Gå til innhold

Alt er lettere for jenter enn gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har helt rett: alt er lettere for oss. Menn har mer fysisk styrke, mens kvinner er sterkere psykisk og mer intelligente.Det er jo en grunn til at kvinner kommer bedre ut psykisk etter samlivsbrudd og gjør det bedre enn menn på skolen og universitetene. I dagens samfunn, der manuelt arbeid er i ferd med å forsvinne, er det vi som sitter med makten. Det du klarer å lære på 10 timer har vi greid på 1. Som du sier må gutter jobbe mange ganger hardere enn jenter for det samme resultat. Vi forstod for mange hundre år siden at dere menn er enkle og dumme, og vi utviklet måter å manipulere dere på. Det mest sevsigende eksemplet er måten vi gjør oss selv vakrere på. Dere er helt sjangseløse mot det. Vi kunne lett ha jobbet hardt selv, funnet opp ting og hatt ledende posisjoner. Det er bare mye lettere og mer behagelig å få dere til å gjøre det for oss. Jeg ler av menn som deg: av hvor mye makt du gir oss. Anonymous poster hash: e943d...6ad

Jeg er mann selv, og liker ikke slike sutremenn som skriver her.

Men dette er for dumt, det du skriver. Du bidrar bare til å fyre opp idiotene. Det er like lite reelt det du skriver, som påstandene til ts.

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det du sier er at du ville vært i et forhold med ei jente uansett status, utseende, personlighet osv så lenge hun har to pupper og en vagina?

Det vanvittige er jo at mange menn ikke innser at det er deres egen hyper-seksualdrift og mangel paa selektivitet som forer til "ubalansen" de selv klager over.

Mao de biologiske faktorene bak menns valg maa respekteres, men de biologiske faktorene bak kvinners valg (at vi alltid vil vaere selektive ift. partnere) er ikke greit.

Anonymous poster hash: 92656...cc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ville ikke sagt at jeg selv er stygg, heller sånn middels pen/søt. Jeg får meg ikke type, venner eller noenting, folk er rett og slett ikke interessert.. Og jeg er igrunn ganske grei å ha med å gjøre også, så tror ikke jeg er så ille personlighetsmessig heller :/ Er ganske snill mot de fleste som er det mot meg, men alle har sine egne "gjenger" og man kommer liksom aldri inn i disse.

Og jeg er jente altså. Ser jo selv at de som kanskje er litt mindre pene får seg typer/damer og alt mulig, og de er ofte finere enn dem også. Har alltid lurt på det der :P Tenker jo at det er personligheten, men hvordan i alle dager får man i det hele tatt oppmerksomheten? :(



Anonymous poster hash: 7db7e...f02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er noe innhold i det du skriver.

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

Føyer seg inn i rekken av usaklige replikker fra deg/dere. Da setter vi strek for den "diskusjonen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen kunne vært større aksept for polyamoriske forhold.

?????

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg ville ikke sagt at jeg selv er stygg, heller sånn middels pen/søt. Jeg får meg ikke type, venner eller noenting, folk er rett og slett ikke interessert.. Og jeg er igrunn ganske grei å ha med å gjøre også, så tror ikke jeg er så ille personlighetsmessig heller :/ Er ganske snill mot de fleste som er det mot meg, men alle har sine egne "gjenger" og man kommer liksom aldri inn i disse.

Og jeg er jente altså. Ser jo selv at de som kanskje er litt mindre pene får seg typer/damer og alt mulig, og de er ofte finere enn dem også. Har alltid lurt på det der :P Tenker jo at det er personligheten, men hvordan i alle dager får man i det hele tatt oppmerksomheten? :(

Anonymous poster hash: 7db7e...f02

Opprett 2 profiler på en nettdatings side med bilde. En av deg selv og en av en fiktiv gutt med et bilde med et tillsvarende "medium" utseende som deg.

Også skriver du noen generiske typiske gutteinteresser på guttens profil.

Etter en måned rapporterer du tilbake hit om hvor mange forespørsler de to profilene har fått. Både jeg og de aller fleste andre her vet nok allerede hva resultatet vil bli, og mange har gjort det samme før og resultatet blir ALLTID det samme.

