Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi flyr til Venezia og skal bo i en koselig liten by i nærheten der :) 

I dag skal de feire lillebrors bursdag i barnehagen! :bursdag: Det blir sånn fordi han har ferie på selve dagen, tenker det blir stas med krone, ballong og bursdagssang (og litt popcorn, tror jeg)!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. juni 2016 at 10.36, La Traviata skrev:

Vi flyr til Venezia og skal bo i en koselig liten by i nærheten der :) 

God tur! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :klem:

I dag er jeg så heldig å ha en 2-åring og en 10-åring i hus! :bursdag: Lillebror ble vekket på senga med gaver, sang og kjeks, og så trillet storebror inn en fiiin løpesykkel! Det var kjempestas!

Snuppa ville helst sove til hun våkna i dag, så hun får gavene sine etterpå, bl.a. 'ny' telefon, siden hun var så uheldig å knuse den forrige for et par uker siden (hun får min gamle iPhone, som jeg har fått reparert skjermen på). 

I går hadde vi stort familie-og venneselskap i heimen, hoi, så slitsomt! Men veldig vellykka. Nå skal vi ha sen frokost med croissanter og rundstykker, og så må vi pakke for harde livet! 

Riktig god sommer til dere som er innom! :)

 

Endret av La Traviata
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Verdande og MissStiles! 

Nå er vi i en fantastisk fin italiensk by, men ferien fikk en litt annen start enn planlagt da lillebror falt ned fra en litt høy støttemur og pådro seg en lett hjernerystelse like etter at vi hadde kommet fram. Han slo ryggen og bakhodet i brosteinene så det smalt, gråt uvanlig mye og kasta opp en halvtime etterpå. Så vi har vært hos barnelegen her i byen og på sykehus i en naboby. Tilbrakte størsteparten av gårsdagen der, og heldigvis var alt vel - bortsett fra det som er normalt ved et såpass hardt fall. Han er litt trøtt og lyssky til tider, er nok også kvalm og utilpass. Må ta det rolig og være i skyggen de første dagene, og vi har vekket ham hver time/hver andre time på natta. Han skal være inne midt på dagen, når sola er på det sterkeste, så i dag har jeg først vært på stranda med de største barna mens mannen var her i leiligheten med minsten, og nå har vi 'bytta vakt' ;)

Vi håper at han snart blir helt fin igjen, så vi kan nyte ferien sammen, alle oss fem :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten :trist: Godt det gikk såpass bra! :hjerte:

Et lite tips er å sjekke med reiseforsikringen om dere kan få refundert noe. Han godeste ble syk i 2 dager på en ukes chartertur vi var på for noen år siden, og fikk refundert tilsvarende 2/7 av det vi hadde betalt for turen :Nikke:

 

Kos dere masse videre, det ser helt fantastisk ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til minsten :klemmer: Stakkars lille!

Håper resten av ferien forløper rolig og smertefritt, enig i at det ser fantastisk ut :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt da!! Også i ferien da.. God bedring til han!! Håper resten av ferien blir bedre!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, så trasig med den hodesmellen! :ohmy: Men godt at det går bedre nå. På insta ser det i alle fall ut som at dere koser dere! Fortsett sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det ble en kjempefin ferie etter at lillebror kom seg! Vi har storkost oss, virkelig! Kom hjem i går kveld, deilig å sove i sin egen seng igjen og ta det rolig hjemme før vi reiser til mannens hjemby i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjemme igjen fra en uke på gården til svigers, med masse slekt og naboer rundt oss. Ungene har det så utrolig fint sammen med fetteren, kusina og tremenningene sine! Synd å dra derfra, men i går måtte vi si ha det og dra til Telemark, hadde nemlig billetter til Telemarkskanalen sammen med noen venner av oss. Kjempefint altså! Været var ikke det beste, men det var i hvert fall ikke regn, hihi. Lillebror virka litt tufs og spiste veldig lite i helga, syntes etter hvert han var varm også. Da vi kom hjem i går kveld målte vi 39,5 i feber :( Tempen er litt lavere i dag, og matlysten har bedret seg. Egentlig skal vi på hytta til foreldrene mine i dag, men vi får se det an.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ut som dere har hatt en veldig fin ferie :Nikke: Kjedelig med syk lillebror da, håper han snart er i bedre form igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble bedre i løpet av mandagen, så vi reiste på hytta. Har bare slappet av og kost oss der ute, skikkelig varmt vær fikk vi også etter hvert! Nå er ferien over, jeg og mannen jobber mens lillebror er i barnehagen. Snuppa og eldstemann har jo skoleferie, så de ligger og sover lenge og ordner stort sett seg selv. Får prøve å jage dem ut i sola etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillebror 2 år og 1 måned, og siden jeg ikke fikk skrevet noe særlig på 2-årsdagen hans, tar jeg det nå :)

