Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Så bra at sykdommen begynner å slippe taket! :5: En stk støl dame her også. :fnise: Kan ikke si jeg gleder meg så veldig til tung spinn intervall i kveld. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har syklet til jobb i dag! :trene: Er bare 6,6 km og ikke mye å skryte av da, men deilig var det. Var han på snart 5 som insisterte på å sykle til barnehagen. Vi brukte 25 min på de 2 km til barnehagen da, heldigvis brukte jeg bare 15 min på resten av veien selv i rolig tempo (ville ikke bli veldig svett da jeg syklet i arbeidstøyet bare). Kan bli litt tyngre hjem, men da er det heldigvis ikke så farlig om jeg svetter litt.

Planen er fortsatt cardiocircle i kveld også. Gleder meg!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard cardiocircle i går. Enten hadde jeg spist litt for dårlig i går, eller så er det etterdønninger av forkjølelsen, for jeg gikk helt tom for krefter mot slutten av timen. Var laaaangt nedi kjelleren. Og fikk en påminnelse på at jeg skal putte en energibar i bagen så jeg har til slike dager. Pleier å ha det, men hadde visst glemt å fylle på nå. Fikk kommet meg hjem på skjelvende knær og fikk i meg en banan og et glass melk, da gikk det helt fint igjen. Og spiste et godt måltid etter jeg hadde vært i dusjen selvfølgelig. Jeg er veldig avhengig av å ha fått spist nok før harde treningsøkter. Kan ikke trene hardt på morgenen av samme grunn.

Jaja, fjellet og ski i helgen. Meldt knallvær! :hoppendeglad::skya: Tenker det blir både skitur og sveler over bålpanna i sola i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig helg på fjellet! Ble bare en kort skitur med ungene på lørdag (ca 4 km, de to eldste var lite motivert for skitur....), men ble en runde på ca 14 km på søndag formiddag med mannen. Fantastisk vær, så skulle gjerne gått mye lengre! Men begrenset med tid siden ungene da var alene på hytta. Får se i påska om føret holder seg, kanskje svigers kan passe unger en halv dag. Hadde vært deilig med en langtur, har ikke hatt det siden før vi fikk barn, dvs 11 år siden eller noe sånt....

I dag starter jeg opp på et program for å bli raskere på 10 km siden det er planen å løpe 10 km løp i juni. Dette. Skal bruke det som basis for treningen framover, men legge inn noen langturer innimellom med tanke på halvmaraton i slutten av august, og tilpasse det litt så det passer meg. Kommer også til å trene litt styrke da, spesielt nå i starten hvor det er en del korte, rolige økter. Er alene med ungene denne uka, så sånn sett passer det godt med korte økter nå. I dag tenkte jeg det blir løping mellom legging av minstemann og 8-åringen, har ca 45 min til rådighet der. ;) Deilig at eldstemann syns det er greit å "være barnevakt".

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Akkurat når jeg sto og tok på meg løpesko etter å ha lagt minsten i går gikk selvfølgelig strømmen i helle området hos oss. Kunne ikke akkurat gå fra de to eldste hjemme i mørket, i tillegg til at det var stupmørkt ute og skummelt å løpe også. Strømbruddet varte i 45 min, akkurat den luka jeg hadde for å kommemeg ut... :cry3: Jaja, får se om jeg klarer det i dag da, litt mer stress da vi er litt sent hjemme etter svømmekurset til de to yngste, og karatetrening for eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,5 km rolig tempo + litt styrketrening i går. Cardiocircle på torsdag håper jeg, om mannen rekker hjem til da så jeg har barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt at du ikke fikk trent på mandag! :kose: Det er egentlig det verste; å være superklar for trening, og så går ikke det allikevel. Godt at du fikk trent i går da ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du ikke fikk trent på mandag! :kose: Det er egentlig det verste; å være superklar for trening, og så går ikke det allikevel. Godt at du fikk trent i går da ihvertfall. :)

Jepp. Ikke at jeg er fullstendig treningsavhengig eller noe, men når man har planlagt å trene så er det surt når det ikke går. Men fikk jo tatt det i går istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltøff cardiocircle i går også, men nå var jeg bedre forberedt og hadde spist skikkelig på forhånd. Funket greit. Svir av over 700 kcal på den timen ser jeg, så er ikke rart at man kollapser litt om man ikke har spist nok.

Og så er planen 5 km progressiv løp i ettermiddag, om det ikke blir formye regn. Yr er helt greit, men om det høljer ned så utsetter jeg til i morgen. Men morgendagen er hektisk med karatecup for eldstemann, så best å få tatt det i dag. Er også utrolig deilig å starte helga med en treningsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: 700 kalorier? Jeg hadde dødd! :ler: Jeg har klart nesten 600 på en jææævlig spinningtime, men så var den eksepsjonelt jævlig også. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: 700 kalorier? Jeg hadde dødd! :ler: Jeg har klart nesten 600 på en jææævlig spinningtime, men så var den eksepsjonelt jævlig også. :hoho:

ER døden nær etter de timene da. Salen er i 2. etasje, og det er slik at man virkelig skjelver i knærne når man stavrer seg ned trappa etter timen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER døden nær etter de timene da. Salen er i 2. etasje, og det er slik at man virkelig skjelver i knærne når man stavrer seg ned trappa etter timen. :fnise:

Høres litt deilig ut, på en masochistisk måte! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt deilig ut, på en masochistisk måte! :ler:

Er jo det, for man får så fantastisk god samvittighet! :nigo: Som instruktøren sa i går: "Nå kan dere gå hjem og spise kake med god samvittighet"! :spise: Hjelper virkelig på formen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 km progressiv økt på fredag. Økte farten for hver km. Greit gjennomført. Løp siste km på 5:20 min/km. Ikke mye å skryte av, men greit nok med fredagstung kropp.

