Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest åffårno

:hoho: Jeg er så god til å gjette altså! Er glimrende når folk bare ikke går for langt unna boksen sin. Det er analytikeren i meg, jeg er faktisk en rev på det. Men i Oslo er det mye lettere å gjette enn i en hvilkensomhelst annen by.......jeg kan ha en sånn "hvem er du egentlig" seksjon.

Hadde(hadde fordi laaaaaang historie, men hun kuttet kontakt med absolutt alle venner) faktisk ei venninne som sa til meg at det var litt ubehagelig å gå sammen med meg når hun ikke hadde det greit og helst ville skjule det, for "det er akkurat som du ser rett gjennom meg" - så tydeligvis er jeg supergod på å gjettet følelser også, ikke bare bydeler. Åndenes makt neste! :fnise:

Kan du sende oppskrift på den ungen takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg melder meg frivillig til å ta med kaker :opplyser: Hvor mange trenger vi? Sju-åtte stykker hvertfall? :fnise:

Treåringen din høres herlig ut, Ciara. Og Softie smelter jeg av bare jeg leser navnet hans. Hvem kan la være å elske en unge som kalles for det liksom :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at jeg skal være forsiktig med hva jeg sier i nærheten av åffårno hvis jeg har noe ønske om å beholde et snev av anonymitet. Bill mrk. Men bydelen min får du aldri :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at jeg skal være forsiktig med hva jeg sier i nærheten av åffårno hvis jeg har noe ønske om å beholde et snev av anonymitet. Bill mrk. Men bydelen min får du aldri :fnise:

Mohahahah jeg vet hvor du bor!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at jeg skal være forsiktig med hva jeg sier i nærheten av åffårno hvis jeg har noe ønske om å beholde et snev av anonymitet. Bill mrk. Men bydelen min får du aldri :fnise:

Jeg er motsatt, jeg vil høre hva åffårno tror om meg! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være hun strikkegale?

*stopper og hilser pent når jeg først trenger meg på* :vinke:

Ja! Vi trenger et skikkelig sakteprogram som er så trendy nå om dagen. Programposten heter herved: "Se Skravla strikke - i fire timer!"

Jeg hører spennende rykter om at Tiller endelig er på gang med tredje bind av Innsirkling :hoppe: Renberg kan du derimot ha for meg, jeg fastholder stadig at Jarle Klepp er den mest usympatiske, irriterende og vanskeligst-å-like romanfiguren jeg har vært borti. Mitt favorittøyeblikk (jeg fikk akutt behov for å applaudere) i Jeg reiser alene-filmen var da Henriette Stenstrups karakter dro til Jarle - den lysten hadde jeg på lenge :fnise:

Jeg fikk telefon fra kommunens vedlikeholdavdeling med streng beskjed om at jeg måtte klippe plenen, det sto i leiekontrakten... Dette var selvfølgelig i min tid i ødemarka, jeg leide en liten enebolig som lå i en bratt skråning og ordet plen var i mine øyne en overdrivelse (dessuten var den jo full av ville blomster, så jeg var godt fornøyd med tingenes tilstand). Etter mye om og men, blant annet som følge av at ingen i første runde tenkte på å opplyse meg om at det faktisk fantes en gressklipper tilgjengelig, b) jeg er blokkbarn og byjente og aldri hadde så mye som tatt i en gressklipper og c)gressklipperne var motorisert - den kraftigste motoren jeg er vant til å håndtere er den i blenderen - gjorde jeg et oppriktig forsøk, preget av andt, tårer og stygge ord, på å få klippet den h****s plenen. To dager senere stakk en vaktmester innom biblioteket - "Jeg ser du har prøvd å klippe plenen, men det var jo ikke så bra... Jeg tok en runde for deg, jeg, når jeg likevel skulle ta nabotomta." Jeg kunne grått - alt det styret jeg hadde for å ordne det plenen jeg ikke brydde meg om, og så var det likevel bortkastet - redusert til et skuldertrekk, litt humring over byjentas manglende evne til å håndtere en gressklipper og en 10 minutters bagatell-innsats av en vaktmester med traktorklipper... Kanskje ikke så rart jeg tenker at jeg aldri skal ha hus og hage igjen - jeg er evig traumatisert :fnise:

Jarle var irriterende der en stund. Men jeg likte godt Dette er mine gamle dager, der er han eldre, mer reflektert, det er befriende fritt for bajaserier og flauser. Men har du lest Vi ses i morgen? Den er jo briljant. Det kan alle dere andre notere dere også :)

Å, herregud. Sånt er intent mindre enn sjokkerende. Hvorfor i alle dager plager det andre at gresset er langt? Det er vet det jeg ikke forstår. Og stakkars, stakkars blokkjente! Jeg er jo det selv, og har faktisk sluppet unna gressklipping og hekklipping så langt i min nye rekkehustilværelse også.

