Gå til innhold

Alt er lettere for jenter enn gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er lettere for jenter å bli voldtatt, få psykiske problemer, ikke bli tatt seriøst når man får hjerteinfarkt eller andre sykdommer for den del, få dårligere betalte jobber, you name it.

Joda, det er lettere å være jente enn gutt.



Anonymous poster hash: 61693...2ad
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trøffel

Det er et fryktelig tamt argument.. Det er en liten periode i livet, og alle vet at mora vil ha det nærmeste forholdet til barnet. Der vinner jentene også, altså.. Og det er oftest jentene som vil ha barn, så det er jo selv-valgt? Og hvorfor går du 10 måneder? :fnise:

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

At kvinner fortsatt i stor grad har hovedansvaret for omsorgsfunksjonene i familien svekker dem i arbeidsmarkedet. Det er et gjensidig samspill mellom arbeidsmarkedet og arbeidsdelingen hjemme. Den svakere stillingen i arbeidsmarkedet virker tilbake og gjør det mer lønnsomt med denne tradisjonelle arbeidsdelingen i familien. Noe som igjen bidrar til å svekke kvinners stilling i arbeidsmarkedet. Graviditet og foreldrepermisjon skaper en risiko for at kvinner blir diskriminert. Kvinnedominerte yrker og bransjer har et gjennomgående lavere lønnsnivå enn mannsdominerte yrker og bransjer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt latterlig. der jeg jobber må vi jentene/damene jobbe mye hardere for å vise at vi kan, mens gutta kan suse rundt i sin egen lille verden uten at det skjer noe som helst... beste er at vi jentene er flinkere enn gutta å :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Det er ett bra innlegg og du treffer mange spikere på hodet. Pene jenter har alle fordeler. Faktisk har pene mennesker mange fordeler. Det er ikke mine ord, det er gjort mange undersøkelser jeg har lest om som sier hvordan vi behandler pene mennesker helt annerledes, de får bedre jobber, har høyere lønn ofte for samme arbeide osv. så her er det mye ekkelt grums i den mennesklige underbevisshet, men som du sier, en trenger ikke en doktorgrad for å se dette. Hvor mange har ikke sett jentene le av ur dårlige vitser til kjekke unge menn på fest ? :nigo:

Folk er ofte idioter, men det tar tid å gå på denne linen uten å falle.

En annen ting er jo att pene jenter ofte har blitt dullet med hele livet og tar en god del ting for gitt. De er ofte bortskjemte, selvsentrerte og på mitt språk, ubrukelige rasshøl. Jeg har ofte hatt gleden av å parkere dem :balltre: i ulike hel og halvfestelige sammenkomster. Det er ikke vent med det og blir helt satt ut.

Vakre menn drar like mange fordeler som vakre kvinner.

Endret av Trøffel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men du kan få klage når du ikke lenger er sjef over din egen kropp.



Anonymous poster hash: 887d7...a58
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Virker som du har gitt opp og ikke engang ordentlig begynt.

Mennene jeg kjenner i slutten av tyveaarene som gjor det best med kvinner var sjenerte og awkward i tenaarene og mistet jomfrudommen sent. De faerresten er fodt selvsikre, med alt paa stell, en karriere og sterke sosiale evner.

Og det er altfor mange menn med middels utseende som er godt gift til at jeg kjoper utseendeargumentet. Kvinner - meg selv inkludert - jobber livet av seg for aa holde seg slanke, kle seg bra, sminke seg og ordne haaret - og jeg er selv ikke utseendefokusert naar det kommer til menn. Du kan klage over byrdene som menn har mer enn kvinner, men utseende er ikke blant dem.

Men du får pult og det gjør ikke han.

Anonymous poster hash: ef959...f0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du får pult og det gjør ikke han.

Anonymous poster hash: ef959...f0e

Riktig. Hvis han tror at det å få putte tissen i en annen tiss er hans eneste misjon (og viktigste rettighet?) her på jorden, så vil han med stor sannsynlighet ikke få pult.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Jenter er også flinke til å smiske. Derfor får de seg også mye lettere å få jobb enn gutter. Hvem tror du får jobben av ei pen jente, og en middelmådig gutt med samme kvalifikasjoner? Arbeidsgiver vil selvsagt ansette den som trekker flest kunder.. Det sier seg selv.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Så du tror at en kvinne i fertil alder sannsynligvis får jobben fremfor en jevnaldrende mann, når begge har nøyaktig samme kvalifikasjoner? Think again.

