Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Var den ikke noe god? For sterk? For lite sitronsmak? For mye sitronsmak? Hvor lenge har den stått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Mynona skrev:

Var den ikke noe god? For sterk? For lite sitronsmak? For mye sitronsmak? Hvor lenge har den stått?

Hmm synes den var for søt og det var for lite sitronsmak og for mye vodkasmak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøs ned en del av sitronene da, kanskje jeg skal tine de og helle saften oppi :jepp: Tror jeg prøver det!

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den ikke har ligget lenge nok?  Jeg har laget likør en gang og den var forferdelig og veldig sterk første gang jeg smakte, men mye bedre når den hadde ligget et par uker til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mynona skrev:

Kanskje den ikke har ligget lenge nok?  Jeg har laget likør en gang og den var forferdelig og veldig sterk første gang jeg smakte, men mye bedre når den hadde ligget et par uker til. 

Det kan godt være, har forsåvidt opplevd det selv med surkirsebærlikøren :nikke: Men, vet ikke helt med denne. Den har lagt lengre enn de sto i oppskriften, så jeg vet ikke :vetikke:

Men, det er ikke så farlig, den smaker nok helt fint for folk som liker vodkasmak, jeg kan gi den bort :Nikke:

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Rumle skrev:

Det kan godt være, har forsåvidt opplevd det selv med surkirsebærlikøren :Nikke: Men, vet ikke helt med denne. Den har lagt lengre enn de sto i oppskriften, så jeg vet ikke :vetikke:

Men, det er ikke så farlig, den smaker nok helt fint for folk som liker vodkasmak, jeg kan gi den bort :Nikke:

 

 

 

 

Jeg har smakt limoncello flere ganger og den har aldri smakt vodka... kanskje du hadde kjipe sitroner? Jeg har ingen aning. Aldri lagd før. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe sitroner? Hva er det dere snakker om da? :ler:

Limoncello ja. Den skal smake av sitron og ikke veldig mye av vodka. Har du hatt oppi mer sitron nå da Rumle? Det er sikkert en god idé altså. Spesielt om den smakte for søtt også. 

Bare så apropos. Ikke for å bry meg men. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mynona skrev:

Jeg har smakt limoncello flere ganger og den har aldri smakt vodka... kanskje du hadde kjipe sitroner? Jeg har ingen aning. Aldri lagd før. 

Nei, sitroner var fantastiske! Derfor jeg lagde det :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Kjipe sitroner? Hva er det dere snakker om da? :ler:

Limoncello ja. Den skal smake av sitron og ikke veldig mye av vodka. Har du hatt oppi mer sitron nå da Rumle? Det er sikkert en god idé altså. Spesielt om den smakte for søtt også. 

Bare så apropos. Ikke for å bry meg men. :P

Nei, har ikke det enda. Etter å ha grublet litt på det så tror jeg ikke det vil overdøve vodkasmaken for min del. Men, tror kanskje ikke andre vil reagere på det like kraftig. Er derfor jeg vanligvis bruker hvit rom til andre blandinger i stedet :Nikke: Så har nok bare feilvurdert den biten. Jeg gir det bort! Påskegave :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe sitroner ja :fnise:

Nei, de var det i alle fall ikke. De både duftet og smakte vidunderlig :ninuskapus: Rett fra sitronmarkene i Italia kom de. Hadde til og med grønne blader på enda :ninuskapus:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Nei, har ikke det enda. Etter å ha grublet litt på det så tror jeg ikke det vil overdøve vodkasmaken for min del. Men, tror kanskje ikke andre vil reagere på det like kraftig. Er derfor jeg vanligvis bruker hvit rom til andre blandinger i stedet :Nikke: Så har nok bare feilvurdert den biten. Jeg gir det bort! Påskegave :P

 

Tusen takk! :yvonne: Bare å sende den i forumsheisen til Aldrisur det Rumle. :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Columna skrev:

Ikke ødelegg den med frossen sitronsaft. Kjøp friske sitroner, om du skal tynne ut alkoholen. 

Var sitronene godt modne da saften møtte alkoholen?

Nei, de var faste og fine :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Tusen takk! :yvonne: Bare å sende den i forumsheisen til Aldrisur det Rumle. :laugh:

Deal! :mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...