Gå til innhold

Gullkorn fra Facebook-sider


Sommernatt

Anbefalte innlegg

På 15.7.2017 den 15.26, penny_ skrev:

https://www.facebook.com/yourmindas

Facebooksiden til denne bedriften er rett og slett full av gullkorn både fra "kundene" og bedriftseierne selv. Her har dere underholdning for resten av lørdagen. 

Jeg måtte sjekke om disse faktisk var registrert noe sted, og så måtte jeg google navnene... 

Kom over denne artikkelen: 
https://www.nordlys.no/hundesvindel/slik-lurer-hundesvindlerne-deg/s/5-34-218144

De mente altså at kommunikasjonen med denne svindleren foregikk på perfekt bokmål. Da skjønte jeg at det er snakk om enkle sjeler dette. 

Og utover det virker de ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen for å si det mildt. 
Og hvis det er slik at økonomikursene deres er presentasjon av Forever Living og annet tull så burde de vært anmeldt for svindel. 

 

Anonymkode: 718ae...cb1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte sjekke om disse faktisk var registrert noe sted, og så måtte jeg google navnene... 

Kom over denne artikkelen: 
https://www.nordlys.no/hundesvindel/slik-lurer-hundesvindlerne-deg/s/5-34-218144

De mente altså at kommunikasjonen med denne svindleren foregikk på perfekt bokmål. Da skjønte jeg at det er snakk om enkle sjeler dette. 

Og utover det virker de ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen for å si det mildt. 
Og hvis det er slik at økonomikursene deres er presentasjon av Forever Living og annet tull så burde de vært anmeldt for svindel. 

 

Anonymkode: 718ae...cb1

Måtte også flire litt av den ene i kommentarfeltet der, som trodde at det faktisk eksisterte en hund, og syntes,synd på den. :fnise:

Jeg forsøker å fortrenge det faktum at verden er full av idioter, men av og til må man bare ta det inn over seg, som når man kommer over tråder som denne. Smertefullt og flaut.

Anonymkode: 83b7b...cdd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jeg veldig enig i, altså. Det er ikke måte på hvor krenka, indignert og dårlig behandla folk føler seg pga den minste ting, og gjerne vil at alle skal vite at de føler seg. Folk lever jo nærmest livene sine via sosiale medier, og vil synliggjøre sin vrede over den minste ting for så mange som mulig. Akkurat når det gjelder det temaet der, så er det velkjent, og noe som irriterer veldig mange, og har gjort det lenge: når f.eks bensinstasjonen fokuserer kompetansen for sine ansatte mer på pølser og panini enn lyspærer og motoroljer, så gir man opp bensinstasjonen. I en spesialforretning for bildeler forventer man mer. Også får man ikke det der heller, men på deli de luca, liksom. Jeg skjønner frustrasjonen så godt, og synes egentlig det er verdt å legge ut på facebook. Har stått der mange ganger selv, men da på bensinstasjon. Næh...motorolje? :vetikke: Bensinblanding til kantklipper? :klo: Man blir så frustrert.

Men jeg finner det fortsatt ikke på Facebook, da. Søkte opp Mekonomen, men de har jo flere sider.

Anonymkode: 83b7b...cdd

Er delvis enig, men saken er at men det er på matsalget bensinstasjonene tjener mest. Dessuten kan det gå dager og uker mellom at folk spør om hjelp til pærer og olje, mens pølsene selger man hundrevis av... Når det er sagt, kunne jo driverne fokusere mer på opplæring slik at de ansatte i det minste har greie på de vanligste bilrelaterte spørsmålene...

Anonymkode: f8d6d...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 18.57, Orbis skrev:

*klipp*

I all verden... Håper denne ansatte har blitt kalt inn på møte. Fullstendig uprofesjonelt. 

Anonymkode: d7e45...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte sjekke om disse faktisk var registrert noe sted, og så måtte jeg google navnene... 