Endret av Trøffel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du får pult og det gjør ikke han.

Anonymous poster hash: ef959...f0e

Menn som puler rundt er casanovas og konger på haugen. Kvinner som puler rundt er billige horer.

Anonymous poster hash: 4da81...ae6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All statistikk og alle anonyme undersøkelser viser vel at det tvert i mot er lettere for menn i arbeidslivet.

Og til din informasjon, så er det de færreste jenter som er såå pene at de får noen effekt av det. De fleste jenter er "vanlige" og må jonbo mot glasstaket.

Anonymous poster hash: b9d22...5a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for disse gutta er jo at de "krever"en dritdigg dame. Istedenfor å finne en i deres egen liga skal de ha de peneste....

Om det er 100jenter og 100gutter som skal finne hverandre så la oss si 50 av jentene blir utelatt av mennene pga utseende. Da er det 100menn igjen som alle vil prøve seg på de 50 kvinnene, og det sier jo seg selv at da kan ikke alle vinne.

Og kvinner idag pleier ikke å gifte seg for å ha en forsørger,det var før det da eneste målet var å finne en og oppdra hans unger og være hans personlige tømmemaskin og vaskehjelp. De fleste kvinner jobber og tar utdanningen som trengs.

Slakk litt på utseendekravet så kanskje det blir no...

Forøvrig er ca 100% av alle menn utrolig dårlig på å "lese"kvinner. De forstår ikke at kvinnene er interessert,bare tror at de er hyggelige,og etterpå går de og sutrer på at ingen vil ha dem.

Dine meninger blir ihvertfall hørt uten at folk skal prøve å hisse deg opp for så å kalle deg "søt når sint","feminist"ol....det DER er ihvertfall irriterende og nok en grunn til å ikke prøve åha en diskusjon med enkelte menn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er min påstand at pene jenter kan valse gjennom livet uten noen problemer. De kan få seg sex, kjærester og barn hvis de selv vil. De trenger ikke gjøre en innsats engang. De bare får alt servert på ei fjøl.

...

Gutta må jobbe 100 ganger hardere for å oppnå samme resultat. Det er VI som må ha jobber og karrierer (dere jenter kan lett få dere gutt uten å jobbe, det går ikke an for menn), det er VI som må sjekke DERE opp, alt det praktiske er det ofte gutta som ordner.. Heite gutter har det selvfølgelig noe lettere, og kan bli sjekka opp av jenter. Kanskje kan en pen gutt slippe unna utdannelse også (bare pga utseende).

...

Beklager om dere jenter blir støtt av det jeg skriver, og selv om det er satt på spissen så kan dere neppe argumentere mot at det meste jeg skriver er ganske sant?

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Har empati-, og er enig med deg, men det er lettere å forandre på deg selv enn å forandre på hele verden. Du får brette opp ermene og jobbe med deg selv. Skjønner deg godt om du skrev dette bare for å få ut litt frustrasjon, og det skal du selvfølgelig få lov til.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for disse gutta er jo at de "krever"en dritdigg dame. Istedenfor å finne en i deres egen liga skal de ha de peneste....

Om det er 100jenter og 100gutter som skal finne hverandre så la oss si 50 av jentene blir utelatt av mennene pga utseende. Da er det 100menn igjen som alle vil prøve seg på de 50 kvinnene, og det sier jo seg selv at da kan ikke alle vinne.

Og kvinner idag pleier ikke å gifte seg for å ha en forsørger,det var før det da eneste målet var å finne en og oppdra hans unger og være hans personlige tømmemaskin og vaskehjelp. De fleste kvinner jobber og tar utdanningen som trengs.

Slakk litt på utseendekravet så kanskje det blir no...

Forøvrig er ca 100% av alle menn utrolig dårlig på å "lese"kvinner. De forstår ikke at kvinnene er interessert,bare tror at de er hyggelige,og etterpå går de og sutrer på at ingen vil ha dem.

Dine meninger blir ihvertfall hørt uten at folk skal prøve å hisse deg opp for så å kalle deg "søt når sint","feminist"ol....det DER er ihvertfall irriterende og nok en grunn til å ikke prøve åha en diskusjon med enkelte menn.