Jeg melder meg på som vindrikker. Vet ikke om jeg har så mye annet å bidra med, men det kan jeg :opplyser:

Bra! Du kan vel også ha et "Arabisk for nybegynnere"?

:hoho: Jeg er så god til å gjette altså! Er glimrende når folk bare ikke går for langt unna boksen sin. Det er analytikeren i meg, jeg er faktisk en rev på det. Men i Oslo er det mye lettere å gjette enn i en hvilkensomhelst annen by.......jeg kan ha en sånn "hvem er du egentlig" seksjon.

Hadde(hadde fordi laaaaaang historie, men hun kuttet kontakt med absolutt alle venner) faktisk ei venninne som sa til meg at det var litt ubehagelig å gå sammen med meg når hun ikke hadde det greit og helst ville skjule det, for "det er akkurat som du ser rett gjennom meg" - så tydeligvis er jeg supergod på å gjettet følelser også, ikke bare bydeler. Åndenes makt neste! :fnise:

Kan du sende oppskrift på den ungen takk?

Det er jo kjempegode egenskaper :)

Og Oslo er ofte ganske lett å gjette i. Det er ganske "typisk" hvor folk flytter, og hvis man kan litt om prisnivåene også er mye gitt. Det er jo litt leit at det skal være så stereotypisk, men sånn er det nå engang. Det ga meg mange runder med hodepine da vi flyttet sist:

1) Hvor er det vi passer inn?

2) Hvor er det greie skoler for barna?

3) Hvor kan vibo uten å bruke lang tid til jobb?

4) Og så, det viktigste av alt, hvor har vi egentlig råd til å bo?

Det er jo så j&%/#// vanskelig.

Oppskrift? Vel, mye er vel flaks og tilfeldigheter og personlighet til å begynne med. Men jeg har vært ganske tålmodig da. Og selv om jeg har hatt mine runder hvor jeg har lurt på om jeg fostrer opp en djevelunge, så har jeg prøvd å fortsette med de samme grensene og massemasse kjærlighet og kos. Men jeg føler på ingen måte jeg sitter på noen fasit.Vi får se hvordan det går med Softie!

Jeg melder meg frivillig til å ta med kaker :opplyser: Hvor mange trenger vi? Sju-åtte stykker hvertfall? :fnise:

Treåringen din høres herlig ut, Ciara. Og Softie smelter jeg av bare jeg leser navnet hans. Hvem kan la være å elske en unge som kalles for det liksom :rodmer:

Kaker! :hoppe:

Nei, man kan ikke la være å elske Softie. Han har noe veldig godt ved seg som jeg ikke helt kan forklare. Storebror er selvsagt helt nydelig han også, og sjarmerende og kvikk i replikken, mens Softie - han er liksom bare god og inderlig, på et vis. Jeg ser det litt på noen av de barnehageansatte også, at de blir litt myke i blikket av ham.

Men jeg utelukker ikke at jeg har mammabrillene på og overfortolker i positiv retning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noterer meg at jeg skal være forsiktig med hva jeg sier i nærheten av åffårno hvis jeg har noe ønske om å beholde et snev av anonymitet. Bill mrk. Men bydelen min får du aldri :fnise:

Jeg vil ha bydelen din!

Jeg er motsatt, jeg vil høre hva åffårno tror om meg! :laugh:

Ja, er ikke sånt ganske gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta en "Arabisk for nybegynnere - av en begynner", med en veldig fin (og irriterende) sang med det arabiske alfabetet! :nigo:

Jeg liker at det blir en "maske for maske"-strikkeforelesning, jeg har nettopp begynt å strikke, så jeg trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg er motsatt, jeg vil høre hva åffårno tror om meg! :laugh:

Da må du som Ciara avsløre et par ting - og jeg klarer kun gjette på Oslo. Og da grovgjetting. Eller hjembyen min :P

Ciara sin var veldig lett altså fordi jeg kjenner litt til akkurat der, så dette blir fort et hard nøtt.

Å anta en masse greier utfra veldig få forutsetninger har jeg tilogmed fått betalt for :fnise: (De kvalitative analysers egenart).

Jeg er så ille at jeg burde bli psykolog - analysere istykker folk :P

Åh åh åh! Du er arabiskkvinnen ja. Du bor hvertfall ikke på vestkanten tror jeg. Ingen der gidder tenke på arabisk.

