Gå til innhold

Hoppeslottet


Jerle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan har uka fortsatt? Går det bedre, eller er det fremdeles litt blues-aktig? :klem:

:kaffekopp:

Håper det har bedret seg og at du kan begynne å cruise inn mot helg med litt godfølelse i skrotten. Halvveis i uka! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, uken ble litt bedre. Men jeg er gjerne slik at har jeg begynt å irritere meg over noe, så driver jeg gjerne å irriterer meg over det en stund... :sjenert:

Men, som du sier Roadrunner, nå cruiser vi snart inn mot helg. :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, så var det mandag igjen da. En uke til ferie, dvs 4 1/2 dag med arbeid, så ferie!

Jeg ble jo selvfølgelig syk igjen før helgen, jeg har slitt med betennelser rundt om kring helt siden jeg ble syk i januar. Og jeg trodde jo dette skulle være over når operasjonen var gjennomført. Men nei da... Har gått og hanglet litt de siste ukene, så fikk jeg plutselig en slik betennelses kul midt på leggen, lot det gå noen dager for å se om det gikk over... så kom det en til. Og den siste var så vondt at jeg bare måtte komme meg til legen. Senkning på  78 - ny antibiotikia(nr 10 i år btw) og beskjed om å ta det med ro og ha foten høyt. Fikk tilbud om sykemelding, men følte det gikk bra uten. Og måtte seff gi tapt etter 1/2 arbeidsdag på fredag og bare krype meg hjem til sofaen, der har jeg vært til i dag. Men nå er jeg på jobb igjen og tenkte jeg skulle klare dette uten mer tull. Må jo bli frisk til jeg skal reise til helgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, når du har vært så mye syk synes jeg du skal høre på legen og kroppen din, ta i mot sykemeldingen og faktisk ta det helt med ro så du kan bli bra en gang. Det går ikke alltid bra og man klarer ikke alt bare fordi  man vil ( jeg vet som kjent litt om dette for tiden), av og til  må man bare innse at man er syk ta den tiden man trenger for å bli frisk igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Daria er ganske fornuftig over her :jepp:

God bedring, Jerle!
Hvordan går det med skrotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Skjønner veldig godt at du er lei, og at du vil på jobb, men jeg er vel i grunnen veldig enig med Daria jeg og... God bedring kjære deg. :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt... Hva slags kolleger er det du har? Man sender da ikke slike meldinger til noen som er syk... :rasende:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ?
Hva slags folk er det du jobber sammen med?

Man skriver da ikke sånt til folk? :daane:
Hvis de får store problemer når du er borte, så får de ta det med sin overordnede (evt din overordnede), slik at vikar eller avlastning kan komme på plass. Det er IKKE ditt ansvar! Kjenner jeg blir skikkelig provosert på dine vegne her - ærlig talt!

Ingen er uerstattelig, og alle skal behandles med respekt. Enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir plutselig litt paranoid av det jeg skrev over her, så jeg tror jeg bare tar det bort. :sjenert: Kjipt om min syting til dere skal bli lest av de jeg ikke tar opp saken med...

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men.... DET ER ALTSÅ FERIE KL 15:15 I DAG. Kreta i morgen tidlig!! :hoppe:

 

Om noen ikke har fått med seg det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ferien var super! Men kjærringa er ikke overbevist av charter altså. Tror det er en egen rase som drar på det. Dessuten er jeg tydeligvis alt for kresen til all inclusive. :sjenert: Mannen hadde gode dager med maten, mens det jeg spiste mest av var brødskiver med hvitost og paprika. Minstegull var heller ikke helt overbevist av maten, men hun som spiser glutefritt hadde samme gode dagene som pappaen, bortsett fra brødet til frokost. Det var så fælt på smak at jeg var imponert hver dag at hun klarte å få ned ei brødskive.

Dessuten tror jeg 5 stjerner på Kreta er noe annet enn det vi har opplevd andre steder. For rommet og badet var rett og slett ikke mer enn en sterk 2 +, kanskje 3 for meg. Og jeg er i grunn ikke kresen, sånn egentlig. Men der var mugg og fæl lukt, knuste fliser osv.