Hva med å faktisk fortelle at man er interessert, istedet for at guttene skal lese kroppsspråket og tankene deres? Gutter som sjekker opp har iallefall en tydeligere "approach" der.

Dessuten har jeg slett ikke sagt at jeg går etter de aller peneste jentene. Har hatt en kjæreste som var på samme nivå som meg. Og selv hun dumpet meg.

Jenter idag trenger kanskje ikke være forsørgere, men gamle mønstre henger fremdeles igjen. Maaange jenter vil ha en gutt som har lik eller bedre utdannelse enn dem selv.

Og ærlig, tror du en jente ville sett noen verdi i en arbeidsløs gutt uten utdannelse? Og så spør jeg, kunne en gutt sett verdi i en arbeidsløs jente uten utdannelse? Er overbevist om at svaret er nei på den første, og ja på den andre.. Det har noe med kjønnsrollemønsteret å gjøre, noe som ikke vil forsvinne på 1000 år til.

Men likestilling skal jentene ha.. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å faktisk fortelle at man er interessert, istedet for at guttene skal lese kroppsspråket og tankene deres? Gutter som sjekker opp har iallefall en tydeligere "approach" der. Dessuten har jeg slett ikke sagt at jeg går etter de aller peneste jentene. Har hatt en kjæreste som var på samme nivå som meg. Og selv hun dumpet meg. Jenter idag trenger kanskje ikke være forsørgere, men gamle mønstre henger fremdeles igjen. Maaange jenter vil ha en gutt som har lik eller bedre utdannelse enn dem selv. Og ærlig, tror du en jente ville sett noen verdi i en arbeidsløs gutt uten utdannelse? Og så spør jeg, kunne en gutt sett verdi i en arbeidsløs jente uten utdannelse? Er overbevist om at svaret er nei på den første, og ja på den andre.. Det har noe med kjønnsrollemønsteret å gjøre, noe som ikke vil forsvinne på 1000 år til. Men likestilling skal jentene ha.. Forstå det den som kan. Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Maaaange jenter er det nok ikke, det er en spesiell type jenter som vil ha rike sugardaddies.

Vel,kjønnsrollene har jo gjort slik at det ikke er vanlig for jenter å være den som sjekker, veldig mange menn ser negativt på slike kvinner fordi de passer ikke i normen og settes i kategorien "kun for flørt-aldri for forhold", og hva med å være litt tydelige selv?når dere sutrer over "vennefella"dere har havnet i fordi dere ikke viste seksuell/romantisk interesse men vennskapelig? Hvordan skal vi skjønne at dere vil noe mer når dere ikke viser det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritt lei av unge sutrete menn.

Ta ansvar. Det er ikke så vanskelig. Dere har selv ansvar for å skape deres eget liv.

Ingen kommer noen vei ved å hyle og sutre.

Umodne krek.

(Jeg er mann)

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du får pult og det gjør ikke han.

Anonymous poster hash: ef959...f0e

Her er den klassiske "kan bare se ting fra eget perspektiv" feilen. Jenter VIL ikke "bare faa pult". Det er det menn som vil. Kvinner vet at menn ligger nedover og majoriteten vil ikke fungere som en saeddispenser for en mann. Det ligger jevnt over liten seksuell glede i one night stands for kvinner (lav sjanse for orgasme), det er risikofyllt og man blir dessuten i langt storre grad sett ned paa for aa flere sexpartnere.

Det at dette er kvinners fordel i menns oyne gjor det ikke til en universell sannhet - bare for halve befolkningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myten om kvinners totalitaere makt i dating (skrevet av en mann, mind you):

In 1928 Herbert Hoover promised voters a chicken in every pot and a car in every garage. Today these disgruntled men feel entitled to an artificially constructed, communist SMP, where every man is entitled to a minimum of one perpetually eager vagina. That’s only fair!

Women] are The Choosers, the gatekeepers to the Promised Land (which is to say, vaginas), cruel temptresses who taunt men by being attractive and yet unavailable. Because sex is so much more easily attainable for women – or so the conventional wisdom goes – they have luxury of being able to define the standards which men must meet, wantonly cutting off men who are not rich, tall douchebags with square jaws and fast cars. Men feel helpless; they feel that they are forced to leap through hoops in order to win women’s approval and hope that she will pick him against all odds.

