Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Ble en løpetur på 5 km i går, og litt styrketrening etterpå. Merker at bootcampen har hatt effekt! Lettere å ta pushups feks. Så det er gøy!:) Og kondisjonen holder seg. Skulle gjerne hatt synlig effekt på rumpa, men da må jeg nok legge inn enda mer styrketrening... Den kunne trenge et realt løft! Men må nok innse at det er alderen som begynner å ta meg her. Har ikke tid og kapasitet til å trene så jeg klare å holde de tegnene unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom meg på bootcamp i går. Litt stess for å rekke det, og fikk ikke spist skikkelig, så gikk litt tom for krefter etter hvert, men ellers en grei økt. Begynner å bli stiv og støl som vanlig dagen der på kjenner jeg....

Lurer på å dra på cardiocircle på onsdag, hvis jeg får spist tidlig nok. Lenge siden jeg har vært på det. Og så håper jeg å rekke bootcamp på torsdag også. Men har en kinoavtale, så spørs om det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardiocircle utgikk pga sinnsykt støle legger, så det ble 50 min spinning i går, bra time og bra instruktør (Les: lekker!:biggrin:)

Tenker meg på bootcamp igjen i dag. Rekker det før kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Belle!:)

Ble bootcamp på torsdagen, og så en rolig løpetur (med litt gange innimellom) på 12,5 km med en kompis på søndag. Kunne gjerne vært litt lengre tur for min del, men det holdt visst for han jeg hadde med... Følte meg ikke noe sliten en gang, så det er vel et godt tegn.

Supertravel jobbeuke nå, i tillegg til at jeg har ungene og et par juleavslutninger denne uka. Dvs at jeg er fornøyd hvis jeg får meg en rask løpetur på onsdag, og en tur i løpet av helga. Desember er alltid en håpløs treningsmånde. Er for mye som skjer, og gjerne glatt ute også. Men greit føre akkurat nå, får håpe det holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kort løpetur på 5 km på onsdag i forrige uke, og på lørdag. Merker at formen/kondisjonen begynner å dale litt nå, så må få kjørt på med litt mer intervalltrening igjen tror jeg.

Men i dag er planen bootcamp igjen. Så får vi se om jeg kjører cardiocircle på onsdag eller torsdag for å få opp farten litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble bootcamp på mandag, superbra time! Var døsliten!

I går ble det intervelltrening på sykkel (Spinning). Også veldig bra time. Så var planen cardiocircle i kveld, siden jeg hadde glemt at det er juleavslutning på skolen for eldstemann... Så da utgår trening i dag. Og så kommer ungene til meg i morgen, så da får jeg bare satse på å få klemt inne en liten løpetur på lørdag og/eller søndag. Skal ha ungene helt fram til neste søndag, så det blir ikke mye trening før jul nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening i helga som var, men en løpetur på 5 km og litt lett styrketrening på mandag. Satser på å få gjort det samme i dag. Og kanskje en tur til helga om jeg er heldig. Men har ungene da også, så vei ikke hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppsummering trening i juleferien:

Lørdag 19.12: 7 km løpetur

Mandag 21.12: 5 km løpetur, intervaller

Onsdag 23.12: spinning 50 min

Torsdag 24.12: spinning 60 min

(fredag 25.12: 9 km gåtur, raskt tempo)

Lørdag 26.12: 10 km løpetur

Mandag 28.12 5 km løpetur

Fredag 01.01: 5 km løpetur

Søndag 03.01: 7 km løpetur.

Ikke så aller verst det egentlig, fornøyd med meg selv! Vurderer spinning i kveld, og skal på bootcamp i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet spinning på mandagen, men er knallstøl nå etter bootcamp i går....:PMen deilig altså, merker på trening at jeg blir stadig sterkere! De bootcamp-øktene er utrolig effektive!

Treningsfri i dag, og så cardiocircle i morgen er planen. Er ikke heeelt fornøyd med den nye treningsplanen på senteret, må legge om planen min litt. Akkurat nå er det litt for kaldt til at jeg gidder løpe ute (-10 grader her ved sjøen, det er kaldt!), men det er sikkert ikke mer enn et par dager til det blir ok temperatur igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Og ingenting er så tilfredsstillende som å se fremgang altså. :5: 

Iiik, -10 ved sjøen, ja, det er kaldt! :fryser: Her har vi -7 i dag, sånn ca på Norges mest forblåste plass. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardiocircle i går kveld, god økt!:) Så jeg hadde svidd av nesten 700 kcal, så det er rimelig effektiv time ja! Nå er ikke jeg så opptatt av forbrenninga siden jeg absolutt ikke skal ned i vekt, men det sier jo litt om effekten også. Har vært godt oppe i puls, 95% av maxpuls en gang faktisk, og flere ganger rundt 90% på intervallene. Og det uten at jeg ble helt knekt også. Kroppen funket godt i går!:tommelsmil:

Og så er det "happening" på senteret i helga og masse ekstra timer! Yuhuu!:hoppendeglad:

Tror det blir en time Fatburner i ettermiddag, og så står det mellom Bootcamp eller dobbeltime i spinning på lørdag. Og kanskje bodystep +styrke på søndag om ikke kroppen er heeeelt ødelagt.:fnise:

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fatburner på fredag og bootcamp på lørdag. Og en god del snømåking både i går og til morgenen i dag... Og det blir det i ettermiddag også.(kommet store mengder tung snø) Så blir ikke mer "trening" før på onsdag evt.

