Gå til innhold

- Skilsmissetrend kan snus!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagen.no/2013/04/03/kristenliv/emanuel_minos/diamantbryllup/skilsmisse/121399

Emanuel Minos (87) tror det er mulig å snu skilsmissetrenden i Norge. Han og kona Aase (79) feirer 60 års samliv – og hun ber til Gud om at mannen skal bli 100.

Hun synes mannen har vært lett å leve med, og de har ikke hatt store konflikter.

– Da vi ble gift, holdt folk sammen. Det var forventet. Det er jo også vårt kristne livssyn at når du gifter deg, er det for livet, sier Aase.

Mange opplever ikke å få feire diamantbryllup. Er det mulig å snu skilsmissetrenden?

– Ja, det er det. Jeg tror at mange ekteskap kunne løses hvis de satte fornuft og følelser inn samtidig, sier Minos – som likevel ikke er blind for at noen ikke ser ut til å løse sine problemer. De må møtes med forståelse og kjærlighet, mener han.

Han har nok rett, den gode mann.



Anonymous poster hash: 3bddb...ac6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan være delvis enig, noen tar kanskje for lett for ekteskapet. Samtidig, enkelte ekteskap kan ikke reddes. Det er helt uaktuelt å gå tilbake til mannen min som har vært voldelig, jeg mener det sier seg selv. Og jeg hadde blitt mildt sagt forbanna hvis noen skulle fortalt meg at jeg burde kjempet mer. Det er det faktisk folk som allerede har sagt til meg, og det gjør meg vanvittig provosert.

Og jeg tenker som så: det er vel bedre å fokusere på at vi skal være lykkelige framfor at skilsmissestatistikken skal gå ned.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være delvis enig, noen tar kanskje for lett for ekteskapet. Samtidig, enkelte ekteskap kan ikke reddes. Det er helt uaktuelt å gå tilbake til mannen min som har vært voldelig, jeg mener det sier seg selv. Og jeg hadde blitt mildt sagt forbanna hvis noen skulle fortalt meg at jeg burde kjempet mer. Det er det faktisk folk som allerede har sagt til meg, og det gjør meg vanvittig provosert.

Og jeg tenker som så: det er vel bedre å fokusere på at vi skal være lykkelige framfor at skilsmissestatistikken skal gå ned.

Mvh Yvonne :heiajente:

Er delvis enig, men mange tar altfor lett på forhold og ekteskap, folk burde kjempe mer for det man har. MEN er det vold eller andre lignende ting, skal man selvfølgelig slippe å kjempe for ekteskapet.

Anonymous poster hash: fd8c7...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...