Du er en litt sånn fri sjel, leve i nuet - jeg tror, at dersom du vant i Lotto - så hadde du som meg bosatt deg i et gammel trehus på Rodeløkka.

Du hadde hatt et maksimalistisk interiør, jeg hade sett ut som klippet og limt utfra en eller annen scizofren dansk interiørkatalog.

Endret av åffårno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du som Ciara avsløre et par ting - og jeg klarer kun gjette på Oslo. Og da grovgjetting. Eller hjembyen min :P

Ciara sin var veldig lett altså fordi jeg kjenner litt til akkurat der, så dette blir fort et hard nøtt.

Å anta en masse greier utfra veldig få forutsetninger har jeg tilogmed fått betalt for :fnise: (De kvalitative analysers egenart).

Jeg er så ille at jeg burde bli psykolog - analysere istykker folk :P

Åh åh åh! Du er arabiskkvinnen ja. Du bor hvertfall ikke på vestkanten tror jeg. Ingen der gidder tenke på arabisk.

Du er en litt sånn fri sjel, leve i nuet - jeg tror, at dersom du vant i Lotto - så hadde du som meg bosatt deg i et gammel trehus på Rodeløkka.

Du hadde hatt et maksimalistisk interiør, jeg hade sett ut som klippet og limt utfra en eller annen scizofren dansk interiørkatalog.

:skratte:

Bortsett fra dette med interiør (som jeg har veldig lite kunnskap og interesse for), så var det skremmende treffende :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Religiøse funfacts, du kommer til å bli festivalens største trekkplaster! Og her er det ikke snev av ironi! ;)

Har du lest Gillian Flynns Gone Girl?

Å ja, det er de :hjerte:

Fantastisk! Særlig sangen tror jeg blir en høydare.

Herregud for en variert gjeng vi er! Vi besitter enorme mengder kunnskap innen de mest varierte fagområder!

...men hvem vil vel ikke bo å en villa på Rodeløkka, da? Sjansen er ganske stor for at du treffer blink med den.

Men enig. Når jeg hører "Wolfmoon", "arabiskstudent" og ikke barn, da tenker jeg at hun bor på Torshov, Tøyen eller i Gamlebyen, at hun er glad i å reise, ser på Game of Thrones, favorittreisemålet er London, og hun når hun går på byen er det helst på Grünerløkka.

Traff jeg med noe, Wolfmoon?

...mitt hjem hadde forresten også sett ut som en dansk interiørkatalog. Hvis jeg vant i lotto, altså.

Jeg tror kanskje åffårno traff hakket bedre, altså, Ciara, men du skal ha for forsøket.

Men første sesong av Game of Thrones er i DVD-spilleren, bare så synd at jeg aldri kom lenger enn første episode. Jeg har bare vært i London én gang, men hadde jeg hatt pengene til det hadde nok ikke tippinga på hvor jeg bor vært så verst ;) Jeg tror forresten at vi kanskje bor ganske nærme hverandre, mener jeg har kjent meg igjen i noe om området tidligere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje åffårno traff hakket bedre, altså, Ciara, men du skal ha for forsøket.

Men første sesong av Game of Thrones er i DVD-spilleren, bare så synd at jeg aldri kom lenger enn første episode. Jeg har bare vært i London én gang, men hadde jeg hatt pengene til det hadde nok ikke tippinga på hvor jeg bor vært så verst ;) Jeg tror forresten at vi kanskje bor ganske nærme hverandre, mener jeg har kjent meg igjen i noe om området tidligere :laugh:

:ler:

Send meg en PM med hvor du tror jeg bor da, så skal jeg si fra om du har rett eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro å lese bostedsforsøkpååfinne. :fnise: *fint nytt ord*

Maske for maske skal bli. Bare jeg får tid til litt vindrikking også. :strikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle var irriterende der en stund. Men jeg likte godt Dette er mine gamle dager, der er han eldre, mer reflektert, det er befriende fritt for bajaserier og flauser. Men har du lest Vi ses i morgen? Den er jo briljant. Det kan alle dere andre notere dere også :)

Å, herregud. Sånt er intent mindre enn sjokkerende. Hvorfor i alle dager plager det andre at gresset er langt? Det er vet det jeg ikke forstår. Og stakkars, stakkars blokkjente! Jeg er jo det selv, og har faktisk sluppet unna gressklipping og hekklipping så langt i min nye rekkehustilværelse også.