Anonymous poster hash: 56847...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi å gå 10 måneder med barnet i magen, for så å presse det ut gjennom en veldig liten åpning, høres bare ut som barnemat for deg eller?

Anonymous poster hash: e8704...528

9*

Og det utgjør maks 27 måneder av et liv på 80-90 år så hvorfor klager du?

Anonymous poster hash: ee006...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett 2 profiler på en nettdatings side med bilde. En av deg selv og en av en fiktiv gutt med et bilde med et tillsvarende "medium" utseende som deg.

Også skriver du noen generiske typiske gutteinteresser på guttens profil.

Etter en måned rapporterer du tilbake hit om hvor mange forespørsler de to profilene har fått. Både jeg og de aller fleste andre her vet nok allerede hva resultatet vil bli, og mange har gjort det samme før og resultatet blir ALLTID det samme.

Anonymous poster hash: 56847...f99

Du får kanskje mer respons som kvinne, men den responsen du får er gjerne ikke av særlig god kvalitet.

http://www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/1uqym6/as_a_guy_i_wanted_to_know_what_it_was_like_to_be/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 11.2.2014 den 21.35, AnonymBruker skrev:

For meg som middelmådig gutt er det tilnærmet umulig å få kjæreste. De "styggeste" jentene får seg lettere kjæreste enn meg..

 

Det går veldig ut over selvtillit, og undertegnede får fort selvmordstanker. Utseende betyr så mye i vårt samfunn idag. Altfor mye.

 

Derfor er min påstand at pene jenter kan valse gjennom livet uten noen problemer. De kan få seg sex, kjærester og barn hvis de selv vil. De trenger ikke gjøre en innsats engang. De bare får alt servert på ei fjøl. ALLE mannlige lærere vil la seg sjarmere av søte og pene jenter, og bevisst eller ubevisst gi de bedre karakterer. Jenter er også flinke til å smiske. Derfor får de seg også mye lettere å få jobb enn gutter. Hvem tror du får jobben av ei pen jente, og en middelmådig gutt med samme kvalifikasjoner? Arbeidsgiver vil selvsagt ansette den som trekker flest kunder.. Det sier seg selv.

 

Gutta må jobbe 100 ganger hardere for å oppnå samme resultat. Det er VI som må ha jobber og karrierer (dere jenter kan lett få dere gutt uten å jobbe, det går ikke an for menn), det er VI som må sjekke DERE opp, alt det praktiske er det ofte gutta som ordner.. Heite gutter har det selvfølgelig noe lettere, og kan bli sjekka opp av jenter. Kanskje kan en pen gutt slippe unna utdannelse også (bare pga utseende).

 

Men for oss som bare er middelmådige, er alt mye vanskeligere. Skal vi få oss dame, må vi kompensere med intellekt, tykk lommebok, eller høy utdannelse.

 

Beklager om dere jenter blir støtt av det jeg skriver, og selv om det er satt på spissen så kan dere neppe argumentere mot at det meste jeg skriver er ganske sant?

 

Personlig har jeg backet ut av alt presset, selv om det fremdeles ødelegger meg innvendig.. Jeg har ikke tykk lommebok, noen utdannelse, eller er spesielt intellektuelt begavet.

 

Dere kan sikkert si at jeg burde endre holdning, men det har jeg forsøkt i noen år og det hjalp aldri.. Så nå er jeg tilbake på "sutrestadiet". Føler meg nesten "hatet" av samfunnet, og at det hadde vært bedre uten meg.

 


Anonymous poster hash: ea92e...5e6

 

Alt dette er nok relativt. Tror egentlig de fleste finner seg noen, om man bare leter. Men det handler også om holdninger. Vi jenter blir da også dømt på utseendet, så absolutt. Jeg hadde også problemet at jeg trodde på det folk sa i mange år, og derfor bestemte meg for aldri å få kjæreste. Men det er annerledes nå. Kanskje du har opplevd at noen har vært nedlatende og tatt det til deg? Jeg ville kanskje jobbet for å få bedre selvfølelse, og sterkere tro på meg selv. Og det kan også hende at det har mye med holdninger å gjøre, ikke utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2014 den 11.14, AnonymBruker skrev:

 

9*

 

Og det utgjør maks 27 måneder av et liv på 80-90 år så hvorfor klager du?

