Gå til innhold

Alt er lettere for jenter enn gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg som middelmådig gutt er det tilnærmet umulig å få kjæreste. De "styggeste" jentene får seg lettere kjæreste enn meg..

Det går veldig ut over selvtillit, og undertegnede får fort selvmordstanker. Utseende betyr så mye i vårt samfunn idag. Altfor mye.

Derfor er min påstand at pene jenter kan valse gjennom livet uten noen problemer. De kan få seg sex, kjærester og barn hvis de selv vil. De trenger ikke gjøre en innsats engang. De bare får alt servert på ei fjøl. ALLE mannlige lærere vil la seg sjarmere av søte og pene jenter, og bevisst eller ubevisst gi de bedre karakterer. Jenter er også flinke til å smiske. Derfor får de seg også mye lettere å få jobb enn gutter. Hvem tror du får jobben av ei pen jente, og en middelmådig gutt med samme kvalifikasjoner? Arbeidsgiver vil selvsagt ansette den som trekker flest kunder.. Det sier seg selv.

Gutta må jobbe 100 ganger hardere for å oppnå samme resultat. Det er VI som må ha jobber og karrierer (dere jenter kan lett få dere gutt uten å jobbe, det går ikke an for menn), det er VI som må sjekke DERE opp, alt det praktiske er det ofte gutta som ordner.. Heite gutter har det selvfølgelig noe lettere, og kan bli sjekka opp av jenter. Kanskje kan en pen gutt slippe unna utdannelse også (bare pga utseende).

Men for oss som bare er middelmådige, er alt mye vanskeligere. Skal vi få oss dame, må vi kompensere med intellekt, tykk lommebok, eller høy utdannelse.

Beklager om dere jenter blir støtt av det jeg skriver, og selv om det er satt på spissen så kan dere neppe argumentere mot at det meste jeg skriver er ganske sant?

Personlig har jeg backet ut av alt presset, selv om det fremdeles ødelegger meg innvendig.. Jeg har ikke tykk lommebok, noen utdannelse, eller er spesielt intellektuelt begavet.

Dere kan sikkert si at jeg burde endre holdning, men det har jeg forsøkt i noen år og det hjalp aldri.. Så nå er jeg tilbake på "sutrestadiet". Føler meg nesten "hatet" av samfunnet, og at det hadde vært bedre uten meg.



Anonymous poster hash: ea92e...5e6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi å gå 10 måneder med barnet i magen, for så å presse det ut gjennom en veldig liten åpning, høres bare ut som barnemat for deg eller?



Anonymous poster hash: e8704...528
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi å gå 10 måneder med barnet i magen, for så å presse det ut gjennom en veldig liten åpning, høres bare ut som barnemat for deg eller?

Anonymous poster hash: e8704...528

Det er et fryktelig tamt argument.. Det er en liten periode i livet, og alle vet at mora vil ha det nærmeste forholdet til barnet. Der vinner jentene også, altså.. Og det er oftest jentene som vil ha barn, så det er jo selv-valgt? Og hvorfor går du 10 måneder? :fnise:

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Menn har det mye lettere enn kvinner.

Holdningene dine gjør deg til en skikkelig taper, derfor du ikke finner noen. :fnise:



Anonymous poster hash: 99c4a...2b6
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvem tror du får jobben av ei pen jente, og en middelmådig gutt med samme kvalifikasjoner?"

Her snakker du jo om pene jenter, hva med de jentene som ikke er pene da? Tror du livet er så jævla lett for dem? Jeg mener at det er lettere for gutter med middelmådig utseende å få seg kjæreste enn jenter med middelmådig utseende.. En mann kan være stygg, men likevel få seg dame bare han har nok penger - sånn er det ikke for kvinner.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Menn har det mye lettere enn kvinner. Holdningene dine gjør deg til en skikkelig taper, derfor du ikke finner noen. :fnise:Anonymous poster hash: 99c4a...2b6

Dette er nok mer avgjørende enn de punktene TS listet opp ja...

Anonymous poster hash: 1763e...015

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Virker som du har gitt opp og ikke engang ordentlig begynt.

Mennene jeg kjenner i slutten av tyveaarene som gjor det best med kvinner var sjenerte og awkward i tenaarene og mistet jomfrudommen sent. De faerresten er fodt selvsikre, med alt paa stell, en karriere og sterke sosiale evner.

Og det er altfor mange menn med middels utseende som er godt gift til at jeg kjoper utseendeargumentet. Kvinner - meg selv inkludert - jobber livet av seg for aa holde seg slanke, kle seg bra, sminke seg og ordne haaret - og jeg er selv ikke utseendefokusert naar det kommer til menn. Du kan klage over byrdene som menn har mer enn kvinner, men utseende er ikke blant dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke glem mensen! Hvordan hadde du likt å blø nedentil 1/4 av tiden??

Anonymous poster hash: 76724...ebf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som middelmådig gutt er det tilnærmet umulig å få kjæreste. De "styggeste" jentene får seg lettere kjæreste enn meg..

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Vel, man kommer litt på vei med en fin personlighet. Du får øve deg på å få en.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lett for jenter, altså?