Jeg har fordomsfullt konkludert med at Tore Renberg og jeg ikke er for hverandre, etter en bok og en film. Jeg har jo en endeløs (og stadig voksende) liste av bøker jeg har lyst til å lese, så da prioriterer jeg heller dem framfor å lese mer av en forfatter jeg egentlig ikke likte ved første møte.

Det er det jeg også har lurt mye og lenge på... Det blir litt som de som går til avisa og irriterer på seg brokk og hjerteinfarkt av at naboen maler huset i en litt overkant spenstig farge.

Og Oslo er ofte ganske lett å gjette i. Det er ganske "typisk" hvor folk flytter, og hvis man kan litt om prisnivåene også er mye gitt. Det er jo litt leit at det skal være så stereotypisk, men sånn er det nå engang. Det ga meg mange runder med hodepine da vi flyttet sist:

1) Hvor er det vi passer inn?

2) Hvor er det greie skoler for barna?

3) Hvor kan vibo uten å bruke lang tid til jobb?

4) Og så, det viktigste av alt, hvor har vi egentlig råd til å bo?

Det er jo så j&%/#// vanskelig.

Og de aller fleste av oss som er oppvokst der har det jo med å ende opp i de traktene vi vokste opp i. Ikke nødvendigvis samme nabolag eller samme bydel, men stort sett samme del av byen. Jeg bor jo nå i samme bygård som vi bodde i da jeg var liten og hvor tre generasjoner har bodd før meg, men akkurat det er muligens litt mer uvanlig... :fnise:

Jeg vil ha bydelen din!

Du har vel strengt tatt de nødvendige opplysninger og tilganger for å finne den... :fnise:

Føler jeg burde finne meg en krimbok til påsken. Vurderer Lahlums andre bok, likte den første veldig godt! Var helfrelst for Mankell for noen år siden, men ble fryktelig vaksinert av den ene boka :ler:

Jeg leste Lahlums tre første i påsken i fjor og var veldig begeistret, til tross for at jeg egentlig ikke liker krim. Det irriterer meg litt at han dikter opp adresser som ikke finnes, da - ekte veier, men gatenummer som ikke eksisterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fordomsfullt konkludert med at Tore Renberg og jeg ikke er for hverandre, etter en bok og en film. Jeg har jo en endeløs (og stadig voksende) liste av bøker jeg har lyst til å lese, så da prioriterer jeg heller dem framfor å lese mer av en forfatter jeg egentlig ikke likte ved første møte.

Det er det jeg også har lurt mye og lenge på... Det blir litt som de som går til avisa og irriterer på seg brokk og hjerteinfarkt av at naboen maler huset i en litt overkant spenstig farge.

Og de aller fleste av oss som er oppvokst der har det jo med å ende opp i de traktene vi vokste opp i. Ikke nødvendigvis samme nabolag eller samme bydel, men stort sett samme del av byen. Jeg bor jo nå i samme bygård som vi bodde i da jeg var liten og hvor tre generasjoner har bodd før meg, men akkurat det er muligens litt mer uvanlig... :fnise:

Du har vel strengt tatt de nødvendige opplysninger og tilganger for å finne den... :fnise:

Jeg leste Lahlums tre første i påsken i fjor og var veldig begeistret, til tross for at jeg egentlig ikke liker krim. Det irriterer meg litt at han dikter opp adresser som ikke finnes, da - ekte veier, men gatenummer som ikke eksisterer...

Har jeg de nødvendige opplysninger? Har stalket litt, og ikke i følge 1881, i hvert fall...

Daria, nerd! Hvordan har du klart å legge merke til gatenummer som ikke eksisterer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men altså, man blir jo litt nysgjerrig på akkurat hvilke hus det er snakk om også sjekker man adresser på kartene til gule sider også går man seg en kveldstur i området bare for å se litt også oppdager man både det ene og det andre... :sjenert: En kollega syntes det var så gøy med Bokprogrammet med Jan Guillou nå, hvor de viste bilder av denne broen på Bergensbanen som står sentralt i handlingen i Brobyggerne - hun hadde egentlig ikke tenkt på at det var en reell bro. Enkelte andre hadde googlet det mens vi leste boka. Trodde alle drev med sånt, jeg...

1881 hadde visst forsatt gammel adresse - du får stalke meg på gule sider i stedet ;)

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven til skravling det har vært her i dag da!

Gleder meg til den dagen gutten min begynner å prate litt jeg, de sier jo så mye morsomt. I hvert fall når jeg har lest Ciaras små anekdoter om hverdagen. Og Softie må jo være en godgutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...