Too bad that it’s bullshit.

In fact, not only is the idea that women somehow control all the power in sex and dating not true, but it’s a case of people asking the wrong question. It’s a cluster of self-limiting beliefs that holds people back.

The Myth:

“Because men supposedly can’t wander into the mythical Bar (and it’s always a “a woman can wander into a bar” scenario) and wander out five minutes later with a woman eager to jump his bones, women by default have greater power when it comes to dating. “

Why it’s BS: Let’s be honest. This complaint really translates as “the hot woman I want to fuck but won’t give me the time of day can get sex any time she wants.”

Women who aren’t conventionally attractive, whose body types differ from the culturally accepted ideal or otherwise don’t meet one’s personal levels of sexiness are out there, hoping to get laid just as much as everybody else.

The fact that sex is offered to them doesn’t mean that it’s the sex they would want to have.

The problem is that men are viewing women through the prism of the male experience: the goal of getting sex as quickly as possible, as easily as possible.

Johnny Pick-Up Line with the over-greased hair and the Affliction tee may be ready and eager to be the droid she’s looking for, but the fact that he’s willing to bang her doesn’t translate into “yay, I have all the power here”, it’s “great, another asshole who wants to get into my pants.”

The Myth:

Women only want alpha males.

It stands to reason that since women have all of the power when it comes to dating, they get to pick and choose from ALL THE MENZ… so of course, the only men who get laid are alpha males with lantern jaws and six-pack abs. Everybody else – the beta males, the socially awkward, the chubby, husky dudes, the symmetrically challenged – they’re left holding the bag and their dicks, crying impotent, sexless tears.

Why it’s BS:

Take a stroll through Wal-Mart on a Saturday afternoon. You’re going to see lots of dudes who aren’t exactly making the cover of People’s Sexiest Man shopping with their girlfriends and wives.

“But look at the women they’re with!” I hear some of you cry, at which point we’re right back to the same issue as before: “the impossibly hot woman I want to date/sleep with won’t date me.”

One common issue I talk about is the overdeveloped-and-undeserved sense of entitlement that a lot of men have.

…QED: all women want are hot assholes, not nice guys who may not be the social ideal. Look around and all you see are beautiful people fucking other beautiful people while wonderful – if less facially gifted – men are stuck home alone.

The problem is that this falls under what’s known as the confirmation bias: the tendency to only believe evidence that validates an already existing belief. In this case: “I am not attractive. Hot women do not want to date me. I only see hot women dating hot men. Ugly men do not get girlfriends or wives.”

…I have friends who aren’t conventionally attractive, aren’t especially rich and are certainly not powerful… and yet have amazing girlfriends and wives. Why? Because they have lives. They have passion in their life and know how to convey it. They have the confidence – and more importantly, balls.

If you’re not getting what you want from the opposite sex, effective strategies include:

1. Lowering your standards.

2. Increasing your attractiveness.

3. Changing your environment to a place where the sex ratio is more favorable, improving your odds.

Ineffective strategies include:

1. Whining and complaining about the nature of men or women.

2. Feeling entitled to pity sex or just plain pity because you’re not having sex or getting asked out.

3. Submerging yourself in a full tank of confirmation bias.

Endret av Marie90
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, så stygge dere er mot TS. La gå, dette er Kvinneguiden, innlegget er prematurt - og menn føder verken barn eller blør hver fjerde uke.

Imidlertid må konklusjonen være at noe er enklere for pene kvinner og vice versa. TS setter fingeren på en del lite politisk korrekte sannheter, men det gjør han ikke nødvendigvis til noen taper. Hadde kjønnene i overskriften byttet plass, hadde han sikkert blitt møtt med trampeklapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS innlegg er ikke "politisk ukorrekte sannheter". Det er unyansert og veldig tydelig skrevet av en som er veldig ung, uerfaren og generelt misfornoyd med livet.

Livet er lettere for de som er naturlig vakre, rike og heldige, menn eller kvinner. Det er urettferdig, men man kan gjore det beste man kan ut av det. Det er fordeler og ulemper for begge kjonn, men for de som foler at de ikke faar til ting, er det lett aa bare se fordelene de andre har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...