Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk, Tekola og MissStiles! Det ser heldigvis ut til at det verste er over - i går la han seg veldig greit, i hvert fall! 

Helga har vært fin og passelig rolig så langt :) Gårsdagen gikk med til litt handling, husarbeid, tur og hagearbeid. I dag fikk jeg sove lenge, og etter frokost dro mannen og eldstemann ut for å se på Tour of Norway mens jeg bakte kake. Mannen har nemlig bursdag i morgen! :bursdag:

Nå skal jeg ut på joggetur i regnet!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag må jeg bare juble! :hoppendeglad::hoppendeglad::hoppendeglad:

Jeg har jobba og slitt i over ett år som oversetter, uten å få i nærheten av rimelig lønn for det (skal ikke nevne navn på forlag eller noe, men honorarene er dårlige). Jeg har forsøkt og forsøkt å få andre oppdrag, det er tøft i bransjen for tida og selv etablerte oversettere sliter. Men denne uka fikk jeg sjansen til å teste for et annet forlag, og de vil bruke meg! Herreguuud, jeg er så letta! 

Endret av La Traviata
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klem:

Denne helga har vært så fin! Jeg og mannen har overnatta på hotell i Oslo, vært på teater og hatt en helaften på byen mens barna var hos mamma og pappa :) Jeg sov helt til halv ti i dag, og var sjeldent uthvilt! Egentlig skulle vi i bursdagen til søsteren min i dag, men niesa mi hadde blitt syk (med oppkast), så det ble avlyst. I stedet har vi vært i Botanisk hage, kjøpt stauder på utsalg og jobba i hagen. Så henta vi ungene, det var veldig godt det også. De to eldste hadde vært på kino med bestefar i går, og minsten var på lang trilletur med mormor.

Ny uke snart, føler for en tidlig kveld som vanlig :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juni er her, og for et deilig vær vi har fått! :sol: I går dro vi på stranda og grilla pølser etter jobb. Snuppa og eldstemann bada også! Lillebror løp rundt etter sin elskede ball og lekte med bøtte og spade. Herlig, herlig :hjerte:

Har fått et lite jobbdilemma, da. Holder på med de siste kapitlene i en bok nå, og skal levere på fredag - men i går fikk jeg en forespørsel om en hasteoversettelse. Det hastet visst såpass at det gjaldt å komme i gang NÅ. Så jeg måtte si at jeg ikke har ledig kapasitet før til uka (håper de ikke blir sure...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin helg er over! Vi har vært på grilling hos venner, jobba i hagen og kost oss ute med ungene. Fylte opp plaskebassenget, og lillebror var helt i hundre (til han bæsja i badebuksa, og måtte opp!).

Fikk ordna det sånn at jeg gjorde meg ferdig med forrige oversettelse på fredag, og tok imot hasteoversettelsen etterpå. De deler boka mellom fire oversettere, så det er overkommelig!

Og om ikke jobb og familie var nok, blir jeg også student til høsten! PPU deltid ;) Toårig utdanning, og blir dermed naturfaglærer. Er litt sånn 'hva har jeg egentlig gjort nå?' :bond: Men det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Deilig med gode helger :jepp:

Spennende med PPU, da! Jeg sitter og gruer meg til jeg må gjennom det selv, men "heldigvis" må jeg bli ferdig med masteren først :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende! Håper jeg greier å kombinere det med jobb. Denne uka har vært helt sjuk. Hasteoversettelse av en hel bok, delt på tre oversettere. Frist fredag. Kvelder og netter med øya i kryss. Uforutsette ting og uoversettelige uttrykk. Sov 3 timer natt til fredag. Men nå er jeg ferdig! Leverte i går ettermiddag og gikk og la meg etter henting, middag og litt kos med lillebror! 

I dag er det barnebursdag for snuppa, hun blir snart ti år! Og lillebror blir snart to! :daane:

Nå må det bakes og vaskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble veldig vellykka! Det var 10 jenter her på pyjamasparty. Eldstemann skygga banen, mens lillebror løp rundt etter ballonger og var helt med! Serverte pizza og kaker, hadde leker og så på film. Snuppa fikk så mye fint, og var kjempefornøyd!

Vi var rimelig slitne da alt var over, da. I går tok vi det veldig med ro. Vi gikk tur, stemte for/imot kommunesammenslåing her vi bor, spiste is, grilla og jobba litt i hagen. På kvelden tok jeg meg en joggetur, veldig deilig! Får liksom ikke jogga så mye som jeg helst vil for tida. For mye jobb, for mye annet som skjer! Men nå håper jeg at jeg skal klare det i hvert fall en gang i uka.

Denne uka blir travel, med to sommeravslutninger på rappen og møte med skolen. Onsdag har jeg kiropraktortime også. Denne dagen starta med tannlegebesøk for snuppa (null hull!) og etterpå har jeg sittet og krangla med PC´en i evigheter ... Nå må jeg jobbe litt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, ferdig med alle sommeravslutninger for i år! Har blitt mye kaker, koldtbord og flinke barn som synger og danser denne uka, men nå roer det seg fram til skoleslutt. Lillebror har hengt fornøyd med på lasset, selv om han var veldig frampå ved kakebordet lenge før underholdningen var over :fnise: 

Fikk plutselig et nytt oppdrag i fanget, så her sitter jeg med min aller første språkvask! Burde absolutt ta det som et kompliment at de spør meg, men altså ... denne oversettelsen er for det første mangelfull, for det andre full av slurvefeil, og for det tredje ganske slett skrevet. Gi meg styrke ...

Gleder meg til helga, for da har vi nesten ingen planer og kan ta ting på sparket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor trøtt er det mulig å bli? Har sittet både dag og natt (og grytidlig om morgenen) med det siste oppdraget mitt, men nå er det levert! Adrenalinet pumper fortsatt. Jeg tar herved HELG! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! :klem:

Helga ble brukt på litt shopping, hagearbeid, kos, avslapning, turgåing og trening - veldig deilig å hente seg inn igjen!

Formen har vært litt laber de siste dagene, på mandag kveld var jeg sikker på at jeg skulle kaste opp og få full magesjau, men det ble heldigvis ikke så ille! Var ganske satt ut i ca. et døgn, da.

Sånn ellers går det bra, snart bursdag for lillebror og snuppa, og deretter ferie! Bare så kjedelig at jeg måtte si nei til en drømmeoversettelse i dag, fordi den måtte være ferdig om noen uker, midt i ferien. Jeg hadde sååå lyst på den boka, det kunne ha blitt mitt første barnebokprosjekt, og testen jeg gjorde var de strålende fornøyd med. Alt sto og falt på de datoene som ikke passet sammen ... Men jeg skal prøve å legge det bak meg, fokusere på ferie (som jeg sikkert trenger, tenker jo på jobb heeele tida) og feire at jeg har fått skattepenger og at mitt største honorar noensinne er på vei. I morgen har skolebarna ferie, og på tirsdag reiser vi til Italia! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Forlaget justerte litt på datoene, så jeg skal oversette barneboka likevel! Nå gjelder det å komme skikkelig i gang før ferien er et faktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...