Kom over denne artikkelen: 
https://www.nordlys.no/hundesvindel/slik-lurer-hundesvindlerne-deg/s/5-34-218144

De mente altså at kommunikasjonen med denne svindleren foregikk på perfekt bokmål. Da skjønte jeg at det er snakk om enkle sjeler dette. 

Og utover det virker de ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen for å si det mildt. 
Og hvis det er slik at økonomikursene deres er presentasjon av Forever Living og annet tull så burde de vært anmeldt for svindel. 

 

Anonymkode: 718ae...cb1

Tror ikke de to skal ha ansvaret for en hund

Anonymkode: 19d9c...f63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke de to skal ha ansvaret for en hund

Anonymkode: 19d9c...f63

Herregud, er det mulig? Og hvilke firma er dette som de driver. Direktør å greier...

Anonymkode: 99048...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte sjekke om disse faktisk var registrert noe sted, og så måtte jeg google navnene... 

Kom over denne artikkelen: 
https://www.nordlys.no/hundesvindel/slik-lurer-hundesvindlerne-deg/s/5-34-218144

De mente altså at kommunikasjonen med denne svindleren foregikk på perfekt bokmål. Da skjønte jeg at det er snakk om enkle sjeler dette. 

Og utover det virker de ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen for å si det mildt. 
Og hvis det er slik at økonomikursene deres er presentasjon av Forever Living og annet tull så burde de vært anmeldt for svindel. 

 

Anonymkode: 718ae...cb1

Jeg måtte gå inn på firmaet deres, for å se hva dette var. O herlige land.

De skriver, at de har fått mye kritikk, for at de ikke er et ordentlig firma. Da fikk de en ide, skikkelige firma har hjemmesider. Så nå er den oppe å går. I menyen vises hva de gjør: økonomikurs, salg av leiligheter, og noe utvikling...men nå vil de fokusere på blogg og partyfiksing. Ja, de har blogg der inne . For å være så kjent, så må jeg si at vel.....les selv

Kjendiser over natten. Folk vil ha selfie av de i Oslo,  Gøteborg.  De har fått postkort fra Finland. Folk vil betale de for å være med på fest. 

Utdannelse trengs ikke, for det de driver med. Nei, mulig. Jeg lurer på hva de lærer bort på økonomikursebe sine. Litt kunnskap bør de ha ved salg av leiligheter. Jeg bare gir meg over

Anonymkode: 99048...aca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte sjekke om disse faktisk var registrert noe sted, og så måtte jeg google navnene... 

Kom over denne artikkelen: 
https://www.nordlys.no/hundesvindel/slik-lurer-hundesvindlerne-deg/s/5-34-218144

De mente altså at kommunikasjonen med denne svindleren foregikk på perfekt bokmål. Da skjønte jeg at det er snakk om enkle sjeler dette. 

Og utover det virker de ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen for å si det mildt. 
Og hvis det er slik at økonomikursene deres er presentasjon av Forever Living og annet tull så burde de vært anmeldt for svindel. 

 

Anonymkode: 718ae...cb1

Det ligger en del av/om dem på YouTube. Det er så ille at jeg ikke klarer å la være å mistenke at de bare driver gjøn og "stunter". Er der noen som vet helt sikkert at de er seriøse? 

Anonymkode: a6e71...069

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger en del av/om dem på YouTube. Det er så ille at jeg ikke klarer å la være å mistenke at de bare driver gjøn og "stunter". Er der noen som vet helt sikkert at de er seriøse? 

Anonymkode: a6e71...069

Det er ikke tull. Se på Facebook-siden deres. De blir latterliggjort. Se hva folk kommenterer og hvordan de svarer. Dette er et innlegg om et annet innlegg som ble skrevet om Your Mind på en annen person sin side. Jeg så ikke det opprinnelige innlegget.

Sitat

KOKKEJÆVEL BEKLAGER
I går la jeg ut et innlegg om noen motivasjonskurs som jeg hadde tenkt å melde bedriften min på. Innlegget var skrevet med gammaglimt i øyeeplet, men var både godt og seriøst ment. Mente aldri å henge ut noen.