Han er så utrolig morsom for tida! Toåringer altså :rodmer: Beste hjertemedisin i verden! Han prater masse, mye av det er til og med forståelig. Han kan synge Lille Petter edderkopp med bevegelser, han kan 'hoppedanse', som er en egenkomponert dans han gjør når han blir glad, han kan telle til fjorten (tror jeg) og finne fram til Biler på telefonen min :lol: Han elsker nemlig Lynet McQueen. Og Peppa Gris. Han har noen artige versjoner av ord, han kaller vogna si for 'vognin' og skoene for 'skonin'. Smokken er 'puttenin' (putten min?) og elefanten er 'fattenin'. Uten dem får han ikke sove! Trampolina til mormor og bestefar kalles bare 'hoppebepp' og ketsjup for 'puppupp'. :skratte: 

Han har fått ganske bestemte meninger, verden går under flere ganger daglig, og han er kjempesta! Men også veldig flink. På mandag gikk han hele veien hjem fra barnehagen, ikke snakk om å sette seg i vogna. Han er glad i mat (vi våkner til rop om mat hver morgen), men har begynt å bli mer kresen på middager.

I går gjorde han noe vi andre fikk fullstendig latterkrampe av. Ved middagsbordet begynte han å avlede oss fra å få ham til å spise laks og potet ved å late som han sov. Han lukka øynene og lagde snorkelyder før han plutselig 'våkna' med en strøm av bablelyder og sa 'Hva? Hva? Hva?' Vi knakk jo sammen av forestillingen hans, så da gjorde han det bare enda flere ganger. Tidligere i sommer gikk han rundt og lagde noen store armbevegelser og sa et eller annet som hørtes ut som 'jeg er kongen'! Lurer på hvor han har det fra! :ler:

Yndlingslekene akkurat nå er tog og bil. Briotoget han fikk til bursdagen er nok det aller mest populære, særlig det lokomotivet som går på batteri. Ellers er alt av kjøretøy topp! På hytta lekte han også en del med dokke ('baby') og dokkevogn. Såpebobler er gøy, og bøtte og spade har blitt faste følgesvenner i sommer. Han har fått en eller annen skrekk for å dusje, og til dels bade, det er virkelig ikke gøy. Håper det går over...

Han er bare så god og herlig, litt mindre baby enn han var før, og enda mer stor gutt. Masse vilje, fart og energi. Forguder storesøsknene sine og er maks herlig når han stryker oss på håret eller kinnet og sier 'fin'. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig fredag! Den første jobbeuka etter ferien har vært litt slitsom, men den har gått veldig fort også! Har jobba videre med barneboka, og er snart i mål nå :) 

Ikke bare enkelt med store barn som har sommerferie hjemme, da. Greit nok, de er så store at de greier seg selv, og de sover lenge og koser seg stort sett - men jeg tror de kjeder seg litt. De har gått litt turer og sånt, dratt i butikken, vært sammen med venner en dag eller to, eldstemann har spilt litt Pokémon Go og ellers har det nok blitt en del iPad og PC. Jeg har veldig begrenset med muligheter til å aktivisere dem gjennom arbeidsdagen, men i helga skal de reise til farmoren og farfaren sin, og det tror jeg blir bra! De skal kanskje ta ferga alene, gjett om jeg kommer til å være skrekkslagen hønemor, da! Men før eller siden må man slippe de små ut i verden, er det ikke sånn?

Lillebror har vært i barnehagen denne uka, og alle de ansatte sier at han har blitt så stor og flink til å snakke i løpet av ferien! Han er en skikkelig luring også, gjemte seg for dem i utetiden i går, og bare gliste da de endelig fant ham. :fnise: Han hadde krøpet oppi vogna si, under regntrekket og alt!

God helg til dere som er innom! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, så fort helga går! Men vi har vært veldig effektive, da. I går bakte jeg brød og vaska huset, og mannen klipte plenen og hekken og rensa takrennene. Jeg bidro med litt luking og trimming av busker også. 

Nå har snuppa og eldstemann dratt til farmor og farfar, og lillebror var kjempeivrig fordi han trodde han også skulle reise ... Han ville ta trillekofferten til storebror og ta på seg sko for å gå ut han også. Det ble litt trist da vi måtte ta den fra ham og si ha det. Og nå er det bare så stille og rart her. Tar nok en stund før vi venner oss til det, men jeg tror de kommer til å få det veldig fint der i uka som kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Blir stille i huset når barna er borte sånn. Men så er det vel godt for barna også å få alene-tid med farmor og farfar ;) Tok de ferga alene da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...