 

Anonymous poster hash: ee006...16f

Fordi det er jo ikke godt å føde😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. februar 2014 den 21.35, AnonymBruker skrev:

For meg som middelmådig gutt er det tilnærmet umulig å få kjæreste. De "styggeste" jentene får seg lettere kjæreste enn meg..

 

Det går veldig ut over selvtillit, og undertegnede får fort selvmordstanker. Utseende betyr så mye i vårt samfunn idag. Altfor mye.

 

Derfor er min påstand at pene jenter kan valse gjennom livet uten noen problemer. De kan få seg sex, kjærester og barn hvis de selv vil. De trenger ikke gjøre en innsats engang. De bare får alt servert på ei fjøl. ALLE mannlige lærere vil la seg sjarmere av søte og pene jenter, og bevisst eller ubevisst gi de bedre karakterer. Jenter er også flinke til å smiske. Derfor får de seg også mye lettere å få jobb enn gutter. Hvem tror du får jobben av ei pen jente, og en middelmådig gutt med samme kvalifikasjoner? Arbeidsgiver vil selvsagt ansette den som trekker flest kunder.. Det sier seg selv.

 

Gutta må jobbe 100 ganger hardere for å oppnå samme resultat. Det er VI som må ha jobber og karrierer (dere jenter kan lett få dere gutt uten å jobbe, det går ikke an for menn), det er VI som må sjekke DERE opp, alt det praktiske er det ofte gutta som ordner.. Heite gutter har det selvfølgelig noe lettere, og kan bli sjekka opp av jenter. Kanskje kan en pen gutt slippe unna utdannelse også (bare pga utseende).

 

Men for oss som bare er middelmådige, er alt mye vanskeligere. Skal vi få oss dame, må vi kompensere med intellekt, tykk lommebok, eller høy utdannelse.

 

Beklager om dere jenter blir støtt av det jeg skriver, og selv om det er satt på spissen så kan dere neppe argumentere mot at det meste jeg skriver er ganske sant?

 

Personlig har jeg backet ut av alt presset, selv om det fremdeles ødelegger meg innvendig.. Jeg har ikke tykk lommebok, noen utdannelse, eller er spesielt intellektuelt begavet.

 

Dere kan sikkert si at jeg burde endre holdning, men det har jeg forsøkt i noen år og det hjalp aldri.. Så nå er jeg tilbake på "sutrestadiet". Føler meg nesten "hatet" av samfunnet, og at det hadde vært bedre uten meg.

 


Anonymous poster hash: ea92e...5e6

 

Blir ikke støtt, synes du er deprimert, det burde du kanskje vurdere å få hjelp med. Jeg klarer å føle en viss medfølelse med deg selv om jeg ligger her kjempegravid, får knapt puste under vekten av min egen mage og venter bare på at det går over. Sambo er jo kommende far han og men han er i kjempeform, sterk og frisk og i full kontroll av egen kropp - luksus spør du meg, urettferdig. Men det er avsporing.

Kjedelig svar er jo at livet er aldri svart og hvit. Livet er enklere for jenter på noen måter, og er enklere for gutter på andre måter. Jeg valgte for eksempel et yrke som er sterk mansdomminert - men det gir meg visse fordeler, og visse utfordringer både i utdanning og nå i jobb. Vil tro det samme ville gjelde for gutter i kvinnedominerte yrker. Og det at ei pen jente vil ha det enkelt uansett er jo bare rar generalisering. Jeg har ei venninne jeg synes er kjempepen men hun slitter til tider med depresjoner og vrangforestillinger og annet dessverre, har jo ingenting med utseende å gjøre, eller med det å være kvinne/mann.

din løsning er vel først og fremst å finne noe bra med deg selv, noe du kan like ved deg selv - for å så finne ei jente som vil være glad i deg for den du er. Jeg kan virkelig ikke se at lommebok eller intellekt skal være viktigst ved valg av livspartner, må være helt åpenbart at på sikt er det andre ting som betyr mest - trivsel, følelsen av trygghet, det å kunne stole på person og ikke minst ok sexliv. :) Det er fra min høyde av 35 år, og jeg føler meg ikke så gammel. Og utseende er høyst subjektivt, og er smakssak. 

Anonymkode: 0bfed...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...