøkkenet. Jeg har tenkt at jeg bare innbiller meg det, men det er ekstremt konsekvent. Gleder meg så sinsykt til å flytte fra dette.

Anonymkode: dd0ee...1d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene mine spionerer og filmer livet mitt "minutt for minutt", hadde tenkt til å skaffe reinsdyr for anledninge rett før det viste seg å være alvorlig scitsifréine

Anonymkode: acdf4...3d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2017 den 8.31, skruf skrev:

Du har min fulle sympati og forståelse! Har selv to naboer som snekrer i utakt (de har gjort det i mange år, blir aldri ferdig med å pusse opp husene sine eller med å sette opp diverse uteboder, garasjer, steinplattinger osv osv). Igår tok den ene naboen helt av og holdt på fra 9-15 med noe som hørtes ut som vinkelsliper i stål. Den lyden gikk igjennom marg og bein. 

Så, jeg tok en passivaggressiv en da han tok en pause i 15-tida, sa høyt til valpen da jeg var ute med en av dagens utallige tisseturer på plenen; "synd at vi har en sånn jævla idiot-nabo som absolutt må bråke som besatt på denne fine dagen der sola skinner og det er varmt ute, hvis ikke kunne vi vært utenfor i hele dag sånn at du hadde fått løpt på plenen". 

Det ble stille resten av dagen.

:fnise:, men hva er det med sånne folk? Jeg hadde sånne naboer der jeg bodde før. De hadde også prosjekt hver sommer. Garasje, utebod, platting, veranda, trefelling med tilhørende kapping av greiner, maling(akkurat malingen bråkte ikke:)). Og plenklipping, kantklipping osv alle helligdager/ helger. Grrrr! Hva gjør sånne folk forresten når det ikke er flere prosjekt igjen? Flytter og begynner om igjen?

Anonymkode: 5dbbe...a9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:, men hva er det med sånne folk? Jeg hadde sånne naboer der jeg bodde før. De hadde også prosjekt hver sommer. Garasje, utebod, platting, veranda, trefelling med tilhørende kapping av greiner, maling(akkurat malingen bråkte ikke:)). Og plenklipping, kantklipping osv alle helligdager/ helger. Grrrr! Hva gjør sånne folk forresten når det ikke er flere prosjekt igjen? Flytter og begynner om igjen?

Anonymkode: 5dbbe...a9a

Jeg mistenker at de river ned og begynner på nytt igjen....de blir jo aldri ferdige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.9.2017 den 8.31, skruf skrev:

Du har min fulle sympati og forståelse! Har selv to naboer som snekrer i utakt (de har gjort det i mange år, blir aldri ferdig med å pusse opp husene sine eller med å sette opp diverse uteboder, garasjer, steinplattinger osv osv). Igår tok den ene naboen helt av og holdt på fra 9-15 med noe som hørtes ut som vinkelsliper i stål. Den lyden gikk igjennom marg og bein. 

Så, jeg tok en passivaggressiv en da han tok en pause i 15-tida, sa høyt til valpen da jeg var ute med en av dagens utallige tisseturer på plenen; "synd at vi har en sånn jævla idiot-nabo som absolutt må bråke som besatt på denne fine dagen der sola skinner og det er varmt ute, hvis ikke kunne vi vært utenfor i hele dag sånn at du hadde fått løpt på plenen". 

Det ble stille resten av dagen.

Må vel være greit å jobbe på en helt vanlig fredag?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste nabo er narkoman og kommer stadig på døra for at han kan ikke høre musikken sin når ungene hopper på trampolina (altså musikken hans får glassene mine til å dirre), han kaster sneiper og sprøytespisser i Hagen min fordi «jeg er så flink til å rydde opp», en annen nabo kommer til meg hele tiden for å spørre hvordan han ser ut når han har kjøpt noe nytt og samme fyr prøvde å få igjennom på styremøtet at vi måtte klippe plenen i bikini (jeg er den eneste med plen og dermed den eneste som klipper). Så har jeg en nabo som hele tiden pleier å gå inn til meg å legge godteri, kjeks osv på kjøkkenet mitt som «overraskelse» 🤔

Anonymkode: bbf2a...bfd

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Illuminatum skrev:

Må vel være greit å jobbe på en helt vanlig fredag?

 

Jeg tenker at om du skal bråke så intenst i så mange timer, så er det ikke bare normal, men grunnleggende folkeskikk å gi ut et nabovarsel i forkant. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nærmeste nabo er narkoman og kommer stadig på døra for at han kan ikke høre musikken sin når ungene hopper på trampolina (altså musikken hans får glassene mine til å dirre), han kaster sneiper og sprøytespisser i Hagen min fordi «jeg er så flink til å rydde opp», en annen nabo kommer til meg hele tiden for å spørre hvordan han ser ut når han har kjøpt noe nytt og samme fyr prøvde å få igjennom på styremøtet at vi måtte klippe plenen i bikini (jeg er den eneste med plen og dermed den eneste som klipper). Så har jeg en nabo som hele tiden pleier å gå inn til meg å legge godteri, kjeks osv på kjøkkenet mitt som «overraskelse» 🤔

Anonymkode: bbf2a...bfd

HAHAHAHAHAH klippen plenen i bikini 😂😂 herregud for en fyr 😂 Kan jeg spørre hva hans, fullt alvorlige, argumenter er? 😂😂

Anonymkode: ab15b...3f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor landlig til, og den ene naboen har en stor eiendom der det tidligere var gårdsdrift. Denne naboen styrer med noe som bråker og durer hele tiden; traktorkjøring, gressklipping, motorsag, kantklipping  osv. Da jeg var hjemme i permisjon med barn irriterte dette vettet av meg. Det durte fra morgen til kveld! 

Anonymkode: 481a1...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student hadde jeg naboer som var narkomane. Fyren sto noen ganger å skjøt med luftgevær utenfor vinduene om natta. Ofte kom de på døra å ville selge oss ting, en gang kom de å ville selge en diger kniv. De hadde stadig torpedoer og politi på døra. Høylytt krangel og bråk. Til slutt tok fyren overdose. 

Anonymkode: 481a1...394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...