Ah, fortell meg om sist du følte deg forjævlig fordi du ikke hadde på deg sminke. Fortell meg om hvordan du knuger husnøkkelen mellom peke- og langefinger når du går til bilen om kvelden, om hvordan du kjenner en vond følelse i magen fordi du vet det kunne ha vært deg hver gang du ser en overskrift om voldtekt, om hvordan folk ler av deg og sier du er så søt atte når du blir sint, selv om de ikke hørte etter når du prøvde å formidle saken din rolig. Fortell meg om hvordan du aldri får representert deg selv i eventyr og serier som barn fordi alle jentene er pene dukker som bare er til pynt. Fortell meg om hvordan folk bruker kjønnet ditt som en fornærmelse, om hvordan en gutt på sitt verste fremdeles er bedre enn en jente. Fortell meg om krampene som får deg til å vri deg i smerte en uke en gang i måneden, om hvordan du ikke får deg jobb fordi du er i kjønnsmoden alder og arbeidsgiver er av den oppfattelse at kvinner skal ha unger, og hvordan folk spør hvilke klær du hadde på deg etter at du ble dratt inn i en bakgate og voldtatt av fem menn på rundgang.

Ja, det kan virke tungt å forventes å være den aggressive part på kjønnsmarkedet. Men tro ikke for et øyeblikk at alt er lettere for jenter enn gutter. Dere er øverst i næringskjeden. Folk hører på hva du har å si. Når en bil stopper ved siden av deg spør de deg om veien, ikke om du ikke kan dele litt av den snerte rumpa med dem.



Anonymous poster hash: 303cc...4f3
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du leser litt på forumet her, finner du raskt ut at det er mange tapere som har fått seg dame.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig ut over selvtillit, og undertegnede får fort selvmordstanker. Utseende betyr så mye i vårt samfunn idag. Altfor mye.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Jeg anbefaler deg å finne en god terapeut. Fastlegen kan henvise deg.

Utseende betyr noe hvis du lar det bety noe. Jeg ser det annerledes. Jeg synes andre ting teller. Hvis jeg ikke orker å være sammen med noen, er det ikke fordi de ikke er rike, ikke er pene eller ikke er smarte. Det er mest sannsynlig fordi de er sutrete, synes synd på seg selv, ikke tar tak i eget liv, mangler humor, skylder på andre for alt mulig eller er uærlige. Uten at jeg sier at du besitter noen av de egenskapene, for jeg kjenner deg ikke.

Det er ikke sikkert det er så ille som du tror. Lykke til.

Anonymous poster hash: e753d...c7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å gå fram og tilbake med kjønnskrigene her, kan ikke bare alle innse at livet er hardt og om man vil oppnå noe i livet så må man slutte å sutre så mye. Dere ødelegger kun for dere selv, det er ingen å klage til! Både jenter og gutter har sine positive og negative sider, men sånn er det bare og dere må bare innse det!

Anonymous poster hash: d67b4...446

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et fryktelig tamt argument.. Det er en liten periode i livet, og alle vet at mora vil ha det nærmeste forholdet til barnet. Der vinner jentene også, altså.. Og det er oftest jentene som vil ha barn, så det er jo selv-valgt? Og hvorfor går du 10 måneder? :fnise:

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Alle går 10 måneder. De bare sier 9 måneder fordi det er 9 måneder og 3 uker ca.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du føler det slik.. har du prøvd å finne deg kjæreste da? Tror nok ikke det er så enkelt for alle jenter heller som du skal ha det til. . Det høres litt ut som du har gitt opp og det er jo trist, det går jo bare utover deg selv. Du må ikke velge å være offer, forsøk heller å gjøre noe med situasjonen. Jeg er sikker på du har kvaliteter som en jente kan verdsette dersom du tenker litt bedre om deg selv :) husk at selvtillit er sexy.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker utrolig opphengt i utseendet TS. Snakk med psykolog.



Anonymous poster hash: 25e09...1f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Vel, om en middelmådig gutt går etter smellvakre jenter sier det seg selv hvorfor man er singel... Man tar etter den hylla man selv sitter på, selv om det er litt vanskelig å svelge for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn seriøst hvorfor er det så mange sutrete menn på Kvinneguiden?

Er det ikke bedre å gå til sidene til MRA eller noe, der har dere folk som er enige med dere, og så slipper vi å høre sutringene deres? :danse:



Anonymous poster hash: 99c4a...2b6
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lommebok, intellekt eller utdannelse som avgjør om du får deg noe. Det er heller ikke hvorvidt du får deg noe som avgjør om du har et liv verdt å leve. Har du lest for mye manneoffer-blogg nå? Prøv med litt humor, sjarm og integritet. Garanterer at det får deg lengre enn alt det andre du mener du mangler. Og hvis det mot formodning ikke skulle funke, så har du i alle fall reddet deg selv fra å implodere av selvmedlidenhet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett bra innlegg og du treffer mange spikere på hodet. Pene jenter har alle fordeler. Faktisk har pene mennesker mange fordeler. Det er ikke mine ord, det er gjort mange undersøkelser jeg har lest om som sier hvordan vi behandler pene mennesker helt annerledes, de får bedre jobber, har høyere lønn ofte for samme arbeide osv. så her er det mye ekkelt grums i den mennesklige underbevisshet, men som du sier, en trenger ikke en doktorgrad for å se dette. Hvor mange har ikke sett jentene le av ur dårlige vitser til kjekke unge menn på fest ? :nigo:

Folk er ofte idioter, men det tar tid å gå på denne linen uten å falle.

En annen ting er jo att pene jenter ofte har blitt dullet med hele livet og tar en god del ting for gitt. De er ofte bortskjemte, selvsentrerte og på mitt språk, ubrukelige rasshøl. Jeg har ofte hatt gleden av å parkere dem :balltre: i ulike hel og halvfestelige sammenkomster. Det er ikke vent med det og blir helt satt ut.

Det ordner seg for deg, men du må kansje vurdere " markedet" du er inne på ? Overfladiske markeder som nettsteder bruker jo fremst overfladiske kriterier. Som å dømme folk etter bilde. Det finns mange ok folk om en kommer seg ut, er nå min erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...