Det var det ganske mange andre som mente at jeg gjorde. At jeg sparka nedover. At jeg rett og slett mobba. Var drittsekk. Først var jeg uenig og forsvarte meg med gode argumenter til de som sendte oppgitte meldinger til meg. Jeg, som har skrevet titalls statuser MOT mobbing, skulle liksom selveste godeste Kokkejævel være en mobber? Hørt sånn tull!

Eller var det kanskje ikke bare tull? Leste gjennom det jeg hadde skrevet flere ganger og kom fortsatt fram til det motsatte, men egentlig er det revnende likegyldig hva jeg selv mener om mine egne intensjoner, så lenge mottaker oppfatter meg som en mobber, ja da er jeg en mobber. Slik er det i skolegården også. Ferdig snakka!

Kokkejævel ER ikke og skal IKKE være en mobber! Derfor har jeg sletta innlegget og kommer til å tenke meg godt om neste gang en lignende sak kommer opp. Jeg har like mange lesere som Altaposten, men er min egen redaktør. Denne gangen sviktet jeg mitt eget redaktøransvar.

Beklager!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått en ny ansatt, Camilla. Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvem som vil jobbe med dem. Kanskje noen de har hentet inn fra plata i Oslo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, penny_ skrev:

De har fått en ny ansatt, Camilla. Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvem som vil jobbe med dem. Kanskje noen de har hentet inn fra plata i Oslo.

Kanskje det bare er en konsulent de har søkt råd hos. Klarer ikke å fatte at de har råd til ansatte

Anonymkode: 19d9c...f63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv2 opplyser at de kommer til å sende Home and Away en halvtime senere enn normalt fra mandag. Responsen lar ikke vente på seg: 

"Satan æ e så fette møkke lei av at dokker skal forandre på hoa. Prioritere IDIOTA på sykkel fordi det e live. Har dokker problema med de sportskanalan? Går det ikke å sende live der? Dokker e en gjæng pesselurskolta hele jævla redaksjon."

:rolleyes:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, MalloryK skrev:

Kan noen oversette til bokmål/nynorsk?

 

"Satan æ e så fette møkke lei av at dokker skal forandre på hoa. Prioritere IDIOTA på sykkel fordi det e live. Har dokker problema med de sportskanalan? Går det ikke å sende live der? Dokker e en gjæng pesselurskolta hele jævla redaksjon."

"Satan jeg er så fitte møkk lei av at dere skal forandre på den. Prioritere IDIOTA på sykkel fordi det er live. Har dere problemer med de sporstkanalene? Går det ikke å sende live der? Dere er en gjeng *noe med tisselur* hele jævla redaksjonen"

Pesselurskolta har jeg aldri hørt før, men pesselur er deg samme som tisselur. Negativ betydning. 

 

Anonymkode: cd5da...e6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skolt betyr hode. Så tisselurhoder. 

Anonymkode: 8b205...526

I denne sammenhengen betyr det nok Home and away.

Anonymkode: 0ddb3...460

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor ikke bare skrive på bokmål/nynorsk uansett hva man sier? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, de som faktisk skriver på dialekt er tilbakestående.
Det er min mening, siden vi alle har hatt norsk/nynorsk på skolen.
Det er ufattelig irriterende å lese dialekt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

Og hvorfor ikke bare skrive på bokmål/nynorsk uansett hva man sier? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, de som faktisk skriver på dialekt er tilbakestående.
Det er min mening, siden vi alle har hatt norsk/nynorsk på skolen.
Det er ufattelig irriterende å lese dialekt.

Jeg skriver på dialekt til familie og venner, det gjør dem også. Er jeg og alle jeg omgås tilbakestående da? Det var en veldig merkelig påstand fra noen som ikke kjenner meg. 

Anonymkode: cd5da...e6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver på dialekt til familie og venner, det gjør dem også. Er jeg og alle jeg omgås tilbakestående da? Det var en veldig merkelig påstand fra noen som ikke kjenner meg. 

Anonymkode: cd5da...e6f

Ja.

I alle fall ser dere sånn ut sett utenfra.

Anonymkode: 4c385...3c2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...