Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Bra bootcamp i går! Og jeg tok en 6 km gåtur etterpå, delvis for å få syra ut av låra...:fnise: Og kjenner at jeg kommer til å bli skikkelig støl utover dagen i dag. Greit å komme seg igang med litt mer styrketrening igjen også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På onsdag ble det spinning, veldig bra time  med gode intervaller! Og etterpå kjørte jeg litt styrke for overkroppen. I går ble det en løpetur på 5,5 km, og styrke på bein/rumpe + pushups. Så får vi se hva helga bringer. Jeg har noen vage planer om bakkeintervaller i ettermiddag. Får se hva jeg orker når fredagen på jobb er over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble halvhjertede intervaller på fredag. Var sliten ja... Men gjennomførte 10 spurter opp bakken. Og den er bratt, men litt kort. Småjogging og gange til og fra (1 1/5 km hver vei)

I helga ble det bare et par gåturer, gikk nok rundt 2 mil tilsammen.

Mangdag klarte jeg å få tid til Bootcamp igjen, takket være en fotballtrening som ble avlyst. Den var hard. Vi kjørte 15x1 min med 9 stk strakmark (jeg hadde 30 kg på stanga), 6 pushups og 3 burpees. Høres ikke så ille ut, men fy f.... Måtte ha bra tempo for å rekke å bli ferdig med alt på 1 min, fikk kanskje pauser mellom på 5-10 sek om man var rask. Og etterpå kjørte vi 6 min med veksling mellom vanlig planke og fjellklatrer. Uten pauser. God oppskrift på Gelè-kropp... Og etterpå var jeg på joggetur med 11-åringen. Heldigvis bare 3 km i rolig tempo da. Han sliter med at han får hold, selv om det er lenge siden han spiste. Hadde det ikke vært for det så er han egenltig ganske så sprek.

I dag tror jeg kanskje det blir spinning igjen, selv om været egentlig tilsier løpetur... Får se hva jeg ender opp med. Men spinningtimen i dag er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spinning på Onsdag, veldig bra time! Og kjørte nedtrekk, vertikal roing og pushups for overkroppen etterpå.

I helga blir det fjelltur på lørdag, og så får vi se om det blir en løpetur eller noe på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... Utover fjelltur på lørdagen ble det bare gåturer på søndagen også, men en løpetur på 5 km etterfulgt av litt styrketrening på mandag. I går, torsdag var jeg på første del av et Løpekurs jeg har meldt meg på. Det var faktisk bedre enn ventet. Var fokus på skadeforebygging i går, men også på forskjellige treningsformer og drilløvelser. Vi løp kortintervall også, så fikk da kjørt meg. Neste gang skal instruktøren se på løpestilen vår og gi individuelle råd, i tillegg til at vi skal se på hvordan man skal løpe i forskjellig terreng. Veldig greit å kunne få tilbakemeldinger og tips til ting man kan jobbe med.

I dag er jeg plutselig uten både unger og planer, så tror jammen jeg skal komme meg på treningssenteret og kjøre ei skikkelig styrkeøkt etter jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Wolfmoon skrev:

Åh, misunnelig på slik kurs! Tror jeg må prøve å få meldt meg på noe slik til våren jeg også.

Ja, veldig fornøyd! Det er via Bedriftsidretten, og kostet bare 700 kr pr pers for 3 kvelder. Og med 25 deltakere var jeg spent på kvaliteten. Men hun som holder kurset er veldig flink! Kom over kurset ved en tilfeldighet, så er velidg fornøyd med det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, tror nok det er litt varierende kvalitet på kursene der ute. En ting er jo å kunne løpe selv, noe annet er å komme med råd til andre om hvordan de bør løpe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens trening:

Fredag: styrketrening, egentrening (Benpress, kickback, nedtrekk, bicepscurl, vertikal roing, slyngeøvelser for mage/kjerne)

Lørdag: 1 time Bodystep (lenge siden jeg har svettet sååå mye)

Søndag: 9 km joggetur, rolig

Merket på fredag at det er lenge siden sist jeg trente skikkelig styrkeøkt ja... Måtte ha litt lavere vekt/motstand enn forventet på noen øvelser.

Denne uka er det full uke med unger og aktiviteter, så det blir nok kun korte løpeøkter+styrke på stuegulvet tror jeg. I tillegg til kurset på torsdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flink du er frøken :) 

Greit for kroppen å få litt mindre/kortere økter en uke også, når det er travelt!

 

Kan jeg spørre om hvilke mål du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎09‎.‎2016 at 19.38, gjest- silje skrev:

Flink du er frøken :) 

Greit for kroppen å få litt mindre/kortere økter en uke også, når det er travelt!

 

Kan jeg spørre om hvilke mål du har?

Akkurat nå er målet å bli sterkere og mer spenstig, litt strammere/tonet i kroppen. Siden løpesesongen er over. Men jeg ønsker selvfølgelig også å holde formen på kondisjonssiden. Kanskje få opp spensten litt. Og være klar til neste års løpesesong.:) Målet mitt er egentlig mest bare å være i god form. Trening gir energi og overskudd og forebygger problemer med nakke/rygg. Sitter mye ved pc på jobb, og slet før med vondt i nakke/rygg. Når jeg trener jevnlig har jeg ingen problemer med det.