På søndag sto det 4 km rolig løpetur på planen. Ble 6 km rolig løpetur istedet.

I går mandag ble det en kort, men effektiv, styrkeøkt.

I dag står det 3 km testløp på planen. Skal bli interessant å se hvilket tempo jeg klarer å holde da. Burde klare det på under 16 min, men er litt usikker. Uansett er det mest for å kunne se framgang ved neste 3 km test, som etter planen er om 8 uker.

Er kommet inn i en god treningsrutine nå, får håpe jeg klarer å holde på den gjennom påska også. Føler formen er på vei opp! :trene:

Skal på et møte rett ved Løpelabbet i dag. Har såååå lyst til å innom der og få kjørt skikkelig test og kjøpe nye joggesko. Men kjøpte meg carvingski i helga, så har egentlig ikke råd akkurat nå. Skoene jeg løper med nå er helt greie, men begynner å bli litt slitt og moden for utskifting. Og gode sko er jo veldig viktig nå som jeg regner med å løpe 20-35 km i uka utover våren og sommeren. Får se når jeg er ferdig på det møtet, om jeg har tid til skoshopping.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får logge 3 km testen selv om jeg virkelig ikke er fornøyd. :frown: Løp på 16:55. Snitt på 5:38 pr km. Ok, måtte løpe rolig et par hundre meter der det var stupmørkt pga manglende lys i lysløypa, men tapte nok ikke mange sekundene på det. Jaja, det viser jo at jeg har litt å jobbe med. Satser på god fremgang om 8 uker.

Hviledag i dag, kjente i kroppen i morges av 3 dager på rad med trening holder. Lader opp til ny cardiocircle i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1 1/2 time med tung snømåking istedet for cardiocircle i går. Treningssenteret la ut melding om at de hadde parkeringsproblemer i snøkaoset også, så det var like greit. Når det plutselig kommer en halvmeter tung, våt snø på noen få timer så stopper det opp både her og der. God trening med måking også da. Får se om jeg kan få løpt en runde i ettermiddag, ser ut til at de har fått måkt litt fortau og gangveier også nå. Snøen smelter heldivis fort. Jeg er glad i vinter og snø jeg, men nå var jeg egentlig mer innstilt på tørt løpeføre.

Ellers påskeferie om noen timer. Blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening hittil i påskeferien:

Fredag: 4,5 km rolig joggetur

Lørdag: 13 km langrenn med mannen i godt tempo

Søndag: treningsfri (kun noen få turer i slalombakken)

Mandag: Cardiocircle

Tirsdag: 5 km rolig joggetur + 20 min styrketrening

Onsdag: treningsfri

Og i dag står fartslek på programmet. 7x2 min + oppvarming og nedløping.

Fornøyd med treningsinnsatsen hittil i påsken. I morgen reiser vi på fjellet igjen, og blir fram til mandag. Regner med minimum 1 skitur i godt tempo, og en løpetur hjemme på mandag kveld. Har løpesko på fjellet også, men regner med at det er fryktelig sølete der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening resten av påsken:

Skjærtorsdag 8x2 min fartslek, + oppvarming og nedtrapping

1. påskedag: skitur 14 km i godt tempo (1 t 30 min)

2. påskedag: løping 5 km i godt tempo.+ 20 min styrke. Testløp var tanken, men var pokker så mye motvind på deler av runden så jeg føler det ble litt dårlig test. løp på 28:20. Målet mitt til 1. april på 5 km var 27:30, og uten motvind er jeg nok ikke sååå lang unna det (om det var konkurranse hadde jeg nok vært innenfor). Så greit nok. Dessuten er det viktigste nå at kneet fungerer bra slik at jeg får trent godt. Og 7 treninger i løpet av påska syns jeg er pokker så bra! I tillegg kommer familieskiturer, familie sykkeltur, aking med ungene m.m., så har da virkelig vært aktiv.

Planen resten av denne uken er rolig løpetur i kveld (5-6 km) cardiocircle på torsdag (hvis jeg rekker pga foreldremøte på skolen), og en langtur (10 km) til helga. Muligens en løpeøkt til om jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 6 km rolig jogg i går, i DET deilig vårværet! :biggrin: 15-16 grader, skikkelig deilig!

Utnytter godværet og tok sykkel på jobb i dag. Funker bra så lenge han på nesten 5 syns det er greit å sykle til og fra barnehagen. Enn så lenge er han superfornøyd med å klare å sykle på "stor" sykkel og vil gjerne sykle mest mulig.

Ellers hviledag i dag. Hvis ikke mannen skal på sykkeltrening i kveld så må vi prøve å få satt opp trampolina. Ungene maser...

Har lagt en plan for å rekke både foreldremøte og trening i morgen også. Jeg må nok gå før møtet er ferdig, men får med meg det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...