Men deilig deilig på begge øktene i helga! Kjenner at jeg er i grei form nå ja! Og det er gøy!:) Jeg er ikke bedre enn at jeg skal si at jeg finner stor glede i å være sprekere enn både de på min alder og de som er 10 år yngre. Er ikke spreker enn alle selvfølgelig... Men det begynner absolutt å komme seg ja. Motiverende! Er ikke mer enn et par år siden jeg slet med å holde følge med noen som var 10 år eldre enn meg da. Men det har heldigvis snudd nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på at jeg burde jo helt klart sette meg noen mål for det nye året. Men er litt usikker på hva de skal være.

Skal løpe 10 km i juni, må satse på ny pers der i alle fall. Med en tid rundt (eller helst under) 55 min bør jeg vel prøve på. (Løp på 56.06 i fjor)

Lukter litt på om jeg skal ta en halvmaraton igjen også. Men er litt usikker. Alternativt kunne jeg tenke meg å komme skikkelig igang med sykling, og bli med på et sykkelritt på sensommeren. Men da må jeg finne noen å trene med utover våren. Tror jeg må se det an litt.

Ellers ønsker jeg å opprettholde fokuset jeg har hatt i høst på å trene styrke. Merker god fremgang der bare ved å trene på de bootcampene. Vurderer å få lagt inn en egen styrkeøkt i uka også, spørsmålet er om jeg får gjennomført det de ukene jeg har ungene.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 km løpetur i rolig tempo på onsdag. -7 grader og snø, så løp med brodder (Yaktrax). Tungt å løpe med brodder på snø. Blir nok en intervalløkt på mølla inne på søndag. Himla kaldt ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening på mølla + litt styrke på søndag, 1 time spinning i går, og i dag blir det Bootcamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klar for cardiocircle i dag, etter treningsfri i går. Er faktisk ikke så himla støl etter bootcampen for en gangs skyld heller. Skulle gjerne vært på bootcamp på lørdag også, men det blir Oslotur og trening med et par venninner der i stedet. Blir nok ei økt på mølla+ litt styrke. Så får jeg prøve å få tatt en økt ute på søndag, meldt mildere vær da. Dvs enten ski eller løpetur. Får jeg gjennomført dette så har jeg faktisk trent 5 ganger denne uka. Det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig Cardiocircle i går!:) Vurderte et øyeblikk å hoppe over på spinning siden han kjekke instruktøren skulle være vikar :fnise:, men holdt meg til planen, så det ble intervaller med 50-åringen istedet. Men han er flink og morsom han. Han kaldte meg "jernkvinnen" i går, DET tar jeg som et kompliment!:fnise: Overraskende nok er ikke senteret på nært så overfyllt som det pleier å være i januar. Sikkert dårlig nytt for ledelsen der, men utrolig deilig for oss som trener der fast. I fjor på denne tiden måtte man møte opp lenge før timene for å sikre seg plass, nå er det bare halvfulle.

Må ellers innrømme at jeg tenker mer og mer på å kanksje prøve en halvmaraton til sommeren også. Litt fordi jeg merker at jeg er i en god del bedre form nå enn i fjor på denne tiden, så jeg har et godt utgangspunkt for å forbedre resultatet.... Får se hvordan det blir utover våren. De melder en lang og kald vinter ser jeg, så da er det ikke sikkert jeg får løpt så mye ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ca 5 km på mølla etterfulgt av litt styrketrening på lørdag. Kjørte nedtrekk for ryggen, crunch og planke for magen, pushups, utfall med 2x6 kg vekter, og trente biceps. Samt 2 øvelser for knærne mine (stabilisering). Var i allefall grundig støl i rumpa både i går og i dag, så det har da tatt litt.

I går ble det ca 7-8 km på ski i greit tempo. Var uvant for armene kjente jeg, så blir sikkert støl der i dag.

I dag er planen cardiocircle, med en instruktør jeg ikke har trent med før. Spennende! Kan være greit med litt variasjon. Og så tror jeg at jeg får med meg bootcamp i morgen før jeg får ungene til meg. Er inne i en veldig god treningsperiode nå, hvor jeg virkelig får til å trene jevnt og variert. Har hatt litt flaks i forhold til når jeg har hatt ungene. I uka som gikk trente jeg faktisk 5 ganger, det er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra Cardiocircle på mandag! Tror jeg skal prøve å få med meg den timen en del framover også. Bra instruktør der også. Og bootcamp igjen i går. Gjentar igjen at det er så utrolig deilig å kjenne at jeg stadig blir sterkere! Merker det spesielt på overkropp/armer. De timene er utrolig effektive altså!

Lurer ellers på om jeg skal prøve å hive meg med på max-pulstest på lørdag formiddag. De kjører test i spinningsalen. Det er barnepass der da, så jeg kan ta med meg minstemann. Men da må jeg invistere i pulsbelte som kobler opp til systemet der... Eller jeg kan låne da, men jeg har jo litt lyst til å ha det ellers også. Tenke, tenke.... Har veldig lyst til å sjekke maxpulsen i alle fall, siden jeg trener mye etter puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...