Forrige uke ble litt dårlig treningsmessig da viruset jeg sliter med tydeligvis blusset opp. Så det ble bare løpekurset på torsdagen. Og det var hardt nok, da vi løp bakkeløp. Noe som igjen førte til at jeg var helt utslått fredag og lørdag... Ikke feber, men det var ikke langt unna på lørdagen. Verkende kropp og full pakke...:syk:

Men i går var jeg på bootcamp igjen, og jeg tror det gikk greit. Formen føles grei i dag. Sånn utover at jeg kjenner at jeg kommer til å bli støl utover dagen... Det var ikke så mange på treningen, så instruktøren kjørte oss hardt. Jeg fikk skryt etter timen for god teknikk og god styrke. Jeg var den sterkeste på timen, men så var jeg også den yngste... ;) Så det sier ikke stort med andre ord. Uansett gøy å føle at kroppen fungerer og at det er en god del styrke der allerede. Et godt utgangspunkt.

I dag blir det nok bare mosjon med gressklipping og diverse hagearbeid hjemme. Så satser jeg på spinning i morgen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig spinning i går! Og samme instruktør skal ha lørdagspinningen også, så da tror jeg jammen det blir spinning på meg på lørdag også!:jepp: Begynner å bli litt fan nå. Og det skader ikke når instruktøren både er flink og kjekk!:hjerter::fnise:

Kjørte også litt pushups, bicepscurl og planke for å få tatt overkroppen litt også. Burde egentlig trent en styrkeøkt enten i dag eller i morgen, men tror rett og slett ikke jeg får tid. Litt for mye som skjer om dagen. Får ta det igjen i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekke instruktører er et must hvis jeg noen gang skal prøve spinning igjen :laugh: Men greit å ha funnet en som funker, da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Det er veldig gode mål du har! Før jeg begynte å løpe for 4år siden, så hadde jeg konstant vondt i ryggen + mange skiveutglidelser, nå har jeg ikke hatt en skikkelig utglidelse på flere år! Har hatt litt oppstartsproblemer når jeg begynte med styrketreningen, men det har nok vært på grunn av teknikk.

Spinning er nok ekstra gøy med en kjekk og flink trener. Jeg har spinningssykkel, men likte det ikke - det hjelper å ha noen som pusher en og at en er flere om det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎09‎.‎2016 at 13.16, Wolfmoon skrev:

Kjekke instruktører er et must hvis jeg noen gang skal prøve spinning igjen :laugh: Men greit å ha funnet en som funker, da ;)

 

 

Den ‎24‎.‎09‎.‎2016 at 20.19, gjest- silje skrev:

Spinning er nok ekstra gøy med en kjekk og flink trener. Jeg har spinningssykkel, men likte det ikke - det hjelper å ha noen som pusher en og at en er flere om det!

 

Egentlig har jeg syntes spinning er driiiit kjedelig. Men etter at jeg investerte i pulsbelte og kan følge med på at jeg ligger i riktig sone, presser meg når jeg skal m.m., samt fant et par instruktører med bra program, og ikke minst bra musikk (Har utrolig mye å si for motivasjonen), og som er skikkelig motiverende, så har det blitt helt ok.Og ikke minst så gir det en nødvendig avlastning i perioder hvor det blir mye løping. Jeg har noen knær som kan protestere litt da, og da funker sykling/spinning supert.

Det ble ikke spinning på lørdagen da. Ble litt mye vin på fredagen, så valgte å bare trene styrke istedet. Så ble det en rolig joggetur på litt over 11 km på søndag. I går ble det bare 30 min med styrketrening på stuegulvet (bedre enn ingenting!), og i kveld er målet å komme meg ut på en intervalløkt. Har ungene denne uka, så da er det ikke så lett å komme seg på treningssenteret. Passer aldri mellom ungenes aktiviteter og leggetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det ble intervalløkt på onsdagen i forrige uke, kortintervaller. Og så ble det en 5 km på søndagen, bootcamp på mandagen (hvor jeg var eneste som kom, så ble rene PT-timen. Veldig bra!:trene: Kjørte 40 sek arbeid, 20 sek pause i 4 runder med øvelsene burpees, kettelbell swing, jumpsquats, løping på step, butterfly situps og "gåing med strikk rundt beina") og spinning igjen i går. Skal prøve å få løpt en tur i dag. Formen er fortsatt dalende, da løpeformen først og fremst. Tydelig at jeg ikke får trent strukturert nok. Håper det går seg til litt nå, det blir litt endring i treninger for ungene nå etter høstferien hvor noen aktiviteter flytter innendørs, så jeg håper det gir mer rom for trening/løping de ukene jeg har ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk løpt nesten 7 km i går, lett og god i kroppen så vurderte å løpe enda lengre, men valgte å heller kjøre litt styrketrening etter løpeturen. Var godt å kjenne at kroppen fungerte litt igjen, selv om jeg ikke presset noe tempo, bare løp rolig. Håper jeg får til minst en løpetur i helga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en runde på 6,5 km i helga, litt gange opp og ned noen bratte bakker da, men ellers greit joggetempo.

Klar for bootcamp igjen i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente bootcamp på mandag, super time som alltid! Og så ble det en løpetur på 5 km i går. Og i dag er jeg støl etter bootcampen kjenner jeg, like greit at jeg ikke har tid til å trene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...