Så man kan si at jeg ikke skal på charter med all inclusive igjen, men jeg kan fint ta en uke på Kreta i ny og ne, men ikke så mye lenger.

Nå høres det ut som vi har hatt en fæl ferie, men vi hadde det i grunn topp. Sånn bortsett fra rølping på flyet/flyplassen av andre passaskjerer og at all inclusive ikke er verdt prisen. Det var strålende sol og varmt :sol: , ungene fikk badet både i basseng og i sjø. Og kjærringa fikk lest ut tre bøker fra sitt utsiktspunkt i skyggen. 

 

Og om under to uker går turen en uke til Spania, på jobbkurs. Kan man få det bedre? 

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All inclusive har jeg hørt mye tvilsomt om, men aldri prøvd. Chartertur har jeg ikke vært på siden jeg var student - vi ville ha billig varme, og det fikk vi, i tillegg til at vi dro på et par utflukter med barnefamilier og pensjonister - vi var ikke de store festløvene...

Men hvilke bøker leste du? Og hvordan er formen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke topp. Jeg har fortsatt et ganske stygt sår etter siste betennelse og kunne derfor ikke bade på ferie. Men jer går jo ikke på antibiotika for en gangs skyld, så jeg kan ikke klage. ;)

Bøkene jeg leste på tur var nr, tre av Napoli-kvartetten: Dei som flyktar og dei som blir av Elena Ferrante, og bok nr to i serien om de Syv søstre: Stormens søster av Lucinda Riley og den siste boken jeg leste var Italienske netter av Katherine Webb. Den siste kjøpte jeg bare for å ha ei pocketbok på flyet, men jeg likte den faktisk ganske godt. Der var jo litt kjærlieik og slikt, men likte godt å lese om Sør-Ialia på 20-tallet.

 

Og i går bestilte jeg siste bok i Napoli-kvartetten, den tenker jeg å ha med på kurs i Spania, men må vel finne meg ei pocketbok til flyet også. de sier jeg ikke får tid til å lese på kurset allikevel, så da holder det vel kanskje med to bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får alltid tid til å lese :opplyser: Jeg hadde med alle tre bindene i Kristin Lavransdatter da jeg var på tre ukers språkreise i England som 14-åring - og måtte kjøpe en bok til mens jeg var der, for det var ikke nok... :fnise: 

Jeg leste den første i Napoli-kvartetten for noen uker siden og ble ikke så engasjert - har bind to og tre liggende også, men tror jeg klarer meg med det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg antar at jeg får lest litt selv om det er lange dager med kurs. Jeg er ikke av den typen som synes slike sosiale settinger er så kjempe gøy i lag med mange ukjente 24 t døgnet. Da trenger jeg gjerne å trekke meg tilbake tidlig på kvelden og ha litt alenetid.

Jeg brukte litt tid på å like napoli-kvartetten, men sånn en gang i slutten av første bok så var jeg solgt. Bok 3 ble bestilt i sommer når jeg holdt på med nr 2. og bok fire ble bestilt nå når jeg nesten var ferdig med bok 3. Så jeg kan vel si at  jeg ble litt hekta. Jeg er litt dårlig til å lese i hverdagen, da er det alltid alt mulig som skal gjøres, så da leser jeg mest når jeg har helt fri eller er hjemme alene. Det blir vel bedre når ungene blir enda større, men enn så lenge så leser jeg mest i feriene.

Jeg driver forresten å lager til "bibliotek" i kjellerstuen. Dvs vi driver å lager til en ungdomsstue, slik ungene skal ha en egen plass å ha venner. Så da bestemte jeg at ene hele veggen skal være fyllt med bokhyller. Så nå har vi snart en hel Billy-vegg med glassdører der nede.(mannen har skrudd i flere dager) Det skal bli godt å ha alt samlet, for jeg har i grunn ikke peiling på hvilke bøker jeg har og ikke har, så jeg tenkte jeg skulle sette de i system og kanskje lage en bokliste nå når jeg endelig skal få orden. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...